PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, August 20, 2011

PAS BINGAI BELUM TENTU PERJUANGKAN ISLAM...!!!




Pas kini menggeletar dan menggigil untuk memperjuangkan Islam selepas menyertai pakatan pembangkang sejak Pilihan Raya Umum Ke-12 pada 2008.  Pas yang dulunya lantang memperjuangkan Islam terpaksa merujuk kepada DAP dan PKR terlebih dahulu sebelum membuat awapan dan tindakan.

Pas ternyata lebih mementingkan sokongan kroninya daripada DAP dan PKR daripada mempertahankan isu akidah umat Islam yang sering diperkotak-katikkan sejak kebelakangan ini.

Pas banyak mengalah dalam isu seperti :-

1. Pembinaan kuil
2. Penjualan arak di Shah Alam
3. Larangan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara di Pulau Pinang
4. Berdiam diri dalam isu tindakan pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC).

Kebelakangan ini Pas suka menimbulkan dan mereka-reka isu yang tidak sepatutnya dibangkitkan. contohnya isu Mismah yang sengaja digembar-gempurkan untuk menimbulkan rasa curiga di kalangan rakyat mengenai ketelusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam mengendalikan sistem pilihan raya.

PAS lebih gemar menggunakan masjid dan surau di Selangor dalam menyebarkan dakyah politik mereka, sehingga menerima aduan mengenai tindakan puak pembangkang yang mengggunakan tempat ibadah suci umat Islam ini untuk menyebarkan dakyah politik mereka tanpa mempedulikan kesucian bulan Ramadan.

Tindakan itu amat merugikan kerana ia hanya membawa perpecahan kepada penyatuan umat Islam di negara ini yang kian berpecah belah oleh kerana sikap tamak inginkan berkuasa dikalangan pemimpin PAS yang taksub menyokong "Peliwat Negara" ketua pakatan haram jadah mereka.

PAS belum tentu Islam....!!!

1 comment:

Anonymous said...

Bismillah...

Sebagai salah seorang rakyat bawahan, saya amat rasa keliru dengan pendapat dan pandangan beberapa orang (ulama' merangkap pemimpin) berkaitan hukum-hukum agama islam.

Semoga Allah menunjukkan kebesarannya kepada kita sebagai pengajaran dan panduan.

Saya nak lihat apa yang akan berlaku ketika akhir hayatnya (ulama' merangkap pemimpin) tersebut.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...