PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, August 26, 2011

LGE BERBULU SYARIKAT BUMIPUTRA SEMAKIN MAJU BERSAMA BN..!!!

 


Apabila kita dengarkan perkembangan berita yang berlaku di Penang semakin merundum kepada syarikat-syarikat Bumiputra apabila kebanyakkannya telah dihadkan dan ditambah dengan pelbagai undang-undang yang ditokok tambah bagi menyukarkan lagi syarikat-syarikat Bumiputra untuk berkembang maju. 

Sehinggakan jika kita lihat kenderaan yang diguna pakai untuk urusan kerajaan Penang sendiri semakin susah untuk menukar tayar yang semakin botak, semakin sukar untuk berbuat demikian oleh kerana banyak sangat prosedur yang telah ditambah oleh kerajaan Lim Guen Eng berbanding kerajaan BN terdahulu yang mementingkan keselamatan dijalanraya.

Rakyat Penang diminta buka mata dan lihat agar tidak tertipu oleh kroni DAP yang semakin ampuh menekan rakyat Penang. Banyak juga bernamakan syarikat bumiputra tetapi bertaukekan bangsa lain, Melayu ni sekadar pakai nama saja. Telah di "Ali Baba" kan oleh kroni DAP yang semakin sombong di Penang sekarang.

Kebanyakkan syarikat Melayu ataupun Bumiputra semakin ditindas oleh puak dan juak DAP yang memepergunakan Melayu sekadar Maskot ataupun boneka jadian mereka. Sebaliknya kerajaan BN memperuntukkan pakej bumiputera yang dianggarkan bernilai lebih RM8 bilion atau 43 peratus daripada keseluruhan Projek MRT Sg Buloh-Kajang.
KLIK DISNI

Inilah kerajaan sebenar yang membantu rakyat dari dahulu lagi tanpa menyukarkan syarikat Bumiputra untuk berkembang pesat, walaupun digelar untuk kroni oleh puak dan juak DAP yang semakin sombong.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pengwujudan satu Dana Mudah Cara berjumlah RM2 bilion untuk kegunaan syarikat-syarikat bumiputera yang berkelayakan melalui Unit Peneraju Agenda Bumiputera (Teraju).

Pengwujudan Dana Mudah Cara berjumlah RM2 bilion ini adalah hasil kerjasama Teraju dan unit Kerjasama Awam-Swasta yang bakal dilancarkan untuk kegunaan inisiatif Projek Permulaan bagi syarikat-syarikat bumiputera yang layak, mengikut syarat yang ditetapkan.
KLIK DISINI

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...