PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, July 29, 2011

AGAKNYA INILAH SEBENARNYA KELEMAHAN AHLI PAS..!!!




JPN keluarkan MyKad baru lebih berkualiti - Hishammuddin


KUALA LUMPUR - Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) akan mengeluarkan MyKad dengan struktur baru yang lebih berkualiti bermula Januari depan, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Mereka ni semua sering tidak ambil peduli dengan MyKad yang ada digunakan sebagai pengenalan diri masing-masing. MyKad adalah penting untuk semua urusan, sepatunya dijaga dengan baik agar MyKad dalam keadaan baik, tetapi kali ni ahli PAS mempunyai peluang untuk memperbaharui jika didapati rosak ataupun sebaliknya sebelum proses PilihanRaya yang akan diadakan akan datang.

Inilah sebab utama ahli PAS takut dengan sistem biometrik, kerana data pada MyKAd seharusnya sama dengan alamat individu dan Cop jari masing-masing.

Oleh kerana ahli PAS ni sering malas nak perbaharui MyKad yang kebanyakan telah rosak, itu sebab banyak merungut apabila sistem pilihanraya akan datang menggunakan Sistem Biometrik, perkara yang penting sekalai adalah MyKad mestilah dalam keadaan yang baik dan sempurna.

Mereka semua ketakutan kerana kebanyakannya masih tidak perbaharui alamat yang tertera pada MyKad tersebut. Semuanya malas nak buat perkara ni, tetapi dengar ceramah mengarut tentang pembohongan ketua partinya rajin nak didengar.

Ceramah dimasjid pun kena pulau gak dengan orang PAS ni, dia orang ni cuma rajin nak dengar ceramah dari ketua pembohong negara dan pakatan haramnya. Ahli PAS telah diberi peluang terakhir untuk memperbaharui MyKad sebelum pilihanraya, tetapi kali ini lebih baik kerana telah dijanjikan dengan MyKad yang lebih baik dan berkualiti berbanding dahulu.

Apa lagi ahli PAS, jangan malas-malas nak gi buat baru jiakalau didapati rosak atau sebagainya. Rajin sikit untuk pergi buat baru, jangan asyik rajin dengar ceramah menyesatkan tu.

6 comments:

Anonymous said...

bukan macam tu, sebenarnya dioranglah yang paling banyak pengundi hantu tu yang takut sangat, kalau setakat alih kawasan tu memang kerja diorang, cara yang paling senang diorang cari rumah sewa kemudian tukar alamat.

KAKIGOMO said...

Aku pun dah 3 kali dah tukar tempat mengundi..tak ada masalah pun...kih kih

Anonymous said...

Apa susah, kita boleh buat lima kad pengenalan dengan nama yang berbeza dan no kad pengenalan yang berbeza, tetapi cap jari biometrik yang sama. Kerat jari aku kalau JPN dapat kesan. Cap jari memang tak sama antara semua orang, tetapi bila pindah dalam bentuk digital, teknologi boleh buat perbezaan, kita boloeh undi lima kali. Satu undi RM2000, lima undi kira le, enam bulan tak payah kerja, goyang kaki sahaja

Anonymous said...

Anon August 10, 2011 12:00 AM

Bro lu ade bukti ke? tunjukkanlah kalau setakat cakap je nenek kebayan pun boleh cakap...Ada 4 orang saksi..heheheeeee. By the way bro gua punya income lebih 10K sebulan. kalau satu undi RM2000 tak cukup Bro. Stupid punya statement

Anonymous said...

Another typical way of thinking from old fashion malaysia malay.
Ada duit lebeh sikit dah tak mahu kerja...goyang kaki....dah merasa puas.

moteto said...

Hehe..cakap berdasarkan pengalaman sendiri menjadi pengundi hantu untuk PAS ke wahai Anonymous August 10, 2011 12:00 AM

Die ingat teknologi sebodoh die ke?

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...