PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, December 19, 2014

HARAPAN DAP HURU-HARA KAN ORANG MELAYU BERHASIL..!!!


Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Pulau Pinang hari ini membuat 25 laporan polis berhubung kenyataan Ketua Menteri, Lim Guan Eng bahawa orang bukan Islam di negeri ini boleh menggunakan kalimah Allah.

Timbalan Yang Dipertua Perkasa Pulau Pinang, Azmi Alang yang mengetuai anggota Perkasa dalam membuat laporan polis itu, berkata pihaknya menggesa polis mengambil tindakan keras terhadap Lim yang dilihat cuba mempersenda kalimah Allah.

Beliau berkata sebagai seorang pemimpin yang mendapat sokongan rakyat di negeri ini Lim seharusnya peka hal-hal berkaitan agama dan bangsa lain.

"Kami juga menyerahkan memorandum kepada polis supaya tindakan dapat diambil ke atas ketua menteri. Sebagai ketua menteri, dia (Lim) mesti tahu asal usul agama Islam dan agama-agama lain di negeri ini. Dia tak boleh mempertikaikan hak-hak agama lain.
"Kenyataan itu juga seperti mempertikai Yang di-Pertuan Agong, ketua agama negara (dan Pulau Pinang)... kita pun menghormati bangsa lain, kenapa dia nak mempertikaikan orang Melayu dan agama Islam," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut, di sini.
Jumaat lalu, beberapa portal melaporkan bahawa Lim memberi kebenaran kepada orang bukan Islam di Pulau Pinang menggunakan kalimah Allah.
Lim juga dilapor berkata larangan penggunaan kalimah Allah yang termaktub dalam Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Pulau Pinang 2004 tidak terpakai kepada bukan Islam kerana penguatkuasaannya hanya sah kepada orang Islam.
Sementara itu, seramai 30 anggota Perkasa berhimpun di hadapan Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) bagi menyatakan bantahan terhadap kebenaran penggunaan kalimah Allah kepada orang bukan Islam.
Suasana menjadi tegang apabila kumpulan itu tiba di perkarangan Komtar pada jam 2.30 petang dan cuba naik ke pusat pentadbiran kerajaan negeri di tingkat tiga untuk menyerahkan memorandum kepada Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Islam Pulau Pinang, Datuk Abdul Malik Abul Kassim, namun dihalang polis.
Komen KBC :-
1. Ketegangan di sekitar isu pemakaian kalimat Allah ketika ini adalah akibat kegagalan menghayati tradisi menjaga sensitiviti umat Melayu-Islam. Mereka yang berkeras mahu menggunakan kalimat Allah dalam konteks agama Katolik bukan tidak tahu tentang keberatan umat Islam terhadap tuntutan mereka. Sikap tersebut tidak lain adalah gejala hilangnya kepedulian terhadap perasaan dan pendirian orang lain. Seharusnya mereka berusaha untuk cuba memahami keberatan umat Melayu-Muslim terhadap pemakaian nama Allah dalam konteks agama selain Islam.
2. Hanya Dia yang bernama Allah, nama yang dipilih sendiri oleh Allah khusus untuk diri-Nya, tidak siapa pun boleh memakainya selain Allah sendiri. Ia adalah al-Ism al-A`zam, Nama Agung bagi Dhat yang wajib al-wujud. Ia adalah nama yang merujuk Dhat yang meliputi seluruh sifat ketuhanan.
3. Allah bukan nama am yang siapa sahaja boleh memakainya, dan bukan juga kata umum tanpa makna dan definisi tertentu sehingga siapa sahaja boleh memakainya. Andainya kalimat Allah dimaknai lain daripada makna dan definisi hakikinya, jelas akan menimbulkan kekacauan semantik yang serius.
4. Ternyata Allah adalah nama yang menyebatikan makna tauhidik, nama yang menolak syirik, dan sekaligus nama yang menafikan faham trinity (Tidak beranak dan tidak diperanakkan). Kerana itu surah ini disebut juga dengan nama Suratu ‘t-Tawhid.
5. Kegiatan menyebarkan agama Kristian di kalangan pribumi Melayu itu dilakukan atas nama “…cultivating the waste and barren soil of the native mind”. Usaha mengkristiankan orang Melayu telah dilakukan dengan bersungguh-sungguh, termasuk dengan menterjemahkan Bible ke dalam bahasa Melayu. Untuk itu mereka telah mendapatkan khidmat Abdullah Munsyi. Bagaimanapun orang Melayu berpegang kuat dengan Islam. Abdullah Munsyi yang terlibat dalam penterjemahan Bible mendapat gelar ejekan “Abdullah Paderi”.
Bilamana Anwar sudah tidak menghormati ULAMA’ di dalam PKR di atas nama kepentingan POLITIK; maka kita akan menyaksikan kemerosotan sokongan orang Melayu terhadap PKR di masa akan datang ini.
Anwar makin gila politik sampai menggadai agama?

15 comments:

Anonymous said...

Tiori pengkaji Brtish dan Barat memberi penekanan kepada konsep Nusantara, seolah Semananjung Malaysia merupakan sebahagian daripada Nusantara Melayu. Kenyataan ini menafikan peranan Siam yang telah lama menduduki Semenajung. Hakikatnya, Semananjung dan Siam disambung dengan segenting kra dan laluannya lebih mudah dari Semananjung ke Siam, berbanding laluan perarairan dari Indonesia. Raja Siam menguasai sepenuhnya Semananjung sehingga diserang Majapahit/Sri Vijaya, tapi masih lagi Kerajaan Siam mantap selepas itu dan memungut ufti sampai ketibaan British. Konsep Nusantara serta keperibumian Melayu disebarkan oleh British dengan tujuan melumpuhkan pengaruh Raja Siam dan seterusnya menguasai Semanajung sebagai jajahan.
Sebanarnya, orang Melayu, yang merupakan “seafarers” dapat layanan baik daripada Raja Siam dengan syarat penyewaan Tanah dibayar dalam bentuk bunga emas.
Untuk tujuan penjajahan British lebih selesa berbincang dengan Raja2 Melayu berbanding Siam.

Cicit Maharajalela said...

Gerakkan kempen bunuh Lim Guan Eng...babi ni patut dibunuh saja

Anonymous said...

Anon12.33 ingat dap baca sjarah ka. Teori ka apa ka ini tanah melayu dh bzaman brajakan melayu. Klau british tk dtg pun raja melayu wujud yg tk wujud tu dap dn sewaktu dgn nye

Anonymous said...

fucking animals

Anonymous said...

Why bother to use the word Allah when they themselves only worship the son, not the father.

Sure are a confused lot.

Anonymous said...

sebenarnya yang datang sini dulu bukan british tapi portugis yang serang melaka dulu, bunga emas dibayar dari kerajaan kedah klantan trengganu tupun zaman sebelum islam....zaman melaka siam takut dgan krajjaan melaka....bro 1233 diatas jangan maintembak je

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Unknown said...

Но Шлюхи и индивидуалки Киева покажут вам, что такое настоящий секс и на что способна женщина в постели. Очаровательная куколка, имеющая отличную фигуру и стройные ножки, с удовольствием подарит состоятельному джентльмену всю свою любовь и нежность.

anabolic rx24 asli said...

nice blog

Unknown said...

PERTAMA SAYA INGIN MENYAPA SEMUA PENGUNJUNG SITUS INI DENGAN KATA ASSALAMU ALAIKUM WR WB, SALAM KEPADA SEMUA SAUDARA2,MAAF SEBELUMNYA MAKSUD DAN TUJUAN SAYA HANYA INGIN BERCERITA SEDIKIT TENTANG PENGALAMAN SAYA BERSAMA KELUARGA BESAR SAYA,INI BUKAN REKAYASA ATAU PUN CERITA KARNA INI BENER BENER TERBUKTI SAMA SAYA.

Perkenalkan saya MBAK FITRI SULISTIAWATI saya sangat berterimah kasih banyak kepada AKI atas bantuanya angka ghoib yang aki berikan kepada yaitu (9135) benar-benar tembus 100%, mohon maaf AKI ini pengalaman saya…waktu itu saya pernah minta bantuan pada seseorang yang mengaku pintar meramal angka jitu…dan saya harus belajar untuk mendapatkan angkanya sampai saya hutang sana sini tapi apa yang terjadi angka yang saya terimah ngak ada yang keluar mampus dalam hati kecil saya….dimana saya harus bayar hutan yang terlanjur menumpuk ,hingga akhirnya saya di kasih info kepada teman saya untuk menjadi member AKI MUPENG,dan ternyata angka ritual ghoib yang AKI kirim kepada saya ternyata jitu..akhirnya terbayar hutang saya ini dan akhirnya saya Membeli 1 unit rumah di Karawang, Tanah Kavling, dan franchise minimarket .hanya sekedar pengalaman saya…bagi anda yang mau mencoba angka ghoib dari AKI MUPENG silahkan hub/sms di nomor (''0852-9445-0976''),atau KLIK DISINI ngak usah ragu-ragu…karna saya sudah merasakanya..terimah kasih AKI MUPENG.

BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RITUAL ,,,,,,
2D.3D.4D.5D.6D
angka GHOIB:SINGAPURA
angka GHOIB:HONGKONG
angka GHOIB:MALAYSIA
angka GHOIB:LAOS
angka GHOIB:SIDNEY
angka GHOIB:CAMBODIA
angka GHOIB:CHINA
angka GHOIB:KOREA
angka GHOIB:ARAB SAUDI
angka GHOIB:BRUNEI DARUSSALAM
angka GHOIB:TAIWAN
angka GHOIB:THAILAND

Anonymous said...

Lampung
Lampung
Apple
youtube.com
youtube.com
apple
vivo
ninonurmadi.com

Kiss918 said...

Thank you for this excellent post. Very informative!
kiss918 is arguably the most prominent online casino in Malaysia, bringing you the hottest, top trending games on the internet, all in one destination. 918 Kiss has all sorts of entertainment content, ranging from fishing games and live table games to one of our main attractions that is slot games.
kiss918 online
Kiss918 apk

JQK22 said...

JKQ22are the best online casino gambling portal comprised of dedicated and responsible group of people focused to deliver the best and most accurate information about the online casino industry in general with the best customer service. provides variety of attractive and easy to win promotion such as 100% Welcome Bonus, Daily Deposit Bonus, Live Casino Cash Rebate, Slot Rebate, Sports Cash Rebate and even Birthday Bonanza on your birthday! Besides, also provides their own JQK Poker LC Gaming bonus, 918Kiss & Mega888 Cash Rebate bonus as well. Almost every month or every big event such as Chinese New Year, Songkran, Christmas, we will also provide special promotions! This is part of the reason JQK22 review is one of the tops in Malaysia.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...