PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, February 25, 2011

KERAJAAN SELANGOR DIDAKWA SALAHGUNA WANG RAKYAT LAGI


Kali ini Kerajaan Selangor didakwa pula menyalahgunakan wang rakyat yang berjumlah RM80,500 bagi membiayai penginapan perwakilan pada Kongres PR November lalu. Pencurian dan rompakan harta rakyat oleh Kerajaan Negeri Selangor bukan lagi dilakukan secara tersorok seperti kes pasir, tetapi dilakukan tanpa rasa bersalah.

Pembiayaan penginapan perwakilan Kongres PR tahun lalu adalah satu penyelewengan, penyalahgunaan kuasa dan rasuah PKR Selangor dibawah pimpinan Khalid gagap. Tempahan dan bayaran 100 bilik hotel di Petaling Jaya oleh Perbadanan Menteri Besar (MBI) pada 25 hingga 29 November tahun lalu adalah satu penyelewengan.

Rakyat Selangor kesal wang yang diperuntukkan untuk rakyat digunakan untuk kepentingan berpolitik. Semalam Pemuda UMNO Selangor dan GAPS semalam membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia mendakwa Kerajaan Selangor diatas penyelewengan tersebut.

Ketuanya, Ungku Md Salleh Ungku Abd Jamal ditemani Pengerusi GAPS, Hamidzun Khairuddin membuat laporan dipejabat SPRM kira-kira jam 11:30 pagi.

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...