PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, December 23, 2010

1 MALAYSIA - SIAPA TIRU SIAPA ..??

 Nampaknya Pakatan Pembangkang dah jadi Pakatan Temberang, sebab Isu 1 Malaysia yang dilontarkan oleh juak PKR ni dengan nada sombongnya mengatakan 1 Malaysia ni ditiru dan diciplak hak Indonesia. Dah Ketua Pembangkang pun kaki putar alam, dah tentu puak-puak mereka bertambah mereng otaknya. Kalau nak disuroh wat cerita-cerita dusta, PKR ni memang "POWER" dalam bab ni.
Sebenarnya, slogan ini adalah inisiatif pemerintah Jogjakarta yang dilancarkan Oktober 2009, sempena Jogja Java Carnival 2009, kira-kira 6 bulan selepas 1 Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, dilancarkan oleh PM di negara ini.

Bagi orang yang berakal, buang masa sahaja untuk menyebut tentang isu tiru-meniru, atau klaim-mengklaim, curi-mencuri. Semua falsafah, semua seni, semua budaya adalah milik tamadun manusia yang diciptakan berbeza-beza dan terkurung dalam batas sempadan ciptaan manusia yang mengasing-asingkan mereka.

Oleh kerana kejayaan yang cermerlang dikecapi oleh Malaysia mungkin maka itu Indonesia pun bertindak demikian, kalau tidak masakan akan timbul 1 Indonesia. Sedangkan kita telah lama mendahului mereka dengan penggunaan 1 Malaysia.

Maka, apakah 1 Indonesia itu juga mengikut One Israel? Apakah mereka juga terlibat dengan khidmat APCO Worldwide? Apakah mereka tidak layak menggunakan slogan yang sama? Itukan bahasa mereka juga....Tak caya gak...Cuba lihat sini.KLIK DISINI

Betul tak cakap KL BOYZ...?? Pakatan Pembangkang ni memang sah kaki temberang putar alam terbaik masakini macam MalaysiaKini - Media Massa Tunggangan PKR ....Tentang 1 Malaysia ni nak dibelit-belitkan juga.. Apalah Anwar dah ajar mereka ni....nak jadi apa diaorang ni ye...??

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...