PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, September 29, 2011

PADA MULANYA ANWAR SETUJU TETAPI MEMBANGKANG AKHIRNYA



Majlis Pimpinan Pakatan (MPP) pembangkang tidak akan melaksanakan hukum hudud seperti yang dicadangkan Pas kerana ia tidak menepati dasar bersama, Perlembagaan Persekutuan dan agenda Buku Jingga.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pakatan pembangkang menghormati pendirian Pas dalam hal itu tetapi pada masa yang sama menerima perbezaan pendirian DAP yang menentang pelaksanaannya.

“Kita tak boleh nafikan hak mana-mana pihak untuk mengemukakan pendirian tetapi kita terikat dengan dasar bersama dan Perlembagaan Persekutuan,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat pakatan pembangkang selama tiga jam di sini malam tadi.

Turut hadir Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Pengerusi DAP, Karpal Singh, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Ketika ditanya sama ada isu hudud akan terus diketepikan pada masa akan datang, Anwar yang juga Penasihat PKR berkata, gabungan itu tidak ada masalah untuk membincangkan tentangnya kerana berpegang pada prinsip demokrasi dan kebebasan bersuara. — Bernama

Anwar berjaya bawa Nik Aziz jalan berpusing-pusing, sebenarnya kita tahu apakah jawapan sebenarnya, pasti tidak akan dilaksanakan cuma canang nak tarik pengundi Melayu saja.

Drama yang telah dilakonkan oleh Ketua penipu amat baik sekali seperti menyendakan HamPAS Nik Aziz. Pada mulanya amat bersetuju Hukum Hudud Kelantan dilaksanakan tetapi mempunyai agenda sebaliknya untuk memutar kata agar Nik Aziz faham akan kehendak DAPig.

7 comments:

Anonymous said...

Wakil pkr ada 2 org, wakil dap pun 2 orang tapi pihak yg membawa usul hudud cuma sorang je. Ikutkan logik pihak yg membawa usul yang paling ramai untuk membentang dan mempertahankan usul mereka. Pas pun takde kesungguhan spt melepaskan batuk ditangga. Hari tu poknik berapi-api cakap....lepas ni tak tahulah....

Mael Hashim said...

Setakat jadi bahan cakap aje lah hudud ni, untuk memenuhi konsep kebebasan bersuara.

Anonymous said...

nik ajis mempermainkan Maruah Agama saperti permainan sepak takraw..dia lambung bolah dan Anwar bersama DAP libas...yg kena libas tu Rakyat Islam seluruhnya melainkan Tun Mahathir dan Pemimpin kanan Umno yg tidak melatah dan telah bermain sukan lain...

Hperancis

Silver said...

btol ke anwar nie...

Jom terjah sini:
1)Jawapan Bernas Mengapa Hukum Hudud Patut Dilaksanakan Oleh Ustaz Zaharuddin
2)Kena Kejar Sebab Mandi Bogel
3) Mengapa “Couple” Itu Dikatakan Haram?

amirsp said...

mana dia anjing2 pembangkang tak nak menyalak ka hari ni......atau dah mampus habis dah!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Hahahah.... mari kita ramai-ramai buang PAS dan pakatan PR kedalam longkang bersama-sama BUKU JINGGA mereka kerana tolak HUKUM HUDUD... PAS langsug tak dapat mempertahankan hukum Allah hanya kerana politik. PAS anggap politik lebih penting dari Allah dan Islam... Kalau benar mereka diatas jalan Allah dan Islam mereka sepatutnya keluar dari pakatan PR..

PAS penipu... PAS pembohong.. PAS syaitan... PAS=Parti Ajaran Syaitan yang hanya memesongkan ajaran Islam untuk politik... Kami TAK NAK PAS... Kami TAK NAK NIK AZIZ LAGI... Boooooooooooooooooooooooooo.....

Mael Hashim said...

Taktik PAS ialah cuba menarik hati DAP dengan mengikut aje dulu apa yang DAP mahu, lepas tu bila dah dapat kuasa bersama, barulah PAS nak tunjukkan taring sebenar. Maksudnya, PAS nak klentong DAP, tapi rupanya dia yang kena klentong. hahaha.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...