PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, September 3, 2012

MUKA HARAMJADAH YANG REKA BENDERA REPUBLIK MALAYSIA ..!!!


Berani sungguh budak ni mengaku mencipta bendera dinamakan "Sang Saka Malaya" untuk digantikan dengan bendera Malaysia sedia ada sekarang.

Budak bodoh yang buta sejarah ni mengatakan bendera tersebut direka untuk memperingati kemerdekaan Malaysia pada 2007.

Memang betul bingai budak biol AMK sorang ni, hari kemerdekaan Malaysia pun tak tahu, pandai-pandai reka sendiri kononnya merdeka jatuh pada tahun 2007.

Penat lelah Datuk Moyang budak bangang ni nak mendapatkan kemerdekaan sewaktu darurat dahulu, tetapi budak mentah AMK ni pandai-pandai merubah tarikh kemederkaan negara demi menaikkan namanya pulak sekarang.


Dah takda modal nak mencipta bendera baru, ciplak bendera Singapura dan Indonesia. Akal budak bingai ni tak cukup kembang, tu pasal macam dah kena bontotkan pemimpin PR
.


KUALA LUMPUR 2 Sept. - Timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan (AMK), Mohd. Najwan Halimi mendakwa dirinya adalah pereka bendera yang didakwa oleh penyokong Himpunan Janji Bersih akan menggantikan Jalur Gemilang.

Bendera merah putih seakan bendera Singapura itu dibawa penyokong himpunan tersebut di Dataran Merdeka, 30 Ogos lalu dan dinamakan sebagai ‘Sang Saka Malaya’.

Berdasarkan laman Twitter @NajwanHalimi, pemimpin muda daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dilaporkan berkata, ‘Sang Saka Malaya akhirnya dikibarkan oleh anak-anak muda!'

Mohd. Najwan juga telah membuat penjelasan terperinci di laman blognya di http://www.najwanhalimi.com/2009/08/sang-saka-malaya.html dengan memberitahu bendera tersebut direkanya sempena memperingati sambutan kemerdekaan pada tahun 2007.

6 comments:

Megat Alam Gempita said...

Budak sewel ni pernah kena buang dari kerja Kontrak dari perkhidmatan kerajaan sebab tak perform. Bapanya seorang yang masih berpengaruh dalam jabatan kerajaan dan dipercayai menjadi musang berbulu babi dalam sektor kerajaan.

Budak ni juga bernafsu songsang, kaki syabu dan arak.

Anonymous said...

tak malu betul mengaku sebagai pereka bendera tu, yang sebenarnya, dia tiru bendera umno, tapi takut kene bantai, dia kata la tiru bendera indon ngan singapore. belang merah putih tu indon ada, singapore ada, thailand ada, philiphine,umno ada, pas pun kadang-kadang ada. dari celah lubang yang mana kata idea asal tu dia punya?

Anonymous said...

kimak budak ni..tak sedar diri

Anonymous said...

tengok muka dah dapat agakkkk..

KAKI BONTOTTTTT

Anonymous said...

apa jas budak ni pada negara..?? dah lah tak ada jasa tapi cuba plak nak jadi hero menghina negara sendiri..

org dulu berhempas pulas membanting tenaga, peluh dan nyawa utk mempertahankan dan mendaulatkan negara dan menjunjung tinggi maruah negara.. tetiba skrg budak baru nak kenal hidup ni tak tau datang dari mana, apa jasa dia.. berbangga jadi petualang pada negara sendiri.. menghuru harakan negara sendiri..

nak tanya apa jasa kau pada negara..?
nak tanya apa jasa kau pada negara..?
nak tanya apa jasa kau pada negara..?

jasa kau hanya akan diingat sebagai petualang melayu pada negara sendiri

Anonymous said...

apa jas budak ni pada negara..?? dah lah tak ada jasa tapi cuba plak nak jadi hero menghina negara sendiri..

org dulu berhempas pulas membanting tenaga, peluh dan nyawa utk mempertahankan dan mendaulatkan negara dan menjunjung tinggi maruah negara.. tetiba skrg budak baru nak kenal hidup ni tak tau datang dari mana, apa jasa dia.. berbangga jadi petualang pada negara sendiri.. menghuru harakan negara sendiri..

nak tanya apa jasa kau pada negara..?
nak tanya apa jasa kau pada negara..?
nak tanya apa jasa kau pada negara..?

jasa kau hanya akan diingat sebagai petualang melayu pada negara sendiri

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...