PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, May 6, 2013

RISALAH INI YANG BUAT PENGUNDI CINA BERUBAH..!!!



Petikan dari risalah ini yang diterjemahkan ke dalam Bahasa Melayu Tajuk :

MALAYSIA, RAKYAT CINA, DAP DAN SELURUHNYA

Rencana ini akan mengingatkan kita semua supaya menyedari hakikat matlamat perjuangan bangsa Cina Malaysia. Malaysia harus berada dalam didikan Cina mulai masa ini telah meningkat maju hingga dapat menguasai pelbagai aspek pembangunan dan ini diakui oleh pemimpin Melayu sendiri.

Orang Cina telah banyak mencapai kejayaan dan kekayaan. Wang ringgit sudah tidak menjadi masalah lagi. Kita dapat MEMBELI KERAKYATAN DENGAN HARGA RM50 SAHAJA.

Saya ingin menyatakan bahawa kaum Cina patut bersepadu DEMI MERUNTUHKAN BANGSA MELAYU.Dahulu kini atau masa akan datang Malaysia akan berada di dlaam tangan bangsa kita, bangsa kita bangsa Cina.

PEMIMPIN MELAYU AMAT LEMAH DAN BANYAK YANG PANDAI BERLAGAK DARIPADA MENJAGA KEPENTINGAN BANGSA SENDIRI.

Maka dengan adanya kesempatan ini perjuangan kita berhasil dan kemenangan dalam 20 arena politik dan tenaga sukarela kita. Ayuh... kita hapuskan hasrat murni sesetengah pemimpin Melayu agar kedudukan kita tidak terjejas dan bangsa MELAYU TERUS MUNDUR DI BAWAH TELUNJUK KITA.

Kita tanamkan sikap boros, murah hati dan suka memberikan pinjaman wang kepada bangsa Melayu agar mereka akan memuji tindakan kita dan mereka memuji orang Cina kaya dengan ilmu psikologi dan wang ringgit yang dapat menenggelami mata orang Melayu.

Hingga kini undang-undang diberi dan dibubarkan suara kita adalah utama. Pada masa ini, ramai pemimpin yang takut akan suara-suara kita tetapi orang yang paling kita takuti ialah DR MAHATHIR yang sekarang ini di belakang kerajaan.

Mari kita bersatu padu demi keuntungan dan perniagaan yg menjadi bidang bangsa Cina mulia.

MULA-MULA­ KITA TUMPANG NEGARA ORG KEMUDIAN KITA JAJAH DENGAN CARA YG BERKESAN DAN RAPI.SEMUA PEMIMPIN DAP ADA MATLAMATNYA. INI MUNGKIN DALAM DUA ATAU TIGA PILIHANRAYA LAGI.

KEMUDIAN KITA AKAN BERKUASA SEPENUHNYA DAN AKAN MEMECAH-BELAHKAN PEMIMPIN MELAYU YANG BODOH ITU.

Pemimpin orang Melayu itu sama seperti mereka berniaga iaitu modal banyak tetapi bodoh tidak mendapat keuntungan. Rancangan bangsa Melayu bodoh dan dikatakan tidak berjaya lembab, kerja lambat dan banyak menggunakan wang dan ini merugikan mereka sendiri.

SIKAP DENGKI ORANG MELAYU SENDIRI SEMAKIN MENINGKAT DAN MENYERONOKKAN KITA.Kita bangsa Cina jangan sayang wang ringgit kerana ini SENJATA KITA UTK MENGUASAI EKONOMI MALAYSIA dan kita cuba sedaya upaya utk menjatuhkan perniagaan mereka.

Sehingga kini kita telah menjatuhkan 15% daripada perniagaan mereka.Kita mesti berjuang dan menjaga kaum kita. Kita jadikan orang Melayu kolot dan bodoh macam Papua New Guinea (macam org asli, macam orang binatang).

Kemudian kita beri ubat dan racun agar mereka khayal dan asyik serta lahap pada orang Melayu. Biar kita bertolak ansur secara bangsa kita dan berpura2 hormat kepada mereka dan memanggil mereka Tuan atau Encik agar mereka kembang bontot (bangga).

Apatah lagi kalau kita memuji-muji mereka. KALAU PERLU MASUK ISLAM PUN TAK MENGAPA…Ini boleh jadi lebih baik kerana dapat menjalankan dakyah dalam diam-diam tanpa disyaki.

Kita buat-buat percaya kepada agama mereka dan membiarkan mereka merasa bahawa kita menghormati mereka.Inilah senjata kita iaitu menjaga anak-anak kita dan generasi kita dari lembah DADAH kerana dadahlah yang merosakkan akhlak manusia.

KITA GUNAKAN DADAH UNTUK MEROSAKKAN ORANG MELAYU yang BAKAL MEMIMPIN NEGARA MEREKA HINGGA…sahaja hampir 60% kemajuan ini tercapai dgn selamat dari ilmu orang Melayu akan pudar dan tidak akan berguna lagi kerana dipengaruhi dadah yg kita beri.

Dalam 10 hingga 15 tahun lagi cerdik, pandai Melayu akan hilang dan generasi akan datang semuanya akan lemah dan hilang ilmu mereka.

SAYA RASA TAKUT, DENGAN ILMU TAUHID DAN BATIN, TETAPI TELAH HILANG DAN DISEBABKAN FITRAH KITA. BIAR ILMU MEMPERTAHANKAN MEREKA YANG HANDAL-HANDAL ITU AKAN BERPECAH BELAH DAN SETERUSNYA KITA BUNUH ORANG MELAYU DAN KITA PECAH-BELAHKAN MEREKA DGN MENGGUNAKAN DAKWAH KERANA MEREKA BERPEGANG KEPADA DAKWAH AJARAN MEREKA YANG MUDAH DIPESONGKAN.

Ternyata kita telah Berjaya melakukan dgn mengelirukan pemimpin ABIM dan melagakan dengan “PAS”. Dengan ini kita dapat memecahkan parti PAS dan UMNO. Mungkin. Kita memecahkan pemimpin sama-sama mereka dalam kelompok yang lebih kecil lagi.

Sabah dan Sarawak akan berpecah dari Malaysia atas angkara kita dan di bawah pimpinan Mahathir yg telah tua dan mementingkan diri sendiri. Maka kita akan menjadikan Malaysia Negara kita apabila beliau tiada dan di sinilah berlakunya punca keruntuhan mereka seperti mana TUN ABDUL RAZAK DAN TUN DR. ISMAIL ORANG KUAT MELAYU yang telah tiada.

Kita harus aktif dengan persatuan kita dan dari persatuan kita berdamping dan dapat tahu apa yg harus berlaku demi cita-cita kita. Di sekolah sudahpun Guru-guru Cina memupuk rasa benci kalau boleh membunuh bangsa Melayu.

Sepandai-pandai Melayu akhirnya Melayu hilang.Dari pandai-pandai murid melayu, hanya 20% hingga 30% yg berjaya. Lihat di hospital lebih 80% terdiri dari kaum Cina. Oleh itu ramai dapat menolong kita bergembira dan berusaha lagi supaya tidak terbuang peluang ini.

RAHSIA KERAJAAN, RAHSIA POLIS MAHUPUN TENTERA, KITA USAH RISAU, KERANA KITA ADA ORG DALAM.

PEREMPUAN, JUDI, ARAK DAN DADAH SEMUA DAPAT MEMBANTU KITA… Adakah saudara Cina tidak bersemangat berganding bahu dgn saya?

Saya yakin ini adalah benar. Orang Cina terkenal dengan sikap bersatu padu dan berkelompok dari dulu lagi.Marilah kita sama-sama berjuang di samping pemimpin Cina yg berkaliber.

DAP akan menjadi kuat, jadi kita akan mewujudkan semua semangat datuk nenek kita terulung di Malaysia.Pemimpin-pemimpin hebat kita sedang berusaha mahu menawan negeri Melayu yang kuat.

Ini adalah Johor. Bila yang paling kuat ditawan, negeri yang lain akan lagi senang. Kita pun sudah diberi bantuan Singapore.

Kita dahulu yg pandai bersyarah di Melaka dahulu. Marilah kita memuji perjuangan Hang Li Poh dan laksamana Shing Ho Yang berjaya memikat dan membuktikan ada raja melayu dahulu yg senang diperdayakan dengan ramai orang Cina ke Melaka.

Inilah perjuangan kita.Saya sangat berharap agar semua orang Cina menumpaskan hak orang Melayu kepada hak org Cina. Bangunlah bangsa Cina dengan apa sekalipun walaupun terpaksa melakukannya dalam paksaan.

Kejayaan kita berasaskan kerjasama serta persefahaman bangsa Cina yang sememangnya cerdik pandai….Ke arah matlamat kita:…. MALAYSIA HAK ORANG CINA 10 TAHUN LAGI PERHATIAN Org2 Melayu insaflah dgn catatan ini, drpd hamba Allah yg cintakan agama, bangsa dan tanahair.

-FB

39 comments:

Anonymous said...

for sure melayu pas akan kata ini kerja UMNO.

saya lihat dap suka melayu yang ikut telunjuk mereka. walaupun melayu tu pandai tapi kena ikut telunjuk dap. sebab tu tengku aziz keluar dap. tapi ada melayu yang masih buta terutama melayu pas.

Anonymous said...

dh dasar dapig

Anonymous said...

dh cara dapig

Anonymous said...

Sudah diberi muka dan segala kekayaan..kaum mata sepet mahukan segalanya.. apa yg mereka tak puas hati lagi nih..

Pecahkan monopoli kaum mata sepet dalam perniagaan..mereka lah sesungguhnya yg menaikkan harga barang-barang seharian..dan juga harga rumah sebab mereka yg kawal semua bahan binaan..

Setiap hari ratusan juta RM yg mereka sebat melalui monopoli ini keatas rakyat MAlaysia..mereka adalah pengkhianat kepada bangsa Malaysia.

Tidak ada penyelewengan yg lebih besar yang dilakukan di Malaysia ini yg melebihi penyelewengan monopoli kaum ini..

Hapuskan monopoli ini, dan dapatkan kembali duit Rakyat!!!

FataMorgana said...

letakla button 'like' senang saya nak share kat fb :)

Psikik Melayu said...

SALAM PERJUANGAN. MOHON JASA BAIK TUAN PAUTKAN BLOG KECIL SY. SY TELAH PAUTKAN BLOG TUAN. MOHON TUNJUK AJAR. TERIMA KASIH. www.psikikmelayu.blogspot.com

Anonymous said...

Artikel ini saya pernah lihat sudah lama dahulu. Semasa zaman sekolah rendah lag. sekarang, kurang lebih sudah 30 tahun rasanya Cuma diubah-ubah mengikut perkembangan dan situasi politik semasa. Ayat-ayatnya tidak banyak yang berubah. Ini adalah surat layang setiap kali apabila pilihan raya hendak diadakan. Mungkin ini juga yang menyebabkan senario 31 Mei 1969 berlaku....... Walaubagaimanapun, ingatlah cina tetap musuh dalam selimut.....

Anonymous said...

Di sekolah sudahpun Guru-guru Cina memupuk rasa benci kalau boleh membunuh bangsa Melayu.

Gunakan ayat ini untuk tarik balik sekolah China, najib.

Anonymous said...

Risalah yang di keluarkan itu adalah betul dan jelas. Buktinya telah berlaku DI GELANG PATAH JOHOR. Pada PRU 12 calonnya adalah MCA, mereka menang, apabila kita letak orang melayu apa sudah jadi???MCA pun pangkah roket.Lepas nie pada PRU14 dia akan masuk Putrajaya. tak percaya tengoklah...dia akan kaji dari sekarang sampai 5 tahun akan datang...dia akan suruh tukar alamat tempat mengundi untuk orang2nya mengundi di Putrajaya.Renung2kan lah wahai orang Melayu...Inilah cara Israel yang paling berkesan seperti berlaku di Palestin...

Mr Lonely said...

oh wai~~

Anonymous said...

Bangsa yang tidak boleh dipercayai..menjatuhkan melayu dalam diam.

Anonymous said...

Bangsat!!!!!

Anonymous said...

Melayu kena bersatu padu, jgn berpecah belah...

Anonymous said...

Org cina mmg licik,,sy prnah dgr org cina ckp,,org mlayu bodoh,,mmg x patut,,,lagi diorang ckp nk hapuskan ketuanan melayu,,diorang ckp nk sama adil ngan org mlayu,,mana boleh,nk adil,,p duduk negara asal dia la..sape stuju???

Anonymous said...

Renung2kan lah dan bertindak wahai bangsa melayu tercinta...x kira sokongan anda dari mana parti politik sekalipun...bangsa kita telah ditindas sejak sekian lama dan mereka hanya berlakon semata2 demi mencapai matlamat mereka dan yg plg penting gg kaum mereka adalah untuk mewujudkan negara komunis di bumi Malaysia tercinta sejak dari dulu lg semasa nama asalnya "Tanah Melayu"!!! Jd, bgkitlah dan sedarlah semua, bersatulah kuta demi maruah, bangsa dan agama tercinta, jgn sekali2 kita biarkan Tanah Melayu hakmilik kekal kita ini jatuh ke tangan puak2 komunis yg menunggu masa untuk membawa pulang dan menjulang "Tok Ketua Komunis China yg berdendam dgn seluruh bangsa dan agama kita iaitu Chin Peng yg menjadi tulang belakang bangsa jahat,musuh dalam selimut yg teramat bebas dlm negara kita ini...! TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA..!!! BUKTIKAN DAN BERTINDAK SEGERA...!!! Ayuh bangsa ku dan agama ku...Semoga kita semua dilindungi dan diberkati segala usaha murni kita oleh Allah swt...demi masa depan anak cucu kita...!!! Wslm n all the best..May Allah bless us always...

Anonymous said...

Orang Melayu majoriti, ada kuasa untuk mengalahkan orang Cina hanya apabila orang Melayu sedar dan bersatu. Kalau orang Melayu boycott perniagaan Cina, itu adalah satu cara melemahkankan mereka yang berkesan. Satu contoh, Public Mutual dan Public Gold, kepunyaan Cina, tetapi yang paling ramai orang Melayu yang melabur disana.

Anonymous said...

Memang sodeh.....boss Sy cinee.... Dia britau knp dia x sokong bn....inilah suratnyer coz sumer citer diA mcm dlm surat ni....

Anonymous said...

Kalau da dasar babi. . Babi juga. . .haram jadah cina bangsat ni. Dulu depa tak berani buat terang2 sekarang dah nak tunjuk taring babi. Dasar babi ni nak 13mei berulang ke? Kalau depa nak tgk parang ng kapak terbang. Yang golongan melayu kita ni bila nak bangkit dr tido? Tak sedar lg ke? Takkan buta lg? Babi hulur puki ja terus mata jd buta hati jadi tuli

Nordin Omar said...

Cepatlah kita sedar wahai org melayu supaya kita tidak di perkotak katek oleh kaum cina yg rakus ini..demi masa depan anak cucu kita.

Anonymous said...

Kadang-kadang kita lupa kita ni rakyat sahaja. bukan pekerja parti politik tertentu. kita berhak mengetahui kebenaran di dua belah pihak. jangan taksub sangat seorang pemimipin if nak dapat maklumat dari facebook page parti mereka sahaja mereka lepas tu terus mempercayai. menyalahkan dan memaki hamun. kamu semua pandai.jika pandai kene timbang tara maklumat yang di terima dari dua belah pihak. tiada siapa pemimpin pun apatah pemimipin yang tiada jasa kepada negara, tamak lagi extreme, boleh menidakkan hak kamu untuk mengetahui sebuah kebenaran. kebenaran sangat kuat dan nyata walaupun dihujani diburi dengan debu bangsaku kamu bangsa merdeka...

Anonymous said...

Minta NIK AJIZ dan Sekutunya Lihat, ape yg dah mereka lakukan terhadap anak bangsa, menyokong pakatan yg senantisa hendak menjatuhkan Bangsa dia sendiri.... Bangsat DSAI, pemecah belah orang Melayu no 1, BANGSAT!!!

Anonymous said...

SEDIH nie....subhannallah knpe boleh jdi mcm nie kan....ape yg orng melayu dh buat....xreti bersyukur betol lah kau nie..

Anonymous said...

klu mereka jahat tp semua salah melayu.. sapa suruh melayu xtelus, sapa suruh melayu makan rasuah, sapa suruh melayu xjaga rakyat.. yg kt atas bersenang lenang, newah, kaya, kuasa, berpengaruh.. yg kt bwh dibiarkan, ditindas, tiada keperluan yg cukup, gaji kecil, barang mahal, ada company melayu pn xbleh tlg org melayu..klu kedai makan berniaga sblh2 pn xbleh klu ada seorg je yg maju, pastu mula la guna santau, sihir, ilmu hitam dan semua jin kt dunia ni.. nampak tak? semua salah melayu sendiri pentingkan diri, bukan pentingkan pembangunan sesama melayu sdgkan cina sentiasa membantu sesama mereka untuk naik..melayu mcm mana? ubah dulu sifat melayu tu.. bersihkan dulu diri tu, klu melayu ikut ajaran Islam, in shaa allah slamat melayu dunia akhirat..wallahuallam..

Anonymous said...

Rancanggan Orang cina memang sejak dulu macam tu... Ini bukan hal yang baru. Saya sendiri sebagai warganegara Indonesia melihat

ini yang menetap di Malaysia sejak tahun 1989 sangat memahami taktik hitam orang2 cina.

Orang cina sejak dulu sudah memanipulasi Surat Beranak Malaysia dengan hampir tiada laporan anak-anaka cina yang mati sebelum

berusia 12 tahun (sejak belum di perkenalkan IC MyKID). kerana jika ada yang mati sebelum usia 12 tahun, mereka tidak membuat

laporan polis kerana surat beranak itu masih boleh di jual dan mengambil anak angkat dari negeri cina/taiwan yang sama usia dengan

anak mereka yang mati sehingga anak-anak cina tidak pernah berkurang. Selepas wujud MyKid, usaha yang demikian terbantut kerana

anak yang baru lahir lansung di daftarkan dan cap jarinya sudah di rekodkan.

Mengenai Risalah di atas, masalah dadah, itu adalah senjata terbaik mereka sejak dulu. Anak-anak melayu adalah majoriti penghuni

pusat serenti.

Kehadiran SJKC membuatkan hubungan sosial antara cina dengan melayu terpisah. kerana orang cina tidak pernah mengenal sifat2 yang

baik dari orang melayu, dan begitu juga sebaliknya. Jadi dari generasi ke generasi hubungan sosial masyarakat melayu dan cina

memang terdapat jurang.

Mengenai bahasa, Jika di indonesia apabila seorang cina berbicara sesama cina di tempat awam, mereka harus menggunakan bahasa

Indonesia agar menghormati masyarakat setempat.

Hak-hak mereka tidak boleh di samaratakan dengan penduduk bumiputra kerana mereka adalah bukan penduduk asli tanah ini.

Saya bukan rasisme atau bersifat perkauman. Tapi kita menyadari bahwa Cina memang bijak dari kita kerana mereka sudah lebih jauh

mempunyai kerajaan bertamadun berbanding kita di nusantara. dan tidak mustahil mereka pintar, licik dan mampu membaca kelemahan-

kelemahan kita.

Orang cina tidak pernah berperang dengan secara terang-terang. mereka memerangi bangsa lain secara hidden (tersembunyi). dan

apabila perlu mereka sanggup mengeluarkan wang yang banyak untuk terus mendapatkan dan mewujudkan agenda mereka...

Beberapa pemimpin dari parti DAP memang terdapat bantuan dari singapura kerana singapura sudah tidak sabar untuk melihat sebuah

negeri yang dengan dengannya hancur. salah satu mereka membenci negeri johor adalah, Kehadiran pelabuhan Tanjung Pelepas sebagai

saingan berat singapura.

Saya sebagai pembaca dan pemerhati asing warga negara indonesia yang berketurunan melayu-minang memberikan saran bahwa, andainya

UMMNO, PAS dan KEADILAN bersatu sebagai satu persatuan orang-orang melayu yang membela bangsa, saya yakin orang melayu tak akan

mampu di tindas oleh bangsa asing di tanah sendiri....

Ini hanyalah pandangan peribadi saya dan tidak berniat untuk membakar api perkauman di negara ini... Kita sebagai melayu tidak

perlu memberontak dan sakit hati dengan risalah di atas.... Tapi jadikan risalah di atas sebagai antisipasi atau pelajaran

berharga agar apa tertulis di dalam risalah tersebut tidak akan menjadi kenyataan dan Tanah melayu tetap di kuasai oleh melayu,

baik secara ekonomi, sosial dan budaya....

Terlepas dari benar atau tidak risalah ini, ambilah ia sebagai antisipasi dan melayu harus bersatu di bumi melayu!

ZIBAYS

Anonymous said...

Kita Orang Islam dan Kita Orang Melayu. Dengar sini baik-baik dan Guna Kepala Hotak Yang Allah berikan.
Kita Bukan Puak Taksub. Kita Sokong Seseorang Pemimpin Melayu dan beragama Islam. Kenapa Melayu? Kenapa Islam? Kenapa Status ni Penting? Sebab Hanya Melayu Islam Yang Tolong Melayu Islam. Kita Tahu Parti politik bukan lah sempurna sebab ia bukanlah ciptaan Allah. Puak-Puak Tabsub Saya yg berpemikiran dengkal dan cetek menghukum Pihak berlainan Ideologi dengan mereka padahal Pihak Tersebut Melayu Islam Juga. Ada satu pihak pula kata ianya seputih susu. Susu memangla putih kalau campur dengan suku nila pun rosak juga. Begitu lah pihak sebelah lagi. Aduh. Taksub-taksub.
Kita Dilahirkan sebagai Islam dan Orang Islam Khalifah dalam Muka Bumi Ini. Ciri-ciri Khalifah bukanlah mencaci, Menghukum, Melaknat, mengutuk, dan menumbulkan perasaan buruk pada manusia lain lebih-lebih lagi pada orang islam.
Kita Jangan Tabsub. Kita dengar, lihat, Baca dan berfikir apa yg berlaku sebenarnya. Kita Dengar kedua-dua belah pihak. Apa Yang Tak Kena. Kita Jangan Berpecah dan menghukum Kaum Melayu Islam Yang Lain. Sebab suatu hari nanti hanya orang Melayu Islam Yang Tolong Melayu Islam. Kita Kena ada pendirian hidup. Tapi Kita jangan jadi taksub. Kita Jangan Cakap Puak Sebelah sana tak betul sebab kita kat sini mungkin ada juga tak betul dan sebaliknya. Manusia adalah makhluk, parti itu ciptaan manusia dan makhluk serta ciptaan manusia itu banyak buat kesilapan.
Di Kampung, Di Bandar, Di Pekan, Orang Melayu Islam Memaki Hamun Sesama sendiri. Masjid dah jadi tempat mencaci, Menghukum, Melaknat, mengutuk, dan menimbulkan perasaan buruk eksklusif pada orang Melayu islam berlainan idelogi. Puak sebelah ini tak masuk kedai, tak menyapa, bermasam muka, dan menghukum puak sebelah lagi dan begitu juga puak disebelah sana. Sebab apa? Taksub. Jangan angkuh, jangan sombong, jangan menghukum. Sebab Hanya Melayu Islam yang akan tolong Melayu Islam. Tak Hari ini, Suatu hari nanti... Waktu tu barulah kita tahu. Selain Bukan Melayu Islam, takkan tolong kita, sebab mereka pasti tolong kaum diorang. Takkan nak tolong kaum kita pulak. Takkan tiba-tiba datang kat kita terhegeh-hegeh nak tolong kaum kita.
Jangan Sombong. Jangan Angkuh. Bukak Kepala. Kita bukan lah lagi majoriti. Kita dah berpecah 3. Melayu kat Malaysia bukanlah 90%, bukanlah 100%. Kita lebih kurang 60% je. Pecah 3 jadi 20 %. 20% itu Manoriti bukan majoriti. Tak belajar matematik??? Bila kita bersatu kita kuat. Bila Kita berpecah, Kita Lembik, Kita Lemah. Bila Kita Lemah, Orang mudah ambil kesempatan kat kita.

Anonymous said...

Assalamualaikum, pd pendapat sy, kt xboleh salahkan kaum cina saja, kt kena tgok kesalahan kaum melayu juga..ramai yg jenis dengki, tamak, malas, bergaduh sesama sendiri, manja dan xreti bersyukur.. berpecah belah sebab nk berkuasa.. Kafir menkafir sesama sendiri..Macamane kaum lain nk respek? Melayu sendiri kena berubah jd kaum manusia yg positif, bersatu padu, asasnye kena ada pegangan agama, iman, tanggungjawab pd diri dan mssyarakat..barulah jd kuat dan org respek..

Anonymous said...

Aku penah kuarkan ayat di kepada puak2 silat pembangkang pantai timur...

"Jangan bercerita dengan aku pasal kisah parang terbang, lembing terbang, keris melayang kalo kamu sendiri tidak akui tragedi 13mei itu"

Zaharimin Hamzah said...

pajak gadai ah seng

Anonymous said...

ya Allah. bantulah kami bangsa melayu islam ini.

AnthraX said...

hidup melayu, melayu je berasal dari air mani Nabi Adam., cina, india dan semua kaum kat Malaysia ni semuanya datang dari Planet Pluto...

Anonymous said...

saya kerja di company cina...memang mereka suka rosakkan minda melayu dengan bercerita buruk tentang pemimpin-pemimpin Melayu dan pada yang sama bercerita tentang kejayaan kaum mereka sendiri..harus diingat,sebaik-baik mereka, mereka tetap menyimpan dendam dengan 'keistimewaan' yg Melayu miliki hari ini.."TAK KAN MELAYU HILANG DIDUNIA!"..in shaa Allah

Anonymous said...

Hanya satu sahaja harapan semoga orang Melayu di Malaysia ini bersatu padu, kuatkan ukhwah kita sebagai Melayu Islam.

abdrazak Ikhwan said...

Tingkatkan Iman & Taqwa. Cinta & Takutkan ALLAH SWT. Juga rindu yg mendalam pada Rasulullah SAW. Ini sahaja senjata dan ubat yg paling canggih & ampuh utk kuatkan semula perpaduan Melayu/Islam. Tiada lagi kekuatan yg tinggal pada Melayu sekarang melainkan kelemahan & perpecahan sesama kita. Kembali kepada ALLAH & RASULULLAH. Wallahu'alam

Anonymous said...

Tarima kasih atas pandangan dan pendapat saudara.. Memang benar bagaimana dikata.. Melayu harus bangkit jangan terus lalai..

Anonymous said...

Pertama kali saya terima risalah ini ketika saya bersekolah tingkatan satu pada tahun 1978...tapi risalah yg dikatakan dari MCA...risalah seperti ini dikatakan diterima oleh seorang melayu yang wajahnya mirip orang cina..dan pada setiap kali hendak pru risalah ini akan timbul...salah pemimpin kita juga beri ruang pada mereka...tak perlu laungkan 1 Malaysia...ape.perlunya kita ajak mereka berkongsi kekayaan segalanya...saya percaya kaum melayu boleh bergerak sendiri tanpa mereka...sepatutnya guna perkataan MELAYU BERSATU...ISLAM BERPADU...lebih tepat untuk menggantikan 1 Malaysia...yang penting Islam tertegak dengan jitu di Tanah Melayu...

Anonymous said...

Cina kalu talak tipu bukan cina lorrr....cina memang pandai berlakon...alangkah baik kalau sebahagian besar bangsa cina masuk Islam...bukan berpura tetapi hidayah dr Allah...cuma nk tunggu org cina masuk Islam dorang akn lihat akhlak melayu Islam itu sendiri..sekarang byk sgt hiburan sbb tu cina tak takut sbb akidah melayu Islam tak kuat...nk harap tgk parang terbang sendiri jgn haraplah kalau belia sekarang terkinja kinja... berbanding belia dahulu, akidah yg mantap n takwa shj akn mendapat pertolongan dr Allah S.W.T....kepada pemimpin yg berada di atas minta tegas sikit...jgn takut sgt...sy respect Ahmad Zahid Hamidi...berani kerana benar...melalut dh aku nih...

Anonymous said...

Good statement anonymous..... bangsa cina adalah 'musuh dalam selimut'..'gunting dalam lipatan'.....

Anonymous said...

Salam sumer...
Nabi Adam (a.s) bapa kpd bapa-bapa segala manusia. Penciptaannya oleh ALLAH telah dirancang. Turunnya beliau dari syurga ke bumi pun telah ditakdirkan. Pembunuhan manusia pertama di bumi juga mmg telah ALLAH tentukan. Begitu juga kelahiran demi kelahiran dan kematian demi kematian. Demikian juga kekejaman demi kekejaman yang berlaku di bumi bertuah ini. Maka dengan takdirNya wujudlah kita manusia semua pada zaman yang penghabisan ini.
Rujuklah kpd sejarah manusia dr dahulu hingga sekarang. ALLAH telah mendatangkan rasul-rasulNya utk kita memilih yang benar dr yang salah. Amat-amat bersyukurlah kita kerana tergolong dikalangan org-org yg beriman.
Apa yg bakal berlaku kpd org Melayu nnt hanya ALLAH sahaja yg Maha Mengetahui. Umumnya (dr hadis-hadis yg mutawatir) di akhir zaman ini umat Islam mmg tertindas (lihat sahaja etnik Rohingya di Myanmar dan rakyat Palestin). Tugas kita sebagai umat Islam cuma menegakkan agama ini dengan sebaik-baiknya. Samada kejayaannya kita dpt merasai sebelum kita mati atau tidak, hanya ALLAH yg mengetahuinya. Namun kita tetap percaya akhirnya kita tetap akan berjaya. Setelah berjaya ALLAH mentakdirkan pula manusia dengan kelalaian dari agama sebenar tidak lama sebelum kiamat besar terjadi. Malah setiap manusia yg beriman kpd ALLAH akan dimatikan terlebih dahulu. Kita tak perlu menunggu mana-mana waktu yg ditakdirkan itu kerena kita tetap akan merasai kiamat yg dinamai KEMATIAN.
Kita mesti berusaha bersatu walaupun ALLAH tidak memakbulkan permintaan Rasulullah (saw) yg ini kerana ALLAH Maha Bijaksana dan Maha Mengetahui apa yg dikehendakiNya.
Renung-renungkanlah...

Wallahu a'lam bissawab

Anonymous said...

Tolong sgt2, sy nk ShARe kt fb!

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...