PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, February 6, 2011

USAH SAMAKAN MALAYSIA DAN MESIR


Keadaan suasana politik dinegara ini dengan Mesir amat jauh sekali umpama siang dan malam kerana Malaysia adalah lebih baik dari pelbagai sudut terutamanya perkembangan politik, ekonomi dan sosial rakyat.

Dakwaan pembangkang bahawa hak bersuara dinafikan pemerintah serta mengamalkan konsep demokrasi berat sebelah adalah tidak benar sama sekali.

Di Malaysia ada lebih kurang 20 parti politik yang aktif dan bebas mendapat sokongan manakala di Mesir hanya ada 2 parti sahaja yang sentiasa ditekan sehingga langsung tidak boleh bersuara.

Kita tidak pernah gagal mengadakan pilihanraya umum sejak 1951 lagi, malah sebagai contoh jikalau Malaysia mengamalkan demokrasi berat sebelah, tidak mungkin pihak pembangkang boleh menawan sehingga 5 negeri.

Rakyat dinegara ini amat bijak menilai dan tidak mungkin rakyatnya akan mengorbankan keamanan dan kemajuan yang telah dikecapai sejak kemerdekaan lalu hanya kerana dakwaan pembangkang yang mengatakan hak mereka dicerobohi.

Jikalau pihak pembangkang negara ini agresif sekalipun, Malaysia tidak akan terjerumus seperti di Mesir kerana sentimen di sini terkawal, kita mempunyai pilihanraya. Rakyat boleh mengubah kerajaan cuma menggunakan sebatang pen sahaja.

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...