PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, September 2, 2011

RAKYAT SELANGOR AKAN TERUS MINUM AIR KOTOR JIKALAU KERAJAAN KHALID GAGAP MASIH BERDEGIL




Walaupun beberapa siri perbincangan telah diadakan antara Kerajaan Persekutuan dengan kerajaan Selangor, kemelut mengenai pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 (Langat 2) masih gagal diselesaikan.

Kebuntuan tersebut menyebabkan projek Langat 2 di Selangor mengalami kelewatan sebanyak 9.55 peratus berbanding jadual asal yang ditetapkan.

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Peter Chin Fah Kui berkata, kebuntuan tersebut berpunca daripada kedegilan kerajaan Selangor yang mahu mengaitkan projek Langat 2 dengan penstrukturan semula industri perkhidmatan air di negeri tersebut.

‘‘Kerajaan Selangor memutuskan untuk menangguhkan kelulusan pengambilan balik tanah dan kelulusan arahan pembangunan selagi penstrukturan semula industri perkhidmatan bekalan air negeri tidak dimuktamad.

‘‘Inilah yang menyebabkan kelewatan pelaksanaan Langat 2, peratus kemajuan projek ini hanya 28.19 peratus pada Jun 2011 berbanding 37.74 peratus mengikut jadual asal,” katanya kepada Utusan Malaysia baru-baru ini.

Fah Kui berkata, berlainan dengan kerajaan Selangor, kerajaan Pahang sebaliknya memberi kerjasama penuh kepada Kerajaan Persekutuan dalam melaksanakan Projek Penyaluran Air Mentah dari Pahang ke Selangor (PPAMPS).

‘‘Keempat-empat komponen PPAMPS iaitu pembinaan terowong penyaluran air, Empangan Klau, stesen pam dan muka sauk serta saluran paip berkembar telah berjalan lancar.

‘‘Bagi PPAMPS di Pahang, peratus kemajuan sehingga 30 Jun 2011 adalah sebanyak 28.6 peratus iaitu menepati jadual asal,” katanya.

Nampaknya rakyat Selangor akan menghirup air kotorlah jikalau Kerajaan Khalid gagap masih berdegil membuat keputusan yang mementingkan dirinya sendiri. Masih tak nak lagi berkhidmat untuk rakyat sekitar Selangor dan masih berkepala batu untuk membuat keputusan yang baik untuk rakyat Selangor.

Akal si Khalid gagap hanya ingin meminta keuntungan sedangkan baru dapat pegang kerajaan negeri dah buat keputusan hanya memihak menguntungkannya saja. Tamak tak tentu arah, sikap sebegini yang akan disingkir oleh rakyat Selangor sendiri.

Ramai dah sedar bahawa si Khalid gagap ni hanya mementingkan keuntungan sehingga yayasan yang diterajuinya mengalami kerugian lebih 7 juta, pandai mengata orang tapi sigagap ni lebih teruk memerintah.

Singkirkan saja si bodoh ni dari terus kekal memimpin Selangor jika nak minum air yang lebih bersih. Tak lama lagi macam Kelantan lah gamaknya, rakyatnya terpaksa meminum air keruh.

Baru padan muka rakyat Selangor, tak begitu..??

2 comments:

Anonymous said...

pkr ni nk amik syabas dulu bru nk wat sume ni,klu x diorg x dpt name n saham..tgk je la p.pinang,dpt pegang syarikat air pengerusi nye sape..pastu guna duit bg kt mat serabut tu..klu si khalid ni dpt pgg syabas ni,dia dpt la share sket...masyukkkk....

Anonymous said...

Lembu kat kampong aku, walaupun dah tua, tanduk sampai bengkok, itupun susahnya nak tangkap buat korban baru2 ni. Tu hanya minum air tak ketahuan punca, air longkang, paya semua di sedut. Ok pun. Aku minum air mineral bertapis lagi..tapi pungkok kena liwat ngan org tua pun tak mampu malawan.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...