PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, August 27, 2011

MAT SABU YANG SEPATUTNYA DIGELAR "MAT SAPU"..!!!




Memang tak berkenan betul dengan kenyataan yang dibuat oleh Mat Sabu yang sepatutnya digelar Mat Sapu kerana main bedal ikut sedap mulutnya sahaja tanpa menghiraukan anggota keselamatan dan keluarga yang terbunuh semasa kejadian Tragedi Bukit Kepong, yang telah dianggap sebagai wira mempertahankan tanahair semasa tewas diserang pengganas Komunis Malaysia satu ketika dahulu.

Menurut Mat Sapu presiden PAS yang buta sejarah ni mengatakan Muhammad Indera, lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Goh Peng Tun dan 200 anggota komunis adalah hero sebenar, bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan di balai polis tersebut semasa kejadian berlaku.

Bila didengar kenyataan sebegini, KL BOYZ dapat bayangkan bahawa Mat Sapu ni memang membabi buta membuat kenyataan yang tidak disokong oleh fakta yang sebenarnya sehinggakan begitu seronok bercerita, seperti suka apabila keluarga anggota keselamatan terbunuh pada waktu itu.

Mat Sapu ni apa punya jenis Melayu pun tak tahulah sehingga sanggup membuat kenyataan sebegitu. Ini adalah berkemungkinan ia tidak melibatkan sanak saudara si Mat Sapu ni yang pandai mereka cipta cerita sejarah tonggang langgang tanpa sebarang bukti.

Jikalaulah ada keluarganya yang terlibat, berani KL BOYZ katakan, si Mat Sapu yang ber Maskotkan PAS ni pasti nak tengok cina pun pasti akan naik darahnya kerana teringat-ingat kejadian yang berlaku terhadap keluarganya sendiri.

Dalam ceramahnya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang 21 Ogos lalu, Mat Sapu si presiden PAS ni turut mendakwa Dato’ Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana tokoh tersebut adalah pegawai British.

Apa punya bahalol si Mat Sapu ni sehinggakan lupa tentang kejadian yang menimpa tanah air kita dahulu, sanggup menggadaikan maruah untuk mendapatkan sokongan bangsa asing. Sepatutnya si bahalol Mat Sapu ni dicampakkan hidup-hidup didalam api seperti mana yang telah terjadi dulu.

Dalam tragedi berdarah Bukit Kepong yang bermula kira-kira pukul 5 pagi pada 23 Februari 1950, satu persatu anggota keselamatan dan ahli keluarga mereka gugur selepas diserang dari setiap sudut oleh 200 pengganas komunis, malah sebahagian daripada mangsa dicampak hidup-hidup ke dalam api.

BACA SETRERUSNYA
KLIK DISINI

12 comments:

hangkedee said...

Haram jadah mat sabu!

Anonymous said...

Mat Sabun yg nak kene sapu dgn penyapu. Hahahaha

Jijan Mali said...

Inilah masallahnya bila otak tarok kat kepala lutut!!! Cukup2 lah jadi keldai dan pencacai DAP dan PKR. Patutlah PAS le ni synonym dengan 'hamPAS'!!!! Ahli2 hamPAS ni pun satu...dok pakat ramai2 lantik kaki merapu ni jadi timbalan presiden depa buat apa?? Memang sahlah majority panyokong ni serupa macam mat sapu ni....otak letak kat kepala lutut!!!

Anonymous said...

Celaka punya mat sabu..kot ya pun nak dapt undi bukan melayu , jangan lah nak hina bangsa sendiri.ptui

Anonymous said...

Bangang ayam berak kapor tul mat sabu nie. Kawan arwah bapak aku adalah salah seorg angota polis yg terselamat kat bukit kepong tu. Kalau aku ada masa ko buat ceramah tu mat sabun...pasti aku baling ko dgn telor busuk....haramjadah tul. Pasal politik kencing ko..ko sanggup hina anggota polis yg berjuang.Memang ko nie jenis sial lar mat sabun. Menyirap darah aku bila baca artikel nie..

Anonymous said...

puak membangkang ni hanya selayak diberikan bontot dan "burit" untuk mereka terus membontot. Senyap dan tak merapulah merekatu...

whiteorange said...

Kg Tui di Bukit Kepong Muar adalah antara satu kampung yang menjadi markas PAS.

Aku nak dengar apa pandangan anak anak Kg Tui dalam soal ini ....

Anonymous said...

Aku tak heran kalau Mat Sapu boleh keluarkan statement macam ni sebab dari dulu lagi aku anggap Mat Sapu ni kepala biol ....

Cuma dia bernasib baik kerana kebanyakan ahli PAS juga biol, itu sebab orang biol boleh jadi Tim Presiden PAS ...

Johan bin Ramli said...

Jangan ambil hati, Mat Sabu ni kan pembohong, buat apa percaya. Saya bukan anti bukan melayu tetapi anti dengan komunis. Komunis kalau memerintah sudah pasti akan menurunkan tahta sultan dan raja negeri di tanah melayu..akan dibunuhnya kesemua yang ada talian darah raja. macam yang berlaku di china malah secara tak langsung di indonesia. Kalau kita kaji, ketika rakyat indonesia mula-mula mengambil alih perintah dari Belanda, yang dibunuhnya adalah kebanyakan keluarga di raja... Itulah yang mungkin berlaku jika komunis berjaya ambil alih tanah melayu ini dengan selogan anti raja. Entah nama apa nak diberikan komunis ni pada tanah melayu. Bacalah buku-buku pemerintahan komunis di mana-mana negara. Dan bacalah kekejaman dasar komunis ini ketika darurat oleh bekas kader komunis. Jangan pandang rendah dakyah komunis ini. Mat Sabu dapat idea tentang Mat indera hasil dari tarbiyah dakyat kawan-kawan dari Dap. Malah dah banyak blogger yang mengagong-agongkan pergerakan komunis. Bila kena ceramah dengan kawan-kawan Dap, mat sabu terhanguk-nganguk lalu untuk mengiyakannya maka keluarlah teori Mat Indera hero nak bebaskan Malaya dengan membunuh, membakar, merusuha kemudian cabut lari.....pengecut.

zainalsamsudin said...

kemungkinan barua ini kepinginkan kerusi salah satu kerusi parlimen dipulau pinang terutama kawasan cina mungkin juga telah dijanjikan oleh lim guan eng, memandangkan pas tidak akan mencalonkan dia dimana2 kerusi parlimen dalam pilihan raya akan datang....

Pewaris Wasiat said...

Mat Sabu Otak dia kat BONTOT...kalau dia cerdik xlaa dia kena tendang dr ITM...sekolah pun xlepas...Di tambah pulak ddgn Juak-juak PAS yg BODOH mengalahkan Taik...memang sepadan laaa....!!! kekekekekeee :P

Anonymous said...

he called anwar aljuburi. but he is Mat syabu Al Bau Buriti.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...