PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, September 29, 2011

LIM GUAN ENG DIHARAMKAN..!!?



Bekas ahli DAP, Mohamed Razali Abdul Rahman mencadangkan agar Ketua Menteri, Lim Guan Eng diharamkan daripada menjejakkan kaki di Johor setelah kecewa dengan kenyataan tersebut dan menganggap ia tidak sepatutnya keluar dari mulut seorang pemimpin tertinggi negeri.

Beliau juga percaya Setiausaha Agung DAP itu tidak akan memohon maaf kerana beliau sudah masak dengan sikap Guan Eng yang sombong dan ego semasa menjadi ahli parti Dap dulu.

"Saya ingin memohon sembah kepada Sultan Johor agar mengharamkan Guan Eng masuk Johor dan yakin Guan Eng tidak akan meminta maaf kerana dia sentiasa merasakan dirinya saja yang betul," katanya.

Mohamed Razali sebelum ini pernah tampil menjadi saksi mengenai majlis kesyukuran tertutup untuk paderi-paderi di sebuah hotel di sini. Guan Eng dikatakan memburuk-burukkan Johor dalam satu pertemuan dengan media asing di Singapura baru-baru ini dengan menganggap negeri berkenaan tidak selamat berbanding Pulau Pinang.

Padahal tindakan Lim Guan Eng memburukkan-burukkan Johor merupakan misi serampang dua mata Ketua Menteri Pulau Pinang itu yang terdesak mahu memperbaiki imejnya setelah indeks pelaburan langsung asing (FDI) di negeri Pulau Pinang merudum tahun ini.

Guan Eng hanya seorang pemimpin ‘berjiwa kecil’ yang sentiasa dibelenggu fahaman politik kepartian sehingga mengetepikan soal kemakmuran nasional dan imej negara sendiri.

Realitinya, Pulau Pinang tidak boleh berdiri sendiri. Pulau Pinang tidak akan berjaya tanpa bantuan negeri lain. Negeri tersebut hanya satu pelabuhan atau pintu masuk yang disediakan kerajaan Pusat dan telah menjadi kondusif kepada pelabur.

Kemudahan infrastruktur yang dibina di dalam negara kita menyebabkan faedah ini dinikmati negeri-negeri. Guan Eng yang lupa diri harus ingat bahawa pesaing kepada Johor adalah Singapura dan bukanlah Pulau Pinang.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed semalam mendedahkan, pelaburan langsung asing (FDI) Pulau Pinang merudum tahun ini kepada RM4.6 bilion daripada RM12.2 bilion tahun lalu.

Selain memburukkan negeri lain DAP sememangnya gemar merendahkan kemampuan polis, mengganggu-gugat ketenteraman awam dan tidak mahu menerima hakikat bahawa Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) berjaya mengurangkan kadar jenayah kerana khuatir kekeringan modal menjelang pilihan raya.

3 comments:

Adi Kencana said...

Aku suka tgk gambar Lim Guan Eng Pinocchio hang letak tu... Memang lawak...

Kerajaan pinggirkan pewaris Kampong Bharu? Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Mohd said...

Apa pun hal kaum Melayu juga akan rugi sepanjang masa!
Jika BN terus memerintah, satu per satu hak2 istimewa orang Melayu akan digadaikan oleh UMNO kpd kaum Cina.
Jika PR pula dapat berkuasa di Putrajaya nasib kaum Melayu akan jadi lagi teruk. PR memang akan meminda Perlembagaan utk memansuhkan Institusi Raja-Raja Melayu dan mengujudkan The Republic of Malaysia. Anwar atau Hadi jika di letakkan jadi PM akan jadi macam MB Nizar sentiasa tunduk dan mengikut saja arahan dari Cina Komunis Chauvanis dan Rasis DAP.
Seluruh negara akan tergadai kpd kaum Cina spt yg telah berlaku di Singapore.
Spt yg telah berlaku di Singapore, orang2 Cina dari luar negara akan dibawa masuk beramai2, diberi kerakyatan Malaysia, dan diletakkan tinggal di kawasan2 majoriti Melayu utk mencairkan kuasa politik kaum Melayu yg tak sedar diuntung. Kaum Melayu di Malaysia akan jadilah spt kaum Melayu di Singapore yg akan mengemis di negara sendiri.
Di masa itu, barulah kaum Melayu sedar bahawa nasi sudah menjadi bubur. Menangis air mata darah sekali pun, tidak akan dapat kembali apa yg sudah hilang.
Kaum Melayu yg memang rata2nya bodoh tidak mahu belajar dari sejarah dan nasib kaum Melayu di Singapore. Kaum Melayu memangnya sudah terkenal dgn sikap mengambil jalan mudah dan pintas utk dapat sedikit kekayaan dan kuasa jangka pendek. Nasib dan masa depan anak-cucu boleh pergi jahanam.
Jika ini berlaku, anak-cucu kita akan kencing di atas kubor2 kita semua bukan akan mendoakan kesejahteraan kita di akhirat nanti. Bodohnya kaum Melayu di generasi ini.
Padan muka kita semua!
Nauzubillah!

Melayu Baru said...

Jangna hanya berdoa dan patah semangat. Ambil tindakan hari ini.

Hapuskan petualang ekonomi melayu seperti Azman Mokhtar, Nazir Razak, Tengku Zafrul.

Kita nampaknya kena harapkan Perkasa je sekarang ni yang konsisten memperjuang bahasa, budaya dan bangsa melayu.

Najib dan adik beradik dan bini dah kaya dah malu jadi melayu. Noah tu dulu kawan baik lim goh tong.

Kita generasi melayu kedua selepas merdeka perlu membuang pemimpin umno jenis lama mcm

najib - tak de pendirian
zahid - asyik buang duit beli dari luar negara. jepun buat kapal sendiri
rais yatim - guna 1 billion beli komputer kayakan cina. walhal 1 bilion boleh buat penyelidikan
hishamuddin - bahlol. british bawa masuk 500 ribu cina dan india dia bagi masuk 2 juta pendatang haram. Macam mana 2 juta masuk kerajaan umno tak sedar.. sebab diaorang ni bahlol
khir toyo - syok sendiri, kampung termiskin, negeri dunia pertama konon
nor mohamed yakcob - keling mengaku melayu bagi semua pada kalimullah, tony
rafidah aziz - bolot ap, majukan keling
mahahtir - buat keling cina bilionaire dalam 22 tahun

memang tak boleh haraplah.
Sepatutnya kita ada pemimpin melayu yang kawal kekayaan cina dan india.

ini tidak di biarkan kaya raya, melayu di bagi mikro kredit.

tak payah lah melayu mcam ni. bodoh.

Melayu sekarang perlu freeze tanah untuk cina dan keling, freeze tanah pembalakan.
Baru lah kita melayu boleh kejar.
lesen beras ambil balik. lesen frekuensi ambil balik dari cina.

keadilan sosial mesti memastik kekayaan petronas beratus billion di bagi sama rata.
tak boleh pakai

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...