PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, August 1, 2012

SEJARAH DURI DALAM DAGING YANG MENGHANCURKAN ORANG MELAYU..!!!


Kenalkah anda dengan manusia diatas ni..?? Jika kita lihat wajah dan penampilaan beliau ni macam orang alim yang akan membantu orang Melayu. Tetapi hanyalah indah kadar dari rupa..!!

Manusia ni boleh dianggap sebagai pengkhianat bangsa Melayu sendiri kerana memerah tenaga dan wang peniaga untuk kesenangan kroninya agar kekal berkuasa, semuanya kerana wang. Sanggup melihat peniaga-peniaga kecilnya sendiri bertungkus lumus untuk melunaskan apa yang dikehendaki dan dicitakan oleh mereka.

DATO' BAHARIN selaku Pengerusi Persatuan Penjaja Penjaja Dan Peniaga Peniaga Melayu Kecil Wilayah Persekutuan, pernah dihalau oleh peniaga-peniaga Uptown Danau Kota yang berang dan marah dengan kenyataan beliau dalam ucapan lantangnya dengan menyatakan Uptown Danau Kota adalah KAWASAN JAJAHAN TAKLUK beliau.

Beliu ni telah menjadi sekutu kepada Penganjur Uptown Danau Kota, dan telah melarang keras kepada penjaja penjaja Uptown Danau Kota daripada berpersatuan. Persoalanya siapakah Baharin dan penganjurnya Ahmad Selamat nie ???


Perdana Menteri pun tidak pernah melarang rakyat daripada menubuhkan lain lain Parti didalam Malaysia, tetapi yang menghairankan 2 EKOR BADUT TUA ini telah melarang kepada penjaja penjaja Uptown Danau Kota daripada berpersatuan.

Kenyataan Baharin terhadap NGO IKHLAS di Danau Kota benar benar telah menjatuhkan martabat dan maruahnya sebagai pemimpin dikalangan Penjaja Kuala Lumpur dan tidak mampu bersaing secara sihat didalam bentuk memperjuangkan nasib penjaja di Kuala Lumpur.

Baharin juga menyatakan kepada penjaja penjaja yang tidak bersetuju dengan Penganjur Ahmad Bin Selamat agar keluar daripada Uptown Danau Kota..!!!

Akibat daripada kenyataan BODOH yang keluar daripada mulut seorang Pemimpin Penjaja Kuala Lumpur yang tak berotak ini, Penjaja Penjaja Uptown Danau Kota telah MEMAKI Dato' Baharin secara berdepan bahawa...

"AWAK BAHARIN BOLEH CAKAP APA SAHAJA DENGAN PENJAJA DITEMPAT LAIN, DENGAN PENJAJA UPTOWN DANAU KOTA AWAK JANGAN BERCAKAP SEMBARANGAN. DULU AWAK JUGA YANG BERCAKAP DENGAN KAMI SUPAYA PENJAJA PENJAJA UPTOWN DANAU KOTA MENYERTAI PERSATUAN AWAK DAN AWAK MERESTUI KAMI SEBAGAI PENGANJUR DENGAN DENGAN MENYINGKIRKAN PENGANJUR AHMAD BIN SELAMAT DENGAN IMBOHAN 30% DARIPADA KUTIPAN DI UPTOWN DANAU KOTA DIBERIKAN KEPADA AWAK"..!!!

(Walau bagaimana pun penjaja tidak bersetuju dengan Offer daripada Dato' Baharin ini.Perbincangan ini berlangsung di Quality Hotel Kuala Lumpur semasa Persatuan Peniaga Peniaga Uptown Danau Kota didalam Protem lagi)

Sekarang masalah yang bertahun-tahun menyebabkan peniaga-peniaga gelisah masih tak dapat diselesaikan sehingga kini, kerana penglibatan manusia durjana ni..!!!

Petak bazar Ramadan diseleweng

Oleh WAN NOORHAYATI WAN ALIAS
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 31 Julai - Satu sindiket menawarkan petak-petak bazar Ramadan yang mengaut keuntungan sehingga mencecah jutaan ringgit dikesan berlaku di Jalan Masjid India, Lorong Fatimah, Jalan Tuanku Abdul Rahman dan Wakaf Orang Tua Buta di sini.


Sindiket yang dipercayai didalangi 'orang dalam' pihak berkuasa tempatan (PBT) itu turut melibatkan peniaga, individu tertentu di dalam persatuan-persatuan penjaja dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO).


Kegiatannya pula dikatakan dikesan telah bermula sebulan sebelum Ramadan dan melibatkan ratusan petak perniagaan, termasuk yang digelar 'petak orang kenamaan' (VIP) kerana lokasinya yang strategik.


Menurut sumber, kegiatan itu dipercayai membabitkan ahli sindiket daripada persatuan penjaja dan NGO yang membuat permohonan untuk mendapatkan petak bazar kepada PBT terlibat.


Cuba lihat penampilan terkini beliau ni dan agaklah parti manakah sebenarnya yang beliau ni menyokong..!!!


KBC beri gambaran yang lebih jelas lagi, lihat video dibawah...



Pendek kata..Gunting dalam lipatan..!!!

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...