PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, December 21, 2010

JANJI PRU 12 TAK TERTUNAI, KINI BUAT JANJI BARU

Dengan nada Bongkak Pakatan Pembangkang yang langsung tidak memperdulikan janji-janji yang telah PKR janjikan dalam Manifesto Pilihan Raya Umum ke-12 pada 2008, walaupun belum dilunas dan ditunai sepenuhnya, kini dengan sombongnya mengemukakan janji baru pula untuk dijaja kepada rakyat.

Program 100 hari reforbasi yang ingin dilaksanakan adalah hanya Propaganda menjelang Pilihan Raya Umum ke 13 yang sibuk dicanang Pihak Pakatan Pembangkang sekarang. Reforbasi yang dicanang adalah untuk menyerang aspek pengurusan negara khususnya keselamatan dan ekonomi berdasarkan prinsip yang digariskan dalam dasar bersama Pakatan Haram.
DAP pula cuba merancang dengan mengatakan, ianya adalah komitmen terhadap sesuatu perkara yang bakal dilakukan selepas mengambil alih kerajaan. Slogan "Ubah sekarang, Selamatkan Malaysia" pada buku kecil di kovensyen PKR patut ditujukan pada Pakatan Pembangkang ni sendiri, oleh kerana sikap PKR ni yang terlalu biadap, berbohong demi kepentingan peribadi dan nafsu yang tak terkawal umtuk memburu kekuasaan seperti Ketua Pembangkangnya, Anwar yang dari dulu lagi tak sabar nak jadi PM.
Sebenarnya PKR lah yang meranapkan Keadilan. Bagaimana pula Wakil Rakyat di Pulau Pinang, Kedah dan Selangor yang telah dikenakan tindakan gantung daripada menghadiri Sidang Dewan..?? Apakah Keadilan yang dimaksudkan oleh Pembangkang...?? Apakah itu bukan Keadilan atau ia menggambarkan demokrasi telah runtuh..?? 
Lihat saja di Dewan Undangan Negeri Perak, Kerajaan yang dah disahkan oleh mahkamah dan Perlembagaan serta diperkenankan oleh Sultan dipermain-mainkan oleh PKR dengan menjajakan kepada umum dikatakan tidak sah. Pakatan Pembangkang bangga menggunakan perkataan "perampas", padahal pertukaran kerajaan berlaku disebabkan sikap tamak mereka sendiri.
Kini cuba mengemukakan janji-janji baru pula nak dijajakan untuk rakyat. Pakatan Pembangkang tak tahu malu ker..??  Tanpa segan silu membuat janji-janji palsu untuk PRU yang akan datang pula..??  Apabila pengundi menuntut janji-janji terdahulu, pelbagai alasan diberikan termasuk cubaan mengalihkan kesalahan tidak dapat menunaikan janji-janji kepada Barisan Nasional pula.
Pada Pilihan Raya Umum yang lalu, janji-janji manis ditaburkan Pakatan Pembangkang tanpa melihat dan mengkaji sama ada janji-janji itu dapat dilaksanakan atau pun tidak, hinggakan ramai pengundi yang terjebak dalam perangkap mereka.

Jika Program 100 hari Pakatan Haram dilaksanakan, dari segi kewangan ia membazir dan tidak amanah.
Ianya akan menyebabkan negara menanggung beban kos yang amat besar mencecah RM 100 Billion.
Kerajaan Persekutuan yang sedia ada sekarang begitu kuat bekerja untuk menampung dan mengumpulkan wang untuk negara, sebaliknya Pihak Pembangkang sewenang-wenangnya nak menghabiskan kewangan negara.
Jika hasrat Pembangkang ni mudah diterima oleh rakyat tanpa memikir agenda sebaliknya, rakyat akhirnya akan terpedaya malah negara akan jatuh muflis. Jika sayangkan anak-cucu kita, janganlah termakan "umpan" janji-janji manis Pakatan Pembangkang jika menang pada PRU ke 13.

Sudah lebih 2 tahun Pakatan Pembangkang memerintah Kerajaan Negeri Kedah, Pulau Pinang dan Selangor serta dah 20 tahun memerintah Kelantan, Apa janji-janji manis yang telah ditunaikan oleh mereka ni..??

Deeiiiyy.....Ciittt....Poorraaahhh....!!! .....Itu PKR ...Auta punya kaki...!!!

3 comments:

Anonymous said...

piii rahh PKR & PAS & DAPIG !!! dulu aku sokong PAS..tapi sekarang insap dahhh oooiii...gigil nak memerintah negara sampai sanggup jadi balaci DAP & PKR .. tuuuiiiii... mengata orang dia yang lebih.. !!

Anonymous said...

itu la.. dulu pun aku sokong pas.. islam kan.. tp sekarang PAs cam bukan parti pas dulu.. PAS nie aku pun x tau aper hala tuju dia skrang.. xyah la geng ngan PKR ngan DAP..

Anonymous said...

PAs memang hamPAS, bauk pun tarak, Parti Ajaran Sesat tajaan najis, DAP memang DAPig, parti kaum imigran yg bercita2 besar nak menguasai pemerintahan negara.. PKR lagi mcm sial, parti yg mengangkat 'peliwat kena reject' utk jadi ketua umum, mcm bangsat pengkhianat org melayu dan negara..

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...