PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, June 29, 2011

PKR DAH LA BODOH, DUNGU SEMACAM LAK..!!!!



Pakatan PR telah menggemburkan bahawa kos sewa bagi kediaman rasmi perdana menteri dan timbalannya lebih RM18,000 untuk sehari. Kos baik pulih pula mencecah RM60,000 sebulan, bil elektrik RM5,704 sehari dan bil air RM1,092 sehari.

"Dari satu sudut, rakyat disuruh berjimat, agensi kerajaan disuruh berjimat, tiba-tiba untuk dua pemimpin negara ini, wang rakyat diguna sebanyak itu", kata Siti Zailah Mohd Yusof (PAS-Rantau Panjang) pada sidang media semalam.

Pemimpin koporat itu yang juga Ketua Dewan Muslimat PAS sebelum ini menanyakan kepada kerajaan berhubung jumlah pembiayaan kediaman rasmi Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri setiap tahun bermula tahun 2006 hingga 2010.

Dalam jawapan bertulis yng diterangkan, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz menjelaskan kerajaan membelanjakan RM48,789,115.03 setahun untuk membiayai kos kediaman rasmi kedua-dua pemimpin negara itu.

Dalam perincian jawapan yang diberikan itu, Nazri menjelaskan kos sewa untuk dua kediaman rasmi itu adalah berjumlah RM32,972,115.55, kos baik pulih RM3,581,744.78, bil elektrik RM10,267,868.15 dan bil air RM1,967,386.55 untuk satu tahun.

Disini kita sudah lihat kebodohan Pemimpin Pakatan PR kerana menyoal tentang perbelanjaan sebagai seorang Perdana Menteri yang menguruskan sebuah negara, yang penuh dengan masalah kebanyakkannya ditimbulkan oleh pemimpin Pakatan haram contohnya isu bab ni.

Jikalau kita persoalkan pula tentang Anwar, ketua pembangkang sentiasa berulang-alik keluar negara untuk membincangkan dan merencanakan untuk huru-harakan Malaysia, duit siapa pula yang digunakan oleh pengkhianat negara ni..??

Termasuk berulang-alik ke Thailand seperti yang telah dibongkarkan oleh Datuk Escay, menjadi kawan karib dan "syer partner" nya dahulu diThailand mingkin dijadikan sumber untuk beliau terus berpolitik.

Apatah lagi tajaan duit dari Yahudi, yang telah dibongkarkan jua oleh orang kanannya sendiri, sudah mengambil langkah meninggalkan Anwar kerana menerima wang tajaan daripada Yahudi untuk menghuru-harakan negara.

Jikalau Pakatan PR pandai berfikir, rumah PM yang digemburkan itu bukanlah hak milik Najib, ia digunakan oleh beliau selaku Perdana Menteri yang telah diamanahkan oleh rakyat untuk memerintah Malaysia ni.

Jadi, rumah itu diselenggara oleh kerajaan buat PM, untuk didiami selagi masih menjadi Perdana Menteri Malaysia. Buatlah kata, Anwar menjadi PM akan datang, adakah Anwar dan Keluarganya akan mendiamai rumah kos rendah macam sekelian rakyat Malaysia..??

Tak mungkin rasanya Anwar akan berbuat demikian, sedangkan Menteri Besar Selangor baru 3 tahunmemerintah Selangor pun rumah dah macam istana kayangan, tetapi Bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo, yang telah berkhidmat selama lebih 8 tahun pula dipertikai.

Dah tengok rumah Azmin..?? Mengikut cerita, katil Azmin dan Isterinya dihadiahkan Anwar yang bernilai lebih 7 ribu, kerana sanggup berbuat apa saja demi mencapai hajat duit ringgit mereka.Persoalannya dari mana pula dan siapakah yang membiayai Azmin ni, mewah gila-gila..!!! Darimana hasilnya..???

Mungkin, Anwar menghadiahkannya kerana nafsu syawatnya kot, kalau tidak masakan isteri Azmin mempunyai berjuta aset ringgit dalam akaun peribadinya, seperti yang telah dibongkarkan oleh adik Azmin seperti sudah tidak tahan dengan karenah mereka bertiga ni.

Sudah tentu jikalau Anwar berkuasa satu hari nanti, perbelanjaan rumah PM yang dibongkarkan oleh pak turut Pakatan PR ni akan digunakan pula oleh (Anwar) pengkhianat negara ni. Pakatan PR kononnya cuba menjadi penyelamat sedangkan merekalah yang lahap inginkan berkuasa, mabuk kuasa pemerintahan....!!!

Kenapalah PAS tak lakukan lagi "Solat Hajat", kerana dengan berkat solat tersebut akan terserlah lagi keburukkan Anwar yang diselindungkannya terhadap isterinya Azizah.

Semasa Anwar menjadi Menteri Kewangan dalam kerajaan dahulu, sebanyak 52 bilion ringgit "ghaib" ditangan Anwar, seperti yang telah dibongkarkan didalam media massa baru-baru ni. Sehingga kini anwar masih berdiam diri tentang hal yang dibentangkan, diam seribu bahasa. Dijawap pula oleh Anwar oleh isu bab lain, nak "corner" pusingkan biar rakyat pening memikirkan hal yang lain.

Tanya lain, jawap lain...!!! Itulah Anwar...!!! Banyak pusing...!!!
Jadi ahli Pakatan Haram kenalah "disuroh angguk, angguk, disuroh geleng, geleng...!!!

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...