PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, February 22, 2011

BOB LOKMAN SERTAI PAS KERANA GAGAL MENDIDIK ANAK




Ini adalah hasil kerja tangan Konsep dan Imej oleh Bob Lokman yang bertajuk HUKUM KARMA..!!!


Seumpama jadi kenyataan je Cover Album ni...!!

Hairan betul ye Bob Lokman menyertai PAS kerana gagal mendidik anak katanya. Kenapa jadi cam tu Bob..? Orang lain mendidik anak mereka sampai dapat belajar keluar negara menyambung pelajaran tentang agama Islam, demi menambahkan lagi pengetahuan mereka tentang hukum Agama, sebaliknya kamu gagal..??

Orang lain boleh mendidik anak-anak menjadi insan yang berguna malah sembahyang langsung tak tinggal, pergaulan anak-anak dapat dibataskan daripada lebih berkawan dari belajar tetapi kamu gagal..??

Janganlah disalahkan bebudak yang tak matang akal lagi, sebaliknya IbuBapa lah menjadi teras dan cikgu terbaik dirumah dengan menjadualkan mereka terhadap pelajaran, berkawan mahupun soal agama. Sekiranya kamu gagal, kenapa pula mereka pula dipersalahkan..??

Malah oleh kerana kamu gagal, kamu bertindak menyertai PAS pulak kononnya dengan PAS kamu dapat mendidik anak, cam tu ker..? Kelakar je bunyi nye, tak masuk akal..!!!

Jadi adakah parti PAS ni terdiri daripada golongan yang bermasalah..??  Kata Bob Lokman kerana gagal mendidik anak lalu sertai PAS..!!!

Matang la sikit Bob, jangan cakap sembarangan dengan menyalahkan anak pula padahal IbuBapa dipertanggungjawapkan untuk mengasuh dan mendidik mereka. Semuanya bermula dari rumah, baik diajar maka jadi baik la budak tu, tetapi kalau kau biarkan saja mereka tanpa perhatian, semua orang tahu sendiri apa jawapannya.

Kita dengarkan pengakuan Bob Lokman...

23 comments:

Anonymous said...

saudara.....
adakah anda kompom x masuk neraka? masyaallah...
jgn salahkan org lain atas kekurangan anda.... anak cerminan diri saudara.....apa ingat masuk pas anak anda dan anda automatik masuk syurga.... satu lagi hamba allah yg terpengaruh dengan ceramah pok nik...

Anonymous said...

Setuju dengan KL Boys...

Terpulang pada kita nak didik anak cara mana. Nak masukkan anak sekolah ugama penuh atau didik ugama dirumah dan panggil ustaz/ustazah mengajar. Macam2 cara boleh, bukannya merendah2kan sistem pelajaran kita. Saya ingat lagi masa belajar subjek ugama, bab tauhid, feqah, tajuid, munakahad dll semua ada. Sekolah mana dia pergi dulu ek, sampai kata cikgu tak ajar alam ni ciptaan Allah. Melainkan kalau dia kaki ponteng.

Teringat pula seorang artis wanita dulu bernama Sahara Yaakob yang tinggalkan dunia artis untuk mendalami ugama dan berkahwin dengan ahli alarqam, sanggup jadi isteri ke 3 atau 4 (sy tak berapa ingat). Dari seksi tukar pakai jubah dan purdah. Mula2 dia dipuji, lepas tu dia ditinggalkan terkapai2 seorang diri dan dilayan seperti sampah hingga tertekan. Kemudian dia tinggalkan dunia alarqam dan dedahkan penderitaannya. Masa tu alarqam belum lagi diharamkan.

mokhtar said...

sistem? ada kebenaranya tentang sistem, bolehkah pihak kerajaan lebih keras lagi dlm menjaga sistem yg menyuahkan ibu bapa dlm menjaga anak2.diluar sana terlalu banyak noda higga tak terjaga rasanya.

Anonymous said...

mokhtar,

kalau sistem yg dipersalahkan, adakah PAS berjaya jadi contoh atas sistem yg berkesan? lihat saje Kelantan.. malas nk tulis pjg.. ramai dh tulis sebelumni.

pokoknya PAS bukan lesen syurga, penanda aras taubat atau tidak seseorang tu.. islam atau tidak.

KL BOYZ said...

Sistem...? Apa ka benda sistem kerajaan pula ingin dipersalahkan, sedangkan itu adalah tanggungjawab IbuBapa. Bayangkan kalau kerajaan dah buat kerja tu, IbuBapa jadi apa..? Sebaliknya IbuBapa lah yang dipertanggungjawapkan terhadap anak-anak kita. Jangan pandai buat anak je. Tanggungjawab sikit, kalau salah pun IbuBapa yang harus dipersalahkan bukan nya Kerajaan...!!!
Apa la...!!!

Anonymous said...

inilah jadinya kalo trlalu brgantung tnpa usaha sndri...
salah sndri tp system yg dpersalahkn...
anak2 anugerah Allah...kite yg mencorakkn dorg bkn system...
klakar gk ble tgk..erm...kalo cmtu aku pon nk salahkn fast food la cmni..sbb jdikn aku gemok..hahahaha

Anonymous said...

sistem buat anak kot...
mak bapak sendiri yang gagal...kerajaan tak paksa korang buat anak..
bila dah dapat anak..tanggung jawab masing2 mendidik...
kerajaan hanya menyediakan segala kemudahan sebagai tanggungjawab pemerintah.
kalau rasa sistem tu tak sesuai...hantar la anak masing2 ke sekolah pondok...sekolah ugama.
jangan cakap macam orang bodoh...
nak masuk parti apa pun lantak lah...
kalau anak tu selalu diberikan makanan dari hasil yang tidak halal pun akan menjadikanya manusia berperangai syaitan..
kepada mamat ni...elok sangat la tu...anak dah jadi syaitan...bapak masuk parti yang bersahabat dengan syaitan.

rutin said...

setuju.setuju dia join pas.say no to umno

Anonymous said...

sistem bagus x jamin anak soleh kalau ibu bapa lepas tgn, apa yg PAS dpt lakukan utk tlg ank BOB?
ak xnk tgk ank BOB nnti baring tgh jln pegang bndera DAP, sbb nk halang kereta sultan........

Anonymous said...

Apa yang dimaksudkan bob lokman adalah
sistem pemerintahan kerajaan sekarang ini lebih mendahulukan hiburan dan budaya barat,
walhal ALLAH perlu diutamakan. oleh itu dia memberi contoh terdekat dengannya iaitu anaknya sendiri. anaknya lebih terdedah kepada gejala2 sosial. dia bukan menyalahkan anaknya tetapi memberi contoh akibat yg telah berlaku kepadanya apabila dia terlalu jauh dgn ALLAH.
Dia memasuki pas itu bukanlah bermaksud dia boleh masuk syurga selepas ini. tetapi untuk bersama2 berjuang menegakkan ISLAM dan mendahulukan ALLAH serta mengutamakan TAKWA.
mungkin kalian membenci pas kerana pas SEPAYUNG dgn DAP.
Pas sebenarnya ingin bersatu dengan UMNO dengan syarat UMNO memerintah negara kita dengan berlandaskan hukum islam serta adil kepada rakyat. tetapi UMNO terlalu degil dan PARTI PAKATAN RAKYAT lebih menunjukkan keinginan untuk memerintah cara islam dan lebih Adil. kalaulah UMNO boleh berubah dan memerintah malaysia dengan berlandaskan hukum islam dan Adil kepada semua rakyat, saya pasti PAS akan menyertai UMNO membina satu kerajaan yang berjaya.

saya ingin menasihati para saudara, jika anda seorang islam, cakaplah dengan cara yang diajar nabi kepada kita, lemah lembut dan bersopan santun. janganlah kerana parti dan kekosongan ilmu didada, kita bergaduhan sesama saudara .. :)

ikhlas dari seorang pelajar belasan tahun. :)

Anonymous said...

saya rasa tak salah dia nak masuk Pas sebab dia nak disiplinkan dan jadi contoh pada anak dia. Yg baik kena tetap cakap benda tu baik. Dia bukan buat benda tak elok macam rasuah ke, merompak ke. Dia ada niat nak ke arah kebaikan, dekat dgn Allah demi anak2 tercinta, saya kira itu jelas baik. Dalam hal memberi komen mengenai gejala sosial, masalah pendidikan dsbgnya, juga adalah hak beliau kerana beliau sebagai parents yg merasai. Siapa kita utk tembak dia sebab kita bukan kenalpun anak dia. Kita bukan experience apa yg dia experience. Saya sokong dia masuk PAS bukan sebab PAS tp sebab usaha Bob untuk menjaga anak2 dia dan mendekatkan dgn diri pd Allah.
Juga mengenai PAS lesen syurga, org2 mcm awak ni yg buat assumptions sedemikian.

Anonymous said...

KALAU PAS MMNG PERJUANGKAN ISLAM, PAS X SEPATUTNYA BERGABUNG DGN DAP & PKR....

Anonymous said...

nak ilmu agama..berdamping dengan org yg ade ilmu agama..ingat, kite berade di akhir zaman..setapak kite dekatkan diri kepade Allah beribu tapak Allah dekatkan diri kepada kita..x salah bob nak jd idola kepada anak dia..n x terlambat untuk dia mendidik..Allah tu maha mengetahui..

Kumbang Jingga said...

semoga anak bob kembali ke pangkal jalan dan insaf seperti bapak dia...erm..nk tanya sikit sape nama anak dia..laki ke pompuan anak dia..ada fb tak

Anonymous said...

Salam...

Sistem, walau buat macamana pun kalau empunya diri tak mencari hidayah Allah, tidak berguna... Cuba kita lihat sejarah Rasulullah, bapa sedara sendiri yg menyokong dia pun hingga ke saat terakhir pun tidak memeluk Islam..
Lagi cuba kita lihat saudara Islam kat Amerika nun.. Apa kita fikir sistem pembelajaran kat sana menitikberatkan pelajaran Islam... Semoga Allah memberi hidayah dan rahmat-Nya kepada kita semua...

Anonymous said...

Saya rasa kalau UMNO laksanakan hukum Islam pun puak2 pas tetap membangkang jugak, apatah lagi kuncu2nya dap dan pkr. Yang sebenarnya mereka ni memang keturunan pembangkang, orang buat baik pun dia org akan bangkang jugak sebab dia orang tak dapat jadi kekuasaan. Lihat sahaja pemimpin ulong mereka Nik Aziz, dah macam2 sakit, masuk hospital dsb berhenti sahaja lah, biar orang yang sihat gantikan tempatnya bukannya tak ada orang yang layak, beliau boleh jadi penasihat. Tapi oleh kerana kalau setakat penasihat, tak ada kuasa sebab tu dia terus juga nak jawatan menteri besar tu.

Sebenarnya mengikut ulama' yang tidak ada kepentingan dalan politik, yakin dengan kuasa dapat tegakkan islam ,adalah "SYIRIK"
Islam tidak perlukan kuasa untuk ditegakkan, Nabi saw tegakkan islam berseorangan diri, tapi dengan pengorbanan diri, harta, masa baginda dan sahabat2, setelah Allah swt berpuashati dengan usaha mereka, Allah swt menganugerahkan kekuasaan kepada mereka.
Kuasa bukan sesuatu yang dikejar oleh Nabi saw dan para sahabat sebagaimana tohmahan dangkal orang2 pas, tetapi satu anugerah Allah swt. Hari ini pas kejar kuasa tapi tidak mahu buat pengorbanan diri, harta dan masa seperti para sahabat, setakat buat pengorbanan harta, kutip derma tiap kali ceramah tidak memberi apa2 makna kepada Islam, org kapir lagi banyak buat pengorbanan untuk agama mereka.
Sembahyang hajatlah ahli pas beramai2 seluruh negara pun, tapi oleh kerana jalan yang dilaluinya adalah jalan "Syirik dan Sesat" Allah swt tidak akan terima pun solat hajat dan doa mereka.

Yakinlah, Islam akan kembali menguasai dunia, tapi bukan didokong oleh golongan parti "Syirik dan Sesat" ini, tetapi didokong oleh golongan mukhlisin, yang berkorban diri, harta dan masa mereka semata2 untuk Allah swt tanpa sebarang niat lain InsyaAllah.

Anonymous said...

boleh ke Pakatan Rakyat nk memerintah negara berlandaskan hukum Islam? Awal2 lg Karpal Sigh da kata NK LAKSANAKAN HUKUM ISLAM KENA LANGKAH MAYAT SAYA DULU...soal BN degil atau sbgnya, kita tak boleh tukar undang2 mcm tu aje..kita masih ada undang2 Syariah..semuanya bermula dari rakyat..kalau institusi keluarga rakyat tu da mmg betul dari segi agama, maka tidak terjadi isu sosial mcm skrg..semuanya kerajaan kena..

pembangkang selalu kata "itu tanggungjawab kerajaan" bila dpt kemudahan..tp apakah tanggungjawab kita pd kerajaan? pd negara? agama rasmi di Malaysia masih agama Islam. apa y patut kita risaukan sekarang ni adalah syarat2 untuk menjadi PM..dalam perlembagaan tidak menetapkan bahawa seseorg PM perlu beragama islam dan melayu..sebaliknya hanya MB yang wajib warganegara Malaysia, Melayu dan beragama Islam..ketua menteri tidak semestinya beragama islam..andaikan kaum lain jd PM, apakah nasib org melayu? sy x nmpk masa depan melayu dgn PR ni.

pendek kata, berbudi pd padi dpt beras (BN) berbudi pd lalang....(pembangkang)

as salam

Anonymous said...

BOBLOK NI SANGAT BODOH YG SEBENARNYA DIANI BUKAN ANAK2 NYA YG TAK BETUL,,,DIA BPK BUDAK TAK BETUL,,,AJARAN DAN CARA ISLAM ITU BUKAN DGN MASUK PAS,,DIA SENDIRI TAK BETUL APA YG DIA BUAT SEBELUM ANK2NYA KELUAR ,,DIA TAK MAU CKP TAPI KITATAU DIANI 'PELAKUN DAN BELAKUN' DIA NAMPAKNYA MASIH TAK JUMPA JALAN KRNA MENGANGGAP PAS ITU ISLAM DAN PENUH DGN ISIAN KEBENARAN,,,,,,,BOB LUTAK KAN JUMPA JLN KELUAR LU SILAP ,,,JIKA NAK MUSABAH DIRI LU MASUK APA PARTAI POLITIK PUN ITU BUKAN TEMPAT UNTUK MEMBETULKAN YG SILAP,,,TAPI LU PILIH PUN SUDAH SILAP ,,,DAN LU BAWA ANK2 LU TEMPAT SEGALA KASILAPAN,,,ADAKE NAK MEMBETULKAN DIRI ANK2 BAWA KE DLM PARTI POLITIK....SINGKAT AKAL LU BOB

Anonymous said...

...xleh didik anak sndri masuk PAS..????pe pnyer alasan......agaknyer pas ni anak2 dia sume jd alim.....bila nk didik nyer kalo duk sbuk g ceramah sna sni.....pikir2 laa..!!!

Anonymous said...

anak ibarat kain putih, ibubapalah yg mencorakkannya. Faham Bob. Bila mencorakkan tu bermakna beri asuhan agama, sembahyangnya dirumah kena jaga, tak kan kerajaan nak jaga, kan dah ada
suruhlah anak kamu sembahyang, jika umur 10 tahun tak sembahyang pukullah, itu tugas mak bapak, anak-anak mmg liat nak sembahyang, saya tak mudah mengalah kalau anak tak solat subuh, sya sanggup menjerit, tak bangun lagi naik tingkat atas ketuk pintu, kekadang naik fedup, tapi ini suruhan agama, sya cekal hati dan semangat, insya allah bila solat lengkap, nak buat maksiat mcm ada yg menghalang. Klu ia dah berkeluaga saya doakan solat tak tinggal.

Anonymous said...

Penulis lirik ISabella ni dah merepek.Kalau nak ke syurga bukan masuk parti politik..PAS pulak tu.PAS memutarbelitkan agama demi politiknya.

shuib said...

Boleh saja pilih dan masuklah mana-mana parti yang anda suka...tapi janganlah asyik nak salahkan orang...sebut nama orang itu salahkan orang ini... si polan tak betul si anu tak elok...org itu begitu org ini begini padahal sendiri tak suluh muka dicermin. Merata sebut dan jaja nama orang macam semua nama yang disebut tu ahli neraka belaka, awak dan puak-puak awak sajalah yang layak ke syurga?

Anonymous said...

NATE BERUK SEKOR NI MALU NAK NGAKU GAGAL MENJADI BAPAK YG BAIK...!!! BOB LOKMANGKUK MANUSIA GAGAL MANUSIA GAGAL SEBAGAI SUAMI, BAPAK DAN SEORANG ISLAM....

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...