PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, July 31, 2012

CELAKO BETUL KOMUNIS NI..!!!

SETAN TERSENYUM LEBAR RANCANGANNYA BERJAYA

Dengan perasaan gembiranya si pemimpin laknat Selangor ni menerangkan bahawa mereka tiada kuasa dalam membenteras gejala maksiat yang berlaaku disekitar Selangor.

Seperti ingin melepaskan dirinya daripada tanggungjawab yang telah diamanahkan rakyat Selangor lebih-lebih lagi beragama Islam dan berbangsa Melayu.

Senang-senang saja puak pemimpin lahabau ni memaki hamun pihak polis dan menentang serta mempertikaikan tugas mereka, alih-alih meyerahkan tugas yang sepatutnya dipertanggungjawap keatas mereka kepada pihak polis.

Sehingga PAS sanggup gadai maruah memulangkan barang rampasan iaitu air arak kepada kroni si komunis ni untuk meneruskan perniagaan mereka. Tipu helah si penyamun negeri Selangor untuk mengelak dirinya terlibat dalam membenteras kerja-kerja haram.

Membuktikan si komunis ni memang terlibat dengan kegiatan haram yang telah berlaku disekitar Selangor.

Jawapan yang tak munasabah langsung...!!!


PBT tiada kuasa tangani pusat judi

SHAH ALAM 30 Julai - Pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri ini tidak berupaya untuk mengambil tindakan tegas termasuk menyekat mana-mana pusat judi, urut atau pub daripada beroperasi secara haram.


Keadaan itu diakui sendiri oleh Exco Kerajaan, Kajian dan Penyelidikan negeri, Ronnie Liu yang menyatakan masalah tersebut berpunca daripada bidang kuasa serta perundangan dimiliki oleh PBT adalah terbatas.


Katanya, bidang kuasa PBT untuk mengambil tindakan terhadap pusat urut, judi atau pub hanya boleh dilakukan ke atas premis berlesen sahaja dan bukannya premis beroperasi tanpa lesen.


"Jika ada premis beroperasi tanpa lesen, pihak polis boleh ambil tindakan, kita (kerajaan negeri) amat alu-alukan. Namun, untuk mengarahkan PBT mengambil tindakan terhadap premis seumpama itu, kita tidak ada kuasa.

5 comments:

Anonymous said...

hahaha....'premis yg ada lesen..pihak pbt baru ada kuasa'.......'yg takder lesen..tiada kuasa'...!!

terserah kpd polis......

nak sangat org islam...bangkit kot guna undang2 ditangan sendiri....

Anonymous said...

bodo nye exco...kalo mcm tu org jual nasi lemak xde lesen so pbt pn xleh amik action ke????bodo melantun2....

Anonymous said...

Nampak sangat bengok sangat, dah takde lesen rampas je lah, habis gaji buta je.

Anonymous said...

Lihatlah bagaimana komunis DAP menterbalik kuang kan kes teoh beng hock daripada salah dap kpd salah sprm? licik puak ni, tapi menteri kita yang lembab untuk menangkis dan menyelamatkan sprm (barangkali)

Anonymous said...

JILAKA betul komunis ni.. hark tuih!

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...