PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, February 26, 2011

SAKSI PENDAKWA TEGUR KEBIADAPAN ANAK GUAMAN KARPAL



Berbanding dengan saksi pendakwa kes liwat Anwar yang lain, saksi kekenam ini dianggap begitu unik dan comel, benar-benar berbeza dari saksi-saksi yang lain. Tingkah lakunya amat bersahaja, manja dan sering tersenyum, yang barangkali membuat hati anak guaman Karpal melatun seperti memarahi saksi pwndakwa tersebut.

Saksi pendakwa keeenam, Nor Aidora Saedon, 38, dengan manjanya meminta agar peguam itu tidak marah-marah kepadanya.

NOR AIDORA : Saya tahu awak marah, tolong jangan marah pada saya.


RAM KARPAL : Tak, saya tak marah. Kalau saya marah awak akan tahu.

Keadaan itu mengundang gelaktawa daripada semua yang berada digaleri awam dan Anwar yang duduk dikandang tertuduh.

Sekali lagi Ketua Unit DNA Paterniti, Jabatan Kimia Malaysia itu sekali lagi mewarnai suasana apabila secara tiba-tiba bertanya kepada Hakim Datuk Mohamad Zaibidin, " Yang arif faham tak..?" sewaktu menjelaskan mengenai asid deoksiribonukkleik (DNA).

Bagaimanapun, apa yang menarik ialah cara lulusan Universiti Malaysia dan pemegang Ijazah Sarjana dari Universiti di New Zealand itu menangani asakan pertanyaan dari anak guaman Karpal. Nor Aidora dilihat tidak mudah melatah dan kadang-kadang tertawa kecil, mungkin untuk menenangkan dirinya.

Namun dilihat beliau menjelaskan isu mengenai ujian profil DNA dengan begitu yakin sekali. Pada satu ketika, mungkin akibat tidak tahan dengan asakan pertanyaan anak peguam Karpal bertubi-tubi dengan nada keras mengajukan soalan kepadanya, saksi tersebut dengan selamba menegur Ram Karpal agar lebih berkhemah.

NOR AIDORA : Boleh tak awak jangan menjerit.? Saya disini untuk membantu mahkamah. Saya perlu beri penjelasan tetapi awak tak bagi saya jelaskan.

Sekali lagi secara selambanya Nor Aidora mencuit hati apabila mengandaikan Hakim sebagai contoh, menyebabkan hakim tersebut pada mulanya kelihatan serius, tersenyum dan tertawa kecil.

6 comments:

blogenstarz said...

Untung suami dia.... Manjanya !

Anonymous said...

dapat kat sapek kes ni hancur jubur dia tu...

Anonymous said...

bravo aidora. sejuk perut emak engkau mengandungkan engkau. Anwar bengkek jer dengan kau..hahahahha. sesilap dia gian jer tengok engkau. mamat B.A.B.I tu bukan boleh tengok orang dahi licin sikit. dia bukan kira pempuan ke lelaki..hahahaha

Anonymous said...

nafsu nuar tak mengira batas susila.....kalau kapal sink nak...kapal sink pun boleh dibalunnya...

sejahtera39 said...

kepada saksi2 laen contohilah Aidora ni...
jgn takut dan jgn gentar kerana mereka juga makhlok Allah spt kamu juga...
teruskan perjuangan menegakan keadilan bukannya menegakan benang basah annuaraljubri tu..

Anonymous said...

Hehehehe....ingat semua peguam high standard ker...cuma title PEGUAM jer yg buat org lemah, itupun kalau bersalah ler...

Kalau tak bersalah, lawan jer...
Peguam pun bukannya berani, penakut jugak...cuma kuasa jer.
Dia org ni sebenarnya main tembak jugak, sesekali kita tembak dia org balik....

Kalau korang perasan, semua peguam PR ni akan mengambil semua kes mereka yg betul2 bersalah. MAKNANYA untuk melepaskan mereka yg benar2 membuat salah.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...