PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, January 6, 2011

RAIS KAITKAN DAKWAAN BLOG POLITIK


Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim, menafikan sebarang tuduhan, sama ada yang berkaitan tuduhan memperkosa mana-mana individu 4 tahun yang lalu, atau lain-lain dakwaan fitnah dicetuskan penulis blog liar yang tidak bertanggungjawab menyebarkannya terhadap beliau.

Ianya adalah satu longgokkan fitnah yang dahsyat, jelik dan jahat semata-mata ingin memesongkan pemerhatian umum terhadap kes-kes jenayah besar seperti liwat yang melibatkan pemimpin pembangkang. Bagi menguatkan dakwaan fitnah itu, Ketua Penyelaras Soidariti Anak Muda Malaysia, Badrul Hisham ( CheGuBard ) mendesak pihak berkuasa menjalankan siasatan kes dalam tempoh 14 hari, terhadap seorang menteri kabinet yang didakwanya merogol seorang pembantu rumah 4 tahun lalu.
Mereka ni telah membuat satu laporan polis di ibupejabat Daerah Seremban pada pukul 11 pagi dan mengatakan jika dalam tempoh berkenaan pihak berkuasa masih tidak menjalankan siasatan, CheGuBard ni akan mengambil langkah kedua, dengan cara apa tak tahu untuk menggesa pihak berkuasa bertindak.

Dalam pada itu, satu laporan lagi dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Jelebu pada jam 3.45 petang oleh lapan NGO daerah Jelebu, diketuai oleh Pengerusi Perkim Jelebu, Datuk Ibrahim Che Mat, untuk mengutuk motif PAS Jelebu membuat laporan berkenaan menteri itu pula. Laporan itu dibuat berdasarkan sumber tidak sah atau diperakui oleh mana-mana pihak, ianya disifatkan sebagai fitnah dan bertujuan untuk mangaibkan serta menjatuhkan pemimpin. Mereka juga percaya ada pihak yang selalu mengamalkan budaya politik berasaskan sesuatu yang tidak jelas, menimbulkan keraguan dan kekeliruan serta melahirkan kebencian terhadap pemimpin.

Kesemuanya mengutuk sekeras-kerasnya tindakan yang tidak bermoral dalam usaha mengalihkan pandangan masyarakat dengan memburukkan pemimpin tersebut. Isu ini seperti sengaja direka dan dirancang rapi sebagai sharpshooter yang diharap dapat membunuh politik dan perjuangan murni kerajaan. Nampak macam director yang membuat filem, selepas satu babak, satu babak pula cerita rekaannya. Isu SUK yang sepatutnya dah selesai, dipanjang-panjangkan macam kes liwat Anwar. Tertangguh-tangguh sampai dapat memegang tampuk kekuasaan agaknya.

banyak sangat wayang kulit Pembangkang ni.......!!!!!

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...