PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, January 6, 2011

PAS UNTUK HIBURAN - PAS FOR FUN


Zaman pun dah maju, negara pun dah canggih, begitu juga parti PAS, jika dahulu PAS Kelantan mengharamkan penganjuran mana-mana konsert, namun sekarang undang-undang yang diperkuatkan dahulu oleh PAS semakin longgar. Maklumlah sekarang baru nak belajar bercampur dengan DAP mesti ada pengorbanan sedikit walaupun terpaksa mengalah dan tunduk serta akur dengan hiburan yang sebegini.

Terpaksa menutup mata demi kepentingan politik sesama PR untuk menuju ke PutraJaya lah katakan. Kata PAS, walaupun baru berjinak dalam dunia hiburan, mereka lebih mantap dan konsisten dalam mengendalikan penganjuran seperti ini.

Jika dahulu PAS memarahi Kerajaan Pusat kerana isu untuk mengasingkan tempat duduk penonton antara lelaki dan perempuan, sekarang permasalahan tersebut dianggap kecil dan mudah diselesaikan, walaupun timbul masalah penganjur yang tidak mematuhi peraturan yang telah ditetapkan parti yang memperjuangkan agama Islam itu.

Ketua Penerangan PAS Pusat turut memarahi UMNO, kerana UMNO lah yang merosakan hiburan, sedangkan PAS menggunakan pendekatan yang lebih baik daripada UMNO katanya. Walaupun corak yang digunakan PAS seolah-olah sama dengan rentak UMNO seperti meniru tetapi mereka tetap menafikan dengan mengatakan pendekatan PAS, Islam bukanlah agama yang jumud dah kolot, sebaliknya ianya bersifat sempurna daripada segalanya malah lebih baik daripada apa yang kita ada sekarang.

PAS tetap tidak menolak hiburan malah akan membuat persembahan hiburan yang lebih besar dan hebat lagi selepas WALI band di Stadium Sultan Muhammad , nampaknya sekarang PAS Kelantan sudah tidak selaras dengan apa yang diperjuangkan dahulu gamaknya. Maklumlah PAS dah moden dan canggih, demi menuju negara wawasan. Oleh kerana PAS pun tidak mahu ketinggalan dan ditinggalkan maka sedikit demi sedikit undang-undang PAS dilonggarkan sekarang demi Pakatan PR dan PRU 13.

apa lagi buat konsert Metalicca atau Scorpion la pulak...!!!!! baru gempak kot..!!!

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...