PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, February 27, 2011

ANWAR DAN NIK AZIZ PENGKHIANAT BANGSA




Anwar dan Nik Aziz disifatkan sebagai pengkhianat bangsa Melayu kerana sanggup memecah belahkan perpaduan ummah hanya semata-mata untuk kepentingan politiknya. Pengkhianat Anwar ni memang sanggup untuk membuat apa saja termasuk memecah belahkan bangsa Melayu demi hajatnya yang lama terpendam untuk meraih sokongan politiknya menuju ke PutraJaya dan menjadi Perdana Menteri.

Orang Kena Tuduh (OKT) meliwat nak menjadi Perdana Menteri, ada masuk akal ker...??  Akal macam siput je boleh la menyokong orang cam ni.

Nik Aziz pula menjadikan isu agama untuk mengkafirkan orang lain dengan membuat andaian orang yang berjuang untuk bangsa adalah orang kafir. Emtah dari mana la dia dapat Hadis ataupun Al-Quran yang mengatakan demikian.

Mengikut kenyataan Menteri Besar Kelantan itu, mereka yang menjadi nasionalis dianggap menolak agama. Bagi Nik Aziz kalau nak menjadi Islam bukan sahaja mengucap 2 kalimah syahadat tetapi menjadi 3 kalimah termasuk menjadi ahli PAS, barulah dianggap sah msebagai seorang Islam.

Kenyataan itu hanyalah untulk meraih simpati dan meraih sokongan untuk mengkaburi fikiran rakyat demi kepentingan parti PAS saja. Undang-undang Be'ah PAS juga mempolitikan agama, dengan menyatakan jika ahli parti PAS mengkhianati parti, maka terlerailah talak 3 kepada isteri masing-masing.

Agama dan politik dicampur adukan, sungguh bahaya Nik Aziz ni kepada masyarakat kerana memesongkan agama demi kepentingan parti beliau, agar ahli-ahli parti menjadi takut kepada Be'ah PAS.

Maka terbuktilah yang Anwar dan Nik Aziz ni adalah serupa, menjadi pengkhianat bangsa yang bertopengkan ceramah yang disulami dengan pembohongan dan penipuan supaya dapat meraih sokongan masyarakat.

Saturday, February 26, 2011

SAKSI PENDAKWA TEGUR KEBIADAPAN ANAK GUAMAN KARPAL



Berbanding dengan saksi pendakwa kes liwat Anwar yang lain, saksi kekenam ini dianggap begitu unik dan comel, benar-benar berbeza dari saksi-saksi yang lain. Tingkah lakunya amat bersahaja, manja dan sering tersenyum, yang barangkali membuat hati anak guaman Karpal melatun seperti memarahi saksi pwndakwa tersebut.

Saksi pendakwa keeenam, Nor Aidora Saedon, 38, dengan manjanya meminta agar peguam itu tidak marah-marah kepadanya.

NOR AIDORA : Saya tahu awak marah, tolong jangan marah pada saya.


RAM KARPAL : Tak, saya tak marah. Kalau saya marah awak akan tahu.

Keadaan itu mengundang gelaktawa daripada semua yang berada digaleri awam dan Anwar yang duduk dikandang tertuduh.

Sekali lagi Ketua Unit DNA Paterniti, Jabatan Kimia Malaysia itu sekali lagi mewarnai suasana apabila secara tiba-tiba bertanya kepada Hakim Datuk Mohamad Zaibidin, " Yang arif faham tak..?" sewaktu menjelaskan mengenai asid deoksiribonukkleik (DNA).

Bagaimanapun, apa yang menarik ialah cara lulusan Universiti Malaysia dan pemegang Ijazah Sarjana dari Universiti di New Zealand itu menangani asakan pertanyaan dari anak guaman Karpal. Nor Aidora dilihat tidak mudah melatah dan kadang-kadang tertawa kecil, mungkin untuk menenangkan dirinya.

Namun dilihat beliau menjelaskan isu mengenai ujian profil DNA dengan begitu yakin sekali. Pada satu ketika, mungkin akibat tidak tahan dengan asakan pertanyaan anak peguam Karpal bertubi-tubi dengan nada keras mengajukan soalan kepadanya, saksi tersebut dengan selamba menegur Ram Karpal agar lebih berkhemah.

NOR AIDORA : Boleh tak awak jangan menjerit.? Saya disini untuk membantu mahkamah. Saya perlu beri penjelasan tetapi awak tak bagi saya jelaskan.

Sekali lagi secara selambanya Nor Aidora mencuit hati apabila mengandaikan Hakim sebagai contoh, menyebabkan hakim tersebut pada mulanya kelihatan serius, tersenyum dan tertawa kecil.

SIMBOL PKR DAN DAP DIHARAMKAN DIMERLIMAU DAN KERDAU




PKR dan DAP dilarang mempamerkan simbol parti mereka kerana ia adalah pertarungan diantara PAS dan BN. Ketetapan itu dibuat oleh Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya (SPR), Tan Sri Abd. Aziz Mohd Yusof kerana ketiga-tiga parti itu masih belum didaftarkan sebagai sebuah parti perikatan politik yang sah.

Konvensyen dan ulang tahun parti dah buat tapi masih tak berdaftar lagi sampai sekarang sebagai sebuah parti perikatan politik yang sah. Penuh dengan janji-janji manis dan pembohongan, sampai sekarang masih tidak menunaikan janji terdahulu terhadap rakyat.

Ia amat berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang telah berdaftar sebagai satu perikatan sejak beberapa tahun dahulu lagi. Walauapapun mereka boleh memamerkan wajah-wajah pemimpin mereka dalam poster, bendera, kain rentang dan tisu tandas semasa berkempen.

Namun simbol parti PKR dan DAP tetap dilarang.dipamerkan di Merlimau dan di Kerdau.

PERINGATAN UNTUK BANGSAKU DI MERLIMAU DAN KERDAU





Melayu memang mudah lupa, selalu lupa dan akan melupakan segala-galanya. Ingatlah wahai bangsaku, jangan tidur...!!!

Bangkit wahai bangsaku, Melayu.... mudah lupa, perjuangan yang belum selesai. Jangan lah kau leka, sandiwara-sandiwara mereka.

Melayu janganlah kau lupa sehingga ke akhir hayat mu, wahai bangsaku yang mudah lupa....!!!!

 Video peringatan untuk bangsaku.....

Friday, February 25, 2011

KERAJAAN SELANGOR DIDAKWA SALAHGUNA WANG RAKYAT LAGI


Kali ini Kerajaan Selangor didakwa pula menyalahgunakan wang rakyat yang berjumlah RM80,500 bagi membiayai penginapan perwakilan pada Kongres PR November lalu. Pencurian dan rompakan harta rakyat oleh Kerajaan Negeri Selangor bukan lagi dilakukan secara tersorok seperti kes pasir, tetapi dilakukan tanpa rasa bersalah.

Pembiayaan penginapan perwakilan Kongres PR tahun lalu adalah satu penyelewengan, penyalahgunaan kuasa dan rasuah PKR Selangor dibawah pimpinan Khalid gagap. Tempahan dan bayaran 100 bilik hotel di Petaling Jaya oleh Perbadanan Menteri Besar (MBI) pada 25 hingga 29 November tahun lalu adalah satu penyelewengan.

Rakyat Selangor kesal wang yang diperuntukkan untuk rakyat digunakan untuk kepentingan berpolitik. Semalam Pemuda UMNO Selangor dan GAPS semalam membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia mendakwa Kerajaan Selangor diatas penyelewengan tersebut.

Ketuanya, Ungku Md Salleh Ungku Abd Jamal ditemani Pengerusi GAPS, Hamidzun Khairuddin membuat laporan dipejabat SPRM kira-kira jam 11:30 pagi.

ANWAR MENGAKU BERADA DI CONDO LIWAT


Orang lain kena tuduh liwat, orang lain pula pandai nak cuci berak yang ditinggalkan sipeliwat. Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution Ismail berkata, kehadiran Anwar Ibrahim di Kondominium Desa Damansara pada 26 Jun 2008 bukan bererti beliau bersalah atas tuduhan yang dilemparkan ke atas beliau.

Memandai pula si lahabau ni memberi jawapan dengan mengatakan begitu, itukan hanya sebab saja, kononnya ada disana kerana,  “Sebahagian dari pakar-pakar tersebut masih berkerja dengan kerajaan ketika itu.  Jadi adalah menjadi kelaziman bagi mereka untuk mengadakan pertemuan dengan tokoh pembangkang di tempat yang di kira jauh dari pandangan umum. Kononnya kerana itu lah Kondominium Desa Damansara.” untuk mengelirukan fakta mahkamah.

Bak kata orang sambil menyelam minum air. Barulah orang tak perasaan, macam-macam boleh bikin..

Dalam mahkamah hari ini, pihak pendakwa akan membawa CCTV yang diambil dari kondo tersebut. Seorang pakar, saksi kerajaan telah mengesahkan bahawa beliau dapat mengecam no plat kereta yang dipercayai milik Anwar dan Saiful dalam CCTV itu.

Dengan nada pandainya si Saifuddin Nasution berkata, “Memang kita tidak pernah menafikan Anwar hadir di kondo tersebut pada 26 Jun 2008.  Kita juga tidak menafikan kehadiran Saiful kerana memang ketika itu beliau bertugas sebagai pembantu Anwar.  “Tetapi kehadiran Anwar pada hari itu adalah untuk program taklimat ekonomi oleh sekumpulan pakar-pakar ekonomi,” kata Saifuddin.

PR sendiri dah mengaku yang anwar memang berada di condo liwat tersebut, selesai program anu-anu la apa lagi. Sambil menyelam minum air, lepas tu jadikan alasan mengapa berada disana untuk mengelirukan masyarakat.

Janganlah nak kelentong lagi, rakyat semua dah tahu. Kenapa tak dibuat persidangan mahkamah terbuka saja, baru lah rakyat semua percaya. Ini dilakukan secara tertutup, sebab takut la tu...!!!

Maklumlah Parti Kelentong Rakyat, mesti nak ada putar belit sikit. Dah tu camana air mani tu ada dalam dubur pengadu..? Siapakah lelaki "Y" tu..??

BUKTI PAKATAN ROSAK TIDAK SEPAKAT


Kritikan terbuka yang dibuat melalui suratkhabar dan media menjadi bukti tidak kesefahaman dikalangan pemimpin PR dalam membuat keputusan.

Kekaburan fakta selain wujudnya manipulasi juga dilihat antara faktor tindakan yang dilakukan dikalangan mereka. Ia dikatakan berlaku oleh kerana pemimpin PR selalu menyelindung masalah yang banyak berlaku dan isu-isu yang ingin disuarakan.

Maklumat mengenainya selalu lambat diperolehi atau ada maklum balas awal tetapi disekat pemimpin tertentu menyebabkan pemimpin bawahan banyak tidak puas hati.

Jadi timbullah tindakan bersuara secara terbuka di suratkhabar dan media yang dilihat sebagai tidak profesional. Ini membuktikan jelas mereka semuanya tidak sefahaman dalam membuat keputusan.

Sepatutnya mereka boleh berbincang sesama sendiri melalui pertemuan dalaman dan bukanlah melalui akbar dan media. Inilah kelemahan mereka kerana terlalu banyak perkara dan janji tidak ditunaikan.

Yang paling jelas disini mereka semuanya tidak sefahaman dan sehaluan. Rakyat juga kebanyakan sudah sedar dan dapat melihat kelemahandalam pimpinan PR, apatah lagi kebanyakan pengasas dan orang penting PR mengambil langkah keluar dari parti yang kelam-kabut itu.

Thursday, February 24, 2011

HINDRAF BUAT PERHIMPUNAN HARAM LAGI




Pertubuhan haram Hindraf dah semakin nak tunjuk belang kebelangan ini, apabila ingin membuat penghimpunan haram yang mereka gelar Solidarity untuk membantah perkauman Umno ahad ini.

Parti pun parti haram, nak buat perhimpunan pun haram jugak. Pertubuhan Haram Hindraf ni dah kena amaran dengan Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam akan mengambil tindakan tegas sekiranya mereka berdegil dengan meneruskan perhimpunan mereka.

Kelmarin PERKASA membuat laporan polis terhadap Hindraf ni kerana mulut mereka yang cabul bercakap bukan-bukan, memburukan negara dengan mengatakan Malaysia merancang menggunakan keganasan, termasuk samseng upahan untuk menggagalkan Pertubuhan haram Hindraf ni membuat perhimpunan.

Baru-baru ni 50 pemimpin mereka ditahan ketika cuba mengadakan perhimpunan dibeberapa negeri bagi membantah penggunaan novel Interlok. Haram jadah Hindraf ni memang tak reti bahasa, suka buat kacau jer. Dia orang punya wayang, macam cikgunya Si 3A, Anwar, Azizah dan Azmin dan juga 2K, Khalid yang suka main wayang tinggi untuk menutup mulut rakyat.

Ini adalah satu video si Hindraf ni buat Onar depan balai Polis...

LAYAKKAH ANWAR DAN PR TAKBIR NEGARA - (PETIKAN VIDEO)


Dalam video dibawah menunjukan  memang PR parti bermasalah dan kelam-kabut, hebat betul PR ni memillih pemimpin parti mereka.

Caranya haruslah menggunakan kekasaran, pukul memukul dan memaki hamun antara satu sama lain untuk menjadi Pemimpin parti, salah satu caranya yang didapati paling berkesan adalah dengan meja terbang, kerusi terbang, tangan terbang yang menyebabkan ahli-ahli parti berdarah-darah.

Kesemuanya dilakukan kerana apa..?? Untuk 3 A iaitu Anwar, Azizah dan Azmin...!!!

Layak kah PR ni memerintah negara..??  Parti PKR yang kecil pun lintang-pukang jadinya...!!!

Wednesday, February 23, 2011

PAS TERGUGAT DENGAN PERCALONAN BN KEKAL DUN KERDAU



Pemilihan anak jati tempatan berkelulusan dari Universiti Al-Azhar ini dipercayai mampu mempertahankan kerusi BN pada pilihan raya kecil ke-16 negara selepas pilihan raya umum 2008.

Syed Ibrahim Syed Ahmad, 44 tahun, adalah Penasihat Agama Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob. Beliau juga adalah Naib Ketua Umno Bahagian Kuala Krau disenaraikan sebagai calon Barisan Nasional untuk Pilihara Raya Kecil kerusi Dewan Undangan Negeri Kerdau, Pahang.

Perkara itu diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di hadapan lebih 4,000 penyokong BN di Dataran Sri Ketumbit, Temerloh. Suruhanjaya Pilihan Raya telah menetapkan 6 Mac depan sebagai tarikh pengundian, manakala penamaan calon pada 26 Februari ini yang sama dengan pilihanraya kecil Merlimau.

Turut hadir pada majlis pengumuman calon BN itu Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob, Timbalan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai, Presiden MIC Datuk G. Palanivel, Presiden Gerakan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon, Presiden Parti Progresif Penduduk Datuk M Kayveas serta pemimpin-pemimpin parti komponen BN dan Umno peringkat negeri Pahang.

Kita dengarkan sepatah dua kata dari calon BN Syed Ibrahim Syed Ahmad...

PKR, DAP, PAS TIDAK LAYAK MEMERINTAH NEGARA

                         TAK LAYAK MEMERINTAH NEGARA







(1) Anwar adalah pemimpin perkosa, pengamal liwat dan kaki putar alam.



(2) Nik Aziz pemimpin uzur yang sudah nyanyuk kerana usia yang telah lanjut.



  (3) Karpal Singh pemimpin cacat Orang Kurang Upaya (OKU).




(4) Hadi Awang pemimpin sumbing yang macam lalang


(5) Lim Kit Siang pemimpin penghasut dan pengkhianat yang menjahanamkan bangsa Melayu.



Macamana nak perintah negara jikalau mereka semua mempunyai cacat cela dan kelemahan yang memang sedia ada pada mereka untuk memerintah negara. Akan jadi kucar kacir la gamaknya, dan semakin haru-biru negara akan dibuatnya jika mereka-mereka ini memerintah Malaysia.

Seharusnya segelintir orang Melayu harus sedar, jangan asyik leka kerana berseronok mengumpat dan mengata akhirnya menyebabkan negara bermasalah. Kerana mereka terdiri daripada budaya yang hanya pandai bercakap dan memberi komen saja, seharusnya sikap mereka ni haruslah dikikis daripada budaya bangsa Melayu, kerana ini bukanlah budaya orang Melayu.

Budaya yang dibawa oleh golongan yang hanya pandai bercakap ini, tambah berbahaya apabila ia disulami hasutan sehingga wujudnya budaya benci membenci sesama sendiri.

Sebagai contoh dalam kes ADUN Sekinchan PR, Ng Suee Lim yang didakwa dipukul di Kampung Sawah Sempadan, Tanjung karang, Selangor dapat dielakan jika pandai menjaga tutur kata. Jika Ng Suee Lim mematuhi nasihat pihak Polis supaya beredar dan tidak melakukan demontrasi, wakil rakyat tersebut tidak akan dipukul orang kampung.

Tiada salahnya jika sesiapapun nak menjadi jaguh dalam isu petani, namun ia perlu dilakukan dengan cara yang betul dan tidak semestinya dengan berkumpul serta bersorak.

Segelintir orang Melayu seharusnya mengubah sikap mereka, oleh kerana memaki-hamun bukanlah budaya orang Melayu. Rakyat seharusnya risau terhadap sikap beberapa pemimpin PR yang mengamalkan cara politik menghasut.

Ucapan dan cara mereka berkempen hendaklah dilakukan mengikut etika yang betul berdasarkan kehendak demokrasi dan rekod pencapaian, tetapi bukanlah melakukan provokasi melalui isu sensitif yang boleh mengundang kehancuran.

Kenapa rakyat perlu buang masa mendengar ceramah politik pada setiap malam minggu semata-mata untuk mendengar cerita hasutan dan fitnah tanpa bukti kukuh.?

Belum tentu pemimpin PR lebih bagus berdasarkan rekod prestasi mereka yang merundum sejak kebelakangan ini, yang akan menyebabkan hak orang Melayu akan hilang selama-lamanya. Rakyat seharusnya sedar negara kita akan dalam bahaya jikalau mereka ini memerintah negara, apa la sangat yang boleh dilakukan oleh pemimpin bermasalah ini.

Lebih buruk lagi jika budaya yang tidak elok ini menular kepada isu agama. Sanggupkah kita lihat pertempuran berdarah berlaku dinegara kita yang dibina atas dasar perpaduan dan tolak ansur.

Kita tidak mahu nanti selepas ada pihak menghina Islam kini, ada pula yang lain bangkit membalas dendam dengan melancarkan serangan sama terhadap agama ataupun kaum lain. Ketika itu, mungkin semuanya sudah terlambat.

Lebih merisaukan, ia mungkin didalangi pihak tertentu yang cuba memperalat platform seperti blog dan laman web untuk mengacau-bilau negara ini bagi membolehkan mereka mengambil kesempatan menjayakan agenda sempit mereka.

Tuesday, February 22, 2011

ANWAR PEMUTAR BELIT PALING HEBAT




Telah dibuktikan bahawa Anwar adalah pemutarbelit yang hebat apabila ahli Pakatannya sendiri memaki hamun beliau membongkar keburukan dan lakonan anwar.

Penyokong Anwar sendiri mengaku beliau memang kaki temberang dengan ceramah Anwar yang boleh membuat manusia layu mempercayai beliau, Anwar memang pandai bercakap dan bermadah untuk meminta sokongan rakyat.

Sebenarnya pemimpin dalam parti Pakatan tidak tahu tentang banyak perkara dan selalu mengikut rancangan Azmin buah hatinya, sehinggakan suara pemimpin lain tak diendahkan. Bekas ahli PKR sendiri yang telah muak dengan sikap Anwar ini mengatakan mereka sendiri terpaksa berkecimpung bawah ketiak Anwar kerana periuk nasi mereka untuk mendapatkan hasil untuk hidup.

Dikatakan lagi yang Anwar ni kalau masuk kandang kambing, mengembek dan kalau masuk kandang lembu, Anwar menguak. Sini cakap lain, sana dicanangkan lain, ikut kehendak kulit katanya membongkar tingkahlaku Sipemutar Alam.

Ahli pemimpin PAS sendiri dah banyak kali katanya ditipu oleh Anwar tetapi mereka masih setia menyokong walaupun dah tertipu berkali-kali. Anwar memang kaki bohong tambahnya lagi, dan berhajat dapat merampas Selangor dari Pakatan kerana mereka tiada prinsip, tak mempunyai etika dan tidak beradap.

Sentiasa akan membuat pembohongan supaya dapat tercapai cita-citanya dan agar rakyat terus marah membenci kerajaan, kerana Anwar selalu membuat penipuan yang selalu mengaibkan kerajaan didalam dan diluar negara.

Sipembongkar juga telah bersumpah bahawa PM memang tak terlibat dalam kes liwat Anwar yang dicanangnya bahawa ini adalah konspirasi kerajaan untuk menjatuhkan Anwar, sebaliknya cuma rekaan Anwar si temberang untuk menjatuhkan kerajaan sediaada.

Kita dengarkan ceramah pembongkaran sikap dan tingkahlaku Anwar..

PKR BERNIAGA CARI UNTUNG UNTUK MAKAN


Hebat Pakatan Perosak la ni kerana dah terlebih pandai cari duit, nak cepat kaya katakan baru dapat untung lebih.  Diedarkan tiket Majlis jamuan makan malam pada 12 MAC ini untuk mencari keuntungan yang lebih tanpa mengeluarkan modal yang banyak.

Mengikut aturcara jamuan, apabila tibanya Anwar dan Bonekanya selaku Presiden, maka majlis tersebut pun akan dimulai. Dengan selingan lagu dan irama dari cabang beranting dari setiawangsa, dan diikuti belenggu irama dari Pengerusi MPN keadilan.

Anwar akan bersandiwara dan berpolitik pada penutup program jamuan malam dan siap percikan bunga api untuk menggempakkan keadaan. ( membazir je )

Tiket..? kena pakai tiket tuan-tuan dan puan-puan, mana ada free..

Ini dia senarai tiket untuk jamuan makan malam tersebut..

VVIP (1 meja): RM10,000 setiap tiket (7 tiket sahaja dengan 2 tiket komplimentari)
VIP (5 meja) : RM3,000 setiap tiket untuk semeja dengan Ahli Parlimen (9 tiket x 3 meja) dan RM1,000 setiap tiket untuk semeja dengan Ketua Cabang (9 tiket x 2 meja dengan 1 tiket komplimentari). Konfeti (100 orang): RM1,000 – diberi 1 tiket komplimentari

Memang masyuk...!!! Ini nak pow ker minta derma ke..??

BOB LOKMAN SERTAI PAS KERANA GAGAL MENDIDIK ANAK




Ini adalah hasil kerja tangan Konsep dan Imej oleh Bob Lokman yang bertajuk HUKUM KARMA..!!!


Seumpama jadi kenyataan je Cover Album ni...!!

Hairan betul ye Bob Lokman menyertai PAS kerana gagal mendidik anak katanya. Kenapa jadi cam tu Bob..? Orang lain mendidik anak mereka sampai dapat belajar keluar negara menyambung pelajaran tentang agama Islam, demi menambahkan lagi pengetahuan mereka tentang hukum Agama, sebaliknya kamu gagal..??

Orang lain boleh mendidik anak-anak menjadi insan yang berguna malah sembahyang langsung tak tinggal, pergaulan anak-anak dapat dibataskan daripada lebih berkawan dari belajar tetapi kamu gagal..??

Janganlah disalahkan bebudak yang tak matang akal lagi, sebaliknya IbuBapa lah menjadi teras dan cikgu terbaik dirumah dengan menjadualkan mereka terhadap pelajaran, berkawan mahupun soal agama. Sekiranya kamu gagal, kenapa pula mereka pula dipersalahkan..??

Malah oleh kerana kamu gagal, kamu bertindak menyertai PAS pulak kononnya dengan PAS kamu dapat mendidik anak, cam tu ker..? Kelakar je bunyi nye, tak masuk akal..!!!

Jadi adakah parti PAS ni terdiri daripada golongan yang bermasalah..??  Kata Bob Lokman kerana gagal mendidik anak lalu sertai PAS..!!!

Matang la sikit Bob, jangan cakap sembarangan dengan menyalahkan anak pula padahal IbuBapa dipertanggungjawapkan untuk mengasuh dan mendidik mereka. Semuanya bermula dari rumah, baik diajar maka jadi baik la budak tu, tetapi kalau kau biarkan saja mereka tanpa perhatian, semua orang tahu sendiri apa jawapannya.

Kita dengarkan pengakuan Bob Lokman...

Monday, February 21, 2011

LAWAK TERAKHIR BOB LOKMAN SEBELUM SERTAI PAS




Memang menarik apabila mendengar berita bahawa Bob Lokman telah menyertai parti PAS, sempat buat lawak terakhir sebelum meninggalkan pertandingan juara Raja Lawak anjuran Astro. Bob Lokman buat lawak, kalau selalu ketawa nanti cepat pergi katanya. Kemungkinan Bob Lokman ingin menjadi pengacara tetapi dalam rancangan tersebut beliau menjadi pengkritik peserta-peserta Raja Lawak.

Macam ada sesuatu yang tak kena je, sehingga ingin menarik diri dari menjadi pengkritik peserta Raja Lawak sampai dah bungkus semua baju yang disediakan sehingga akhir rancangan. Hebat betul lakonan lawak Bob Lokman kerana dapat disiarkan secara live, kalau rakaman dah tentu kena edit dan dibuang dari slot.

Walau apapun nak komen sikit tentang pembabitan Bob Lokman menyertai PAS, itu adalah hak individu masing-masing untuk memilih parti yang disokong. Namun dengan menyertai PAS bukan bermakna kita ni telah insaf atau kembali kepangkal jalan, atas semua perbuatan sumbang haram yang pernah dilakukan dahulu.

Sebaliknya kita harus sentiasa sedar bahawa hiburan hanyalah untuk menghiburkan kita dari dibelenggu masalah kehidupan seharian. Bukanlah bermakna 24 jam nak berhibur, cuma nak menghilangkan sedikit stress yang ada, melibatkan tekanan kerana pekerjaan di pejabat, rumah dan sebagainya.

Sekiranya tak menyertai PAS pun boleh sentiasa menginsafi diri kita dengan mengerjakan solat tepat pada waktunya, tiada syarat larangan jika menyertai parti komponen yang lain. Bukan hanya dengan PAS saja yang boleh membuat kita mengerjakan solat dan benda yang baik, sebaliknya kita sendiri yang harus mendidik diri kita untuk membuat demikian bukanlah tanggungjawap kerajaan.

Jadi, penyertaan Bob Lokman menyertai PAS hanyalah pilihan beliau sendiri, tidak membawa apa-apa erti kepada masyarakat kerana kemungkinan orang Melayu takut dengan syarat menyertai PAS, yang mengatakan jika ahli parti khianati parti maka terlerai talak tiga isteri masing-masing.

Jangan buat gila bro, undang-undang parti dicampur adukan dengan undang-undang agama..?? Tak salah ke buat undang-undang cam tu..??  Kata orang sedangkan lidah lagi tergigit, kalau dah tak sehaluan satu hari nanti camana...??  talak tiga..??  Jangan dibuat main-main benda cam ni...!!!

Takpa lah biarkan saja Bob Lokman dengan keputusannya, kita saksikan lawak terakhir beliau..

AZMIN GUNA SHAMSIDAR MENGAUT KEMEWAHAN DARI ANWAR



 Pengadu meminta pihak berkuasa membongkar dan menyiasat segala kekayaan Azmin dan Shamsidar yang melampaui batasan mempunyai kemewahan yang luar biasa.

Dimana Azmin dengan relanya telah  melacurkan isterinya kepada TPM yang merangkap Menteri Kewangan pada ketika itu, bagi tujuan untuk mendapatkan kekayaan secara haram melalui pemberian peruntukan saham-saham yang bernilai berjuta-juta ringgit yang disertai oleh bukti oleh pengadu, serta kemewahan wang tunai yang mencecah berjuta-juta ringgit.

Pengadu juga bersumpah untuk membersihkan namanya, bukan saja mahu setakat saman tetapi didakwa dalam kanun keseksaan supaya mereka-mereka lebih bertanggungjawap, kerana memfitnah untuk menjadi saksi palsu di mahkamah.

Mengheret kesemua manusia keji yang suka memfitnah dan menghuru-harakan negara, dibawa kemuka pengadilan tak kira sesiapapun supaya dihukum dengan sewajarnya.

Kita denagrkan keluhan si pengadu....

Sunday, February 20, 2011

ANWAR AKAN LARI DAN BUAT HURU-HARA - MALAYSIAKINI




Dari khabar berita yang diterima, Anwar akan melarikan diri ke luar negara untuk mendapatkan perlindungan jika didapati bersalah. Perancangan demontrasi besar-besaran dan menghuru-harakan keadaan akan dilakukan oleh Dajal yang bertopengkan manusia ni, dengan bantuan dan sokongan suaka politik kroni-kroni dan rakan-rakannya diluar negara.

Sepatutnya passport Anwar ni dibekukan kerana dipercayai bebas membuat perancangan buruknya diluar negara, dan meminta bantuan rakan-rakan diluar negara beliau demi survival politik Anwar yang semakin terhakis dijiwa rakyat. Ahli Pakatan Rosak sendiri telah membongkarkan dan mendedahkan tingkahlaku buruk Anwar apabila telah merancang untuk membuat satu kemalangan keatas beliau sendiri untuk meraih undi simpati daripada masyarakat.

Anwar seperti syaitan bertopengkan manusia apabila merancang ingin menghuru-harakan Malaysia jika didapati bersalah nanti, dan cuba menghasut dan bersandiwara agar rakyat marah terhadap kerajaan.

Anwar didesak untuk membuka kesnya untuk pengetahuan orang ramai kerana persidangan kes Liwat dimahkamah dilakukan secara tertutup. Jika benar Anwar berani kerana benar, kenapa ia dilakukan secara tertutup..??

Oleh kerana kes liwatnya telah tertangguh berpuloh kali dah nak cecah 100 kali, seperti telah membuktikan yang Anwar ni bersalah terhadap kes liwat yang dihadapinya.

Kita saksikan video berkaitan dengan Anwar ni..

Saturday, February 19, 2011

BLOGGER PEMFITNAH MENTERI ROGOL AMAH DISAMAN




Blogger Pro Pembangkang Din Binjai atau lebih dikenali dengan blog Sharpshooter disaman kerana memfitnah Datuk Seri Rais dengan artikelnya yang begitu lancang berjudul "Menteri Rogol Amah". Nampaknya blogger Sharpshooter terkapai-kapai meminta pertolongan setelah tidak diambil peduli oleh pemimpin-pemimpin PKR, DAP mahupun PAS. Blogger tersebut dibiarkan tanpa dibantu malah menjenguk pun tak mahu.

Setelah Din Binjai atau Sharpshooter ni menghempas pulas untuk berkorban tak kira masa menulis, menjawab segala isu yang dibangkitkan oleh Kerajaan terhadap Pakatan Rakyat dengan segala kudrat yang ada dan biarpun tanpa dipinta Pakatan Perosak Rakyat, akhirnya Din Binjai sendirian dibiarkan menggelupuh sorang-sorang menjawap saman yang dikemukakan.

Ataupun bagi mereka, pemimpin tidak perlu berkorban untuk rakyat..?  Hanya rakyat yang perlu berkorban untuk pemimpin demi menjayakan parti...!!!..
Dimana pemimpin-pemimpin Pakatan Rosak yang telah berkuasa setelah PRU12 yang lalu?  Dimana pemimpin PAS korang..??  Dimana juga pemimpin DAP..??? Dan juga dimana pemimpin PKR..lu orang..???

Dimana pemimpin-pemimpin yang korang agung-agungkan ketika ini..??  Sedang terlena dibuai mimpi atau sudah buta..???

Jawapannya, setelah mendapat apa yang di idamkan mereka selama ini, dengan serba sedikit bantuan blogger-blogger Pro Pembangkang untuk menjayakan rancangan karut marut mereka, apa yang nak digusarkan kalau Din Binjai disaman pun bukannya pemimpin atasannya yang susah...!!!  Bukan begitu Sharpshooter...??

Macam buang air ke daun keladi je..tak begitu Din Binjai..??
Dah pandai buat, pandai lah jawap sendiri ye...!!!

PAS MEMANG DAH SESAT



PAS For All !!!...Parti Islam SeMalaysia (PAS) Semakin Menafikan Hukum & Kebenaran Allah.

Ini Jelas sebagaimana yang telah di nyatakan pada Hadis dibawah ini.

SAHIH MUSLIM - Dari Abu Hurairah r.a : Rasulullah saw bersabda,

"Ada dua perkara pada manusia yang keduanya dapat menyebabkan mereka kafir, (1) Mencela keturunan (2) Meratapi mayat."

Apa yang telah dinyatakan hadis itu telah pun di lafaz & dilaksanakan oleh PAS.

Menyokong PAS bermakna anda mengundang KEMURKAAN Allah SWT...

Kita saksikan video yang berkait dengan Parti Alam Sekitar ni..

Friday, February 18, 2011

AHLI PEMIMPIN PAS KAKI PHONE SEX


Dalam pada masa Nik Aziz berceramah dalam menegakan Isle Pok Nik, tanpa sedari ataupun tahu tetapi saja buat tak tahu bahawa dikalangan pemimpin PAS sendiri lebih dasyat melakukan perkara terkutuk yang ditegah dalam Islam kebelakangan hari ini. Bertopengkan perwatakan Islam yang dipemerkan, sebaliknya mempunyai sikap yang lebih keji dan luar biasa berbanding manusia dimuka bumi ni.

Dengan suara yang begitu lantang dalam setiap ceramah yang dianjurkan, berpetah melantang suara berdakyah mengatakan BN tak betul, sedangkan dikalangan ahli pemimpin PAS bebas melakukan apa saja kehendak dan idaman mereka tanpa batasan, mungkinkah oleh kerana penampilan pakaian dan berserban akan mendiamkan kita sebagai rakyat untuk bersuara..??

Nah...ini satu lagi pembongkaran yang dibuat agar mereka dapat mencerminkan dulu diri mereka sebelum nak melatah bersuara dalam menegakan Agama Islam. Boleh tahan juga ahli pemimpin PAS ni dalam diam boleh nak tala bini orang. Siap main mesej bergambar lucah menunjukan kemaluan masing-masing...!!!

Macam sistem barter pula, main tukar tukar gambar antara satu sama lain. Hebat....!!!!  Hebat ahli pemimpin PAS ni, tak sangka pula si perupok ni suka wat cam ni, hobi budak belasan tahun gamaknya.
Nak baca lebih lanjut KLIK DISINI

Ini adalah pantun sikit wat Pok Nik....!!!

Pok Nik menegakan Isle dalam masyarakat,
ADUN PAS Perupok kaki phone sex dalam diam,
Memang dah kewajipan kami TEAM NADI RAKYAT,
Mendedahkan dan membongkar keburukan PAS dalam menegakan Islam.

Sangat luarbiasa PAS berdakyah kepada rakyat,
Ceramah sana-sini meminta sumbangan wang,
Ada pemimpin PAS bergelumang aktiviti maksiat,
Kaki Filem Blue, meraba, zina dan main bini orang.

PEMBANGKANG BUAT FITNAH DI MERLIMAU


Kita tengok saja Pakatan Rosak di Merlimau nanti, oleh kerana kegiatan mereka ni selalu saja nak mengadakan cerita yang mengarut-ngarut, terus akan memutar belitkan pelbagai rekod kecemerlangan BN dengan membuat pelbagai fitnah dan tomahan sebagai bahan dan umpan untuk meraih sokongan menjelang Pilihanraya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau pada 6 MAC ini.

Sejak kebelakangan ini, isu yang dibangkitkan Pakatan Rosak (PR) dalam beberapa ceramah mereka adalah pembohongan yang tidak berasas, tanpa menyatakan bukti dalam memperkatakan sesuatu. Sebenarnya Pakatan Koyak Rabak (PKR) ni sememangnya irihati melihat segala percapaian Barisan Nasional (BN) selama ini, sebab tu lah mereka membuat fitnah yang bukan-bukan.

Pilihanraya Kecil DUN Merlimau ni juga pasti tidak terlepas daripada pembohongan, fitnah dan memesongkan fakta daripada Pakatan Rosak, pasti akan dicanang segala fitnah dan tomahan yang tak berasas.

Tetapi Pakatan Rosak harus ingat bahawa orang Melaka tidak mudah terpengaruh dengan propaganda dan agenda yang ditaburkan kerana rakyat semua sudah tahu dan menerima pelbagai manfaat hasil perjuangan berterusan kerajaan BN.

Kebanyakan rakyat juga telah sedar, ramai pemimpin-pemimpin tertinggi, ahli-ahli Pakatan, blogger-blogger pro pembangkang dan peguam-peguam yang membela Ketua Pembangkang, Anwar telah mengambil langkah meninggalkan parti Pakatan Koyak Rabak yang tak mendatangkan faedah lansung kepada masyarakat, yang dijangka bakal berkubur pada hujung tahun ini.

SATU LAGI BUSUK PAKATAN ROSAK DIDEDAH


Pakatan Rosak Selangor ni memang selalu pandai mengata orang lain akan tetapi mereka ni sebenarnya lebih teruk lagi boros dan dah terbukti Pakatan Rosak ni sememangnya rakus dalam menguruskan dana peruntukan kerajaan.

Mereka ni telah menggunakan dana awam untuk tempah bilik hotel selama tiga malam untuk menempatkan delegasi Kongres Pakatan Kerajaan Rakus (PKR) terletak di seksyen 52, Petaling Jaya.

Pakatan Rosak telah didakwa menyalah gunakan dana awam kerajaan Negeri sebanyak RM 80,000 untuk menampung perbelanjaan Kongres Pakatan Rosak pada minggu lalu.

Kerajaan Perosak Rakyat didakwa menggunakan dana Menteri Besar Incorporated (MBI) tersebut untuk menempah bilik hotel dan perbelanjaan logistik yang lain.

Isu ini bukanlah melibatkan berapa jumlah yang digunakan tetapi penyalah gunaan wang rakyat untuk tujuan Kerajaan Pakatan Rosak menguruskan aktiviti parti mereka.

Mereka ni selalu pandai mengkritik BN kerana menggunakan duit kerajaan untuk berparti, tetapi terbukti Pakatan Rosak sebenarnya yang lebih teruk menghabiskan duit rakyat.

Cakap tak serupa bikin....!!!

Thursday, February 17, 2011

MAHKAMAH : ANWAR KEKAL GAY..!!!


Setelah Anwar berjaya dalam kes pertamanya dulu kerana bukan atas tuduhan meliwat tetapi kejadian berlaku atas dasar suka-sama suka, sama-sama mau atau sama-sama inginkan kesedapan itu.Tetapi dalam kes keduanya yang sedang berlangsung sekarang dimahkamah dikatakan kejadian liwat kerana mangsa tidak mempersetujui tindakan yang dilakukan keatasnya, tetapi masalahnya kes yang kononnya untuk menyedarkan dan memberi tahu rakyat tentang kebenaran dan keadilan ditutup oleh Karpal.

Persidangan mahkamah berlangsung secara sidang tetutup untuk menutup kemaluan Pakatan Pembangkang yang dah sedia ada.

Setelah dituduh hampir 10 penama yang berkait rapat dengannya, mustahil seorang pun tak sangkut..??

Kita saksikan video bersangkut paut dengannya....

ANWAR BELANJA 2 JUTA DI WASHINGTON



Mana Anwar dapat duit sampai boleh belanja 2 juta luar negara...??

Kata parti Pakatan Rosak miskin, takda duit tapi sebenarnya banyak duit..!!! Minta sedekah melalui ceramah tetapi yahudi menjana parti Pakatan Rosak..!!

Kita lihat keterangan video berkait...

Wednesday, February 16, 2011

SYARAT UTAMA SERTAI PAKATAN ROSAK PR



Setiap ahli yang ingin menyertai mesti memiliki insuran pelindung keselamatan kerana Pakatan Rosak terdiri daripada perosak rakyat yang mampu untuk menembusi segala lobang kunyit yang ada dan digunakan sebagai penyelamat, bak kata pepatah sediakan payung sebelum hujan.


Ia juga digunakan untuk melindungi segala panah tomahan yang akan dilemparkan jika bersama Pakatan Rosak, harus bersedia sebelum digossipkan dengan pihak tertentu, yang akan membuat ahli Pakatan itu segan silu untuk berdepan masyarakat kemudian hari.


Ataupun umum cam ni saja lagi senang, supaya mudah difahami maksudnya....

MASALAH SETINGGAN SELESAI SEBELUM PILIHANRAYA DIWANGSAMAJU


Penduduk di setinggan Kampung Setia Jaya menarik nafas lega setelah status tanah setinggan yang melanda mereka bakal diselesaikan melalui kerjasama serta tolak ansur daripada Kolej Tunku Abdul Rahman (KTAR) yang sudi memberikan sedikit tanah mereka bagi menyelesaikan isu terbabit.

Penyelaras Barisan Nasional Parlimen Wangsa Maju, Datuk Dr Shafei Abdullah berkata,  masalah yang dihadapi penduduk setinggan sentiasa diambil perhatian termasuk pertemuan demi pertemuan dengan pihak berkaitan seperti Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Oleh kerana itulah masalah isu tanah setinggan dikawasan Parlimen Wangsa Maju ini dikatakan dapat diselesaikan sebelum pilihanraya akan datang.

Datuk Dr Shafei Abdullah yang juga Setiausaha kepada Menteri Kewangan berkata, dianggarkan lebih 150 penduduk berstatus setinggan masih menunggu masalah mereka diselesaikan sekali gus menunjukan penduduk masih mengharap dan yakin terhadap BN melalui masalah yang dipanjangkan kepada pihaknya.

POLITIK USANG NIK AZIZ DAN PAKATAN ROSAK




Salam Maulidur Rasul kepada semua muslimin dan muslimat, jadikan Nabi Muhammad SAW perbandingan amal dan akhlak kita. Muhasabahkan diri, perbanyakan ilmu, tingkatkan amalan, perhalusi akhlak, utamakan yang wajib, tinggalkan yang dilarang, mencegah yang mungkar dan perjuangkan daulah Islam, inilah kewajiban peribadi dan hakiki kita dan bukanlah tanggungjawab kerajaan sebaliknya diri kita sendiri.

Ingin menyanggah sedikit kenyataan Nik Aziz yang mengatakan UMNO menganggap "Islam besi buruk" adalah firasat Menteri Besar itu sendiri, diharap Pok Nik sedar akan politik usangnya. Perkara yang haram tetap haram, atau haram boleh jadi halal..???

Kepada segelintir masyarakat yang sentiasa mengkritik dan mencerca, ini adalah permainan politik yang menyebabkan segelintir rakyat buta hati, menyokong pemimpin yang tidak sepatutnya kerana dipenuhi tingkahlaku sumbang dalam menegakan agama Islam, jangan jadi kroni-kroni pembodek politik yang belum sepenggal hidup mewah dan menunjukan taringnya.

Apabila Felda dipolitikan, pelbagai isu dibangkitkan, segala tomahan dilemparkan yang menggambarkan Felda amat teruk sebenarnya adalah dakyah politik kotor untuk memburukan Felda. Pada realitinya kehidupan di rancangan Felda aman makmur serta telah menyelamatkan dan menambah pendapatan ekonomi orang Melayu disana.

Menasihatkan orang supaya jangan pertikai apa yang belum pasti terjadi cukup pandai, tetapi Pakatan Rosak menulis macam malaikat apa yang dikatakan Pakatan Rosak tentang 100 hari mereka macam wajib terjadi. Mengatakan media cetak dan elektronik arus perdana menjalankan propaganda kerajaan tetapi Pakatan Rosak menulis di interaktif mengambil kesempatan menjalankan propaganda parti sokongan mereka tidak salah pula.

Nama je bertampung pada parti berteraskan keadilan tetapi dalam kesemuanya ingin melebihkan kepada pihak Pakatan Rosak saja. Mana keadilan parti yang dibawa sedangkan kes Liwat Anwar pun dilakukan secara tertutup..??  Bagi la rakyat semua tahu apa yang telah terjadi baru dikatakan adil.

Semoga usaha menyedarkan rakyat sentiasa diteruskan dan kepada pihak yang tahu mengkritik saja, sedarlah sebelum anda teraniaya dan diperbodohkan oleh politik usang Pakatan Koyak Rabak yang digelar Perosak Rakyat ini.

Tuesday, February 15, 2011

AKHIRNYA AHLI PR MENGAKU ADA HIKMAH ANWAR DIPENJARAKAN LAGI



Katanya kalau pemimpin Umno yang tegur, mungkin itu tidak benar kerna Umno musuhnya. Kalau MCA, MIC atau Gerakan yang mengata, juga tidak benar kerna MCA, MIC dan Gerakan adalah teman sekatil Umno.

Tapi bila pemimpin dan ahli Pakatan Rosak sendiri yang kata telah bosan dan menyampah, maka pastinya ada sesuatu yang tidak kena dengan Parti Ajaran Sesat ni...!!!!  Malangnya, masih ada yang pekak, ada yang tuli.

Yang hebatnya pemimpin-pemimpin ini yang konon dulunya bertindak sebagai "Wakil Rakyat" yang menyampaikan suara rakyat, yang sanggup berhujan dan berpanas bersama rakyat, yang menentang dengan lantang, keras dan bersemangat isu-isu berkaitan penindasan terhadap rakyat telah bertukar wajah. Suara mereka menjadi semakin lunak tetapi meloyakan.

Ramai diantara jutaan rakyat Malaysia yang mengharapkan PKR sebagai rakan induk dalam Pakatan Rakyat dapat berdiri gagah dan berwawasan luhur untuk mentadbir negara, malangnya, tindak-tanduk pemimpin PKR pasca pru-12 dalam banyak hal tidak menjurus ke arah mengamalkan apa yang mereka sendiri ucap atau janjikan. Cakap tak serupa bikin

Mereka lebih kerap berbincang tetapi tidak lagi dengan rakyat dijalanan, desa atau kampung. Mereka berdiskusi di dewan-dewan besar dengan hidangan mewah.Kemeja T menjadikan badan mereka gatal dan melekit. Mereka 'terpaksa' berkemeja panjang dengan kot berjenama serta tali leher yang mahal beratus harganya.
 
Mereka telah maju dan mula berjalan laju. Justera berjalan terlalu laju, mereka sudah terlupa untuk memandang dan menghulur jabat kepada rakyat yang dahulunya dipanggil sahabat. 

Mereka bermesyuarat sekarang tidak lagi di restoran-restoran atau balairaya tetapi di Dewan Majlis Perbandaran, Dewan Undangan Negeri dan Dewan Negara atau setidak-tidaknya di lobi-lobi hotel 5 Bintang.

Mungkin mereka terlalu tergesa-gesa untuk urusan rakyat sehingga terlupa perjanjian dahulu yang terlaksana demi menjaga kebajikan dan keperluan rakyat, terlalu rakus untuk mengejar kuasa, cita-cita dan impian untuk memegang tampuk pemerintahan

Kalau Anwar masuk penjara pun bagus juga kot sebab Wan Azizah yang selama ini macam puppet boleh aktif semula...!!!

ANWAR DAN KRONI HIDUP MEWAH


Anwar akhirnya mengakui memiliki syarikat yang dinamakan Anwar Ibrahim Consulting Associate yang berperanan merancang kegiatan dan aktiviti di luar negara.

Anwar membuat kenyataan tersebut setelah dicabar untuk mendedahkan sumber kewangan yang diperolehi untuk mengendalikan pejabat yang didakwa menelan kos operasi kira-kira RM 6 juta setahun dan mampu mengajikan 5 orang pekerja yang merupakan warga Pakistan dan Turki.

Sejak Anwar dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri pada 2 November 1998, Mahkamah Persekutuan menerima rayuannya terhadap sabitan kes tuduhan Liwat dan dibebaskan pada 2004 sebelum menjadi Professor pelawat di Universiti Geogetown, Amerika Syarikat.

Ura-ura kedengaran sekarang Anwar dah nak menghilangkan diri setelah satu persatu busuknya dibongkar, lebih menggusarkan beliau lagi apabila Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) akan mendedahkan kehidupan mewah yang luar biasa melibatkan 10 Ahli Dewan Udangan Negeri (ADUN) Pakatan Perosak Rakyat di Selangor.

GAPS masih mengumpulkan maklumat mengenai 10 ADUN terbabit kerana didakwa memiliki kereta mewah, rumah banglo selepas 3 tahun menjadi wakil rakyat. Tak lama lagi terdedahlah segala-galanya supaya rakyat Selangor dapat melihat sendiri kehidupan mewah wakil rakyat Pakatan Rosak di Selangor.

Mereka didakwa memilki kemewahan yang tak sepadan dengan gaji yang mereka perolehi setiap bulan, mungkin gaji seorang ADUN RM5,000 tetapi sangat luar biasa apabila mereka tinggal dirumah mewah dan memiliki 3 buah kenderaan diluar kemampuan sebagai wakil rakyat.

GAPS akan terus membuat pendedahan dan pembongkaran agar rakyat Selangor dapat menilai sendiri perangai dan sikap wakil Pakatan Rosak apabila ceramah mengata dan mngutuk orang lain tetapi pada hakikatnya merekalah yang lebih melakukan kegiatan sumbang haram.

Monday, February 14, 2011

ANWAR DAN AZMIN, 2 ORANG PENIPU BESAR




Dua orang yang cukup berbahaya, kalau dikatakan oang lain pelacur, mereka berdua ni lagi buruk dari pelacur. Kalau difitnah orang lain pembohong, mereka berdua ni lagi besar pembohong, sehingga digelar Raja Firaun dan Raja Putar Alam.

Azmin yang tak berbaik dengan keluarga sendiri hampir berbelas tahun kerana mengejarkan kemewahan, maklumlah orang dah kaya, mana campur orang miskin ujar adiknya yang betul marah dengan tindak-tanduknya.

Penyamun 2 orang ni dikatakan ingin menghapuskan sistem beraja yang dicanangnya kerana kononnya Raja-Raja cuma menghabiskan duit negara sahaja. Master Planner dan penasihat Pakatan Rosak ini semakin biadap dan melampau dalam menyatakan sesuatu maklumat yang disampaikan kepada rakyat, ditokok tambah supaya rakyat terus membenci kerajaan sedia ada.

2 orang yang cukup bahaya, kerana setelah dapat memegang tampuk pemerintahan dan berkuasa nanti, segala harta negara ingin diserahkan kepada Yahudi, mengikut perjanjian yang telah tertera oleh penyamun ni.

Kita saksikan pembongkaran yang dibuat oleh adik penyamun tu...

Sunday, February 13, 2011

AZMIN SPARE PART ANWAR




Kekasih awal dan akhir, sehati sejiwa dan sanggup bermadu dengan isteri sendiri untuk menjadi buah hati Anwar. Sanggup menjadi pelacur dan penyedap agar terlaksana hajat dihati, yang di idamkan selama ini.

Kalau tak diserahkan punggung tu mau nya dapat kekayaan yang melimpah ruah..??  Mahupun kuasa dan pangkat yang telah disediakan khas buat buah hatinya. Melenting marah kalau orang bantah buah hati kesayangannya.

Menjadi spare part penyedap dikala kelam, dan diwaktu dinihari untuk melepas ketagih rindu asmara. Itu pasal kita tengok Anwar dok follow je bontot Azmin, kalau tak caya jumpa dua orang ni je, cuba perhatikan tingkah laku mereka.

Macam belangkas yang merindu untuk bercumbu-cumbuan, kalau tak caya gak suroh doktor cek punggung dia, mesti tak berani punya...!!! Malah suami isteri sanggup menjadi kekasih si penglipur lara yang dahagakan segala-galanya.

Sang penglipur lara yang dinobatkan gelaran sebagai Raja Putar Alam dan Raja Pembohong Malaysia yang pertama. Hebat dengan cerita rekaan kadangkalan yang menghayalkan dan mengasyikan, malah dengan donggeng-donggeng terbaru isu terkini.

Saturday, February 12, 2011

AL-FATIHAH BUAT ADUN KERDAU, DATUK ZAHARUDIN ABU KASSIM

 
AL-FATIHAH buat Adun BN Kerdau dalam bahagian Kuala Krau Pahang, Datuk Zaharudin Abu Kassim yang telah meninggal dunia. ADUN Kerdau, Datuk Zaharuddin Abu Kassim meninggal dunia pada jam 6 petang tadi, menurut siaran Buletin Utama, TV3.

Allahyarham dikatakan menghembuskan nafas terakhirnya ketika dalam perjalanan ke hospital selepas dilaporkan terjatuh di bilik air rumahnya. Sejak setahun lalu, Zaharuddin seringkali keluar masuk hospital kerana pelbagai penyakit. Kali terakhir adalah pada November tahun lalu di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Hospital di Temerloh kerana tekanan darah yang tidak menentu.

Allahyarham juga sebelum ini pernah dimasukkan ke IJN pada 9 Mei tahun lalu apabila berlaku masalah pada buah pinggang dan jantungnya selepas menjalani pembedahan ulser usus.

Pemergian beliau menyaksikan pilihan raya kecil kali ke-16 bakal diadakan selepas pilihan raya umum 2008. Ia adalah pilihan raya kecil pertama di Pahang. Mengikut undang-undang pilihan raya, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mesti mengadakan pilihan raya kecil dalam tempoh 60 hari.

Ketika ini, parti-parti politik sibuk membuat persiapan bagi pilihan raya kecil ke-15 bagi mengisi kekosongan kerusi dewan undang negeri Merlimau, Melaka akibat kematian Datuk Mohamad Hidhir Abu Hassan kerana sakit jantung.

Zaharuddin, 63, menang kerusi DUN Kerdau pada pilihan raya umum 2008 dengan majoriti 1,615 undi, menewaskan calon PAS, Hassanudin Salim. Kawasan tersebut mempunyai pengundi yang terdiri daripada 89 peratus Melayu, 6 peratus Cina, 3.7 peratus India dan 2.5 peratus kaum-kaum lain.

SPRM DIMINTA SIASAT PEJABAT MILIK ANWAR DI AMERIKA SYARIKAT



Patut la Anwar asyik berulang alik 2 hingga 3 kali sebulan ke luar negara, rupa-rupanya laporan mengatakan Anwar mengendalikan sebuah syarikat operasi miliknya di Amerika Syarikat yang menelan belanja kos operasi setahun sebanyak RM 6 juta.

Persoalannya, dari sudut mana Anwar memperolehi wang bagi menanggung operasi syarikat dan pejabatnya di Amerika Syarikat..?? Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Muhamad Rahimi Osman menegaskan, beliau mempunyai bukti kukuh bahawa Anwar mempunyai hubungan dengan Amerika Syarikat khususnya pertubuhan-pertubuhan Yahudi di luar negara.

Beliau menekankan, itu hanya satu pendedahan sahaja dan banyak lagi rahsia Anwar yang diketahui dalam konteks hubungan Anwar dan partinya dengan pertubuhan yahudi. Semua pendedahan yang dibuat Rahimi adalah berdasarkan fakta dan dikemukakan bukti yang jelas tercatat didalam rekod berbentuk dokumen.

Rahimi mendakwa, pejabat yang didaftarkan dengan nama Anwar Ibrahim Consultant Associate adalah besar dan tidak mungkin mampu dibiayai oleh Anwar yang hanya berjawatan Ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang sahaja.

Anwar sepatutnya cermin diri sendiri sebelum menuduh kerajaan dengan pelbagai tuduhan, tindakan anwar dianggap semakin melampaui batas terutama dalam melemparkan tuduhan yang tak berasas terhadap kerajaan.

PERKASA pula membuat laporan polis terhadap Anwar supaya pihak berkuasa menghalang Anwar daripada bebas keluar masuk dari negara ini kerana mempercayai Anwar sudah merancang sesuatu yang memudaratkan keselamatan negara.

Bagi juak-juak mereka menganggap Anwar sebagai pemimpin hebat, tetapi bagi Malaysia, Anwar adalah perosak negara yang sering menghuru-hara kan keadaan dengan aktiviti berdemo, yang hanya membazir masa rakyat, sebaliknya cuma retroatik politik Pakatan Kerajaan Rakus (PKR).

KRISIS PKR CERMINKAN WAJAH KOTOR ANWAR


Krisis dalaman parti Pakatan Koyak Rabak (PKR) yang terbaru di Sabah sebenarnya mencerminkan wajah kotor anwar yang sebenarnya. Kekalutan dan kecelaruan yang berlaku menunjukan PKR penuh dengan parut kekotoran Ketua Pembangkang, Anwar.

Tindakan pemimpin dan ahli parti Perosak Rakyat (PR) meninggalkan parti adalah kerana mereka sudah dapat melihat wajah sebenar Anwar, yang sebelum ini dilihat dari jauh  nampak cantik. Bila datang lebih dekat barulah nampak bintik-bintik dan parut kekotoran yang terdapat dimuka Anwar.

Barulah mereka tahu, rupa-rupanya tidaklah secantik semasa dilihat dari jarak jauh. Jadi, sekarang mereka lebih arif untuk menilai, sudah tentu tidak mahu digunakan terus orang sebegini.

Tindakan mengejut keluar Parti Koyak Rabak adalah siri terbaru dalam episod terkini krisis dalaman Pakatan Rosak, selepas ramai pemimpin kanan parti termasuk hampir 90 peratus pengasas parti berkenaan meninggalkan Anwar.

Mengenai sebilangan rakyat yang masih mahu menyokong Pakatan Perosak Rakyat, sedangkan parti itu  kini diibarat retak menanti belah, tiada apa yang boleh dilakukan oleh golongan yang taksub secara membuta tuli ini.

Golongan yang tidak akan menerima kenyataan, walaupun terbukti benar. Rakyat tidak sepatutnya membiarkan dirinya diperalatkan oleh pihak pembangkang yang cuba meraih kepentingan politik dengan mengadakan demontrasi kononnya hasil insprisari kebangkitan rakyat.

Friday, February 11, 2011

NIK AZIZ PELACUR POLITIK ISLAM




Perdebatan dengan Nik Aziz hanya buang masa saja kerana ia tidak akan menghentikan Mursyidul Am PAS itu dari terus mengeluarkan fatwa motif politik yang mengelirukan. Debat yang mahu dijayakan oleh Nik Aziz ini tidak akan memberikan sebarang keuntungan, sebaliknya ia akan bertukar menjadi pentas politik Pok nik.

Karenah Nik Aziz seharusnya tidak dilayan kerana Pok Nik ni seperti dah berpegang pada sesuatu janji sehingga tidak mahu menerima perjuangan UMNO yang semakin hari diterima oleh rakyat. Nik Aziz ni macam hebat sangat dengan menyatakan bahawa mereka yang tak mengundi PAS ialah orang Jahilliah.


Nak buat soalan sikit ni Pok Nik, kenapa dalam PAS ada Bai"ah..?? Ahli yang tak menyokong parti PAS akan terlerai ikatan isteri mereka dengan talak 3..???  kenapa hukum agama disabitkan dengan pentas politik Pok Nik.??  boleh tahu tak, kat hadis mana Bai'ah ni disebut..??  Politik kan agama..??

Semua pihak perlu bergandingan bagi menjelaskan kepada rakyat bahawa PAS dan Nik Aziz hanya memperalatkan Islam sehingga memecah belahkan umat Islam dinegara ini. Nik Aziz dan Anwar sama kategorinya, masing-masing ada hal..!!!

Macam ni lah, kita tak payah la nak katakan mereka ni tak betul tapi kita perlu menggunakan peluang yang ada untuk menerangkan kepada masyarakat mengenai Islam yang sebenar, dan siapa yang sebenarnya yang memperalatkan Islam. PAS ataupun UMNO..??

Thursday, February 10, 2011

REFORMASI DUNGU BUKU JINGGA TIDAK AKAN BERLAKU


Debat yang tak langsung tak menguntungkan rakyat, hanya membuang masa bercakap sedangkan ia tidak akan berlaku kerana semakin hari orang tidak mempercayai Pakatan Koyak Rabak yang cuma pandai bercakap daripada membuat khidmat kepada masyarakat.

Perdebatan yang hanya membuang air liur saja, malah membuang masa dan wang menaja debat dunggu buku jingga. Kita dengarkan pembohongan mereka....

PAKATAN PR DIJANGKA BERKUBUR HUJUNG TAHUN



Seperti yang diperkatakan dahulu, semakin hari makin ramai yang akan mengambil langkah keluar parti Pakatan koyak Rabak yang hanya pandai membuat janji-janji manis ketika berceramah tetapi tidak melunaskan hasrat rakyat dan menepati janji-janji mereka.


Hari ini seramai 200 bekas ahli Parti Koyak Rabak (PKR) Cabang Ipoh Barat dan Tambun hari ini mengambil keputusan menyertai Gerakan, parti komponen Barisan Nasional (BN).

V. Subramaniam, 38, bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Cabang Ipoh Barat, menjadi wakil dan ketua untuk menyerahkan borang keahlian kepada Timbalan Presiden Gerakan, Datuk Chang Ko Youn.

Subramaniam berkata, Gerakan merupakan parti terbaik bagi mereka menyertai kerana ia parti berbilang kaum yang diketuai pemimpin yang tidak bongkak dan sombong seperti Pakatan PR, tetapi lantang apabila memperjuangkan sesuatu isu.

Menurut Subramaniam, mereka meninggalkan Pakatan Kelentong Rakyat kerana parti itu tidak pernah memperdulikan nasib ahli tetapi hanya penting memperjuangkan agenda Penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri, dakwaan mengatakan mereka keluar Pakatan PR kerana terima sogokan daripada BN adalah tidak benar sama sekali.

''Selepas menang di Perak pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12), mereka hanya sibuk berbincang tentang syarikat kerajaan negeri dan konsesi balak. Mereka lupa terus ahli-ahli di bawah," katanya.
Justeru, beliau berharap rakyat tidak lagi tertipu dengan janji kosong pembangkang sebaliknya bersama menyokong BN yang boleh membantu mereka.

Kemasukan 200 bekas ahli PKR itu ke dalam Gerakan menunjukkan keyakinan mereka terhadap rekod cemerlang BN menguruskan negara, dan membuktikan Pakatan Rakus hanya pandai buat janji kosong dan hanya banyak bercakap dari banyak buat kerja.

Janganlah tertipu dengan pembohongan Pakatan Kerajaan Rakus ini, kelak akan membinasakan diri kita sendiri kerana belum terkena belum tahu. Jadi janganlah dah sampai terkena batang hidung sendiri baru nak sedar.

Wednesday, February 9, 2011

PETRONAS SUMBANG RM 2 JUTA BANTU OPERASI PIRAMID



KUALA LUMPUR-Petroliam Nasional Berhad (Petronas) menyumbang RM 2juta kepada Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) untuk membantu operasi mengeluarkan rakyat Malaysia dari Mesir.

Sumbangan itu diberikan berikutan gesaan kerajaan baru-baru ini supaya sektor awam dan swasta bekerjasama untuk membawa pulang semua rakyat Malaysia ketanah air.

"Petronas berbesar hati untuk bersama-sama dengan TUDM dan syarikat Malaysia yang lain termasuk AirAsia Bhd dan Malaysia Airlines Bhd menjayakan usaha murni ini," menurut kenyataan Jabatan Komunikasi Korporat Petronas semalam.
  - Bernama

Misi menyelamat yang dilancarkan Kerajaan dianggap berjaya apabila kira-kira 11,000 pelajar di Mesir telah dipindahkan di Jeddah, sementara sebahagian daripada mereka sudah kembali ketanah air. Presiden Kelab Putera 1 Malaysia, Datuk Abdul Azeez berkata, kerajaan mengucapkan perhargaan kepada tentera dan memberi sumbangan barangan kepada anggotanya untuk menunaikan umrah.

Sumbangan itu ditaja oleh Kelab Putera 1 Malaysia dan tabung haji, menurutnya komitmen tinggi pihak tentera dan kerjasama agensi-agenci terlibat mempercepatkan proses pemindahan pelajar ke tanah air.

NIK AZIZ DINASIHAT LETAK JAWATAN


Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz dinasihatkan letak jawatan kerana selalu membuat kenyataan yang mengelirukan masyarakat dan tidak sesuai baginya untuk memperjuangkan Islam jika berkecimpung dalam dunia politik.

Faktor usia juga memainkan peranan kerana beliau didakwa sudah tua dan sepatutnya berehat dirumah daripada memikirkan masalah politik yang melanda dalaman parti, dan didakwa juga tidak telus kerana Islam yang dibawa Nik Aziz selalu menyelitkan unsur politik bertujuan menjaga kepentingan parti.

Nik Aziz harus sedar kerana dunia politik boleh menghalang seseorang daripada terus berjuang mengikut landasan sebenar, kebanyakan kenyataan yang dikeluarkan Menteri Besar Kelantan ini selalu menyebabkan masyarakat keliru, kerana sebelum ini beliau dikatakan menyahut cabaran berdebatkan kononnya, akan tetapi kemudian menolak pula dengan memberikan bermacam alasan dan bersyarat pula.

Sekarang Nik Aziz boleh digelar sebagai panglipurala yang selalu mengadakan dan memusingkan cerita agar sedap didengar oleh orang ramai agar kusyuk dengan apa yang cuba disampaikan, yang terselit sedikit motif politik  yang bertujuan mendapat sokongan rakyat.

Makin lama makin mengarut kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Besar Kelantan ni, sehingga sanggup mengampu dan mengagungkan DAP sebagai rakan parti yang sentiasa menjadi batu penghalang untuk menjadikan Malaysia sebuah negara Islam.

Sebenarnya jika seseorang individu yang benar-benar ikhlas membawa Islam dalam perjuangannya tidak perlu melibatkan diri dalam parti politik, kerana dunia politik boleh menghalang atau memesongkan seseorang daripada mengikut landasan sebenar.

Seharusnya Nik Aziz letak jawatan sahaja kerana faktor usianya yang semakin lanjut, makin tua makin mengarut kenyataan yang dikeluarkan, adalah lebih baik diberikan saja yang lebih muda dan lebih matang memikirkan pula masalah parti beliau.

Tuesday, February 8, 2011

10 PEMIMPIN DAP TAWAU KELUAR PARTI SERTAI BN



Seramai 10 orang pemimpin DAP Tawau termasuk ketua publisitinya, James Leong Yun Fui, meninggalkan parti berkenaan dan menyertai parti gerakan, satu daripada komponen BN.

Tindakan 10 orang parti pembangkang yang diketauai James Leong itu diumumkan oleh Naib Presiden Parti Gerakan, Tan Sri Liew Yun Fah pada majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina Naib Presiden berkenaan.

Mereka menyerahkan borang keahlian mereka kedalam parti Gerakan kepada Pengerusi BN SAbah yang juga Ketus Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman pada majlis berkenaan dan menyerahkannya kepada Liew Yun Fah.

Mereka mengambil langkah keluar parti yang mereka dokong selama ini kerana hilang kepercayaan kepada kepimpinan parti DAP yang didakwanya hanya pandai bercakap tetapi tidak mampu menunaikan janji.

James yang sudah 10 tahun bersama Dap berkata, hanya BN yang mampu membawa pembangunan kepada rakyat secara keseluruhannya dan yakin dengan gagasan 1 Malaysia oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang dianggapnya berhasil mengembalikan sokongan rakyat kepada pemimpin dan kerajaan.

Parti pembangkang DAP sudah tidak relevan dengan perkembangan semasa dinegeri itu dan tindakan pemimpin DAP menunjukan kelemahan parti itu menyelesaikan dan memperjuangkan masalah rakyat.

Sehubungan itu Ketua publisiti DAP percaya dan yakin lebih ramai lagi pemimpin dan ahli DAP akan keluar parti dan menyertai BN.

Tan Sri Liew yun Fah menyifatkan tindakan itu sebagai langkah terbaik dan petanda positif untuk BN merampas kembali kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sri Tanjung daripada DAP.

Masyarakat Cina dikawasan kini mula sedar bahawa hanya BN yang mampu memberikan peruntukan pembangunan sekaligus membela nasib rakyat dikawasan berkenann. - Bernama

Memang baguslah mereka mengambil tindakan sebegitu, kerana lama-kelamaan rakyat pasti akan menyedari siapakah sebenarnya yang akan memperjuangkan nasib rakyat yang tertindas. DAP memang pandai berputar alam macam cikgu penasihatnya, Anwar, mengajar berjalan senget macam ketam.

DAP hanya pandai berjanji manis kat rakyat Sabah tetapi sebenarnya habuk pun tarak. Cakap tak serupa bikin. Cuba kita tengok Negeri Pulau Pinang, rakyat memohon Ketua Menteri, Guan Eng membenarkan siapa saja untuk berniaga demi mencari rezki tidak kira mereka Melayu, Cina dan India selain meminta Ketua Menteri itu memberi layanan yang adil dan sama rata kepada semua kaum.

Harap Ketua Menteri Guan Eng berlaku adil kepada sekelian rakyat Pulau Pinang, dan memberikan mereka peluang untuk mencari rezki denngn berniaga kecil-kecilan di situ.

Monday, February 7, 2011

HARGA MINYAK PETROL MASIH DIKEKALKAN



Kerajaan belum bercadang menaikan harga petrol dan diesel sekalipun harga minyak mentah diunia kini mencecah AS$100 setong. Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, Kabinet belum membincangkan kenaikan harga bahan itu.

"Kerajaan tidak sewenang-wenangnya menaikkan harga minyak kerana kajian menyeluruh perlu dilakukan," katanya. Ismail Sabri juga ahli Parlimen Bera berkata, berdasarkan situasi semasa, harga minyak mentah dunia semakin meningkat, sekali gus meningkatkan beban sudsidi kerajaan.

"Kenaikan harga minyak dunia tidak dapat dielakan, ketika ini pun berlaku pergolakan di Mesir, secara tidak langsung menjejaskan pengeluaran minyak dunia," katanya.

Bagaimanapun, Ismail Sabri berkata, rakyat negara ini masih menikmati harga minyak yang murah berbanding negara serantau. - Bernama

Baguslah tu, sebelum nak naikkan harga minyak tu, buatla kajian dan penyelidikan secara terperinci agar rakyat juga tak menanggung beban untuk menyara keperluan harian mereka.

Walaubagaimanapun rakyat dinegara ini masih mampu untuk menampung perbelanjaan keperluan petrol, kerana kita masih menikmati harga sudsidi diberikan yang ditanggung oleh kerajaan.

Sunday, February 6, 2011

WARTAWAN MESIR DITEMBAK, WARTAWAN MALAYSIA DITAHAN


Seorang wartawan ditembak dalam pertempuran antara 2 kumpulan penyokong pada minggu lalu, meninggal dunia akibat keceraan yang dialaminya. Mohamed ahmed Mahmoud, 36, ditembak dibelakang ketika sedang mengambil foto pertempuran dari beranda rumahnya, 28 Januari lalu.

Mangsa dikatakan bekerja sebagai seorang agenci akhbar Arab, Al-Taawun. Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) menyifatkan serangan itu adalah sebagai langkah penyokong setia Mubarak untuk menghalang wartawan daripada membuat liputan mengenai penunjuk perasaan antikerajaan.

Pejabat rangkaian berita Arab, Al Jazeera yang berpusat di Qatar, turut dibakar bersama peralatan rakaman bernilai ribuan dolar oleh individu yang tidak bertanggungjawap.

Sementara itu rombongan wartawan Malaysia dan anggota kelab Putra 1 Malaysia mengalami saat-saat yang cukup mencemaskan apabila van yang mereka naiki ditahan oleh sekumpulan pemuda tempatan yang bersenjatakan batang besi dan kayu, semalam.

Kumpulan itu dikatakan menggeladah van, merampas pasport mereka, keadaan menjadi bertambah tegang apabila seorang pemuda cuba mengambil wang milik seorang seorang wanita daripada Jabatan Imegresen Malaysia yang menumpang kenderaan tersebut.

Kejadian berlaku ketika rombongan itu dalam perjalanan pulang ketempat penginapan setelah wartawan itu selesai membuat liputan mengenai misi membawa pulang pelajar dan warga Malaysia di Lapangan Terbang Antarabangsa Kaherah, berikutan pergolakan yang berlaku di Mesir.

Rombongan itu terpaksa melalui hampir 30 sekatan jalanraya dan setiap kali ditahan akan mengambil masa sehingga 3 jam untuk sampai ketempat penginapan yang jarak perjalanannya sejauh 30 kilometer.
There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...