PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, August 21, 2011

KERAJAAN PAS KEDAH KENA JAWAP MANA PERGINYA DUIT 150 JUTA TABUNG AMANAH..??





Kerajaan negeri Kedah pimpinan Pas diminta menjelaskan kedudukan baki wang peruntukan penyelenggaraan jalan tahun lepas berjumlah hampir RM100 juta yang dimasukkan ke dalam sebuah Tabung Amanah.

Kerajaan negeri kena jelaskan secara telus baki wang tersebut. Jika telah dibelanjakan, apa dia. Kalau masih ada, nak buat apa, kerana peruntukan untuk tahun ini telah diterima.

Wang tersebut tidak boleh digunakan selain untuk penyelenggaraan jalan kerana rakyat ingin tahu ke mana perginya wang tersebut.

Barisan Nasional membangkitkan isu itu pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) April lepas setelah kerajaan negeri membelanjakan lebih RM50 juta sahaja daripada peruntukan kerajaan Persekutuan sebanyak RM150 juta.

Pengakuan kerajaan negeri bahawa baki wang itu dimasukkan ke dalam tabung amanah tidak memadai kerana banyak lagi jalan rosak perlu diperbaiki, mengapa mesti dimasukkan dalam tabung amanah. Mereka mesti perjelaskan dengan butiran atau boleh dituduh menyeleweng..!!!

Agaknya PAS ingin menggunakan dana tersebut untuk kegunaan politik mereka akan datang kot, itu sebab duit tersebut diselewengkan untuk menghadapi PRU-13 ke..??

PAS dah mula tak amanah ke kerana dana tersebut sepatutnya digunakan untuk menyelenggara jalan raya yang banyak pecah-pecah dan berlopak-lopak.

4 comments:

Anonymous said...

Saya tak tau, ni kena tanya depa.....

Anonymous said...

Pi tanya depa, tanya depa, saya tak tau. Biassssssaaaaaa.......

Saya harap UMNO atau BN negeri Kedah terutama UMNO Bahagian Alor Setar dapat mengadakan bena yang besar bagi menyambut kepulangan anak anak perantauan yang pulang berhari raya. Bagi bena yang hendak direntangkan pada jalan antara Alor Setar ke Pokok Sena jangan lupa tulis perkara ini.

"TERIMA KASIH KEPADA KERAJAAN BARISAN NASIONAL KERANA DAPAT MENYIAPKAN LALUAN LEBUH RAYA ALOR SETAR KE POKOK SENA"

Perkara ini harus dibuat kerana bukan semua orang tahu yang lebuh raya itu dibina oleh kerajaan Persekutuan. Jangan lembu punya susu sapi dapat nama.

Buat banyak-banyak kain rentang itu letakkan di sepanjang lebuh raya tersebut.

Warga sebelum merdeka

Anonymous said...

Tak kira lah UMNO bahgaian mana janji pemberitahuan itu adalah satu keperluan.

Dulu depa pakat bersunggut pasi apa buat Hospital dulu tak buat lebuh raya dulu? (Kalau tak buat hospital dulu sudah pasti banyak pesakit yang menderita lah jawapnya) ini bila dah siap lebuhraya tu bukannya nak bersyukur. Ini lah sikap pembangkang yang sering menunding jari untuk meletakkan kesalahan kepada orang lain.

warga sebelum merdeka

Anonymous said...

Kot depa simpan 100 juta tu bunga depa sapu kat perut depa. 3% dah 3 juta dah dapat kat depa.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...