PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, August 20, 2011

LAGI BUKTI FUCKATAN HARAM JADAH MENIPU...!!!



Bukan tiga tetapi enam..!!! Itulah penemuan Sinar Harian menelusuri dakwaan Pas bahawa tiga ahli Umno - dua di Perlis dan seorang di Kedah - dicurigai masing-masing mempunyai dua kad penge­nalan untuk membolehkan mereka meng­undi dua kali pada pilihan raya.

Ketiga-tiga nama itu ialah Azhar bin Ahmad, Besah binti Mat dan Mansor bin Ahmad, yang menurut Pengerusi Pemulihan Demokrasi & Mobilisasi Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat identiti mereka hanya dibezakan dua digit terakhir pada nombor kad pengenalan sahaja.

Menjejak Azhar bin Ahmad, siasatan Sinar Harian mendapati ada dua individu berkongsi nama itu.

Seorang daripadanya yang memegang kad pengenalan bernombor 680713-09-5057 tinggal di Kampung Baru Sungai Serai, tidak jauh dari Kilang Gula Perlis di Chuping.

“Tidak! Saya tak pernah mengundi dua kali seperti didakwa. Sejak daftar, saya tak pernah mengundi di tempat lain. Cuma pernah bertugas jaga Peti Undi Kilang Gula semasa aktif dalam Pemuda Umno dulu,” katanya.

Kenyataan Azhar disah­kan bapanya, Ahmad Saad, 72.

“Dia mengundi hanya dalam kawasan Peti Undi Batu Bertangkup,” katanya.

Azhar bagaimanapun enggan memberi komen lebih lanjut mengenai dakwaan itu selain melarang gambarnya dirakam atas alasan “saya tidak suka nama saya diheret dalam perbalahan politik.”

Sementara itu, siasatan seterusnya mendapati, seorang lagi Azhar bin Ahmad (680713-09-5049) yang dikaitkan dengan dakwaan itu, kini tidak lagi menetap di kampungnya, Batu 13, Tasoh, Mukim Beseri, Perlis dan telah berhijrah ke Kuantan, Pahang 13 tahun lalu.

Hal ini diberitahu tiga anggota terdekat yang ditemukan dengan Sinar Harian oleh bapa saudaranya yang juga bekas Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung kampung itu.

Mereka berkata, Azhar berhijrah ke Kuantan sejak 13 tahun lalu bersama isteri dan anaknya setelah mendapat kerja di sebuah industri di Gebeng, Kuantan.

Seorang anggota keluarganya kemudian membantu Sinar Harian menghubungi isteri Azhar yang mengesahkan nombor kad pengenalan yang disebut dalam kenya­taan pemimpin Pemuda Pas adalah milik suaminya.

Usaha Sinar Harian di Kuantan untuk menemubual Azhar sendiri secara bersemuka setakat ini bagaimanapun masih tidak menjadi kenyataan atas alasan dia sibuk dengan jadual kerja.

- PETIKAN SINAR HARIAN

Pakatan haram jadah ni memang pandai menipu tanpa usuk periksa kenyataan yang dikeluarkan oleh mereka benar ataupun tidak. Bukti nama saja sama tetapi tidak diusul periksa samada mereka adalah orang yang sama ataupun tidak.

Jelas membuktikan pakatan haram jadah memang suka sangat menipu rakyat semata-mata untuk menguasai tampuk pemerintahan. Gunakan helah temberang mereka untuk mengambil hati rakyat.

Pakatan haram jadah memang menipu, PAS pun dah sama mengikut rentak membohong..!!!

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...