PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, August 31, 2011

MANUSIA PALING BIADAP DIHARI RAYA AIDILFITRI...!!!




Inilah manusia yang telah dicopkan sebagai paling biadap dimuka bumi Malaysia ni pada sambutan Syawal kali ini. Tak payahlah nak diterangkan siapa manusia kurang ajar ni, dah 1 Malaysia tahu siapakah manusia biadap ni.

Bila diaju soalan pada mangkuk ayun ni, jawapannya adalah lupa apa yang telah dinyatakan pada 21 haribulan yang lalu. Sehinggakan Karpal Singh sahabat dalam rangkaian pakatan haram pun seperti tak mengaku kawan, apabila sicelaka ni membuat kenyataan yang terlalu biadap menghina anggota keselamatan yang telah dibunuh dengan kejam pada kejadian bersejarah di Bukit Kepong.

Jikalau KL BOYZ berdepanlah dengan Mat Sapu si Parti Alam Sekitar yakni PAS ni, pasti yang pertama sekali akan KL BOYZ ludah dan lempang si manusia kayu buta sejarah ni. Sehinggakan menyalahkan UMNO pula kerana telah memberikan kemerdekaan kepada sekelian rakyat Malaysia.

Sibuta sejarah ni salah makan barang ke sehingga boleh membuat kenyataan yang menyimpang jauh dari kebenaran sebenarnya. Dah lah muka pun macam komunis, perangai pun dah macam komunis. Anak beranak komunis, mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.

Apa yang telah bapa Mat Sapu ni ajar pun tak tahulah...!!! BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

KUALA LUMPUR DIKUASAI WARGA ASING...!!?




Seperti berada di negara asing, begitulah suasana di ibu negara hari ini apabila warga asing memenuhi lokasi tumpuan awam, ketika jutaan umat Islam di Kuala Lumpur sedang meraikan Harai Raya Aidilfitri di kampung halaman masing-masing.

Jika dilihat disekitar KLCC mendapati, rata-rata pengunjung adalah warga Bangladesh dan Indonesia yang mengambil kesempatan sempena cuti umum untuk mengunjungi tempat-tempat menarik di sini bersama sahabat handai atau keluarga.

Bermacam gelagat dapat dilihat, begitu leka mengambil gambar dan ada pula menikmati makanan secara berkumpulan di taman rekreasi menara tersebut.

Sebagai warga asing yang berjauhan dari keluarga mereka, beginilah cara mereka menyambut hari raya setelah rata-rata penduduk sekitar Kuala Lumpur kebanyakkannya balik kekampung halaman untuk merayakan AidilFitri.

Peluang sebeginilah yang diambil oleh mereka untuk merayakan Aidilfitri, disebabkan keunikan budaya rakyat Malaysia menyebabkan hati mereka tertarik untuk membawa keluarga menyambut Aidilfitri di Malaysia. Nampaknya mereka sungguh tertarik dengan keamanan serta keharmonian negara yang diduduki oleh masyarakat pelbagai kaum di Malaysia yang sungguh bertuah sekali didunia.

Tuesday, August 30, 2011

VIDEO PERINGATAN BUAT ANWAR DIMALAM RAYA...!!!



SALAM AIDILFITRI BUAT SEMUA




Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Walillah hil Hamd. Pertamanya, segala ucapan tahmid dipanjatkan ke hadrat Allah SWT justeru selesai sebulan kita melaksanakan ibadah puasa dalam satu perjalanan spiritual mentarbiyyah rohani dan menguji fizikal.

Maka, dengan tibanya fajar Syawal yang mulia, umat Islam hari ini dengan penuh rasa kesyukuran menyambut satu kemenangan mujahadah yang tertinggi pengertiannya seperti disifatkan oleh Rasulullah SAW yakni jihad bagi melawan nafsu.

Pada tahun ini, ditakdirkan sesuatu yang bitara dan unik, sebagai rakyat Malaysia kita bertuah dapat menyambut gema Aidilfitri berselang sehari dengan ulangtahun sambutan kemerdekaan negara yang ke-54.

Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin buat semua rakyat Malaysia.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN




KL BOYZ percaya dengan semangat perpaduan yang kental, umat Islam di Malaysia akan berjaya mengatasi segala cabaran yang mendatang. Sesungguhnya perpaduan adalah kunci utama yang membolehkan umat Islam bangkit sebagai umat terbaik, menjadi umat yang mencipta tamadun khaira ummah seperti mana yang dijanjikan di dalam al-Quran.

Dihari Raya Aidilfitri ini kita juga perlu diambil kesempatan untuk menyemarakkan amalan kunjung-mengunjung, bermaaf-maafan dan bantu membantu sesama kita. Marilah kita ziarahi sanak-saudara dan rakan-taulan untuk mempertautkan jalinan persaudaraan. Kita lupakan sengketa lama dengan bermaaf-maafan di hari lebaran.

Kita pamerkan keprihatinan terhadap golongan miskin dan kurang bernasib baik dengan menunaikan zakat fitrah. Mudah-mudahan segala amalan yang baik ini akan memperkukuhkan lagi ikatan ukhuwah dalam kalangan umat Islam dan seterusnya memantapkan perpaduan ummah diantara kita.

Disini KL BOYZ ingin meminta beribu ampun dan maaf zahir batin kepada semua rakyat 1 Malaysia jikalau ada tersalah kata, terkasar bahasa ataupun terlantun lebih sangat bersuara.

KL BOYZ ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua.


Monday, August 29, 2011

MANGKUK AYUN NI TAK SEPATUTNYA JADI PEGUAM...!!!




Sepatutnya pemimpin tak guna ni tidak seharusnya jadi peguam lagi kerana hanya membuang masa rakyat demi mengejar wang ringgit untuk menguntungkan lagi dirinya sahaja. Dalam pada masa beliau menguruskan kes-kes yang diselesaikannya dimahkamah, kepentingan menjadi pemimpin menyelesaikan masalah rakyat telah diketepikan demi mencari keuntungan berniaga syarikat guamannya yang sedang diusahakan.

Gaji sebagai pemimpin sudah dapat untuk mengutarakan dan menyelesaikan permasalahan rakyat, yang sentiasa inginkan bantuan pemimpin untuk menguruskannya. Tetapi terabai begitu sahaja kerana sibuk dengan urusan syarikat guamannya yang dilaksanakan semata-mata kerana mencari keuntungan wang ringgit.

Inilah pemimpin mata duitan, asyik mengejar membuat duit saja sedangkan telah diamanahkan rakyat untuk menjadi teraju menyelesaikan masalah mereka. Apa pengorbanan mangkuk ayun ni terhadap rakyat Malaysia...??

Jawapannya adalah tiada sumbangan apa-apa pun yang diberikan oleh Karpal WheelChair ni, kerana asyik menguruskan kes si Anwar ketua kroninya dari dulu lagi sehingga sekarang tak habis-habis.

Demi siapa..?? Demi ketua pembangkang, demi nyawa rakan parti gerombolannya yang semakin merundum akibat ketagih seks keterlaluan yang selalu dilabelkan sebagai konspirasi. Kes liwat dah makan masa terlalu lama untuk diselesaikannya, tertangguh-tangguh hinggalah sekarang ni yang kini hampir 100 kali.

Persoalannya, bilakah masanya pula nak menyelesaikan masalah yang sedang dihadapi oleh rakyat..?? Asyik menguruskan hal bersangkut paut dengan Anwar si peliwat dan kaki seks yang tak akan mengaku kesalahan walaupun telah dibongkarkan melalui rakaman video.

Sepatutnya hanya dibenarkan salah satu karier saja, samada menjadi pemimpin ataupun menjadi peguam. Inilah sebenarnya keputusan yang seharus dibuat oleh kerajaan hanya membenarkan salah satu saja...!!!

Kuat kuasakan undang-undang segera, jika tidak mahu Karpal mangkuk ayun ni membuat lebih banyak helah untuk mencari untung berniaga...!!!

BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

AHLI PKR GOMBAK PATAHKAN KAD KEAHLIAN PAKATAN PR...!!?




Bekas Ketua Keselamatan PKR Gombak Khairul Jasry telah menyerahkan kesemua 40 borang keahlian UMNO kepada Ketua Pemuda Umno Gombak Tn. Hj. Megat Zulkarnain.

Beliau telah memaklumkan dirinya dengan serta merta keluar dari parti Pakatan haram PR dan akan berjanji membantu UMNO Gombak dan Barisan Nasional untuk memperjuangkan nasib pemuda bahagian Gombak untuk PRU akan datang.

Khairy telah menyatakan keraguannya terhadap Pakatan haram PR yang semakin cenderung menindas nasib pemuda didaerah Gombak dan juga telah mematahkan kad keahlian pakatan haram PR di saksikan orang ramai dan Ketua Pemuda Umno.

INI DIA NASIB ORANG MELAYU BERNIAGA DI NEGARA JAJAHAN KHALID GAGAP...!!!




Bertambah tersisih kehidupan orang Melayu di sekitar Selangor yang ingin berniaga untuk mencari nafkah demi menyara kehidupan mereka. Apalah buruk sangat perangai pemimpin pakatan haram PR ni tidak menghiraukan nasib orang Melayu di sekitar Selangor.

Salah ke sebagai kerajaan mengambil langkah inisiatif untuk membantu mereka yang tidak mampu untuk membayar kos sewa yang agak tinggi dan tidak mampu ditanggung oleh sipeniaga Melayu..??

Terpaksa mencari rezki berniaga dibelakang "Shop Lot" kerana tidak diberikan lesen berniaga oleh kerajaan Selangor. Jadilah kerajaan perihatin yang membantu rakyatnya yang susah, janganlah sekadar mencanang ingin membantu kononnya matlamat menjadikan "Negara Berkebajikan".

Tetapi pada hakikatnya hanya digunakan sebagai slogan untuk kekal berkuasa, sebaliknya menghiraukan orang melayu dan mementingkan kroni mereka untuk kekalkan jawatan sedia ada.

Marilah kita bersama mencegah kerajaan zalim ini demi rakyat Melayu untuk terus hidup dizaman akan datang. Jangan diberikan walaupun satu undi di PRU 13 nanti, kerana terserlah mereka ini hanyalah bercakap ingin membantu tetapi yang banyak tersisih seperti dipulaukan adalah kebanyakkannya peniaga melayu.


MAT SABU PEWARIS PEJUANG KOMUNIS..!!!





Menurut sumber yang boleh dipercayai presiden PAS si Mat Sabu datangnya dari keluarga menyokong fahaman komunis dizaman era bapanya lagi. Diwaktu itu keluarga Mat Sabu yang terkenal dengan agenda pembohongnya memperjuangkan komunis di sempadan Kedah kerana inginkan kuasa dan muka dari juak komunis untuk menentang kerajaan dan orang Melayu.

Sekarang pula, Mat Sabu menyambung warisan bapa dan keluarganya kerana pada masa itu tidak berjaya mengambil hati rakyat untuk bersama dalam fahaman komunis yang cuba disebarkan oleh mereka. Sememangnya Mat Sabu berasal daripada Melayu yang suka menikam belakang Melayu sendiri seperti duri dalam daging menjahanamkan bangsa Melayunya sendiri.

Tindakan si Mat Sabu menyanjung komunis dan merendahkan maruah anggota keselamatan amat merugikan sejarah orang Melayu yang berjuang berkhidmat demi bangsa Melayu, sekali gus menunjukkan beliau telah terpengaruh dengan ideologi komunis untuk mendapat sokongan daripada bangsa asing.

Jikalau perkara ini adalah benar, persoalannya kenapakah baru sekarang isu ini dinyatakan..?? Kenapa Mat Sabu tidak membangkang daripada mula-mula hantu ni menyertai PAS...??

Jika dahulu si barua PAS ni menyalahkan pihak Polis kerana kononnya beliau dilanggar oleh pihak Polis ketika ditangkap sewaktu konspirasi Mat Sabu terhadap agenda perhimpunan haram "Bersih", sedangkan telah dibuktikan melalui video cctv bahawa beliau yang cuba melarikan diri, membuat pusingan "U" dijalan sehala sehingga terjatuh melanggar pembahagi jalan.

Sekarang pula cuba buat penipuan dengan mengadakan cerita bahawa komunis adalah hero sebenar walaupun anggota keselamatan dibunuh dengan kejam termasuk dibakar hidup-hidup kerana mempertahankan Bukit Kepong sebagai pengkhianat diwaktu kejadian tersebut.

Sepatutnya Mat Sabu ni seharusnya dihukum sula ataupun digantung terus dari menjadi pemimpin dan disimpan dalam akata ISA, kerana mulutnya yang celupar membuat pelbagai tomahan menyinggung perasaan orang Melayu masakini.

Seumpama anjing menyalak bukit, berkemungkinan sejak berkawan dengan DAP yang menjadi pemangkin utama Mat Sabu si anjing yang diupah untuk bersuara sumbang. Sekarang orang Melayu amat marah dengan kenyataan yang dibuat oleh anjing upahan ni, sehinggakan ada yang nak menyuap mulut Mat Sabu dengan tahi ataupun najis anjing jikalau berdepan dengan manusia biadap ni.

Sanggup Mat Sabu melayu tak guna ni membuat kenyataan sebegitu demi untuk mendapat pengaruh daripada bangsa lain untuk mendapatkan sokongan menjatuhkan maruah orang Melayu. Jangan pula akan datang kelebihan bersuara anjing DAP ni ditarik oleh Allah SWT, sehingga menjadi bisu pula, kerana orang Melayu sekarang banyak menyumpah seranah menyeru pohon doa agar si anjing puaka ni di mendapat balasan yang setimpal diatas kebiadapannya.

Lepas satu persatu maruah orang melayu dihina oleh Mat Sabu yang semakin tak sedar diri ni, tujuannya tiada lain kerana anjing ni nak mencari populariti kerana tiada isu lain yang boleh dibangkitkan sekarang, memandangkan pilihan raya umum telah hampir tiba.

Anjing barua DAP ni sanggup memainkan apa jua isu asalkan dirinya mendapat sokongan dalam kalangan penyokongnya yang taksub terhadapnya walaupun kenyataan yang dibawa adalah fitnah dan donggeng semata-mata.

Kesian tengok penyokongnya ditipu hidup-hidup demi menyambung warisan bapanya yang mennyebarkan fahaman puak komunis...!!!


Sunday, August 28, 2011

VIDEO MULUT KEJI ANWAR MENGHINA ORANG LAIN SEBAGAI BODOH...!!!




VIDEO MANGSA KEBULURAN DI SOMALIA





Kemarau dan kebuluran membunuh lebih 29,000 kanak-kanak dibawah umur 5 tahun seak 90 hari yang lepas. Angka kematian kenak-kanak di Somalia diangka akan terus meningkat menurut sumber PBB.

Sedih melihat keadaan yang melanda kanak-kanak di Somalia ini, oleh kerana peperangan yang tidak selesai sehingga kini dari tahun 1991. Harap puak pakatan haram PR tidak akan mempolitikkan isu sebegini yang akan memeburukkan Malaysia dimata dunia.

Terima kasih kepada Datin Seri Rosmah Mansor yang sudi menjadi penaja utama bagi program bantuan ini bersama sama dengan Kelab Putera 1 Malaysia dibawah Dato Azeez Rahim. Sesungguhnya kita rakyat Malaysia beruntung dan wajar bersyukur dengan nikmat dan limpah kurnia yang kita raih dibumi bertuah Malaysia ini.


CONTOHILAH PEMIMPIN INI WAHAI PAKATAN PEMBANGKANG OOIII...!!!



Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menyampaikan zakat kepada 5,000 orang kurang berkemampuan di Dewan Konvensyen Sultan Haji Ahmad Shah di sini.

Mereka terdiri daripada orang miskin, ibu dan bapa tunggal, anak yatim serta orang kurang upaya (OKU) yang tinggal di daerah itu.

Beliau sebelum itu menerima wang zakat sumbangan Bank Rakyat yang diwakili Pengerusinya, Tan Sri Syed Jalaludin Syed Salim diikuti Pengerusi Amanah Raya Berhad, Datuk Dusuki Ahmad.

Turut menyumbang, Pengerusi UDA Holdings, Datuk Nur Jazlan Mohamed; Pengerusi Tabung Haji, Tan Sri Abi Musa Mohd. Nor; Ahli Lembaga Pengarah Affin Islamic Berhad, Datuk Seri Abdul Aziz Abdul Rahman dan wakil Permodalan Nasional Berhad, Datuk Zainal Abidin Pa'wan

Seorang ibu tunggal, Zawiyah Awang, 83, bersyukur kerana sejak menjadi penerima zakat bagi Parlimen Pekan sebanyak RM250, dia kini mampu membeli baju raya malah dapat menyediakan juadah lebaran.

"Sebelum ini, saya terpaksa berjimat cermat dengan wang bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) iaitu sebanyak RM300 sebulan,'' katanya yang berasal dari Kampung Merchang kepada pemberita selepas menerima sumbangan zakat daripada Perdana Menteri.

Selain Zawiyah, anaknya, Robiah Ibrahim, 55, yang juga ibu tunggal turut terpilih menerima bantuan zakat itu. - UTUSAN MALAYSIA

Contohilah pemimpin sebegini wahai pakatan pembangkang PR, asyik tahu nak membangkang sahaja. Jikalau membangkang pun biarlah yang dapat menguntungkan rakyat, bukanlah membangkang hanya sekadar nak mendapat nama saja.

Banyak sangat pemimpin pakatan haram PR yang membangkang isu derma-menderma sebegini walaupun ia adalah baik untuk rakyat Malaysia. Bukankah bagus jikalau perkara macam ni selalu dibuat untuk memudahkan lagi kehidupan rakyat Malaysia didalam dunia serba moden ini.

Ini tahunya asyik nak membangkang dan menyebarkan fahaman yang salah terhadap derma dan bantuan yang telah diberikan, contohi tindakan sebegini kan lagi baik.


PAKATAN HARAM PR MARAH LAGI KAT LOGO 1 MALAYSIA..!!!



Nampaknya 1 Malaysia ni semakin ditakuti puak pembangkang sehinggakan Logo 1 Malaysia turut diharamkan dikawasan Selangor si Khalid gagap. Logo tersebut juga membuatkan kerajaan rakus Khalid gagap ni gerun untuk melihatnya, jikalau terpandang logo 1 Malaysia ni mereka akan menggigil seluruh badan.

Sekarang, jika juak pembangkang ni melihat logo 1 Malaysia pasti akan teringat pula Kedai 1 Malaysia, kali ni tak tahu apa pula cerita yang nak didendangkan puak-puak ni. Apa pula muslihat mereka nak membangkang sebab ternyata harganya jauh lebih rendah dari kedai yang lain.

Kena pula PM, Datuk Seri Najib Tun Razak telah melancarkan serentak 250 kedai 1 Malaysia disemua tanah rancangan Felda seluruh negara. BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

Yang paling best tu logo yang tertera di plastik bungkusan akan berada terus kesetiap rumah. Bertambah terseksalah pakatan haram PR gamaknya, baru padan muka..!!!

Saturday, August 27, 2011

MAT SABU YANG SEPATUTNYA DIGELAR "MAT SAPU"..!!!




Memang tak berkenan betul dengan kenyataan yang dibuat oleh Mat Sabu yang sepatutnya digelar Mat Sapu kerana main bedal ikut sedap mulutnya sahaja tanpa menghiraukan anggota keselamatan dan keluarga yang terbunuh semasa kejadian Tragedi Bukit Kepong, yang telah dianggap sebagai wira mempertahankan tanahair semasa tewas diserang pengganas Komunis Malaysia satu ketika dahulu.

Menurut Mat Sapu presiden PAS yang buta sejarah ni mengatakan Muhammad Indera, lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Goh Peng Tun dan 200 anggota komunis adalah hero sebenar, bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan di balai polis tersebut semasa kejadian berlaku.

Bila didengar kenyataan sebegini, KL BOYZ dapat bayangkan bahawa Mat Sapu ni memang membabi buta membuat kenyataan yang tidak disokong oleh fakta yang sebenarnya sehinggakan begitu seronok bercerita, seperti suka apabila keluarga anggota keselamatan terbunuh pada waktu itu.

Mat Sapu ni apa punya jenis Melayu pun tak tahulah sehingga sanggup membuat kenyataan sebegitu. Ini adalah berkemungkinan ia tidak melibatkan sanak saudara si Mat Sapu ni yang pandai mereka cipta cerita sejarah tonggang langgang tanpa sebarang bukti.

Jikalaulah ada keluarganya yang terlibat, berani KL BOYZ katakan, si Mat Sapu yang ber Maskotkan PAS ni pasti nak tengok cina pun pasti akan naik darahnya kerana teringat-ingat kejadian yang berlaku terhadap keluarganya sendiri.

Dalam ceramahnya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang 21 Ogos lalu, Mat Sapu si presiden PAS ni turut mendakwa Dato’ Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana tokoh tersebut adalah pegawai British.

Apa punya bahalol si Mat Sapu ni sehinggakan lupa tentang kejadian yang menimpa tanah air kita dahulu, sanggup menggadaikan maruah untuk mendapatkan sokongan bangsa asing. Sepatutnya si bahalol Mat Sapu ni dicampakkan hidup-hidup didalam api seperti mana yang telah terjadi dulu.

Dalam tragedi berdarah Bukit Kepong yang bermula kira-kira pukul 5 pagi pada 23 Februari 1950, satu persatu anggota keselamatan dan ahli keluarga mereka gugur selepas diserang dari setiap sudut oleh 200 pengganas komunis, malah sebahagian daripada mangsa dicampak hidup-hidup ke dalam api.

BACA SETRERUSNYA
KLIK DISINI

SELEPAS KES MURTAD JABATAN AGAMA ISLAM MENGGEMPUR FAHAMAN SYIAH PULA



Selepas kes kejadian Murtad yang berleluasa di Selangor, kali ni Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) hari menyerbu sebuah rumah di Taman Paya Dalam yang dipercayai menjadi markas sebuah kumpulan penganut fahaman Syiah. Sejumlah 35,000 buku dan risalah mengenai fahaman Syiah yang telah diharamkan oleh Kementerian Dalam Negeri ditemui di rumah tersebut.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa JAIM, Rahimin Bani berkata, buku dan risalah yang ditemui itu telah siap dibungkus dan akan diedarkan melalui pos ke seluruh masjid dan jabatan-jabatan kerajaan. Paling mengejutkan, satu memorandum mengenai penubuhan Persatuan Syiah Malaysia yang akan dihantar kepada Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin turut ditemui juga di situ.
BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

Belum lagi dapat dihuraikan kes Murtad yang berlaku tempoh hari, kes sebaran fahaman Syiah pula dapat dibongkarkan oleh JAIM. Ini adalah perkara yang amat mengejutkan kerana selepas satu-persatu kes telah dapat dibongkarkan oleh Jabatan Agama Islam yang melibatkan pengedaran buku mengenai 'kebenaran' ajaran Syiah yang dikaitkan dengan akidah Islam sebenar ke masjid-masjid seluruh negeri ini sejak beberapa hari lalu menimbulkan tanda-tanya umum.

Masjid Terengganu menjadi sasaran utama buku ajaran Syiah itu akan disebarkan, itulah pendedahan yang dinyatakan olehJabatan Hal Ehwal Agama Negeri Terengganu (JHEAT) telah mengarahkan pihak masjid yang menerima buku tersebut agar menyerahkannya kepada pejabat agama terdekat.

Buku-buku itu diposkan kepada semua pengerusi masjid untuk diagihkan kepada imam yang bertugas di setiap masjid di mana setiap bungkusan mengandungi tiga set buku yang perlu dituntut di pejabat pos.

Salah sebuahnya berjudul Akhirnya Kutemui Kebenaran, buku terjemahan berbahasa Arab tulisan Dr. Muhammad al-Tijanji Al-Samawi setebal 245 halaman dan terdapat catatan ia terbitan kumpulan Pengajian Islam Universiti Islam Antarabangsa, 1995.

Sebuah lagi buku setebal 548 halaman berjudul Dialog Mengenai Islam dan Akidah Islam Sebenar dan Kewajipan Muslim Mentaati Kepimpinan Yang dilantik Allah dan Rasul Demi Perpaduan Dan Kejayaan Dunia Akhirat.

Setiap bungkusan itu disertakan dengan cap pengirim atas nama Majlis Syiah Malaysia, beralamat No. 148, Jalan Haji Mahmood, Ulu Tiram, Johor di samping terdapat cop beralamat Majlis Syiah Malaysia, 1012, Desa Melawati, Kuala Lumpur yang diragui.

Pengerusi Masjid Kampung Petai Bubus di sini, Tuan Syarif Putera menyifatkan ia mungkin langkah halus untuk menyemai fahaman itu melalui para imam di peringkat akar umbi.

''Ia juga mungkin salah satu taktik, di mana apabila menjadi isu dan heboh diperkatakan, ia mungkin mendorong untuk membaca buku itu dan memudahkan mereka mempercayai dan menerima ajaran Syiah. BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

Memang sepatutnya fahaman sebegini dikekang dari disebarkan kepada umum kerana gejala seumpama ini boleh mencetuskan kecelaruan yang membahayakan akidah umat Islam di Malaysia.

Friday, August 26, 2011

LGE BERBULU SYARIKAT BUMIPUTRA SEMAKIN MAJU BERSAMA BN..!!!

 


Apabila kita dengarkan perkembangan berita yang berlaku di Penang semakin merundum kepada syarikat-syarikat Bumiputra apabila kebanyakkannya telah dihadkan dan ditambah dengan pelbagai undang-undang yang ditokok tambah bagi menyukarkan lagi syarikat-syarikat Bumiputra untuk berkembang maju. 

Sehinggakan jika kita lihat kenderaan yang diguna pakai untuk urusan kerajaan Penang sendiri semakin susah untuk menukar tayar yang semakin botak, semakin sukar untuk berbuat demikian oleh kerana banyak sangat prosedur yang telah ditambah oleh kerajaan Lim Guen Eng berbanding kerajaan BN terdahulu yang mementingkan keselamatan dijalanraya.

Rakyat Penang diminta buka mata dan lihat agar tidak tertipu oleh kroni DAP yang semakin ampuh menekan rakyat Penang. Banyak juga bernamakan syarikat bumiputra tetapi bertaukekan bangsa lain, Melayu ni sekadar pakai nama saja. Telah di "Ali Baba" kan oleh kroni DAP yang semakin sombong di Penang sekarang.

Kebanyakkan syarikat Melayu ataupun Bumiputra semakin ditindas oleh puak dan juak DAP yang memepergunakan Melayu sekadar Maskot ataupun boneka jadian mereka. Sebaliknya kerajaan BN memperuntukkan pakej bumiputera yang dianggarkan bernilai lebih RM8 bilion atau 43 peratus daripada keseluruhan Projek MRT Sg Buloh-Kajang.
KLIK DISNI

Inilah kerajaan sebenar yang membantu rakyat dari dahulu lagi tanpa menyukarkan syarikat Bumiputra untuk berkembang pesat, walaupun digelar untuk kroni oleh puak dan juak DAP yang semakin sombong.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pengwujudan satu Dana Mudah Cara berjumlah RM2 bilion untuk kegunaan syarikat-syarikat bumiputera yang berkelayakan melalui Unit Peneraju Agenda Bumiputera (Teraju).

Pengwujudan Dana Mudah Cara berjumlah RM2 bilion ini adalah hasil kerjasama Teraju dan unit Kerjasama Awam-Swasta yang bakal dilancarkan untuk kegunaan inisiatif Projek Permulaan bagi syarikat-syarikat bumiputera yang layak, mengikut syarat yang ditetapkan.
KLIK DISINI

BETULKAH ANWAR DILIWAT...???





Alamak, nampaknya ini adalh pengakuan yang amat berani dari si pemangsa peliwat Anwar, tetapi tak tahulah pulak samada Anwar meliwat ataupun Anwar diliwat.

Tetapi dibawah ni ada bukti menunukkan Anwar meliwat dan mengupah sebanyak RM300 untuk diadikan upah agar tercapai hajat Anwar untuk menjubur. Gelilah dengar pengakuan sebegini sebab pakatan haram PR ingin jadikan si peliwat ni menjadi pemimpin negara pula.




Pakatan haram jadah memang tak tahu malulah, bodoh dipermainkan si peliwat ni...!!

PRA TONTON ANWAR BLUE FILEM...AYOOO...!!!



Aduhai, terbahak-bahak bila dengar mamat ni bercakap tentang blue filem. Kena dia selit Filem Anwar je, ada potongan babak Anwar bersuara.

Paling best yang berborak Kak Nyah lak tu, favourite Anwar kot. Tu sebab tak lekang mulutnya nak buat lawak terselit pula Blue filem Anwar..Ayyooo..!!?


Thursday, August 25, 2011

MAJLIS PEGUAM DIMINTA PERJELASKAN PERANGAI ANWAR AL-JUBURI..!!!


Majlis Peguam hari ini diminta memberi penjelasan dan menyatakan pandangannya berhubung tindakan Ketua Penipu, Anwar Ibrahim yang enggan memberi keterangan bersumpah dalam perbicaraan kes liwat dengan memilih memberi keterangan dari dalam kandang tertuduh seperti undang-undang mahkamah ahli keluarganya punya.

Anwar tidak bersumpah...?? Jadi, Majlis Peguam haruslah memberi penjelasan. Mengapa masih berdiam diri sampai tiga, empat hari sehingga rakyat Malaysia semua tertanya-tanya.

Anwar AL-Juburi memilih sendiri untuk memberi keterangan di kandang tertuduh bagi membela diri terhadap tuduhan rakus meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan yang bermula Isnin lepas.

Ketika prosiding bermula, peguam belaannya si Karpal Singh yang mengetuai pasukan pembelaan memberitahu mahkamah anak guamnya akan memberi keterangan dari kandang tertuduh.

Anwar Juburi seharusnya berani memberi kenyataan bersumpah dan disoal balas pendakwaraya. Kenapa si Anwar tidak mahu disoal siasat oleh pihak pendakwa raya jikalau si Anwar seorang yang teraniya. Kenapa Anwar AL-Juburi perlu takut..??

Kepala pembohong ini juga mempertikaikan mengapa peguam-peguam yang lantang mengkritik kerajaan hanya berdiam diri mengenai tindakan Anwar AL-Juburi mempersoal kredibiliti hakim yang mengendalikan kesnya ketika membaca keterangan bertulis beliau.

Sehinggakan si anwar ni meliwat pula keputusan doktor-doktor yang memeriksa DNA beliau yang terdapat dalam bontot sipebancuh kopinya. Anwar ni hanyalah berpendidikan rendah tapi berlagak pandai mempertikaikan keputusan yang dipenuhi oleh fakta-fakta benar dan sahih.

Ketua penipu memang hebat menipu kali ni sehinggakan mempertikaikan keputusan mahkamah. Mahkamah diperbuat seperti syarikatnya sendiri pula.

Hebat betul si Anwar Juburi ni, maklumlah papa hebat.!!!


Wednesday, August 24, 2011

PAS DAH MULA AMALKAN RASUAH...!!!




Siapa kata PAS tidak pandai merasuah, ini di buktikan oleh Presiden Pertubuhan Kebajikan Wawasan Kesejahteraan Insan Negeri Perak, Fauzi Muda hari ini membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendakwa bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Perak, Nor Azli Musa dan peguamnya cuba merasuah beliau sebanyak RM50,000.

PAS cuba membeli Fauzi untuk menutup segala keburukkan yang semakin terserlah dan dibongkarkan oleh beliau kerana amalan ini sememangnya wujud didalam parti PAS yang kononnya berlandaskan agama Islam.

Jikalau puak yang memihak kepada ketua pembangkang, Anwar dijadikan sandaran didalm parti PAS, sudah tentu amalan ini sememangnya telah lama berleluasa cuma pembongkaran belum dibuat dengan membuat laporan kepada SPRM.

Apabila cuba dibongkarkan, mereka cuba menutup dengan merasuah pihak tertentu untuk mengekang daripada rakyat mengetahuinya. Fauzi mendakwa pada 10.30 malam kelmarin, dua lelaki yang memperkenalkan diri sebagai wakil firma guaman Zainul Rijal Talha & Amir datang ke rumahnya kerana mahu berbincang tentang notis saman fitnah terhadapnya yang dihantar semalam.

Katanya, dalam perbincangan itu, beliau ditawarkan RM50,000 dengan syarat bersedia melakukan beberapa perkara termasuk meminta maaf secara terbuka kepada Nor Azli dan menyokong kenyataannya terhadap Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria.

"Selain itu, saya diminta menarik balik segala tuduhan dan dakwaan dalam isu jutawan segera melibatkan pemimpin pembangkang termasuk Nor Azli yang dilaporkan kepada SPRM.

Fauzi disaman fitnah kerana kenyataannya semasa membela Harussani di Utusan Malaysia pada 7 Jun lalu apabila mendakwa Nor Azli antara lapan pemimpin pembangkang yang menjadi 'jutawan segera' semasa tempoh 11 bulan pemerintahan pembangkang di Perak sehingga mampu membeli rumah berharga RM500,000.

BACA SETERUSNYA
KLIK DISINI

Tuesday, August 23, 2011

ANWAR BAKAL TERPERANGKAP DENGAN KATA-KATANYA SENDIRI..!!!




Usaha Anwar Ibrahim memberi keterangan bela diri dari kandang tertuduh yang dilihat sebagai cubaan mengelak daripada disoal balas oleh pihak pendakwaan mungkin bakal menjadi sia-sia. Buat pertama kali mendengar keterangan dari kandang tertuduh dan tidak tahu sama ada keterangan tersebut satu ceramah politik atau komentari.

Perlu membuat sedikit penyelidikan bagi mencari jalan untuk menyoal balas si Anwar kerana terdapat beberapa perkara yang dinyatakan tidak terkandung dalam perbicaraan dan sepatutnya menyoal balas Anwar si peliwat ni atas isu terbabit yang telah diputar belitkan.

Maklumlah mereka ni semua adalah hantu-hantu politik tanahair yang berjuang demi untuk memenangi politik mengalahkan Kerajaan Melayu Malaysia yang selama ini telah memerintah dengan begitu baik sekali. Cuma mendapat tentangan dari hantu-hantu politik seperti peguam Anwar yang diwakili daripada DAP dan yang tertuduh pula adalah ketua PKR yang sememangnya dikenali dengan perangai kotornya yang selalu memburukkan Malaysia di mata dunia.

Anwar dan puak hantunya selalu membuat kenyataan yang memalukan negara kita contohnya Indonesia yang meminta maaf kepada Kerajaan Malaysia baru-baru ini kerana memalukan PM dengan kenyataan yang telah diputar belitkan oleh puak dan juak Anwar diluar negara.
KLIK DISINI

Bagaimanapun 'hantu' yang dimaksudkan bukannya hantu raya tetapi 'hantu pilihan raya' - iaitu suatu kelompok yang terdiri daripada parti pembangkang yang kini begitu ghairah bercakap soal pilihan raya didalam perbicaraan Anwar peliwat.

Sama ada Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP mahupun Pas, kesemuanya bagaikan 'hantu pilihan raya' yang ingin meliwat negara Malaysia apabila terus mempertikai satu demi satu pelaksanaan amalan demokrasi berkenaan.

Pada 9 Julai lalu iaitu beberapa minggu sebelum umat Islam menyambut Ramadan, ketiga-tiga parti berkenaan, cuba menunjukkan sikap 'hantu' mereka apabila menghuru-harakan Kuala Lumpur melalui demonstrasi jalanan.

Mereka menuntut sebuah pilihan raya yang bebas dan adil tetapi dalam masa yang sama menolak sebarang usaha untuk mengadakan rundingan bagi menyelesaikan apa yang mereka lihat sebagai masalah.

Apabila demonstrasi jalanan itu tidak mendapat sambutan rakyat, pembangkang tidak berputus asa, bagaikan dirasuk 'hantu', mereka mula mempertikai perkara-perkara lain yang kemudiannya dikaitkan dengan pilihan raya.

Selepas ini kita bakal melihat si peliwat bakal terperangkap dengan kelakuan sumbangnya sendiri yang sekian lama telah menjadi hobi yang tidak dapat dibuang dalam dirinya.

Kita lihat saja satu hari nanti si peliwat ni bakal menerima hukuman yang lebih dasyat kerana melibatkan orang yang tak bersalah dalam arena hobi keruntuhan moral dan akhlaknya, pasti.



Monday, August 22, 2011

ANWAR MEMANG MENUJU SUNGAI BULOH...!!!



Seperti sudah dijangka peguam belaan Anwar yang diketuai oleh pemimpin ketua DAP pasti akan memutar belitkan fakta yang benar dengan melibatkan pula PM yang sememangnya tiada kaitan dengan sipemain bontot tegar Anwar, apa lagi yang nak dibuktikan Anwar Juburi ni mengaitkan hobi luarbiasanya dengan pemimpin lain.

Sudah terbukti ini bukanlah konspirasi sebaliknya mainan jenaka Anwar Juburi dan rakannya DAP untuk menutup kelakuan sumbang haram yang telah dilakukan oleh ketua jahanam mereka. Memang cukup jahat dan busuk hati sebegini ingin dijadikan pemimpin dinegara kita.

Banyak lagi pemimpin yang boleh kita pilih selain hantu durjana yang amat biadap ini, mengalihkan perhatian dengan melibatkan PM dalam isu permainan bontotnya. PAS pula sekarang seperti menjauhkan diri dari pasukan pembohong Anwar yang pakar membuat tipu helah untuk memerangkap rakyat agar terkeliru dengan tektik penipu Anwar AL-Juburi dan rakan arkap DAP yang senantiasa akan menyokong tipu helahnya untuk terus kekal berkuasa.

Tujuh saksi termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor telah disapina oleh pasukan peguam bela Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi saksi pihak pembelaan dalam kes liwat Anwar.

Peguam si Karpal Singh DAP seangkatan parti setannya yang mengetuai pasukan pembelaan Anwar, memberitahu Mahkamah Tinggi yang mereka telah memutar belitkan tujuh saksi yang ditawarkan oleh pasukan pendakwaan pada akhir kes mereka untuk menjadi saksi pihak pembelaan.

Si Karpal DAP memaklumkan demikian kepada mahkamah selepas Anwar Juburi selesai memberikan kenyataan pembelaannya dari kandang saksi, untuk menjawab pertuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Saksi yang tetap dikaitkan oleh peguam DAP ni mengaitkan Najib, Rosmah, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, bekas Ketua Polis Melaka, Datuk Mohd. Rodwan Mohd . Yusof, doktor Pusrawi yang memeriksa Mohd. Saiful, Dr. Mohammad Osman Abdul Hamid, jururawat Pusrawi Yazihan Jusoh dan pembantu rumah Indonesia, Suliati.

Begitu angkuh betul si peliwat ni, jikalau Anwar telah dikaitkan dengan 10 penama pemain bontot, takanlah seorang pun tak sangkut...mustahil je bunyinya...!!?

Cuba kita lihat video dibawah ni...





Sunday, August 21, 2011

KERAJAAN PAS KEDAH KENA JAWAP MANA PERGINYA DUIT 150 JUTA TABUNG AMANAH..??





Kerajaan negeri Kedah pimpinan Pas diminta menjelaskan kedudukan baki wang peruntukan penyelenggaraan jalan tahun lepas berjumlah hampir RM100 juta yang dimasukkan ke dalam sebuah Tabung Amanah.

Kerajaan negeri kena jelaskan secara telus baki wang tersebut. Jika telah dibelanjakan, apa dia. Kalau masih ada, nak buat apa, kerana peruntukan untuk tahun ini telah diterima.

Wang tersebut tidak boleh digunakan selain untuk penyelenggaraan jalan kerana rakyat ingin tahu ke mana perginya wang tersebut.

Barisan Nasional membangkitkan isu itu pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) April lepas setelah kerajaan negeri membelanjakan lebih RM50 juta sahaja daripada peruntukan kerajaan Persekutuan sebanyak RM150 juta.

Pengakuan kerajaan negeri bahawa baki wang itu dimasukkan ke dalam tabung amanah tidak memadai kerana banyak lagi jalan rosak perlu diperbaiki, mengapa mesti dimasukkan dalam tabung amanah. Mereka mesti perjelaskan dengan butiran atau boleh dituduh menyeleweng..!!!

Agaknya PAS ingin menggunakan dana tersebut untuk kegunaan politik mereka akan datang kot, itu sebab duit tersebut diselewengkan untuk menghadapi PRU-13 ke..??

PAS dah mula tak amanah ke kerana dana tersebut sepatutnya digunakan untuk menyelenggara jalan raya yang banyak pecah-pecah dan berlopak-lopak.

LAGI BALA BUAT NEGARA PENYOKONG PELIWAT KERANA SOLAT HAJAT..!!?



Sebuah pesawat Red Arrow milik Tentera Udara Diraja Britain (RAF) dilaporkan terhempas semasa pertunjukkan aksi akrobatik udara di Bournemouth yang terletak di selatan pantai Inggeris hari ini.

Menurut penerbit media BBC yang berada di tempat kejadian berkata, hanya lapan daripada sembilan pesawat yang mengambil bahagian dalam pertunjukkan itu selamat melakukan pendaratan di Lapangan Terbang Antarabangsa Bournemouth.

Seorang jurucakap dari Kementerian Pertahanan berkata, pihaknya akan menjalankan siasatan berhubung insiden tersebut.

Aksi pertunjukkan akrobatik itu diadakan setiap musim panas di negara tersebut yang terdiri daripada Juruterbang RAF. – AFP


Kenapa ye Anwar membatalkan solat hajatnya, mungkin kerana ketakutan balasan yang akan diterima olehnya kelak kot.

Sehinggakan kedengaran Hadi Awang seakan insaf memboikot solat hajat tersebut kerana takut terkena badi Anwar yang sememangnya akan membawa bencana satu hari nanti, kerana beliau sememangnya tahu siapakah sebenarnya Anwar.

PAS dah mula menjauhkan diri dari Anwar..??? Kenapa ye...???



Saturday, August 20, 2011

ANWAR MARAH LAGI KAT ANAK MAHATHIR, TAK PUAS HATI...!!!



Anwar marah lagi kat anak Mahathir lagi, masih tak puas hati lagi. Tidak dapat bapanya, anaknya pula dicuba bawa main dalam permainan songsang politiknya yang dayus.

Anwar dah terdesak sebab dah dekat sangat jangka masa hayat nak dikebumikan oleh pakatan haramnya sendiri. Bangsa lain yang dalam seangkatannya tergelak saja melihat Anwar menghentam Melayu..!!!

Sebab Anwar memang bodoh punya Melayu...!!!



PAS BINGAI BELUM TENTU PERJUANGKAN ISLAM...!!!




Pas kini menggeletar dan menggigil untuk memperjuangkan Islam selepas menyertai pakatan pembangkang sejak Pilihan Raya Umum Ke-12 pada 2008.  Pas yang dulunya lantang memperjuangkan Islam terpaksa merujuk kepada DAP dan PKR terlebih dahulu sebelum membuat awapan dan tindakan.

Pas ternyata lebih mementingkan sokongan kroninya daripada DAP dan PKR daripada mempertahankan isu akidah umat Islam yang sering diperkotak-katikkan sejak kebelakangan ini.

Pas banyak mengalah dalam isu seperti :-

1. Pembinaan kuil
2. Penjualan arak di Shah Alam
3. Larangan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara di Pulau Pinang
4. Berdiam diri dalam isu tindakan pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC).

Kebelakangan ini Pas suka menimbulkan dan mereka-reka isu yang tidak sepatutnya dibangkitkan. contohnya isu Mismah yang sengaja digembar-gempurkan untuk menimbulkan rasa curiga di kalangan rakyat mengenai ketelusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam mengendalikan sistem pilihan raya.

PAS lebih gemar menggunakan masjid dan surau di Selangor dalam menyebarkan dakyah politik mereka, sehingga menerima aduan mengenai tindakan puak pembangkang yang mengggunakan tempat ibadah suci umat Islam ini untuk menyebarkan dakyah politik mereka tanpa mempedulikan kesucian bulan Ramadan.

Tindakan itu amat merugikan kerana ia hanya membawa perpecahan kepada penyatuan umat Islam di negara ini yang kian berpecah belah oleh kerana sikap tamak inginkan berkuasa dikalangan pemimpin PAS yang taksub menyokong "Peliwat Negara" ketua pakatan haram jadah mereka.

PAS belum tentu Islam....!!!

LAGI BUKTI FUCKATAN HARAM JADAH MENIPU...!!!



Bukan tiga tetapi enam..!!! Itulah penemuan Sinar Harian menelusuri dakwaan Pas bahawa tiga ahli Umno - dua di Perlis dan seorang di Kedah - dicurigai masing-masing mempunyai dua kad penge­nalan untuk membolehkan mereka meng­undi dua kali pada pilihan raya.

Ketiga-tiga nama itu ialah Azhar bin Ahmad, Besah binti Mat dan Mansor bin Ahmad, yang menurut Pengerusi Pemulihan Demokrasi & Mobilisasi Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat identiti mereka hanya dibezakan dua digit terakhir pada nombor kad pengenalan sahaja.

Menjejak Azhar bin Ahmad, siasatan Sinar Harian mendapati ada dua individu berkongsi nama itu.

Seorang daripadanya yang memegang kad pengenalan bernombor 680713-09-5057 tinggal di Kampung Baru Sungai Serai, tidak jauh dari Kilang Gula Perlis di Chuping.

“Tidak! Saya tak pernah mengundi dua kali seperti didakwa. Sejak daftar, saya tak pernah mengundi di tempat lain. Cuma pernah bertugas jaga Peti Undi Kilang Gula semasa aktif dalam Pemuda Umno dulu,” katanya.

Kenyataan Azhar disah­kan bapanya, Ahmad Saad, 72.

“Dia mengundi hanya dalam kawasan Peti Undi Batu Bertangkup,” katanya.

Azhar bagaimanapun enggan memberi komen lebih lanjut mengenai dakwaan itu selain melarang gambarnya dirakam atas alasan “saya tidak suka nama saya diheret dalam perbalahan politik.”

Sementara itu, siasatan seterusnya mendapati, seorang lagi Azhar bin Ahmad (680713-09-5049) yang dikaitkan dengan dakwaan itu, kini tidak lagi menetap di kampungnya, Batu 13, Tasoh, Mukim Beseri, Perlis dan telah berhijrah ke Kuantan, Pahang 13 tahun lalu.

Hal ini diberitahu tiga anggota terdekat yang ditemukan dengan Sinar Harian oleh bapa saudaranya yang juga bekas Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung kampung itu.

Mereka berkata, Azhar berhijrah ke Kuantan sejak 13 tahun lalu bersama isteri dan anaknya setelah mendapat kerja di sebuah industri di Gebeng, Kuantan.

Seorang anggota keluarganya kemudian membantu Sinar Harian menghubungi isteri Azhar yang mengesahkan nombor kad pengenalan yang disebut dalam kenya­taan pemimpin Pemuda Pas adalah milik suaminya.

Usaha Sinar Harian di Kuantan untuk menemubual Azhar sendiri secara bersemuka setakat ini bagaimanapun masih tidak menjadi kenyataan atas alasan dia sibuk dengan jadual kerja.

- PETIKAN SINAR HARIAN

Pakatan haram jadah ni memang pandai menipu tanpa usuk periksa kenyataan yang dikeluarkan oleh mereka benar ataupun tidak. Bukti nama saja sama tetapi tidak diusul periksa samada mereka adalah orang yang sama ataupun tidak.

Jelas membuktikan pakatan haram jadah memang suka sangat menipu rakyat semata-mata untuk menguasai tampuk pemerintahan. Gunakan helah temberang mereka untuk mengambil hati rakyat.

Pakatan haram jadah memang menipu, PAS pun dah sama mengikut rentak membohong..!!!

BERITA BAIK BUAT SELUROH RAKYAT MALAYSIA....!!!




PADA 30 dan 31 Ogos ini, bersempena perayaan Aidilfitri, 24 lebuh raya bertol di seluruh negara memberi diskaun antara lima hingga 37.5 peratus kepada pengguna.

Lebuh raya tersebut termasuklah Lebuhraya Utara-Selatan dan Kuala Lumpur-Karak, dua lebuh raya utama yang dijangka menampung jumlah pengguna yang tinggi ketika itu, yang kebetulan turut jatuh pada Hari Kemerdekaan negara.

Lebuh Raya Latar di Selangor yang baru dibuka pula bersetuju memanjangkan tempoh laluan percuma tanpa tol sehingga 31 Ogos manakala Lebuh Raya LDP tidak akan mengenakan bayaran pada Hari Kemerdekaan bermula 12 tengah malam hingga 11.59 tengah hari.

Secara mudah, kadar diskaun tersebut, sedikit sebanyak akan membantu meringankan beban orang ramai yang pulang ke kampung, yang pastinya memerlukan belanja yang lebih besar.

Ia juga sejajar dengan Bidang Keberhasilan Utama Negara yang baru diumumkan yakni untuk memerangi kos kehidupan yang semakin meningkat.

Pada segi lain jumlah diskaun yang dikeluarkan adalah besar sebenarnya memandangkan bilangan kenderaan di jalan raya pada musim perayaan lazimnya meningkat dua kali ganda berbanding hari-hari biasa.

Pengurangan bayaran tol tidak pula bermakna pengguna jalan raya boleh bertolak ansur dengan aspek keselamatan, lebih-lebih ketika jumlah trafik meningkat.

Semuanya akan bermakna jika kita melakukan perjalanan dengan selamat dan dapat bertemu sanak saudara pada hari lebaran ini.

Friday, August 19, 2011

FUCKATAN HARAM MEMANG TAK SEDAR DIRI...!!!





Tuduhan yang dibuat puak pakatan haram PR bahawa serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) didalangi UMNO adalah tidak masuk akal dan melulu sama sekali.

Isu itu adalah melibatkan pentadbiran kerajaan Fuckatan haram negeri Selangor yang juga berhak mengarahkan Jais melakukan sebarang serbuan dan bukannya UMNO.

JAIS di bawah siapa..??? Bukan di bawah UMNO, yang melakukan perkara ini siapa, bukan orang UMNO...!!!

Takkan UMNO boleh arahkan orang bukan UMNO melakukan serbuan, ini tak masuk akal..!!! Fuckatan haram buat tuduhan tak masuk akal dan adalah tuduhan melulu.

UMNO tetap berpegang kepada prinsip Perlembagaan Negara bahawa agama Islam adalah agama Persekutuan dan agama lain bebas diamalkan di mana-mana bahagian di dalam negara.

Jikalau disaksikan dari segi pendirian UMNO, ia berdasarkan Perlembagaan, maknanya agama Islam agama Persekutuan dan tidak ada siapa yang boleh menodai kesucian agama Islam termasuk untuk memaksa ataupun untuk cuba mengajak melakukan conversion (penukaran agama) kepada mana-mana rakyat Malaysia beragama Islam.

Dalam pada itu agama lain, bebas diamalkan di mana-mana kawasan di dalam negara tetapi bukanlah bebas melakukan Murtad disisi agama Islam.

Fuckatan rakyat memang jauh dah tersesat arah dan tujuan memperjuangkan agama islam dan rakyat dilihat semakin hilang keyakinan terhadap pakatan haram PR yang semakin menjadi-jadi menindas bangsanya sendiri demi inginkan berkuasa.

Fuckatan haram memang haram jadah...!!!!

Tuesday, August 16, 2011

SUMBANGAN NAJIB SETIAP KALI MENJELANG RAMADHAN





Kerajaan telah memperuntukkan sebanyak RM155,000 bagi pengurusan masjid dan surau di seluruh Parlimen Pekan sepanjang bulan Ramadan ini. Peruntukan tersebut membabitkan 56 masjid dan 166 surau bagi empat Dewan Undangan Negeri iaitu Bebar, Pulau Manis, Peramu Jaya dan Chini.

Sumbangan tersebut merupakan acara tahunan yang dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak setiap kali bulan Ramadan.

"Bagaimanapun, pada tahun ini sumbangan meningkat iaitu sebanyak RM1,000 bagi sebuah masjid berbanding RM500 tahun lalu manakala surau naik daripada RM200 menjadi RM600," kata Timbalan Ketua UMNO Bahagian Pekan, Datuk Ishak Mohamad selepas menyampaikan sumbangan kepada imam dan pengurus masjid serta surau di sini semalam.

Dengan sumbangan tersebut setiap masjid dan surau dapat menjalankan aktiviti bagi mengimarahkan institusi berkenaan. Pentadbir masjid dan surau disarankan memanfaatkan sumbangan itu dengan sebaiknya terutama untuk menarik umat Islam mendekatkan diri dengan masjid dan surau.

"Mereka juga perlu menjaga kebersihan dan keceriaan masjid serta surau supaya ahli kariah dapat beribadat dengan selesa dan teratur," jelas Ishak yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bebar.

RAJA PELIWAT DAH MULA MENDIAMKAN DIRI...!!!



Makin lama semakin tertekan apabila melihat air muka Anwar kerana telah ditetapkan tarikh untuknya memasuki kandang nak menjawap kes liwatnya. Anwar mendiamkan diri apabila wartawan mengajukan soalan, yang menjawap hanyalah peguam-peguam belaannya saja.

Maklumlah taknak tersalah cakap macam Karpal Singh yang pernah menyuroh Anwar bertaubat satu ketika dahulu. Raja peliwat sudah mula terbayang-bayang "Bamboo River" lah gamaknya, tu sebab berdiri terpaku mendiamkan diri. Dah mula rasa nak "CheckMate" kot, dah mula menggigil.

Jika berani, kenapa tangguh-tangguh..?? Sebab Pendakwaan cukup bukti ke, gelabah semacam je dok lambat-lambatkan kes liwatnya...!!!

Monday, August 15, 2011

INILAH BALACI ANWAR YANG PALING CELAKO...!!!




Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah hari ini menetapkan mahkamah bersambung semula Isnin depan kerana peguam bela Anwar AL-Juburi belum dapat menemubual baki lima lagi saksi daripada senarai 25 orang yang ditawarkan pendakwa raya.

Beliau juga mengarahkan pendakwa raya menyediakan baki enam saksi yang belum dapat ditemubual peguambela Ketua Umum KEADILAN sebelum mahkamah bersambung minggu depan.

“Pendakwa raya perlu buat apa-apa sahaja untuk memastikan perbicaraan akan bermula Isnin nanti.

“Apa-apa sahaja hasil (daripada temubual) itu, Isnin awak (peguam bela) perlu mula,” kata Hakim Zabidin.

Peguam Anwar, Sankara Nair memberitahu lima orang yang masih belum ditemubual itu adalah seorang bekas jururawat Pusat Rawatan Islam (Pusrawi), dua bekas pembantu rumah yang bekerja di kondominium Desa Damansara, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan seorang bekas pembantu Anwar.

Seorang lagi saksi, ibu kepada bekas tunang Saiful, Sharehah Mat Salim telah ditemubual oleh peguam Anwar pagi tadi. Menurut Sankara lagi, peguam bela Anwar bersedia untuk memulakan pembelaan Isnin depan.

“Kami bersedia untuk hari Isnin, dengan syarat pendakwa raya memberikan baki saksi yang dijanjikan,” kata Sankara.

Seorang lagi peguam Anwar, Ram Karpal Singh pula menegaskan pendakwa raya bertanggungjawab menyediakan semua saksi yang diminta sebelum perbicaraan bersambung Isnin depan, walaupun mereka tahu mesti mendapat persetujuan saksi-saksi tersebut.

Peguam-peguam Anwar ni cuba buat mahkamah macam bapak dia oang punya, memaksa orang untuk menurut kehendak mereka. Mereka ni semuanya bakal akan tersepit lebih dasyat lagi kes ini dikaitkan dengan ketua peguam mereka si Karpal Singh yang masih tak sedar lagi bahawa beliau pernah mengungkapkan agar ketua pembangkang Raja peliwat agar bertaubat.

“Ia adalah tanggungjawab pendakwa raya untuk membawa semua saksi,” kata Ram Karpal, anak kepada Karpal Singh yang seperti cuba menyembunyikan dirinya.

Raja peliwat dijangka memberikan keterangan sebagai saksi pertama pembelaan Isnin depan untuk menjawap semua tuduhan kerana telah disahkan melakukannya dikondo tersebut.

Perbicaraan ini yang memasuki peringkat pembelaan sepatutnya sudah bermula Isnin lalu namun. Ia ditangguhkan kerana peguam-peguam Anwar ni saja ingin melengah-lengahkan kes tersebut yang telah tertangguh hampir 100 kali.

Donggengnya kali ini adalah kerana kegagalan menyediakan saksi itu, menyebabkan peguam balaci Anwar terpaksa memohon perintah mahkamah agar melambat-lambatkan kes apabila memaksa memanggil saksi-saksi berkenaan.

Peguam-peguam Anwar ni saja buat tak faham akan perintah yang telah dikeluarkan oleh mahkamah tempoh hari, sebaliknya hanya permintaan mereka saja ingin dipenuhi. Bagaimana pula dengan permintaan mahkamah terdahulu yang inginkan DNA Anwar diserahkan tetapi tidak berbuat demikian.

Anwar telah mengupah peguam-peguamnya supaya melambatkan dan melengahkan kes kerana beliau tahu memang dia yang tut...tut..!!!

Cuba dengar nasihat Karpal Singh kepada Anwar AL-Juburi dahulu..


UMNO PERLU BERUBAH...!!!




Ahli UMNO perlu menguasai kemahiran dalam dunia siber terutama berkaitan media baru bagi menangkis secara efektif segala tohmahan dan fitnah pihak tertentu terhadap parti itu dan kerajaan, kata Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan.

Beliau berkata, kemahiran seperti itu amat penting bagi mengubah sebarang persepsi negatif masyarakat terhadap UMNO dan kerajaan yang cuba dibawa pihak tertentu menerusi media baru.

"Kalau kita tidak menguasainya kita akan tertinggal kerana orang muda akan membaca apa yang ditulis,” katanya selepas menghadiri wacana politik bertajuk ‘Pembentukan Persepsi Politik’ anjuran Jabatan Penerangan UMNO di sini hari ini.

Umno perlu berubah mengemaskinikan laman-laman web yang kebanyakkannya seperti ketinggalan zaman. Haruslah peka dengan memberikan penerangan setiap masa dan setiap hari, banyak yang tak buat kerja. Banyak tidur dari membuka mata untuk memberi penerangan dan maklumat terkini kepada rakyat Malaysia.

Janganlah mengelamun lagi wahai UMNO, kemaskini portal dan laman setiap hari agar rakyat faham akan pembohongan yang dibuat oleh pihak pembangkang. Tetapi bukanlah seperti maskot dan tukun yang lamannya telah tertinggal berbulan-bulan, tidak dikemaskini berita yang cuba disampai untuk menerangkan hujah-hujah yang dilemparkan puak pembangkang.

Jangan tidur lagi....!!!

AZMIN PENDATANG ASING (PATI) DARI INDONESIA..!!!




Pemimpin pakatan haram PR memang dipenuhi oleh pendatang asing (PATI) yang telah mendapat MyKad berkemungkinan juga menggunakan jalan belakang untuk mendapatkannya ketika Anwar menjawat jawatan dalam kerajaan dahulu. Kebanyakkannya berasal dari negara Indonesia setelah berjaya mendapat status kewarganegaraan, budaya luar pun turut dibawa bersama kenegara ini.

Sanggup membuat apa saja demi untuk mencapai hajat dan idaman walaupun terpaksa menggadai isterinya untuk membolot apa yang dipunyai olehnya sekarang. Ia telah dibongkarkan oleh Umi Hafilda adiknya sendiri bahawa Azmin Ali memang tamak untuk menjadi kaya, sehingga ingin mengetepikan sistem Raja-Raja Melayu yang dikatakan oleh Azmin sebagai membazir wang negara.

Sampai begitu biadap sekali si pendatang asing yang dah dapat MyKad ni, sehingga pecah belah rakyat Selangor yang tertipu dengan budaya yang dibawanya dari seberang. Azmin bukanlah rakyat Malaysia tulen yang sebenarnya boleh dijadikan pemimpin untuk memimpin rakyat Malaysia.



Budaya yang dibawa olehnya bukan budaya orang Malaysia memperdagangkan isteri demi wang ringgit. Orang Malaysia tidak akan membuat perkara sebegini, mana perginya maruah beliau untuk bergelar pemimpin..??

Kesian orang Selangor diperbodohkan oleh penduduk tetap yang dah dapat MyKad ni. Kod 71 bukanlah "Original" Malaysia, asal usul pendatang asing tetapi idaman setinggi langit ingin menawan Malaysia. Bolehkah rakyat Malaysia mengizinkan si pendatang ni bergelar pemimpin..??


Beliau ni dah dapat status kewarganegaraan pun dah kira baik, dah bagi betis nak peha, lepas tu nak pijak kepala la..!! Orang PKR memang bodoh ditipu senang-senang oleh pemegang MyKad Kod 71 ni, Indon ni kaya raya setelah mendapat kewarganegaraan.

Kesian apabila melihat orang PKR dan rakyat Selangor diperbodoh dan dipergunakan oleh pendatang asing sekor ni...!!!

PAKATAN HARAM DI MALAYSIA MENGAMUK KERANA SUKA BERPOLITIK..!!!




4 Ogos lalu, ribuan rakyat memprotes kematian seorang lelaki akibat tembakan polis di Tottenham, utara London. Keesokan harinya, beberapa pemuda bertopeng memulakan rusuhan, merosak dan membakar kedai.

Kejadian itu merebak ke bahagian lain di London seperti Croydon dan Bayswater sebelum merebak ke arah Utara England dengan kejadian sama dilapor di Birmingham, Liverpool dan beberapa tempat lain.

Rusuhan berterusan di London yang kini merebak ke beberapa bandar utama di Britain adalah bukti bahawa mimpi ngeri seumpama itu boleh dielakkan dengan menghalang protes jalanan. Situasi ini amat berbeza dengan demonstrasi di negara ini, kerana pakatan rakyat mengamuk kerana politik.

Pihak Polis terpaksa menggunakan kekerasan terhadap mereka kerana telah banyak kali memberi amaran, dah diberi kebenaran untuk menggunakan padang Shah Alam yang begitu besar dan luas untuk mereka membuat tindakan menyalak macam anjing kelaparan sesama sendiri, sebaliknya padang yang sempit tengah bandar nak diributkan biar nampak macam banyak yang menghadiri.

Padahal jika mereka tak buat sebegitu pun dah tentu ramai dengan pelanggan dan tetamu yang merayau mencari keperluan masing-masing. Kalau nak buat secara aman tak payahlah nak jemput semua orang pakatan haram jadah datang berkumpul, tak perlu nak kelam-kabutkan Kuala Lumpur.

Kuala Lumpur dah lah kecik, mereka cuba buat hal pula. Apa pun jutaan terima Kasih buat Polis Diraja Malaysia kerana cekap mengekang perhimpunan bodoh yang berbaur politik pakatan pembangkang yang penuh dengan tipu daya.

Jikalau tak dibendung akan menjadi barah akhirnya akan menyebabkan rusuhan ditengah bandar. Bergerak ramai-ramai sebegitu sehingga mengganggu orang lain dikatakan aman. Memang dia orang ni bebal tak tentu arah kerana pentingkan diri sendiri demi menutup kemaluan Anwar ketua pembohong mereka.

Mereka ni sebenarnya takut apabila rundingan secara aman diadakan untuk membincangkan isu tersebut kerana tektik mereka ni sebenarnya ingin mengelirukan rakyat kononnya apabila diadakan pilihanraya akan datang undian adalah tidak bersih.

Jikalau rundingan semeja dilakukan (sekarang) dan kemudian diadakan pilihanraya, apabila didapati pakatan haram PR kalah, mereka ni tak boleh bersuara lagi kerana semuanya dah dibetulkan SPR, jadi tiadalah lagi suara yang mengatakan undian tidak bersih lagi.

Pada masa itu akal mereka tak menjadi, itu sebab mereka takut nak berunding sekarang dengan SPR (duduk semeja) untuk membersihkan semua masalah yang diutarakan pakatan haram PR.

Mereka sebenarnya takut, tu sebab diadakan semua temberang ni agar rakyat terkeliru dengan agenda politik pembohong mereka...!!!

Sunday, August 14, 2011

ANWAR IBRAHIM MEMANG PENGECUT DAN BACUL...!!!




Di hadapan pasukan peguam bela Anwar yang telah diupah untuk bersekongkol berpolitik, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib menggunakan hak beliau untuk menyatakan pendiriannya. Walaupun semua orang tahu bahawa Perdana Menteri dan isterinya bukan pihak yang relevan untuk dipanggil sebagai saksi.

Itulah hakikatnya yang tidak boleh dinafikan, masalah kegagalan mengawal nafsu songsang diri sendiri, usah dikaitkan dengan pihak lain, lebih-lebih lagi kerajaan dan pemimpin lain.

Dalam pada masa yang sama, semakin ramai bekas pemimpin pakatan haram PR menawarkan diri untuk menjadi saksi perbicaraan kes liwat Anwar. Seorang demi seorang tampil menyatakan kesediaan untuk mencari kebenaran bagi pihak rakyat kecil Saiful Bukhari Azlan, yang mendakwa diliwat.

Setakat ini, 12 bekas pemimpin PKR meliputi semua kaum bersungguh-sungguh, malah ada yang merayu untuk dibenarkan menjadi saksi. Rasanya tidak pernah berlaku ramai yang mahu tampil menjadi saksi.

Pecah rekod...!!! Atas nama keadilan tapi bukanlah sekadar omongan nama parti keadilan, sewajarnya mereka diberi peluang menjadi saksi. Apatah lagi mereka yang lebih mengenali siapa sebenarnya Anwar.

Termasuk yang bercakap di video bawah ni, dah 30 tahun mengenali Anwar dengan tabiat songsangnya...!!


PAKATAN HARAM PR KECEWA DENGAN KOD 71..!!!



Mismah Naim yang didakwa memperoleh kerakyatan Malaysia dalam tempoh 4 jam selepas mendapat status penduduk tetap hari menyuarakan rasa kesal kerana pihak pembangkang tidak berusaha mencari kebenaran sebelum membuat tuduhan.

Beliau sedih dengan tindakan pembangkang tersebut dan pada masa sama terkilan kerana hanya namanya yang dibangkitkan oleh pembangkang walhal ramai lagi yang dikaitkan dengan isu berkenaan, kata ibu empat anak berusia 47 tahun itu.



Mismah lebih selesa mengambil pendekatan untuk tidak melayan atau mempedulikan tuduhan berkenaan setelah dimaklumkan mengenai kontroversi tersebut kerana mendakwa sangat faham dengan sikap pembangkang di negara ini.

"Saya dan suami, Mawasi Mawardi, 51, telah dua kali berurusan dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) sejak 29 tahun tinggal di sini namun hanya saya diberikan status warganegara.



"Malah, kami langsung tidak mendapat bantuan mana-mana pihak termasuk UMNO dan kami telah melalui proses yang agak sukar sama seperti yang dilalui oleh penduduk tetap lain yang mahu memohon status warganegara," katanya.

Mismah berkata demikian pada sidang akhbar selepas menerima kunjungan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar di kediamannya di Desa Coafields, dekat sini hari ini.

Sementara itu, anak sulung Mismah, Shuhaifah Mawasi, 28, berkata, dia kecewa kerana usaha ibunya selama 29 tahun untuk menjadi warganegara Malaysia dijadikan isu politik oleh pihak pembangkang.

Katanya, dia turut mengambil pendekatan tidak mahu ambil kisah apabila isu mengenai ibunya itu dijadikan modal politik pembangkang kerana tahu ibu dan bapanya tidak pernah menggunakan cara mudah termasuk mendapatkan bantuan UMNO bagi mendapatkan status berkenaan.

Pengakuan Mismah jelas membuktikan bahawa pakatan haram PR mengambil jalan mudah untuk menipu rakyat, sedangkan mereka sendiri tahu bukanlah senang sebenarnya untuk mendapatkan kewarganegaraan dinegara ini.

Negara Malaysia ni bukanlah seperti negara jajahan adik-beradik DAP iaitu Singapura, cuba lihat pemain-pemain bolasepak mereka. Begitu senang mendapat kerakyatan negaranya walaupun satu atau dua tahun, itu sebab pemain negara importnya sewenangnya diberikan kerakyatan agar dapat beraksi mewakili negara mereka.

Di Malaysia perkara sebegini bukanlah mudah seperti yang didakwa oleh pakatan haram PR, memperdayakan rakyat dengan isu sebegini sedangkan pemimpin pakatan haram PR sendiri kebanyakan diwakili oleh status penduduk tetap yang telah diberikan kewarganegaraan negara ini.

Sebenarnya orang yang mempunyai kod kelahiran 71 bermaksud pemilik MyKad tersebut lahir di luar negara. Bagaimana pula dengan 3 ekor haram jadah dibawah ni...??





Tak sedar diri ataupun buat-buat lupa diri...???

PAKATAN HARAM JADAH TERDESAK GILA...!!!





Dakwaan pakatan haram PR kononnya taraf pemastautin tetap (PR) mudah diperolehi hanya menunjukkan mereka kini kian terdesak terutama bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang.

Tuduhan yang dilemparkan itu tidak berasas kerana kerajaan sebenarnya mengambil kira semua aspek secara teliti mengikut prosedur ditetapkan sebelum memberikan taraf pemastautin itu.

Sebenarnya pakatan haram PR tiada isu untuk menentang, itu sebab si mangkuk pakatan haram jadah terpaksa mencipta isu untuk menutup kelemahan sendiri.

Menurut Kerajaan, kementerian menerima ratusan ribu permohonan untuk mendapatkan taraf PR dan bukan mudah bagi kerajaan membuat keputusan mengenainya kerana ia turut membabitkan aspek keselamatan negara.

Yang sepatutnya dikuathiri ialah betapa mudahnya warga asing masuk ke negara ini dan dalam tempoh enam hingga 10 tahun dari sekarang, akan ada tuntutan untuk menjadi warganegara, itulah sebabnya kerajaan melaksanakan program (6P) pendaftaran warga asing.

Tetapi perkara itu pakatan haram PR buat-buat tidak nampak pula kerana mereka tahu program ini adalah untuk kepentingan rakyat dan mendapat sokongan rakyat.

Lepas ni kita lihat pula apa isu yang akan diputar-belit lagi oleh pakatan haram jadah ni. KL BOYZ yakin isu ini diutarakan sekarang agar rakyat menjadi keliru dengan agenda pembohongan mereka untuk membangkit kemarahan rakyat walaupun isu yang dibawa oleh pakatan haram adalah tidak benar.

Rakyat pula usahlah terkeliru dengan pembohongan mereka yang bakal menjerat orang-orang Melayu menyokong tindak-tanduk mereka yang lebih gemar memurtadkan Melayu seperti kes yang baru-baru berlaku diGereja Damansara.

PAS dah mula hilang arah dan pedoman, Pok Nik dah mula mendiamkan diri apabila dibantai oleh pemuda-pemuda PAS sendiri. PAS bertambah sesat jalan..!!!

BUKTI PAKATAN KOYAK RABAK MENIPU...!!!





Ini dia bukti pakatan haram jadah menipu saja kerja mereka, dah ketandusan isu sebab tu digemburkan dengan isu PR ni. Macamana sekarang, nampak tak pembohongan pakatan Anwar pembohong menipu rakyat...??

Jelaskan pembohongannya, sedangkan mereka ni pun dipenuhi pemimpin PR yang telah mendapatkan status warganegara Malaysia. Pakatan haram masih tak sedar diri lagi tu, cubalah cermin diri tu sikit.

Asyik mengutuk orang sedangkan mereka ni ibarat ketuk dulang paku serpih, mengata orang pakatan haram jadah ni memaang dah lebih...kurang ajar..!!!

Saturday, August 13, 2011

PENGUNDI 90 TAHUN AKAN DIKELUARKAN DARI DAFTAR PEMILIH SPR..!!!





Keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk mengeluarkan nama pengundi berumur 90 tahun ke atas daripada daftar pemilih adalah wajar bagi mengelak pelbagai tohmahan liar terhadap badan bebas itu, kata Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Beliau, yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata, langkah berkenaan boleh dianggap sebagai sebahagian daripada usaha berterusan SPR membersihkan daftar pemilih daripada pemilih yang tidak lagi layak berada di dalam senarai daftar pemilih.

"Jika mereka (SPR) dapati ada anggota (pemilih) yang sudah tidak aktif sekian lama maka proses pembersihan ini harus dilakukan.

"Tidak aktif bukan hanya bermakna pemilih tidak pernah mengemas kini maklumat mereka dengan SPR kerana berpindah dari satu tempat ke tempat lain tetapi juga langsung tidak turun mengundi ketika pilihan raya,” katanya kepada pemberita ketika menghadiri majlis berbuka puasa anjuran Badan Belia Pertubuhan Islam Seluruh Sabah (USIA) dan Pergerakan Pemuda UMNO Silam di sini hari ini.

Shafie berkata, langkah SPR itu bagaimanapun tidak bermakna SPR menafikan hak pemilih berumur 90 tahun ke atas untuk menunaikan hak sebagai pengundi kerana mereka diberi ruang untuk memaklumkan SPR jika ingin aktif semula.

– BERNAMA

Baguslah tu SPR bertindak demikian kerana banyak tomahan dari pihak pembangkang yang akan menimbulkan keraguan terhadap daftar mengundi. Ingin juga diberitahu bahawa ia sebenarnya datang dari kesilapan rakyat Malaysia sendiri yang tidak mengemaskinikan alamat masing-masing.

Seumpama pemilih yang selalu berpindah rumah dari satu rumah sewa kepada rumah sewa yang baru, alamat lama masih tidak dipadamkan tetapi dah mendaftar ditempat rumah sewa yang baru.

Satu lagi yang selalu kehilangan kad pengenalan 2-3 kali, ini lagi satu hal, ini yang membuatkan kononnya mereka berhak mengundi sehingga 2-3 tempat, padahal cuma satu sahaja tempat disahkan mengundi. Kesilapan yang selalu dibuat oleh rakyat sendiri tetapi menuding jari kepada SPR pula.

Jangan senang-senang diperbodohkan pakatan Anwar ni, kerana mereka ni terkenal dengan penipuan dan pembohongan. Jangan dah terkena batang hidung sendiri baru nak tergadah.

PULAU PINANG MEMANG HEBAT LA...!!! CUBA BACA NI...!!!





PEKELILING dari Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang, JHEAIPP yang melarang bacaan Al-Quran dengan menggunakan pembesar suara daripada masjid dan surau pada waktu Subuh, telah dikeluarkan kepada semua ahli jawatankuasa masjid dan surau.

Jabatan Hal Ehwan Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) mengarahkan semua masjid dan surau di negeri itu menghentikan bacaan Al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh kerana amalan itu bercanggah dengan hukum syarak dan boleh mengganggu orang lain di dalam dan luar masjid.

Arahan itu selaras dengan keputusan mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri pada 7 April lalu dan surat pekeliling mengenai larangan sudah dikeluarkan pada 3 Ogos lalu dan diedarkan kepada semua jawatankuasa kariah masjid.

Hebatkan Pulau Pinang sehingga arahan sebegini harus dipatuh oleh orang Melayu dinegaranya sendiri. Hebat jugalah Pakatan PR Pulau Pinang kerana tidak membantah isu sebegini.

Orang Melayu Penang sanggup mengalah kerana apa ni..?? Apa yang orang Melayu Pulau Pinang fikirkan sehingga perkara sebegini boleh berlaku. Buat baik pun takda lah sehingga perkara sebegini harus dipatuhi, tergamak juga orang Melayu Penang membiarkan isu ini berleluasa.

Memang naya orang Melayu dibuatnya, ini pun kalau tak sedar lagi tak tahulah..!!!

PAS SANGGUP TUKAR ARAH KIBLAT..!!!




Perjuangan PAS berkaitan murtad tidak lagi sehebat dulu, malah pemimpin PAS yang menentang isu tidak sealiran dengan dasar pembangkang dilabel dan dituduh sebagai ejen UMNO.

Perkara itu jelas apabila insiden pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor di Gereja Methodist Damansara Utama minggu lalu kerana ada maklumat wujud agenda memurtadkan umat Islam dipertikai banyak pihak termasuklah kalangan pemimpin PAS.

Ada pihak cuba menafikan pembabitan gereja dalam gejala memurtadkan umat Islam sedangkan ada bukti boleh mengaitkan mereka malah ia sudah berlaku sejak sekian lama. PAS yang dulu berjihad menentang murtad kini bertukar kiblat. Hari ini mereka akan tumbuk meja dan marah kalau ada orang ganggu gereja yang nak memurtadkan umat Islam.

Pejuang tulen seperti (Datuk) Dr Hasan Ali yang ikhlas mencegah murtad dituduh ejen UMNO yang dibayar Perdana Menteri untuk merosakkan perpaduan PAS dengan DAP. Dulu mereka maki-hamun UMNO kerana kononnya membiarkan gejala murtad, hari ini mereka maki-hamun UMNO konon membayar Hasan Ali untuk mencegah murtad.

PAS semakin hebat gadaikan maruah agama Islam..!!!

DAP INGAT ORANG RAMAI BODOH MACAM PEYOKONG PELIWAT..??





Penglibatan Si Karpal Singh dalam kes liwat melibatkan Anwar Ibrahim boleh dianggap sebagai campur tangan DAP dalam kes tersebut.

Malah, tindakan Karpal Singh menggunakan prosedur mahkamah dengan membuat tuntutan yang tidak munasabah bagi kes tersebut hanya untuk keuntungan politik DAP dan pembangkang.

Pada masa yang sama tindakan Karpal yang merupakan Pengerusi DAP juga memperlihatkan beliau seolah-olah dengan sengaja mahu melambatkan perbicaraan.

Sekiranya Karpal mahu perjuangkan keadilan Anwar, berhenti sahaja daripada menjadi Pengerusi DAP. Nampak sangat Karpal mempunyai konflik kepentingan sendiri apabila isu ini telah menjadi semakin kalut.

Secara terang dan nyata, orang yang si mangkuk ayun Karpal pertahankan ini adalah Ketua Pembangkang dan dia pula Pengerusi DAP. Bagaimana beliau boleh asingkan diri antara peguam dan pengerusi dalam perkara begini. Adakah kerana Anwar turut berada di dalam kapal yang DAP layari..??

Tindakan Karpal Kayu yang dari awal telah membayangkan penangguhan perbicaraan apabila mendakwa perlu mengambil masa bagi menjalankan proses menemubual kesemua saksi yang disenaraikan.

Tentunya ramai dapat berfikir secara logik bahawa Pengerusi DAP itu menjadikan kes liwat tersebut sebagai 'peluru' untuk beliau mengukuhkan lagi benteng politik pembangkang.

"Persoalannya kini adakah benar Karpal mahu mencari kebenaran di sebalik kes liwat Anwar atau semata-mata untuk keuntungan politiknya sahaja.

Friday, August 12, 2011

LAGI FAHAMAN TABIAT ANWAR BERLELUASA....!!!




Tidak tahan terus menjadi mangsa liwat gurunya sejak beberapa bulan lalu, seorang pelajar Tingkatan Satu sebuah sekolah menengah berasrama di Batu Rakit di sini, membuat laporan di Balai Polis Batu Rakit di sini, petang kelmarin.

Pelajar berusia 13 tahun yang tinggal di asrama sekolah itu dikatakan sering diajak guru berusia 41 tahun itu ke rumahnya di kuarters guru dalam kawasan sekolah untuk diliwat.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner K Manoharan, berkata pelajar itu mendakwa menjadi mangsa liwat guru yang berasal dari bandar raya ini antara Mac hingga Jun lalu.

“Mangsa mendakwa diliwat tiga kali oleh guru itu antara Mac hingga Jun lalu di rumah guru itu yang terletak dalam kawasan sekolah.

“Susulan laporan polis dibuat mangsa, polis menahan suspek yang sudah berkahwin di rumahnya jam 4 pagi semalam dan kini direman empat hari.

“Kita menyiasat kemungkinan ada pelajar lain menjadi mangsa kerakusan nafsu guru itu,” katanya di pejabatnya di sini, semalam.

Manoharan berkata, pelajar itu yang dikatakan berasal dari bandar raya ini dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, untuk pemeriksaan lanjut.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 377 C kerana melakukan seks luar tabii yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan.

TEKTIK KOTOR PENYOKONG ANWAR DAN PAKATAN HARAM PR...!!!


Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said menyifatkan Pas kini tertekan sehingga membangkitkan isu pengundi warga asing di negeri ini sedangkan pengundi warga Myanmar yang dimaksudkan sebenarnya asal dari Malaysia yang menjadi pelarian ketika zaman British puluhan tahun lalu.

Beliau berkata, isu itu bukan baru tetapi Pas sengaja menimbulkan perkara tersebut kerana terdesak (untuk meraih sokongan) apabila mereka menukar perjuangan daripada mahu mewujudkan negara Islam kepada negara berkebajikan.

“Kebajikan apa yang mereka mahu buat? Semua kebajikan kerajaan Umno dan Barisan Nasional (BN) sudah lakukan jadi sekarang mereka sengaja cari salah orang lain (Kerajaan Umno dan BN) kononnya undi tidak bersih dan pengundi bukan warganegaralah.

“Sebenarnya mereka (pengundi yang didakwa warga asing) sudah berada di negeri ini lebih 20 tahun, malah sebelum saya menjadi wakil rakyat lagi mereka sudah mengundi.

“Memang kita ada beri kerakyatan kepada orang Rohingya, Kemboja, Myanmar menjadi pelarian yang asalnya orang Malaysia dikerah membuat jambatan maut waktu zaman British dan pendudukan Jepun di negara ini dulu. Mereka ini semua kita bawa balik dan beri kerakyatan, memang kebanyakan mereka dari Kedah,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis penyampaian dana raya kepada penduduk di Seri Bandi, di sini, semalam.

Beliau berkata demikian menyangkal pendedahan Pas Terengganu yang mengesan ribuan warga asing memiliki kad pengenalan mendaftar sebagai pengundi di beberapa kawasan di negeri ini yang disiarkan Sinar Harian semalam.

Pesuruhjaya Pas Terengganu, Abdul Wahid Endut berkata, seramai 5,006 bangsa asing kebanyakannya keturunan Myanmar didapati tersenarai sebagai pengundi iaitu 1,239 di Dun Kijal dan 529 di Air Putih termasuk 43 daripadanya dikesan tiada rekod dalam Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Sebaliknya Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu itu menegaskan pada hakikatnya yang menipu rakyat adalah Pas.

Ahmad berkata, buktinya pada 1995 Pas membawa masuk seramai 979 pengundi dari kawasan lain (termasuk dari Dewan Undangan Negeri (Dun) Kemasik) ke Dun Kijal sementara berdasarkan semakan terdapat kira-kira 1,200 pemilih di Rusila, Marang adalah pengundi luar iaitu dari Johor, Selangor dan Pahang.

“Saya ada bukti Pas membawa masuk pengundi luar di Dun Kijal pada 1995 kerana waktu itu saya jadi penolong pegawai daerah dan saya jaga pemilih, jadi Pas jangan nak kelirukan rakyat,” katanya.

Dalam perkembangan sama, Ahmad mempersoalkan mengapa perkara berkenaan (pengundi bangsa asing) tidak dibangkitkan pada pilihan raya umum terdahulu seolah-olah pembangkang ketandusan isu.

“Kalau undi tidak adil bagaimana Pas dapat menang dalam pilihan raya umum pada 1999 di Terengganu, di Kelantan pembangkang berjaya kekalkan kemenangan hingga 20 tahun selain menang di Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Selangor pada pilihan raya umum lalu,” katanya.
There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...