PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, April 17, 2012

MEMO UNTUK RAKYAT PAKATAN YANG BUTA HATI...!!!



Ini nak bagi tahu sikit kepada rakyat yang tahu hanya mengguna saja, tentang harga tak tahu langsung berapakah peruntukkan sebenar telah diberikan kerajaan setiap apa yang rakyat belanjakan.

Jangan pula memandai kata kerajaan tak pernah terlibat dengan barang keperluan dirumah. Ini kerana setiap apa yang digunakan rakyat, kerajaan pasti akan keluarkan duit untuk menambah harga bagi melengkapkan pemebelian untuk barangan tersebut.

Jangan pula tak ambil peduli tentang hal ni, akan membuatkan otak pemikiran tu jadi tak tentu hala memikir, kerana akan dirosakkan oleh cerita donggeng Pakatan PR. Sebab utamanya adalah ketuanya, Anwar yang kuat sangat menipu dan pandai mereka cerita khayalan.

Kalau dah ketua pemimpinnya macam ketam jalan mengereng senget je, pemimpin pakatan PR yang lain bertambahlah tak senonoh.

4 comments:

Anonymous said...

Dia org tu mmg tak paham, tahunya nak komen aje.. Saya cadangkan kerajaan kena letak harga sebenar kat barang tu ditolak subsidi kerajaan jumlahkan dan kmdian baru harga yg di bayar rakyat.. Baru mrk yg bodoh tu paham agaknya..

Anonymous said...

Oh gitu ke. Baru faham. Ok PRU 13 gua undi BN.

tukang telek said...

Saya sokong harga sebenar dan harga subsidi kerajaan ditampal pada barangan subsidi. Supaya orang-orang tak reti ni mengerti.

Anonymous said...

Aku setuju... Bodoh dorang tuh... Kan kerajaan dah bagi subsidi apa nak lagi...

Macam harga petrol dah subsidi pon bising lagi...

RON 95 = RM3.35 - SUBSIDI SEBANYAK RM1.45 so kita bayar... RM1.90 je

RON 97 = RM2.90 (jual xde potongan subsidi so bayarlah RM2.90)

So korang paham dak ni? Ker aku kena ajar balik math? Guna akal sikit buat kira2 jgn pakai lutut hahahha... Lagi mau melalak dorangkan...sengal... Sapa lah lantik lu

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...