PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, May 25, 2011

PEMBOHONGAN ISU MINYAK OLEH PAKATAN HARAM TAK MENJADI..!!!




Baru-baru ni belum lagi harga minyak petrol ron 95 dinaikkan, pakatan PR sudah mula berniagakan cerita dusta kepada pelusok rakyat Malaysia yang kononya Malaysia ni negara perompak kerana hasil jualan minyak.

Adakah mereka sedar yang penjualan minyak petrol dan diesel masih bersubsidi di Malaysia...?? Ini dia kenyataan yang telah dikeluarkan oleh pakatan pembangkang :-

Kerajaan Rakyat l Singapura : HARGA minyak petrol dan diesel telah berkurangan buat kali kedua dalam dua minggu, sedang kebimbangan tentang ekonomi global terus menjejas harga minyak.

Chevron Singapore Pte Ltd, yang menjual minyak jenama Caltex, merupakan syarikat pertama menurunkan harga semua gred minyak, iaitu sebanyak 3 sen seliter, pada 6 petang kelmarin.

Singapore Petroleum Co (SPC) mengambil langkah yang sama sekitar sejam kemudian, disusuli Shell malam itu.Syarikat penjual minyak secara runcit terbesar di Singapura, Esso, merupakan yang terakhir menurunkan harga minyak. Ia hanya berbuat demikian semalam pagi.


Seliter minyak petrol gred oktana 95 jenama SPC dan Caltex sekarang berharga $2.04, sementara seliter minyak petrol gred oktana 92 bagi kededua jenama itu berharga $1.99.

Harga seliter minyak petrol gred oktana 98 jenama SPC pula turun kepada $2.09, sementara jenama Caltex sekarang dijual pada harga $2.175 seliter.

Minyak jenama Shell kekal termahal, iaitu seliter petrol gred oktana 95 berharga $2.045, seliter petrol gred oktana 98 berharga $2.095 dan seliter petrol gred V-Power dijual pada harga $2.304.

Minyak diesel jenama SPC dan Caltex dijual pada harga $1.60 seliter, sementara di stesen minyak Shell ia berharga $1.603 seliter.

Harga baru itu tidak mengambil kira diskaun yang ditawarkan di kedai-kedai minyak.

- ULASAN PAKATAN PEMBANGKANG (HARAM)

Sebenarnya kita semua tahu dan sedar bahawa nilai matawang Singapura yang digunakan berbanding duit Malaysia adalah bersamaan dua kali ganda. 

Takanlah perbezaaan senang sebegini rakyat pakatan haram tak dapat nak bandingkan, terbuktilah pembangkang ni cuba membawa cerita yang karut dan membohong sahaja.

CONTOH:-

1.Seliter minyak petrol gred oktana 95 jenama SPC dan Caltex sekarang berharga $2.04, sementara seliter minyak petrol gred oktana 92 bagi kededua jenama itu berharga $1.99. (BERSAMAAN RM4 LEBIH SELITER)

2.Seliter petrol gred oktana 95 berharga $2.045, seliter petrol gred oktana 98 berharga $2.095 dan seliter petrol gred V-Power dijual pada harga $2.304.
(BERSAMAAN RM5 SELITER)

Ini bukti rakyat Singapura pun cuba mendapatkan subsidi rakyat Malaysia...!!!



Bukan itu sahaja tetapi bahan keperluan pun dirompak rakyat Singapura...!!!



Jadi boleh percaya ke Pakatan PR yang kuat dengan pembohongan dan putar belit..??

Rakyat yang bodoh dan bingai boleh la percaya temberang PR ni..!!!?

1 comment:

Jeepers Creepers said...

pengikut pembangkang kebanyakkannya bodoh..tu sebab senang senang kena tipu dengan anwar, nik aziz dan lim kit siang.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...