PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, February 23, 2011

PKR, DAP, PAS TIDAK LAYAK MEMERINTAH NEGARA

                         TAK LAYAK MEMERINTAH NEGARA







(1) Anwar adalah pemimpin perkosa, pengamal liwat dan kaki putar alam.



(2) Nik Aziz pemimpin uzur yang sudah nyanyuk kerana usia yang telah lanjut.



  (3) Karpal Singh pemimpin cacat Orang Kurang Upaya (OKU).




(4) Hadi Awang pemimpin sumbing yang macam lalang


(5) Lim Kit Siang pemimpin penghasut dan pengkhianat yang menjahanamkan bangsa Melayu.



Macamana nak perintah negara jikalau mereka semua mempunyai cacat cela dan kelemahan yang memang sedia ada pada mereka untuk memerintah negara. Akan jadi kucar kacir la gamaknya, dan semakin haru-biru negara akan dibuatnya jika mereka-mereka ini memerintah Malaysia.

Seharusnya segelintir orang Melayu harus sedar, jangan asyik leka kerana berseronok mengumpat dan mengata akhirnya menyebabkan negara bermasalah. Kerana mereka terdiri daripada budaya yang hanya pandai bercakap dan memberi komen saja, seharusnya sikap mereka ni haruslah dikikis daripada budaya bangsa Melayu, kerana ini bukanlah budaya orang Melayu.

Budaya yang dibawa oleh golongan yang hanya pandai bercakap ini, tambah berbahaya apabila ia disulami hasutan sehingga wujudnya budaya benci membenci sesama sendiri.

Sebagai contoh dalam kes ADUN Sekinchan PR, Ng Suee Lim yang didakwa dipukul di Kampung Sawah Sempadan, Tanjung karang, Selangor dapat dielakan jika pandai menjaga tutur kata. Jika Ng Suee Lim mematuhi nasihat pihak Polis supaya beredar dan tidak melakukan demontrasi, wakil rakyat tersebut tidak akan dipukul orang kampung.

Tiada salahnya jika sesiapapun nak menjadi jaguh dalam isu petani, namun ia perlu dilakukan dengan cara yang betul dan tidak semestinya dengan berkumpul serta bersorak.

Segelintir orang Melayu seharusnya mengubah sikap mereka, oleh kerana memaki-hamun bukanlah budaya orang Melayu. Rakyat seharusnya risau terhadap sikap beberapa pemimpin PR yang mengamalkan cara politik menghasut.

Ucapan dan cara mereka berkempen hendaklah dilakukan mengikut etika yang betul berdasarkan kehendak demokrasi dan rekod pencapaian, tetapi bukanlah melakukan provokasi melalui isu sensitif yang boleh mengundang kehancuran.

Kenapa rakyat perlu buang masa mendengar ceramah politik pada setiap malam minggu semata-mata untuk mendengar cerita hasutan dan fitnah tanpa bukti kukuh.?

Belum tentu pemimpin PR lebih bagus berdasarkan rekod prestasi mereka yang merundum sejak kebelakangan ini, yang akan menyebabkan hak orang Melayu akan hilang selama-lamanya. Rakyat seharusnya sedar negara kita akan dalam bahaya jikalau mereka ini memerintah negara, apa la sangat yang boleh dilakukan oleh pemimpin bermasalah ini.

Lebih buruk lagi jika budaya yang tidak elok ini menular kepada isu agama. Sanggupkah kita lihat pertempuran berdarah berlaku dinegara kita yang dibina atas dasar perpaduan dan tolak ansur.

Kita tidak mahu nanti selepas ada pihak menghina Islam kini, ada pula yang lain bangkit membalas dendam dengan melancarkan serangan sama terhadap agama ataupun kaum lain. Ketika itu, mungkin semuanya sudah terlambat.

Lebih merisaukan, ia mungkin didalangi pihak tertentu yang cuba memperalat platform seperti blog dan laman web untuk mengacau-bilau negara ini bagi membolehkan mereka mengambil kesempatan menjayakan agenda sempit mereka.

10 comments:

Anonymous said...

semuanya ada penyakit.

Anonymous said...

orang tua nyanuk tu bila nak bersara?

Anonymous said...

semua yang angkat dia orang ni mesti dari yang bangang dan bingai

Anonymous said...

pakatan bahan buangan sampah sarap. Himpunan sampah terlonggok. Busuk dan hamis......

Anonymous said...

Misal la Anwar disimpan dalm lokap, Nik Aziz yang nyanyuk tu berundur? Pakatan pun hancur berkecai.

Anonymous said...

Hadi Awang sumbing rupanya?

Anonymous said...

Anwar memang suka buat cerita bohong...!!!!

Anonymous said...

Aku paling bengang tu mangkuk ayun Lim Kit Malam tu, habis kita orang tak leh meniaga di Penang, memang kurang ajar anak beranak depa ni...
Celaka macam haramjadah

Unknown said...

memang sial anak beranak tu, AAhhhh... seluruh parti dia org ni memang macam sial

Anonymous said...

Penyamun PKR ni pasal parti anak beranak

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...