PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, February 6, 2011

SI BODOH YANG TAK TAHU KENAPA HARGA BARANG NAIK



Pencacai Pakatan Rompak Kerajan ni memang bodoh dan bangang, sebabnya tak tahu kenapa barang akan naik. Nak kata bodoh, pandai berblog dan temberang macam-macam tapi tak tahu kenapa barang naik..?

Memang sakai dan bodoh la, duduk hulu hutan ke sebab tak payah bayar apa-apa..!!  Sedangkan orang Asli pun kena bayar bil letrik. Memang bodoh tahap maksima macam zoo kat sarkas yang terpaksa diberi makan untuk menutup mulutnya yang lapar. Dah makan lepas tu buat taik. Orang lain pulak nak bersihkan...!!! Bingai...!!!

Ni bodoh nak explain sikit kalu bebal sangat. Contoh kalau kamu la bila bujang gaji RM 1000 lah misalnya, pada zaman bujang suap mulut sendiri saja, memang la cukup akan tetapi bila dah kahwin nak suap 2 orang punya mulut pula, suami isteri. Bila dah beranak pinak, kan banyak mulut nak suap tapi pendapatan kamu yang bingai tu tetap RM 1000. Makin banyak kamu beranak makin tak cukup la nak menampung.

Ada otak tak..? kenapa barang naik..? Kau orang ni bangang tahap maksima la...bengap tak tentu arah...!!!

Persoalannya, cukup ker..?   Ini kan 1 Malaysia...!!  Bukannya 2 orang nak tampung tapi berjuta penduduk nak tanggung dengan pendapatan perolehan yang ada hanya pada jumlah pendapatan dalam negara  yang sama. Penduduk Malaysia kan makin hari makin bertambah, padahal pendapatan kemasukan negara masih jumlah yang sama.

Tau nyer, nak subsidi je. Kalau kerja,...malas...!!, tapi mulut banyak bunyi ..!!!
Buat la sembahyang sunat minta rezki banyak-banyak lagi baik dari banyak bercakap, pasti dapat keuntungan dibelakang hari. Tetapi jangan lupa, otak tu fikir sikit kenapa barang naik...!!!

4 comments:

RUMAH KACA said...

betul bro mereka ni lebih bodoh dan lebih teruk dari sakai. Di Taman negara Malaysia ada sakai batek masih cawat pun harga barang. hahahaha.

blog bro yang berani hebat ni bagus sering maki nik aziz dan anuwar sama-sama huhuhu.

gue telah link blog hebat ni dont worry.

zizie said...

BODOH + BANGANG + BEBAL = BONGOK 80X

Pemuda TG said...

Salam Bro KLBC,
Puak-puak tu hanya tau menikmati hasil dari Kerajaan BN sahaja, lepastu merapu tak tentu arah...

Mohon dilink ke blog Tuan.
http://pemudatg1.blogspot.com

Anonymous said...

Dia org sekolah tapi otak taroh kat buntut

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...