PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, September 29, 2012

KERAJAAN PR KHALID DI SAMAN KERANA MUNGKIR JANJI..!!!


Shah Alam, 28 September -- Firma Guaman Kamaruddin And Partners, hari ini telah dilantik seramai 1300 pengguna air di negeri Selangor untuk menfailkan tuntutan di Mahkamah Tinggi Shah Alam terhadap kerajaan negeri Selangor, Menteri Besar Selangor dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) bagi mendapatkan tunggakan subsidi air di bawah Skim Air Percuma yang dijanjikan dalam manifesto pakatan PKR dan PAS Selangor pada pilihanraya umum ke-12 yang lalu.

Peguam , Kamarudin Ahmad berkata, tuntutan oleh kumpulan pengguna air hari ini merupakan kumpulan ketiga dari kawasan penduduk Kinrara Puchong, Bukit Mahkota Cheras dan penduduk Seksyen 18, Shah Alam.

"Pihak plaintif yang menghuni flat kos rendah sangat kecewa dengan dasar diskriminasi yang diamalkan oleh kerajaan negeri Selangor ke atas plaintif dalam pemberian air percuma kepada pengguna air dalam negeri Selangor. Kerajaan negeri Selangor telah mengutamakan penduduk rumah teres dan banglo dari golongan kelas menengah dan atasan dalam pemberikan skim air percuma ini.

Plaintif-plaintif adalah pengguna meter pukal dan manifesto pakatan PAS dan PKR tersebut menjanjikan bekalan air kegunaan domestic secara percuma sebanyak 20 meter padu pertama setiap bulan tanpa menyatakan syarat bahawa pengguna air mesti menggunakan meter individu," ujarnya kepada pemberita selepas menfailkan saman di Mahkamah Tinggi Shah Alam, pagi tadi di sini.

Tambahnyaa, SYABAS seharusnya telah menukar meter plaintif-plaintif daripada meter pukal kepada meter individu memandangkan kerajaan telah mengarahkan Program Penukaran Meter Individu kepada SYABAS sejak tahun 2007 dan sekiranya Syabas gagal berbuat demikian, ianya bukanlah kesalahan plaintif untuk dinafikan hak penikmatan skim air percuma tersebut.

"Saya hendak jelaskan latar belakang tuntutan plaintif iaitu pada tahun 2008, pengguna air di negeri Selangor terbahagi kepada dua golongan iaitu golongan pertama adalah mereka yang menggunakan meter individu manakala golongan kedua ialah mereka yang menggunakan meter pukal.

Oleh yang demikian, skim air percuma yang dijanjikan dalam manifesto PAS dan PKR Selangor secara automatisnya merangkumi kedua-dua golongan pengguna air.

Sehubungan dengan itu, saman tuntutan plaintif di Mahkamah Tinggi Shah Alam adalah usaha terakhir pihak plaintif bagi mendapatkan keadilan dan pembelaan dari sistem kehakiman negara memandangkan kerajaan negeri Selangor telah pun membuat keputusan untuk tidak melayan tuntutan hak skim air percuma daripada pengguna meter pukal domestic dalam negeri Selangor.

Dalam masa yang sama, Timbalan Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS), Ameer Firdaus Bin Mohd Shreef berkata, Penggunaan meter pukal tidak sepatutnya dijadikan alasan memandangkan perkara itu telah dijanjikan kepada semua pemilik kediaman di seluruh Selangor sekiranya pakatan pembangkang berjaya memerintah negeri ini.

Lebih mengecewakan kerajaan negeri lebih mengutamakan penduduk rumah teres dan rumah banglo daripada golongan kelas menengah dan atasan dalam skim air percuma tersebut, manakala golongan yang lebih memerlukan telah dinafikan hak.

Wakil penduduk Apartmen Lavender Vista, John Dawson berkata, terbukti kerajaan Selangor dan Khalid Ibrahim menipu dan memperdayakan rakyat, khususnya rakyat Selangor dengan mengumpan memberikan air percuma.

"Pada pilihan raya umum yang lalu, pakatan pembangkang yang diwakili PKR, Pas dan DAP melalui slogan Selangor Bersih, Maju Dan Berkebajikan telah berjanji untuk memberikan air percuma kepada seluruh rakyat di negeri Selangor sekiranya berjaya memegang tampuk pemerintahan negeri.

Malangnya, selepas diberikan mandat oleh rakyat untuk mentadbir negeri ini, mereka lupa pada janji mereka. Pelaksanaan pemberian air percuma sebanyak 20 meter padu atau subsidi RM11.40 oleh kerajaan Selangor hanya sekadar melepaskan batuk di tangga.

Friday, September 28, 2012

PAKATAN PR KENA UBAH YANG NI DULU...!!!


Inilah perkara utama yang harus diubah oleh puak yang banyak cakap dari buat kerja ni. Berceramah menyalak sana-sini tapi masih tak tunaikan janji-janji manis palsu kepada rakyat Malaysia.

Memberikan harapan palsu untuk setiap rakyat Malaysia, contohnya air percuma yang diberikan untuk setiap rakyat Selangor adalah tidak dirawat sebaiknya tetapi terus dibekalkan kepada rakyat Selangor.

Oleh kerana pentingkan diri sendiri daripada kesusahan yang dialami oleh setiap rakyat, maka masalah air ni masih berlanjutan sehingga kini.

Masalah air ni tetap membelenggu setiap rakyat Selangor kerana kekerapan terputus bekalan kerana masalah paip air pecah, tekanan air berkurangan dan pelbagai lagi masalah yang dihadapi rakyat oleh kerana MB Selangor PKR masih berkeras kepala dalam memberi kata putus untuk menyelesaikan masalah ini.

Satu lagi contoh harapan palsu ialah dalam memberikan pendidikan percuma kepaa golongan remaja, hanyalah satu dusta kerana sanggup menutup kolej pengajian diSelangor, malah menambahkan lagi yuran pengajian di kolej negeri pentadbiran Pakatan PR.

Pemimpin yang dah sarat umur ni berceramah janji lain tetapi pihak bawahannya buat benda lain. Yang tua-tua ni hanya sebagai IKON saja contoh terbaik Karpal Singh, beliau sendiri mengupah orang untuk membantunya bergerak kesana kemari.

Bagaimana nak uruskan sebuah negara jika diri sendiri pun minta dibantu..??

Bila dah tersebar penipuan janji-janji manifesto puak pembangkang, puak banyak cakap dari kerja ni mengatakan ianya tiak menguntungkan pula.

Kenapa semasa kerajaan BN memerintah Selangor dulu sanggup menangung kerugian demi kesenangan rakyatnya..??

Inilah buktinya Pakatan PR ni tak mampu menjamin masa depan rakyat Malaysia kerana hanya mengejar keuntungan daripada kesusahan setiap rakyat.

Majoriti senyap tu lebih baik dari yang menyalak berdemo tengah jalanraya..!!!

Thursday, September 27, 2012

CONTOH PEMBAZIRAN ANWAR DAN PAKATAN PR..!!!



INILAH jet eksekutif yang dinaiki Anwar bersama beberapa pemimpin pembangkang yang disiarkan dalam sebuah blog.

Kos menyewa jet eksekutif selama dua hari untuk membawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama beberapa pemimpin pakatan pembangkang lain ke Labuan, Sabah pertengahan bulan ini adalah berjumlah RM96,000.

Menurut sumber, kos tersebut meliputi semua caj termasuk bayaran juruterbang, jurutera dan perkhidmatan lain yang dikenakan Tjets Sdn. Bhd. (Tjets).


Difahamkan, urusan tempahan jet berkenaan dilakukan oleh seorang individu dari Sarawak.

Inilah bagusnya ketua Pembangkang la ni, jumlah sebegini dianggap terlalu kecil bagi mereka.

Jika benar memperjuangkan hak rakyat, takan sampai menyewa jet mahal sebegini...!!!?

Lagipun bukan nak berkhidmat untuk rakyat pun, cuma sekadar nak memperluaskan lagi politik politikus Anwar untuk mendapat kemewahan yang lebih dari sekarang ni.

Kalau nak memperjuangkan rakyat tak perlu lah sampai sewa jet untuk ke sesuatu tempat yang sememang sudah ada tambang kos murah.

Membazir, itu sajalah ungkapan yang seharusnya ditujukan kepada puak pembangkang yang kononnya tidak kejarkan wang ringgit.

Jika rakyat Malaysia masih tak sedar lagi dengan pembaziran yang dibuat oleh puak-puak rangkaian Anwar ni, tak tahulah nak cakap macamana lagi.

Agaknya mereka dah buta dengan tindakan pakatan Anwar kebelakangan hari ni. Ini belum dapat kuasa memerintah Malaysia, dah dapat nanti habis dibaham anak-beranak dalam pakatan pembangkang.

Pembaziran dikatakan memperjuangkan hak rakyat..!!! Memang gila pakatan PR ni..!!!

Sunday, September 23, 2012

PENDEDAHAN : PAS GERUN DENGAN BUKU NI..!!!


Inilah buku yang mengerikan PAS kebelakangan hari ni. Nak tahu kenapa PAS takut sangat dengan buku ini..??Sebabnya dalam buku ni menghuraikan dan menjelaskan penyelewengan PAS dalam membela nasib anak-anak yatim dan balu-balu mangsa Kejadian di Memali.

Kesemuanya didedahkan oleh Datuk Nakhaie Hj Ahmad, bekas Naib Presiden PAS yang juga berpengalaman selama 12 tahun di dalam PAS bahawa penyelewengan sebegini bukanlah perkara baru di dalam parti PAS.

Ia melibatkan wang penyelewengan dan penipuan berjuta ringgit milik berpuluh orang anak yatim, 14 balu dan 200 mangsa Memali oleh pihak Pas. Kenapa perkara sebegini boleh terjadi dalam parti PAS yang sering menyalahkan UMNO dalam bab wang ringgit.

Asyik mengata orang, hal sebegini terjadi juga dalam pentadbiran PAS. Lagi cuba ditutup, akhirnya didedahkan oleh orang PAS sendiri.

Zainon Ismail atau nama pena nya C.N Al-Afghani telah mendedahkan dengan berani dan terbuka berhubung dengan wujudnya penyelewengan dan penipuan berjuta ringgit milik berpuluh orang anak yatim, 14 balu dan 200 mangsa Memali oleh pihak Pas.

Akibatnya buku tersebut telah digam secara terhormat dan halus oleh kepimpinan PAS sehingga yang paling ketara ialah apabila buku tersebut dilarang daripada dijual ketika berlangsungnya Majlis Memperingati 25 Tahun Memali, November tahun lalu.

Selepas berlakunya kejadian Memali pada November 1985, anak- anak Allahyarham Ibrahim Libya telah dipergunakan cukup-cukupnya sehingga diusung ke mana-mana sebagai alat simpati bagi tujuan mengutip derma.

Apa yang memilukan masyarakat ialah kutipan wang jutaan ringgit hasil dari darah, keringat dan airmata itu tidak sampai kepada keluarga Ibrahim Libya tetapi telah disonglap oleh pihak tertentu di dalam Parti Islam SeMalaysia.

Darah, keringat dan airmata keluarga Ibrahim Libya telah dijadikan modal oleh PAS untuk meraih wang sebagai habuan dan kepentingan konco-konco mereka yang berserban dan berjubah. Mereka gamak memperalatkan dan mempergunakan apa sahaja untuk berkuasa waima nama Islam sekali pun.

Serakahnya mereka ini belum lagi dihitung bagaimana mereka menguruskan perolehan dari sumbangan wang-wang tunai dan barang-baranag kemas yang mereka perolehi dari sumbangan semasa ceramah-ceramah umum mereka yang mereka tadah sambil disulam seli dengan laungan “Takbir!!!”.

Semuanya hanyalah permainan politik PAS nak berkuasa..!!!

Saturday, September 22, 2012

MAT SABU DAN 300 PENGIKUTNYA MASUK UMNO..!!!


Berita terkini dari Pulau Pinang : Insaf dengan nasib dan masa depan orang Melayu di Pulau Pinang, seramai 300 ahli Pas dari Kampung Bakau Tua dekat Penaga di sini mengambil keputusan keluar daripada parti itu dan menyertai UMNO hari ini.

Tindakan itu diketuai Mohd. Subhie Yaakob, 50, yang turut digelar MAT SABU BAKAU TUA yang mengakui Pas kini terperangkap dengan permainan politik DAP yang ingin menguasai negara ini.

Menurut Subhie, dia telah lama memikirkan mengenai nasib orang Melayu yang sering ditindas oleh pentadbiran DAP namun hanya kini dia memiliki kekuatan untuk keluar daripada Pas dan berjuang bersama-sama UMNO.

Takda apa yang menguntungkan apabila terus menyokong PAS tambahnya kerana tiada bantuan diberikan walaupun telah berpuloh tahun bersama PAS. Semakin lama semakin terhimpit nasib orang melayu ujarnya lagi dengan nada tinggi.

Beliau berharap rakyat Melayu Pinang cepat sedar akan permainan yang sedang dirancang DAP untuk memerangkap bangsa Melayu.

Tuesday, September 18, 2012

JAMBU ANWAR BUAT LAWAK BODOH KAT BUKIT BINTANG..!!!



Budak sewel mahasiswa ni meroyan separuh gila agaknya apabila telah disingkirkan daripada pelajar mahasiswa kepada penggangur.

Oleh kerana mendapat tajaan hebat daripada Abang Anwar, maka mahasewel sekor ni membuat persembahan untuk mengaibkan pihak tertentu di depan Sungai Wang Plaza di jalan Bukit Bintang.

Orang ramai yang lalu lalang di lokasi puak mahasewel ni buat drama menjadi hairan kerana ingatkan mereka ni meminta sedekah ataupun sedang jual ubat kuat, tetapi rupanya mahasewel terpilih ni sedang mempersembahkan drama sketsa bodoh untuk memalukan individu yang tidak disukai oleh puak maha sewel ni.

Sungguh memalukan tindakan mereka ni kerana mahasewel ni dikenakan hukuman untuk mendidik timgkahlaku mereka menjadi pelajar ataupun mahasiswa yang berjaya dalam karier dan bidang pembelajaran yang dipilih mereka agar berjaya dengan cemerlang.

Tetapi saksikan sendiri tindakan mahasewel ni, seumpama orang takda otak apabila mengetepikan pelajaran mereka demi politik didokong kuat oleh Abang Anwar yang suka tuutttuutt tu.

Agaknya inilah jambu yang akan mengantikan jambu-jambu lama Abang Anwar..!!!

Sunday, September 9, 2012

RM500 UNTUK SETIAP PENGUNDI PRU KE 13..!!!



Jika betul lah setiap pengundi mendapat RM500 bagi setiap pengundi yang membuang undi, sudah pasti 100 peratus penduduk disetiap pelusok akan turun mengundi.

Semua orang jadi kelam-kabut nak mendaftar undi sebelum tarikh yang ditetapkan. Bukan apa cuma nak menggalakkan orang ramai yang cukup umur mengundi membuat undian menentukan pemimpin dan calon dipilih.

Cara ini amat berkesan dan menguntungkan setiap rakyat Malaysia, bukannya setahun sekali tetapi hanyalah 4 tahun sekali apabila PilihanRaya diadakan saja. Barulah ia seperti satu imbuhan dan bonus untuk setiap rakyat Malaysia yang mendaftar mengundi.

Barulah menjadi kerajaan perihatin membantu rakyatnya sendiri yang selalunya sukar nak membuat undian kerana masalah pekerjaan yang susah nak dapat cuti, tambang ataupun kos nak pergi mengundi di tempat yang telah ditetapkan.

Kesemua masalah sudah pasti akan lenyap tanpa sebarang jawapan dolak-dalih yang biasa kita dengar dulu, akan lenyap segalanya malah si pengundi menjadi bersiap sedia pagi-pagi lagi apabila tiba PilihanRaya.

Bukankah cadangan ini memberi keuntungan baik kepada pengundi dan kepada Kerajaan yang perihatin terhadap rakyatnya.

Saturday, September 8, 2012

BISEKSUAL DIANGKAT SEBAGAI PERDANA MENTERI MALAYSIA..??


Jangan lah Melayu mudah lupa, lupa dengan kisah silam brother Anwar yang dahulu penuh dengan sejarah kelam buatan nafsunya sendiri.

Rakus membaham segalanya, tak mengira mahupun Lelaki dan Perempuan, Depan dan Belakang, Isteri ataupun Anak orang, semua dibelasahnya.

Inilah perangai contoh pemimpin yang cuba diangkat oleh Pakatan PR untuk membimbing negara..?? Persoalannya, adakah Allah Ta'ala akan mengizinkan manusia sebegini menjadi pemerintah di Malaysia kelak.

Ataupun ini adalah satu penyebab untuk bangsa Melayu islam bersatu akan datang, setelah timbul satu masalah besar seumpama 13 Mei 1969. Ataupun timbulnya satu bala ataupun masalah yang akan lebih menyusahkan bangsa Melayu kelak.

Maklumlah, Melayu ni selalunya dah terhantuk baru nak tergadah. Benarlah kata bekas mantan PM dulu bahawa Melayu tu mudah lupa. Begitu mudah melupakan segalanya walaupun secara sedar beliau dipermainkan.

Adakah benar mereka ingin melupakan apa yang telah Anwar lakukan semasa beliau kaya raya dulu..?? Penuh dengan kegiatan hitamnya apabila duit dah menguasai dirinya, bolehkah orang sebegini dibenarkan untuk mentadbir Malaysia..??

Sudahlah Melayu, jangan mudah lupa lagi....!!!

Wednesday, September 5, 2012

INILAH SEBAB SAMAN EKOR HARUS DIHAPUSKAN..??


Adakah kejadian diatas menjadi sebab utama kenapa pihak berkuasa dikerah oleh Pakatan PR untuk hapuskan saman ekor terhadap pengguna jalanraya yang salah melanggar undang-undang. Dah lihat video diatas..??

Jika niat ini masih mahu diteruskan oleh Pakatan PR, maka akan rosaklah terus pemandu-pemandu di Malaysia. Akan bertambah biadap dan kurang ajar apabila memandu dijalanraya, lebih-lebih lagi pemandu yang memandu kenderaan besar-besar seperti bas dan lori.

Dirakaman video diatas, seorang anggota polis digilis sehingga mati ditempat kejadian sewaktu melakukan tugas penguatkuasaan oleh sebuah bas yang dipandu dengan laju. Jika pemandu Malaysia yang suka melanggar undang-undang ni tak dipantau, maka akan jadi lebih teruk lagi keadaan jalanraya di Malaysia.

Akan bertambah-tambah lagilah kemalangan yang akan berlaku disetiap jalanraya dengan karenah samseng-samseng jalanraya.

Identiti anggota trafik yang malang itu ialah Koperal Ismayuddin Ismail dan telah meninggal dunia disebabkan kemalangan tersebut. Mari kita bersama sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah dan mendoakan semoga pemandu bas tersebut dihukum dengan seberat-berat hukuman yang sedia ada. 

Agar ianya menjadi pengajaran buat pesalah trafik yang lain supaya terus berhati-hati dan menghormati undang-undang dijalanraya.

KERANA BONTOT BADAN MERANA..!!!


Kenapa tutup muka pulak bro, tak "Gentle" lah macam ni. Hari tu semasa tunjuk bontot kat Dataran Merdeka takda nak tutup-tutup muka lak..!!!

Kalau tutup muka cam ni macamana pemimpin Pakatan PR nak kenal, nak tolong berdemo dan berarak depan balai minta dibebaskan. Nanti dia orang cakap tak tahu pula siapa gerangan hero tunjuk bontot malam Merdeka tu yang perjuangkan bangsa dan agama.

Nak jadi hero ni risikonya tinggi bro, adakala kita terpaksa gadaikan maruah macam bro buat malam tu. Paling cantik kalau berbogel terus bro, cepat "HIT"...

Takpalah, daripada pemimpin Pakatan PR tak kenal nanti, ada lebih baik KBC tolong pamirkan muka hero bontot yang baru ditahan polis semalam.


Lepas ni kita lihat, ada tak pemimpin Pakatan PR akan berdemo menyokong Hero bontot malam Merdeka dibebaskan.

Mana tahu ada jeritan "Reforbasi" depan balai...!!!

Tuesday, September 4, 2012

IKLAN KERETA FERRARI USTAZ AZHAR IDRUS..!!!



Wah...betul ke iklan Raya ni, kereta Ustaz Azhar Idrus tu. Hebat betul kereta Ferrari yang dipamerkan sebiji gambar kereta dibawah ni..



Macamana...samakan..??

Monday, September 3, 2012

MUKA HARAMJADAH YANG REKA BENDERA REPUBLIK MALAYSIA ..!!!


Berani sungguh budak ni mengaku mencipta bendera dinamakan "Sang Saka Malaya" untuk digantikan dengan bendera Malaysia sedia ada sekarang.

Budak bodoh yang buta sejarah ni mengatakan bendera tersebut direka untuk memperingati kemerdekaan Malaysia pada 2007.

Memang betul bingai budak biol AMK sorang ni, hari kemerdekaan Malaysia pun tak tahu, pandai-pandai reka sendiri kononnya merdeka jatuh pada tahun 2007.

Penat lelah Datuk Moyang budak bangang ni nak mendapatkan kemerdekaan sewaktu darurat dahulu, tetapi budak mentah AMK ni pandai-pandai merubah tarikh kemederkaan negara demi menaikkan namanya pulak sekarang.


Dah takda modal nak mencipta bendera baru, ciplak bendera Singapura dan Indonesia. Akal budak bingai ni tak cukup kembang, tu pasal macam dah kena bontotkan pemimpin PR
.


KUALA LUMPUR 2 Sept. - Timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan (AMK), Mohd. Najwan Halimi mendakwa dirinya adalah pereka bendera yang didakwa oleh penyokong Himpunan Janji Bersih akan menggantikan Jalur Gemilang.

Bendera merah putih seakan bendera Singapura itu dibawa penyokong himpunan tersebut di Dataran Merdeka, 30 Ogos lalu dan dinamakan sebagai ‘Sang Saka Malaya’.

Berdasarkan laman Twitter @NajwanHalimi, pemimpin muda daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dilaporkan berkata, ‘Sang Saka Malaya akhirnya dikibarkan oleh anak-anak muda!'

Mohd. Najwan juga telah membuat penjelasan terperinci di laman blognya di http://www.najwanhalimi.com/2009/08/sang-saka-malaya.html dengan memberitahu bendera tersebut direkanya sempena memperingati sambutan kemerdekaan pada tahun 2007.

ANWAR DISERANG KERANA BERPOLITIK DALAM MASJID..!!!



Tak cukup dengan pentas-pentas ceramah yang telah diadakan, Anwar meneruskan politiknya sehingga dalam kawasan masjid. Raja pidato temberang ni masih tekad berhajat besar dengan cita-citanya walaupun tabiat buruknya disedari ramai pihak.

Anwar diserang ketika cuba berpolitik didalam masjid tetapi memberi alasan sedang memberikan tazkirah. Manusia mana yang tak kenal dengan celoteh politik Anwar, sudah pasti ada pihak yang akan disalahkan dan diperkotak-katikkan.

Tema yang pasti akan digunakan Raja pidato temberang ni sudah pasti "Rasuah dan Rompak", tak percaya dengarkan lah ceramahnya. Itu sajlaah modal yang diguna pakai sekarang, sebab dah takda modal lain lagi.

Oleh kerana kegiatan melampaunya sudah melebihi batas, maka Anwar diserang PERKASA supaya memberhentikan ucapan ringkas politiknya didalam masjid. Raja politik ni dah tak kira tempat nak menyampaikan ceramah politiknya.

Baru padan muka Anwar...!!!

Sunday, September 2, 2012

SKETSA BAS DAN JANJI PELAKON PORNO..!!!


Kenapakah bas yang disediakan oleh Pakatan PR untuk pelakon porno memulakan jelajah semperna hari kemerdekaan disimbah cat merah. Adakah Pakatan PR beli bas pinjam duit "Along", kemudian tak dibayar..??

Sebab rakyat Malaysia dah cukup kenal dengan Pakatan PR ni, selalu tak tepati janji yang dibuat dulu. Lebih-lebih lagi puak Edogran PAS yang sering melontarkan janji tetapi tak dilaksanakan seperti contoh dibawah ni...


Si pelakon Porno yang diagungkan pun sehingga kini masih tak menunjukkan JAM OMEGA beliau yang tertinggal semasa ber "Anu" dengan China Doll. Sedangkan pasangan sepermainnya sudah mengaku menerima RM3000 sebagai habuan melayan kehendaknya.


Bilakah boneka Anwar yang dah mengaku menyimpan Jam Omega tersebut dirumah tak boleh nak tunjuk pada umum walaupun seminit agar semua tuduhan boleh dianggap sebagai satu fitnah terhadap suaminya.

Mungkin kerana Pakatan PR tak tepati janji manifesto yang dibuat semasa memancing rakyat, ataupun ada pihak yang marah kerana tak bayar hutang, ataupun rakyat Malaysia dah jijik nak melihat wajah artis pelakon porno ni.

Jika kita tanya puak pencacai PR, sudah pasti mereka akan menuding jari kepada UMNO kerana itu saja mereka boleh lakukan. Buktinya walaupun pemimpin mereka ditangkap melakukan maksiat di hotel dulu pun salahkan UMNO, ingat tak perkara dibawah ni...




MB Khalid gagap Selangor pula menjadi penyebab utama Yayasan Selangor rugi lebih 7 Juta pun salah Umno, sedangkan beliau yang mentadbir dan menguruskan Yayasan Selangor tersebut.



Penduduk kaum India Kampung Papan di Pandamaran juga marah dan kecewa kerana janji palsu ADUN Pandamaran, Ronnie Liu untuk membina rumah kos rendah masih tak dilaksanakan.

Ronnie telah berjanji kepada penduduk untuk membina penempatan rumah kos rendah berharga RM99,000 kepada mereka selepas menang pilihan raya, tetapi sampai sekarang habuk pun takda pun nak salahkan UMNO.


Dulu PR janji nak berikan pendidikan percuma kepada graduan, pelajar dan mahasiswa tetapi menutup pula Institut Kemahiran Yayasan Selangor dengan alasan tak menguntungkan pihak mereka dan menyalahkan UMNO pula dalam bab ni.

Nak kirakan kalau puak PR ni terhantuk kepala kedinding pun nak salahkan UMNO. Dah takda modal nak menjawap soalan, lebih mudah menuding jari ke pihak yang dimusuhi.

Sebenarnya banyak lagi janji Pakatan PR tak dilunaskan, sebagai alasan salahkan UMNO kerana itu adalah jawapan yang paling senang dan mudah.
There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...