PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, February 6, 2011

LAGI AHLI PKR KELUAR PARTI MASUK UMNO


Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sabah,  Pajudin Nordin, yang baru dilantik bulan lalu mengumumkan keluar parti itu dan menyertai Umno. satu lagi tamparan hebat buat parti yang dah tinggal nyawa-nyawa ikan itu, ketika presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail membuat persediaan untuk berada di Kota Kinabalu esok bagi menyelesaikan kemelut kepimpinan Pajudin, yang ditentang oleh 18 cabang baru-baru ini.

"Saya kecewa dengan (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) dan Dr Wan Azizah kerana mereka hanya memperbodohkan kami, pemimpin-pemimpin PKR Sabah,” kata Pajudin Nordin pada sidang media yang diadakan di kediaman rasmi Musa, Sri Gaya di Kota Kinabalu sekitar 6.30 petang tadi.

Saya sangat kecewa kerana selama ini Anwar berkata PKR berjuang untuk Sabah dan hak-hak rakyat Sabah, tetapi beliau cakap tak serupa bikin,” kata Pajudin lagi.

Kata beliau ramai lagi akan mengikut langkahnya selepas ini.

Sebelum ini PKR Sabah juga berhadapan dengan masalah termasuk keputusan bekas naib presiden Datuk Jeffrey Kitingan dan kira-kira 27 yang lain keluar PKR untuk menubuhkan badan bukan kerajaan Barisan Bersatu Borneo (UBF).

Dalam pada itu Bernama melaporkan, Pajudin berkata: “Setelah melihat perkembangan politik, saya seterusnya memohon untuk menyertai Umno dan Barisan Nasional (BN) kerana hanya BN yang telah lama memperjuangkan hak rakyat dan banyak menyumbang kepada rakyat.” tambah Pajudin lagi.

untuk berita lanjut KLIK DISINI

1 comment:

Anonymous said...

PAS x usah lagi mengharap pada Pakaian Koyak Rabak dan Dasar Amalan Perkauman tu. walaupun nampak DAP mcm masih kukuh, mereka hanya mengharap kekuatan Melayu dari PAS je. PKR pulak dah semakin koyak rabak dan yg mungkin tinggal Nuar, Jijah, Ijah, dan Jimin je. Sian kat PAS.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...