PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, May 21, 2013

MELAYU PR BOIKOT BARANGAN ORANG MELAYU..!!!




SYED BUKHARI KRONI BN..??? MONOPOLI PERNIAGAAN..??? BILLIONAIRE YANG KAYA SEORANG DIRI..??? Lihat baik-baik carta senarai orang terkaya Malaysia diatas...

Mari kita baca fakta Jasa Tan Sri Syed Mokhtar Bukhari kepada orang Melayu...

1.Tan Sri Syed Mokhtar Bukhari telah membina Yayasan al-Bukhary yang ditubuhkan pada Mac 1996 untuk membantu golongan miskin, khususnya dalam bidang pendidikan.

2.AlBukhary International University adalah university bagi orang Islam sahaja yang berpusat dikedah iaitu 100% penajaan biasiswa kepada semua pelajar yang belajar disitu. Bermakna yuran belajar semua pelajar adalah dibawah tanggungan Tan Sri Syed Al Bukhary.

3.Hingga kini, Yayasan al-Bukhary telah membelanjakan lebih RM300 juta bagi aktiviti keagamaan, kebudayaan dan pendidikan.

4.Yayasan ini bukan sahaja menghulurkan bantuan kepada pendudud negara ini, malah juga negara-negara Pertubuhan Persidangan Islam (OIC).

5.Antara projek besar yang dijalankan adalah pembinaan Kompleks al-Bukhary bernilai RM400 juta di Kedah. Kompleks itu memainkan peranan sebagai pusat yang lengkap dengan pelbagai kemudahan seperti masjid, pusat perubatan, pusat komuniti, rumah anak yatim, akademi khas bagi warga tua dan pusat pengajian tinggi.

6.Yayasan ini juga membangunkan Muzium Kesenian Islam Malaysia di Kuala Lumpur yang bernilai RM100 juta. Bangunan empat tingkat itu adalah muzium pertama di rantau Asia Pasifik yang memaparkan hasil seni Islam.

7.Yayasan al-Bukhary juga membina 16 buah masjid di serata negara.

8.Terdahulu pada tahun 2000, Yayasan Al-Bukhary mendermakan sejumlah RM7.75 juta kepada Oxford Centre for Islamic Studies, iaitu pusat pengajian Islam yang terkenal di serata dunia.

9.Pada November 2007 pula, Yayasan Albukhary telah menaja lebih 30 pelajar ke Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.

10.Yayasan Al-Bukhary pernah terlibat dalam menyumbang RM3 juta kepada Tabung Kemanusiaan Lebanon bagi membantu meringankan penderitaan rakyat negara itu yang menjadi mangsa kekejaman Israel.

Adakah bangsa Melayu sendiri masih ingin dijadikan musuh oleh kalangan Melayu PKR dan Melayu PAS dengan memboikot barangan Melayu sendiri..??




5 comments:

Anonymous said...

Melayu memang ramai yang PHD atas sebab itulah mereka suka menjatuhkan bangsa sendiri....

Anonymous said...

Apa nak buat bro... Melayu pr kini telah dicucuk hidung oleh cina dap...
Bermula dgn ABU, kemudian ini kalilah , pemulauan dap terhadap gardenia dan minyak masak felda (saji), dan sejak dulu mengisytihar perang kpd syed albukhary yang banyak menolong melayu... Dalam kepala melayu pr, hanya ada kebencian terhadap umno sehingga sanggup memfitnah dan mengkhianati bangsa sendiri.

Anonymous said...

biarlah melayu membenci dan menghina bangsa melayu sendiri...tapi aku tetap bangga menjadi orang melayu walau dihina dan dibenci...

Anonymous said...

melayu yang benci melayu jadi kaya raya, nak Tanya, kamu adake bayar zakat, kamu adake buat yayasan untuk bantu melayu lain, kamu ada ke buat masjid dan surau untuk orang islam, kalau kamu mahu menjatuhkan melayu yang banyak berjasa banyak berbakti pada bangsa kamu, eloklah kamu keluar dari bangsa melayu, dan jadi lah bangsa ynag suka membenci orang lain, makan benda haram, suka hulur untuk rasuah, dan tidak ada ugama,,, kamu paham bangsa apa tu kan..

Anonymous said...

Sekaranglah masanya menteri-menteri mengubah kesilapan yang lalu.. naikkan semula sek agama rakyat, jangan beri banyak sangat permit kearah hiburan, tutup sek2cina., tutup universiti tunku abdul rahman... satukan balik kaum2 ini dalam satu sekolah seperti zaman 60an dulu.. baru kita boleh pantau hati budi kaum ini.. ikut contoh negara indonesia tak seorg pun rakyatnya berbahasa cina walaupon berbangsa cina.. sampai namanya pon menunjukkan keindonesian.. itu yang kita mahu.. jika diorg menentang.. suruh pilih negara mana diorang nak pergi...

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...