PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, August 23, 2011

ANWAR BAKAL TERPERANGKAP DENGAN KATA-KATANYA SENDIRI..!!!




Usaha Anwar Ibrahim memberi keterangan bela diri dari kandang tertuduh yang dilihat sebagai cubaan mengelak daripada disoal balas oleh pihak pendakwaan mungkin bakal menjadi sia-sia. Buat pertama kali mendengar keterangan dari kandang tertuduh dan tidak tahu sama ada keterangan tersebut satu ceramah politik atau komentari.

Perlu membuat sedikit penyelidikan bagi mencari jalan untuk menyoal balas si Anwar kerana terdapat beberapa perkara yang dinyatakan tidak terkandung dalam perbicaraan dan sepatutnya menyoal balas Anwar si peliwat ni atas isu terbabit yang telah diputar belitkan.

Maklumlah mereka ni semua adalah hantu-hantu politik tanahair yang berjuang demi untuk memenangi politik mengalahkan Kerajaan Melayu Malaysia yang selama ini telah memerintah dengan begitu baik sekali. Cuma mendapat tentangan dari hantu-hantu politik seperti peguam Anwar yang diwakili daripada DAP dan yang tertuduh pula adalah ketua PKR yang sememangnya dikenali dengan perangai kotornya yang selalu memburukkan Malaysia di mata dunia.

Anwar dan puak hantunya selalu membuat kenyataan yang memalukan negara kita contohnya Indonesia yang meminta maaf kepada Kerajaan Malaysia baru-baru ini kerana memalukan PM dengan kenyataan yang telah diputar belitkan oleh puak dan juak Anwar diluar negara.
KLIK DISINI

Bagaimanapun 'hantu' yang dimaksudkan bukannya hantu raya tetapi 'hantu pilihan raya' - iaitu suatu kelompok yang terdiri daripada parti pembangkang yang kini begitu ghairah bercakap soal pilihan raya didalam perbicaraan Anwar peliwat.

Sama ada Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP mahupun Pas, kesemuanya bagaikan 'hantu pilihan raya' yang ingin meliwat negara Malaysia apabila terus mempertikai satu demi satu pelaksanaan amalan demokrasi berkenaan.

Pada 9 Julai lalu iaitu beberapa minggu sebelum umat Islam menyambut Ramadan, ketiga-tiga parti berkenaan, cuba menunjukkan sikap 'hantu' mereka apabila menghuru-harakan Kuala Lumpur melalui demonstrasi jalanan.

Mereka menuntut sebuah pilihan raya yang bebas dan adil tetapi dalam masa yang sama menolak sebarang usaha untuk mengadakan rundingan bagi menyelesaikan apa yang mereka lihat sebagai masalah.

Apabila demonstrasi jalanan itu tidak mendapat sambutan rakyat, pembangkang tidak berputus asa, bagaikan dirasuk 'hantu', mereka mula mempertikai perkara-perkara lain yang kemudiannya dikaitkan dengan pilihan raya.

Selepas ini kita bakal melihat si peliwat bakal terperangkap dengan kelakuan sumbangnya sendiri yang sekian lama telah menjadi hobi yang tidak dapat dibuang dalam dirinya.

Kita lihat saja satu hari nanti si peliwat ni bakal menerima hukuman yang lebih dasyat kerana melibatkan orang yang tak bersalah dalam arena hobi keruntuhan moral dan akhlaknya, pasti.



1 comment:

Anonymous said...

'saya tua..sipul muda,kuat apsal dia tak lari sedang koteku menerobos pungkoknya'

'air nikmat dah 56jam dlm pungkok
sipul mana boleh buat dna'

kesimpulannya...peliwat dah checkmate!!!

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...