PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, September 2, 2011

KARPAL MULA BERSUARA BERI AMARAN...!!!!




Pemimpin DAP itu berkata, rentetan peristiwa Bukit Kepong itu tidak boleh dipertikaikan dan mesti diterima kerana dokumen sejarah telah menyatakan bahawa anggota polis dan keluarga mereka berjuang menentang gerila komunis.

“Menyentuh tentang satu isu sensitif yang berusia lebih 61 tahun selepas ia berlaku adalah tidak adil dan saya fikir beliau (Mohamad Sabu) perlu secara serius mempertimbangkan untuk menarik balik kenyataannya memandangkan penerimaan negatif pelbagai pihak terhadapnya,” kata Karpal Singh.

Mohamad Sabu, yang juga Timbalan Presiden Pas, semasa berceramah di Tasek Gelugor di sini pada 21 Ogos lepas didakwa mengeluarkan kenyataan bahawa pengganas komunis yang menyerang dan membunuh 25 anggota polis dan keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong adalah hero sebenar dalam perjuangan kemerdekaan negara.

Karpal berkata, Mohamad Sabu atau yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu, sepatutnya segera bertindak meredakan keadaan dan menenangkan perasaan anggota keluarga mangsa yang terkorban dalam tragedi berkenaan.

“Saya bukannya anti-Pas dan saya juga tidak anti-Sabu, tetapi saya tidak bersetuju dengan kenyataan beliau dalam perkara ini,” katanya.

Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu berkata, kenyataan Mat Sabu tidak wajar dan ia boleh menjejaskan parti pakatan.

“Beliau seharusnya menarik balik kenyataan kerana saya tidak nampak mengapa beliau tidak harus melakukannya. Saya tidak fikir apa yang beliau katakan itu mempunyai penghuraian positif bagi pakatan; ia negatif,” kata Karpal Singh.

Mat Sabu yang kemudiannya menjelaskan tentang kenyataannya berkata, mereka yang menyerang Bukit Kepong adalah hero kerana mereka pejuang kebebasan, dan bukan kerana mereka menyerang anggota polis Melayu.

Malas nak layan Mat Syabu yang buta sejarah ni, sebenarnya Mat Saybu ni memang berasal dari fahaman komunis sebab tu lah mangkuk ayun ni merepek yang bukan-bukan. Buatlah keluarga Mat kena syabu ni yang kena bakar hidup-hidup, barulah mangkuk ni akan sedar apa sebebnarnya yang telah berlaku.

Jikalau anggota keselamtan yang terkorban tu kononnya berpihak pada Inggeris, Mat syabu ni bekerja dengan komunis lah nampaknya kerana menyokong komunis yang membunuh anggota keselamatan bertugas mempertahankan negara daripada serangan komunis.




Dalam pada itu, Kay Kim berkata, beliau mempunyai beberapa persoalan yang ingin ditujukan kepada Mat Sabu dan berharap pemimpin nombor dua Pas itu dapat menjawabnya.

“Antara persoalan saya ialah apakah perjuangan parti komunis antarabangsa? Apakah perjuangan sebenar PKM di negara ini? Minta dia jawab,” katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, sebenarnya ramai orang Cina yang menentang komunis terutama di Karak kerana mereka benci terhadap perjuangan komunis yang dianggap keji dan tidak berperikemanusiaan.

Pandangan beliau turut dikongsi oleh Timbalan Dekan Pusat Pengajian Sains dan Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Dr. Sivamurugan Pandian yang menyifatkan Mat Sabu sebagai buta sejarah.

Beliau berkata, sejarah telah membuktikan siapa sebenarnya pejuang serta wira negara, oleh itu pemimpin Pas itu diminta supaya berhati-hati ketika mengungkit peristiwa Bukit Kepong.

“Bukan sahaja pejuang-pejuang Melayu yang terkorban dalam peristiwa itu, malah mereka yang berketurunan Cina dan India turut menjadi mangsa kejadian.

“Kita tidak boleh mempertikai sumbangan kaum-kaum lain (Cina dan India) ketika menentang fahaman (komunis) yang tidak boleh diterima sama sekali. Kenyataan beliau bukan saja menimbulkan kemarahan orang Melayu, malah orang Cina dan India juga,” katanya.

4 comments:

Anonymous said...

inilah respons dari mat syabu...A'AAAAAAAWU...WUUUUUUUUU...HUH...HUUUUUUUUU

Anonymous said...

cuba kita kaji dan fikir...apa sebenarnya muslihat mat syabu memprovokasi dalam isu tragedi bukit kepong...adakah sentimen kaum cina akan lebih memihak kepada mat syabu...jika itu yg menjadi matlamat mat syabu...maka sah lah mat syabu pembawa fahaman syiah yg jauh meyimpang dan menyeleweng dari ajaran islam sebenar...mat syabu harus dipancung...yakni dipenggal kepala atasnya...serta dikacip kepala bawahnya sekali....A'AAAAAAAWU...WUUUUUUUU...HUH...HUUUUUUUUUUUU

Aku benci kejahilan UMNO said...

UMNO jangan seronok sangat bila Karpal sentimental sangat berhubung perkara itu. Dia cuma tak hendak kaum Sikh dikatakan sebagai tali barut penjajah sebab ramai askar-askar British dan Inggeris adalah terdiri dari kaum itu.

Sekarang UMNO kamu gembirakah? Tentera Inggeris berbangsa Sikh banyak bunuh orang Melayu semasa zaman awal-awal penjajahan di Perak, Pahang dan sebagainya.

AKU BENCI PAS BODOH said...

Tapi Mat Syabu satu Melayu suka bangsa Melayu dibunuh...begitu ka maksud kamu..??

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...