PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, February 18, 2011

SATU LAGI BUSUK PAKATAN ROSAK DIDEDAH


Pakatan Rosak Selangor ni memang selalu pandai mengata orang lain akan tetapi mereka ni sebenarnya lebih teruk lagi boros dan dah terbukti Pakatan Rosak ni sememangnya rakus dalam menguruskan dana peruntukan kerajaan.

Mereka ni telah menggunakan dana awam untuk tempah bilik hotel selama tiga malam untuk menempatkan delegasi Kongres Pakatan Kerajaan Rakus (PKR) terletak di seksyen 52, Petaling Jaya.

Pakatan Rosak telah didakwa menyalah gunakan dana awam kerajaan Negeri sebanyak RM 80,000 untuk menampung perbelanjaan Kongres Pakatan Rosak pada minggu lalu.

Kerajaan Perosak Rakyat didakwa menggunakan dana Menteri Besar Incorporated (MBI) tersebut untuk menempah bilik hotel dan perbelanjaan logistik yang lain.

Isu ini bukanlah melibatkan berapa jumlah yang digunakan tetapi penyalah gunaan wang rakyat untuk tujuan Kerajaan Pakatan Rosak menguruskan aktiviti parti mereka.

Mereka ni selalu pandai mengkritik BN kerana menggunakan duit kerajaan untuk berparti, tetapi terbukti Pakatan Rosak sebenarnya yang lebih teruk menghabiskan duit rakyat.

Cakap tak serupa bikin....!!!

1 comment:

Anonymous said...

JAGALAH KESUCIAN SEMUA RUMAH-RUMAH ALLAH DISEPANJANG PRK

• Kepada semua pihak yang berkuasa tempatan kawasan yang berlangsungnya PRK dan kawasan sekitarnya (seperti JKKK, RELA, J/K Masjid & Surau, Ketua-ketua Kampung, Peghulu, Majlis Daerah, POLIS, Persatuan Belia dan sebagainya.

• Saya, selaku pemerhati bebas setiap PRK menyeru semua pihak bergembeling tenaga untuk mengawal segala Masjid, Surau atau Madrashah dari dijadikan puast penempatan gelandangan sempanjang berlangsungnya PRK.

• Dalam beberapa PRK yang lepas, saya mendapati ramai golongan gelandangan bermehrajalela mendiami RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai pusat gelandangan mereka. Kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH dicemari dengan kelakuan-kelakuan buruk mereka sepanjang mereka bergelandangan di RUMAH-RUMAH ALLAH.
• Mereka sesuka hati merokok, menjamu selera, berbual kosong dengan kuat, berpakaian kurang sopan (memakai tuala mandi keluar masuk RUMAH-RUMAH ALLAH, mengganggu ahli kariah untuk beribadat, mengotori bilik air dan dewan wuduk (sehingga ada yang menjadikan dewan wuduk tempat mandi), menganggu jema'ah wanita dan sebagainyan.

• Mereka sesuka hati menjadikan RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai HOTEL PERCUMA mereka dengan alasan mereka adalah musafir fi'sabillillah. Mereka ini sebenarnya bukan musafir fi'sabillillah tetapi gelandangan dari parti-parti politik yang berjuang untuk kelangsungan parti politik mereka.

• Mereka juga tidak segan - silu menghalau J/K RUMAH-RUMAH ALLAH yang mengingatkan mereka supaya menjaga kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH.

• Sekian sahaja harapan saya semoga semua musafir yang menumpang munaikan kewajipan bersolat di RUMAH-RUMAH ALLAH dapat beribatat dengan khyusu’.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...