PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, September 24, 2013

GAJI KAKITANGAN AWAM BAKAL NAIK LAGI...!!!



Satu berita baik bakal dilaksanakan buat 1.4 juta kakitangan awam disektor Kerajaan, mereka yang terlibat bakal menerima kenaikkan gaji tak lama lagi.

Ini adalah hasil pertimbangan pihak kerajaan untuk Pelarasan Gaji kakitangan awam bagi mempertingkatkan perkhidmatan yang cemerlang untuk setiap rakyat Malaysia.

Gaji Baru ini bakal dikuatkuasakan Seawal Disember 2013. Berita ini KBC baru sahaja dapat daripada Putrajaya sebentar tadi. 

Berdasarkan maklumat yang KBC terima, melalui salah seorang panel yang terlibat memaklumkan akan ada berita gembira sekitar 3 bulan daripada sekarang.

Penyelarasan gaji baru telah pun dijalankan dan dijangka akan mula dikuatkuasakan sekitar bulan 12 (Disember 2013) ataupun seawal tahun 2014.

Berita gembira ini bakal mengurangkan lagi kos saraan hidup kakitangan kerajaan masakini yang melonjak naik mengikut kemajuan era zaman baru ni.

Sudah pasti ia bakal membantu dan menambahkan pendapatan kakitangan awam untuk terus memajukan diri berjuang memberi perkhidmatan terbaik kelak.

15 comments:

Anonymous said...

asyik asyik pegawai dalam perkhidmatan ajer. pegawai pencen tak der ker? agaknya pegawai pencen belum boleh mengundi lagi kot atau pun pegawai pencen tak perlu belanja agaknya. mungkin kerajaan selepas ni akan umumkan kepada semua kakitangan pencen akan dikecualikan membayar segala apa keperluan disemua kedai dan gedung pakaian diseluruh negara. kalau nak gunakan dacing, mestilah selalu di calibrate.

Pendi Pilus said...

Salah satu langkah kerajaan untuk capai negara maju dgn rakyat berpendapatan tinggi. Bayangkant saban tahun kakitangan kerajaan dapat kenaikan gaji sehingga 2020.

Anonymous said...

Setuju pencen pun mesti naik. Tapi naik tak naik pun, pencen tetap naik 2% setahun.

Anonymous said...

bohonglah... mana ada gaji naik. elaun naik ada lah. heheheheh

Anonymous said...

Aku tak halalkan cukai yang dibayar kepada kerajaan untuk menaikkan gaji kakitangan awam, dalam pada segelintir dan mungkin sebahagian besar kakitangan awam makan gaji buta dan menjadi agen penerima rasuah! Sampai kiamat sekalipun aku takkan halalkan...Ingatlah semua kakitangan awam...ingat rezeki yang kamu telan itu...ingat kereta baru yang kamu pandu itu...ingat anak dan isteri..sekian.

Idris Jalaikan said...

Kenaikan la tu. Elaun lain. Ni gaji pokok. Dapat pinjamam beli rumah sama kereta interest rendah pulak tu. Bila dah tua ada pencen kalau mati awal pun dapat kat spouse dan anak2. Jadi paham2 la semua tu duit cukai jadi kerja la dengan cemerlang. Nak mengundi sapa tu lu punya pasal, tapi sendiri mau ingat la.

Anonymous said...

Kakitangan awam 80% bumiputera. Kalau PR memerintah keseluruhan staf kerajaan akan dikurangkan ke 50%. Tapi, oleh kerana cadangan itu datang daripada DAP, kakitangan kerajaan kaum Melayu akan tinggal 30% daripada asal walaupun dibuat kiraan semula kembali menjadi 80%. Tetapi itu tidak lama, bila PR naikkan lagi gaji kakitangan awam ini untuk menarik lebih ramai kaum Cina, sehingga Bumiputera hanya tinggal 50% bekerja di sektor-sektor awam.

Anonymous said...

Kepada Anon September 25, 2013 at 2:27 PM

EXCUSE ME???????? Ingat kakitangan swasta aje bayar cukai pendapatan??!! Kakitangan kerajaan pun bayar cukai LA. Tolong betulkan statement awak yang tak betul tu.

Anonymous said...

mana ada naik gaji ini semua rumor.mana kerajaan mau korek duit lagi.banyak duit tu mau pakai bukan juta billion tu.

Anonymous said...

Semua rumors pasal staf gomen nikk gaji sebelum ni jadi kenyataan. Apa lagi nak curiga?

Anonymous said...

sektor swasta gaji lebih tinggi dan dapat dapat bonus 3 bulan gaji ...tak pernah kakitgn awam komplen pon...sama sama bayar tax...

Anonymous said...

aku dah pencen sebab di serap masok penswastaan kerajaan masa dulu tak cukup service maxima,kurang 4 tahun je untk cukup... jadi pencen aku dapat cuma... RM Setengah Ribu Tujuh Puloh aje... tak dapat pun pencen minima..anyway syabas engkau orang dapat naik....

Anonymous said...

Askm,angkat tgn sket sape yg tak halalkan kerajaan bg gaji kt pekerjanya..erm..kau sape nk tentukan halal haram,tok guru pun tak cakap mcm tu pun der,kau ingat kau lbh bsr dr ahli majlia agama ke.?sedar la sikit.

Anonymous said...

jangan irihati dengan kakitangan awam.kalau nak serupa mereka masuk gomen la. ni tak,! asyik irihati jer...busuk hati, sakit hati, dan macam2 berkenaan dengan hati...ingatlah rezeki itu hak Allah...sama ada u suka atau tidak...

Anonymous said...

takde naik pun.gaji yg ada skang ni pun tak cukup.baru ura2 nak naik gaji barang dah melambung naik,jadi apa makna klu gaji naik skali pun sbb sama je.tu blm tolak untuk byr duit motor,ptpn ngan sewa rumah.satu lagi hal kempen suruh pekerja beli rumah dulu sblm beli kereta.klu harga rumah tu murah dan mampu milik boleh la ini gaji ciput nak byr duit muka pun tak mampu lagi satu klu tempat kerja tu dekat dgn tmpt tinggal takpe la jgk boleh la naik pengangkutan awam @ jln kaki ini punya la jauh kena hantar bekerja nak mintak tukar asyik alasan takde kekosongan je..

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...