PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, February 21, 2011

LAWAK TERAKHIR BOB LOKMAN SEBELUM SERTAI PAS




Memang menarik apabila mendengar berita bahawa Bob Lokman telah menyertai parti PAS, sempat buat lawak terakhir sebelum meninggalkan pertandingan juara Raja Lawak anjuran Astro. Bob Lokman buat lawak, kalau selalu ketawa nanti cepat pergi katanya. Kemungkinan Bob Lokman ingin menjadi pengacara tetapi dalam rancangan tersebut beliau menjadi pengkritik peserta-peserta Raja Lawak.

Macam ada sesuatu yang tak kena je, sehingga ingin menarik diri dari menjadi pengkritik peserta Raja Lawak sampai dah bungkus semua baju yang disediakan sehingga akhir rancangan. Hebat betul lakonan lawak Bob Lokman kerana dapat disiarkan secara live, kalau rakaman dah tentu kena edit dan dibuang dari slot.

Walau apapun nak komen sikit tentang pembabitan Bob Lokman menyertai PAS, itu adalah hak individu masing-masing untuk memilih parti yang disokong. Namun dengan menyertai PAS bukan bermakna kita ni telah insaf atau kembali kepangkal jalan, atas semua perbuatan sumbang haram yang pernah dilakukan dahulu.

Sebaliknya kita harus sentiasa sedar bahawa hiburan hanyalah untuk menghiburkan kita dari dibelenggu masalah kehidupan seharian. Bukanlah bermakna 24 jam nak berhibur, cuma nak menghilangkan sedikit stress yang ada, melibatkan tekanan kerana pekerjaan di pejabat, rumah dan sebagainya.

Sekiranya tak menyertai PAS pun boleh sentiasa menginsafi diri kita dengan mengerjakan solat tepat pada waktunya, tiada syarat larangan jika menyertai parti komponen yang lain. Bukan hanya dengan PAS saja yang boleh membuat kita mengerjakan solat dan benda yang baik, sebaliknya kita sendiri yang harus mendidik diri kita untuk membuat demikian bukanlah tanggungjawap kerajaan.

Jadi, penyertaan Bob Lokman menyertai PAS hanyalah pilihan beliau sendiri, tidak membawa apa-apa erti kepada masyarakat kerana kemungkinan orang Melayu takut dengan syarat menyertai PAS, yang mengatakan jika ahli parti khianati parti maka terlerai talak tiga isteri masing-masing.

Jangan buat gila bro, undang-undang parti dicampur adukan dengan undang-undang agama..?? Tak salah ke buat undang-undang cam tu..??  Kata orang sedangkan lidah lagi tergigit, kalau dah tak sehaluan satu hari nanti camana...??  talak tiga..??  Jangan dibuat main-main benda cam ni...!!!

Takpa lah biarkan saja Bob Lokman dengan keputusannya, kita saksikan lawak terakhir beliau..

22 comments:

Anonymous said...

Bob Lokman ni memang sesuai menjadi penganut PAS pun.

Dari cara dia bercakap dan membawa diri pun dah ternampak yang dia ni orang yang mempunyai tahap pemikiran yang rendah.

PAS ni adalah parti orang-orang terencat akal.

Hahn said...

Bob Lokman masuk PAS sebab dia berasa lapang dada dan tenang kerana banyak yang di halalkan dalam PAS dan kebanyakkannya yang BOB suka.

Selama ni dia buat perkara perkara tersebut dengan rasa bersalah tapi sekarang tidak lagi?

Anonymous said...

siapa bob lokman ni...
apa jasa dia pada ugama,bangsa dan negara.
takat cipta lagu untuk mrnyedapkan dan merosak anak2 muda supaya hanyut dalam kesesatan saja.
elok lah dia masuk pas.
dalam pas semua halal..
nak masuk syurga pun senang...tak perlu ada amal ibadah...cuma pandai maki dan fitnah.
dosa dia mungkin terlampau banyak...nak dibandingkan dengan kebaikan yang dia buat mungkin tak dapat membersih segala dosa dia selama ini.
hanya dengan masuk pas munafik..nik ajis bolih pakat dengan tuhan supaya bob lokman ni dapat masuk syurga melalui pintu belakang..

dengan kemasukan bob ni maka bertambah lah babi2 ternakan pas...
kenapa orang yang mempunyai keperibadian yang burok suka memilih pas?
ingat zina..ingat pas..
sesiapa yang suka berzina...bila sedang menutuh sila bayangkan muka nik ajis...dosa anda akan dihapuskan

Anonymous said...

Nak berhijrah pun tak perlu jadi sarcastic macam tu Bob...

Anonymous said...

slps ni Ro$mah plk yg akan masuk PAS. tggu dan lihat.

Anonymous said...

Kahkahkah....

PAS jual tiket syurga kat Bob Lokman berapa harga?

Sejahat-jahat UMNO pada pandangan aku, tak pernah aku dengar UMNO jual nama Tuhan, Islam dsbg. utk menang pilihanraya.

Kalau para pemimpin UMNO berani nak kekang kronisme, rasuah dan salah guna kuasa, aku yakin majoriti Melayu akan kembali kepada UMNO.

PAS??? Boleh blah. Ini parti hipokrit. Sampai bila pun xleh berubah.

Anonymous said...

nie apa cerita ? bob lokman nak cari publisiti murah pun kou orang layan,buat apa? dia dah tak popular lagi,sebab tu masuk pas.khaaaaak......tuiiiiih!

Hang horatio said...

sape bob ni?

aku said...

lepas ni bagi dia bertanding jadi calon PAS pulak, sesetengah artis ni kekadang suka cari publisiti murahan..aku mmg tak minat pun nengok program realiti2 tv ni..kalu nak jadi baikpun, tak payah lah menunjuk2...(peringatan ikhlas)
TQ

Anonymous said...

aku rasa biar la dia nak skong pas ke sape ,nak mempersoalan pun itu hak masing2, mcm ceramah akil hayy, sekarang pun jadi artis balik, bagi aku itu hak masing2 , asalkan niat itu baik yang kalau perangai buruk ke baru tentang mereka..

Anonymous said...

hmmm teringat pelakon ALI SETAN...pun join PAS..kenapa ye? ilmu dorang sikit n lemah sgt ke?

Anonymous said...

Ape Ke Jadanye Buat Lawak Ni?
Pandai Plak Balaci PAS (Parti Ajaran Sesat) Ni Wat Lawak!
Pilih Plak Wat Lawak Kat Raja Lawak.
AmBik Nik Ajis La Jadi Tukang Komen.
Pas (Parti Ajaran Sesat) Ni Untuk Orang Kelantan Jek....

Anonymous said...

ISLAM TIDAK PERNAH MEMISAHKAN POLITIK DENGAN AGAMA. RASULULLAH BERPOLITIK SEHINGGALAH TERBENTUK NEGARA ISLAM PERTAMA. FAHAMI KONSEP SEBENAR POLITIK. JADI, TANYA DIRI ANDA, ADAKAH POLITIK DAN AGAMA PERLU DIPISAHKAN? MAHHU JADI SEKULAR? KERANA SEKULAR LAH, UMAT ISLAM DIPANDANG RENDAH.

JANGAN SALAHKAN POLITIK, POLITIK X PERNAH KOTOR. YANG KOTOR DALAH ORANG-ORANG DI DALAMNYA YANG SENTIASA MENYELEWENGKAN POLITIK.

POLITIK DAN ISLAM. KEMBALIKAN ZAMAN KHALFAH.

ridzONE said...

bob! pastikan pilihan kamu tepat! bkn masuk pas kamu bole berubah..masukla mana kamu nak tp ikutla acuan yg betul.. kalo rs bole memimpin jdla calon kerdau & merlimau utk pas..

Anonymous said...

maaf saya katakan..saya bukan memihak kepada mana2 pihak..di sebabkan bob lokman..mcm2 org keluarkan kata2 yg mereka sendiri tk pikir elok atau tak..kalu bob lokman nak masuk pas atau tak..itu cukup elok la sebab meninggalkan dunia artis ni..ingat semua..selepas nabi muahamad wafat...semua ketua padri berkumpul dan berbincang..mcm mana nak me leka kan umat islam..akhirnya mereka sepakat..dgn mengadakan pementasan sehingga kini kita tgk..jomheboh..aim..muzik2.. sorenungkan2..jgn mencaci sesama islam..sesungguhnya kamu mencaci diri sendiri..subhanallah

Tanpa Name said...

Korang yang sibuk kutuk Bob pasal ape?. korang tu alim sangat ke?. Lu fikir la sendiri.

Anonymous said...

BKPE LA BODO SNGT MELAYU NIE,,MELAYU SAMA MELAYU POWN NK KTUK MNGUTUK,,CACI MNCACI,,BODOLA,,LBIH BAEK PERANG NGAN ISRAEL,,HALAU BLIK BANGSA CINA & INDIA DPD JD WARGANEGARA MALAYSIA..INI TANAH MELAYU ISLAM..KPD PAS JGN KO INGAT KO 2 INGAT KO KTURUNAN NABI.,PDAHAL ALLAH CPTAKAN SMUNYA SMA..JGN TUNJUK KO 2 THU SMUANYA TNTG ISLAM..KPD UMNO/BN,,BUATLA SLOGAN 1 UMMAH,BKN 1 MALAYSIA..AK THU NGARA INI NEGARA SEKULAR,,JDIKANLA NEGARA INI NEGARA ISLAM,BKN NEGARA SEKULAR..APSAL KERAJAAN TKUT NGAN AMERIKA & ISRAEL,,KITA ADA ALLAH KN..AK THU KRAJAAN XNK GNE MTAWANG DINAR SBB TKUT NGN AMERIKA & ISRAEL SBB DIANCAM BNUH..PDHAL ITU MTAWANG WKTU ZMAN RASULLULAH DAHULU...TP BLE TIME POLITIK BRANI PULAK TNTG MELAYU SMA MELAYU...ISH3...AK POWN OWG MLAYU ISLAM,,TP AK PNDAI FKIR..BLE LG KTE NK BRSATU...KLU MELAYU ISLAM NIE BTUL2 BRANI MATI,,KNPE KTE XBANTU PALESTIN MRAMPAS SMULA BAITULMAQDDIS DPD ISRAEL...KTE LINDUGI SAUDARA2 ISLAM KTE SPERTIMNA KUASA AS & EROPAH BRPAKAT LNDUNGI ISRAEL...FKR2KNLA,,KTE HDUP KRANA ALLAH TA'ALA & AGAMA ISLAM...ASSALAMUALAIKUM....

Anonymous said...

Assalamualaikum,tak tau hal sebenar jangan nak tuduh,menfitnah parti-parti pembangkang..
Siasat dulu,sampai lah ada hitam putih yang menyatakan parti PAS atau PKR itu benar-benar kotor..UMNO,Barisan Nasional pun apa kurangnya dengan money politics,altantuya,sukhoi,bermacam-macam lagi..minta beri keterangan yang adil,tepat,betul ye..Luaskan lagi fikiran para bloggers..insyaAllah.

Anonymous said...

alhamdullilah.

Anonymous said...

hahaha..makin serabut lagi serabai adela aku tgk bob skang neh..xde seri langsung kat muke tu.. sory la bro..kalo nk berhijrah ke lebih baek ke nk beramal ke bukn dgn cara politik..politik islam ape mghalalkan yg haram..astu dorg buat xpe..org laen buat xbleh..hahaha..punah2.

Anonymous said...

“Daripada Bahz bin Hakim daripada bapanya daripada datuknya r.a, kata beliau : Aku mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda : Celakalah bagi orang yang berkata-kata dengan suatu cerita bertujuan membuat orang ketawa, lalu ia menipu, maka celakalah dan celakalah baginya”.(Riwayat Abu Dawud, al-Tirmizi)

Dalam sebuah hadith Rasulullah s.a.w. menyebut “Aku hairan orang yang tertawa dengan mulut yang terbuka penuh sementara ia tidak tahu apakah tuhan menyukai perbuatannya itu atau tidak“.

Ada juga orang Islam yang akan terjatuh ke dalam neraka (sebelum dimasukkan ke dalam syurga), misalnya mereka yang kerjanya menjadi pelawak. Di dalam hadith disebut orang yang menggunakan mulutnya untuk membuat orang lain ketawa akan jatuh ke dalam neraka yang dalamnya 70 tahun perjalanan ke dasar neraka.

Sabda Rasulullah saw yang bermaksud:

“Tidaklah hasil tuaian lidah manusia itulah yang telah menghumbankan muka mereka ke dalam neraka?” (Hadis Riwayat At-Tarmizi, An-Nasai, Ibn Majah dan Ahmad).

Selain itu Allah s.w.t. berfirman:.

Dan ada di antara manusia: Orang yang memilih serta membelanjakan hartanya kepada cerita-cerita dan perkara-perkara hiburan yang melalaikan; yang berakibat menyesatkan (dirinya dan orang ramai) dari agama Allah dengan tidak berdasarkan sebarang pengetahuan dan ada pula orang yang menjadikan agama Allah itu sebagai ejek-ejekan; merekalah orang-orang yang akan beroleh azab yang menghinakan. (Luqman: 6)

apa paham sikit...jangan dok syok tak tentu hala...

Anonymous said...

brtambah lagi ahli2 pas..hahahaha

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...