PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, April 4, 2013

BEZAKAN 2 VIDEO NI..SIAPAKAH YANG DIPERMAINKAN..??



Mari kita sama2 tonton video diatas dan nilaikan jenis manusia yang KBC maksudkan ni, benarkah pengakuan ini dibuat secara ikhlas dan jujur..??

Ataupun semata2 hanya untuk mendapatkan bantuan yang akan diberikan..?? Bukankah tangan yang memberi adalah lebih mulia dan baik daripada menerimanya.

Bukankah kita sebagai manusia sepatutnya berterima kasih kepada yang sudi membantu, walaupun memang benar ia adalah kehendak Allah Ta.ala membuka pintu hati seseorang untuk tampil membantu memberikan sedikit kesenangan.

Video diatas juga jelas membuktikan jenis manusia yang KBC maksudkan, TALAM DUA MUKA..!!!

Persoalannya, bagaimanakah cara kita membalas jasa yang baik tu..?? Lihat video dibawah...



Video diatas ni pula dah macam pembaca berita yang kena bercakap ikut skrip yang sudah tertulis. 

Bukanlah kesah sangat jika menyertai UMNO ataupun tidak, tetapi keikhlasan seseorang yang tampil untuk membantu meringankan masalah mereka.

Haruskah kita sebagai manusia mengucapkan Terima Kasih ataupun mengaibkan dan memalukan yang tampil membantu..??

Bebudak ni belajar Agama Islam yang macamana..?? Islam PAS ke..??

Islam PAS memang tak pertahankan Kalimah Allah digunakan didalam Bible Kristian untuk menggantikan perkataan "GOD" mereka, malah disokong oleh Pok Nik Kelate..!!!

Budak ni cuma terperangkap dalam permainan kotor dan jahat PAS, maklumlah PAS tak seperti dulu..!!!

3 comments:

Otak geliga said...

JUJUR dari pemerhatian aku berdasarkan 2 video yg ditunjukkan ada 2 kemungkinan:

1)Pelajar pondok tu mmg TAK TAU yg dlm majlis tu dia kononnya "TERPAKSA" cakap SOKONG UMNO sebagai mewakili rakan2 yg lain.....sila lihat pada minit ke 0.32....LIHAT MIMIK MULUT & MATA dia yg menunjukkan dia JIJIK nak cakap SOKONG UMNO.....akupun terGELAK.....hahahaha....tapi apa yg PASTI, TIADA SKRIP YG KELIHATAN MASA DIA BERUCAP

2)penafian yg dibuat kemudiannya jelas nampak dia GABRA SIKIT tapi JELAS seperti seorang "bakal" pembaca berita baru belajar baca teks ucapan yg disediakan...walaupun teks x kelihatan, tapi MATANYA kita tau sdg baca teks

walau apapun sebabnya JELAS budak ni mmg mukanya adalah MUKA TALAM.....mmg lawak bro...ni namanya PAKSA RELA....hahahahaha

Anonymous said...

video yang mula-mula tak jelas buah butirnya.....ttiba keluar sokong Umno....macam teragak-agak nak cakap...

Anonymous said...

Kayalah mu Tok Gulu, tanah banyak. Ludah ke makan,, pura2 makan. Tok. Guru pun dah pandai berlakon

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...