PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, January 1, 2011

NIK AZIZ DAH NYANYUK, HALALKAN SENAMROBIK DI MASJID

 Apa dah jadi dengan Nik Aziz, kerana politik, semua dibolehkan dan dihalalkan. Sepatutnya Nik Aziz lah orang pertama menegur kesalahan yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching kerana membuat pakatan senamrobik di dalam perkarangan masjid.  Dahulu kalau cakap pasal konsert saja, Nik Aziz dan kalangan ahli PAS lah orang pertama yang akan membantah.

Persoalannya dahulu jikalau ada persembahan konsert yang nak diadakan , punya la tinggi meyalak ahli-ahli PAS ni bersuara lantang membangkang. Tetapi sebaliknya sekarang, dalam perkarangan masjid pun nak dihalalkan. Munasabah ke tu..? kalau budak-budak atau kanak-kanak bergurau bersukaria dalam perkarangan masjid dah tentu kita dapat lihat mesti ada jemaah yang menegur mereka supaya duduk diam.
Inikan buat senamrobik....? sapa yang ajar mereka ni..? tak munasabah langsung, dah nyanyuk ke..?
Lebih menyakitkan telinga lagi, Nik Aziz mengatakan bahawa tidak jadi masalah bagi orang Islam dan bukan Islam melakukan kegiatan didalam masjid selagi ianya tak bertentangan syarat. Apa yang difikirkan Nik Aziz ni..? dah terbayang PutraJaya ke, sampai tak nampak kesalahan yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Serdang.

Majlis Agama Islam Selangor akan menyiasat nazir masjid Taman Cheras Jaya berhubung tindakan Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching yang tidak menutup aurat ketika senamrobik diperkarangan masjid itu.
Inikan pula buat senamrobik diperkarangan Masjid....!!!   Apa nak jadi dengan PAS ni,  dah merapu sangat ni..?
Makin ditegur oleh masyarakat, makin menjadi pula penyakit politik PAS, sampai dah meresap kedalam masjid. Apa kata akan datang buat " GIM " terus kat dalam perkarangan masjid. Senang sikit ahli bina badan nak buat senaman, manalah tahu oleh kerana nak menyenangkan rakyat lepas sembahyang kita buat exercise dalam gimnasium. Kerajaan BN pesat dengan pembaharuan dan pembangunan pun tidak berani nak mainkan Masjid dalam pemerintahannya. PAS baru dapat sikit daerah dah buat hal besar melibatkan masjid pula.

Mengikut Kaedah Masjid 2001, tempat ibadat orang Islam, orang bukan Islam perlu jaga kesucian dan hormat masjid walaupun melawat sekitar masjid, adab dan pakaian perlu dijaga. Itupun baru kaedah untuk Pelawat yang melawat masjid, bukannya nak buat kegiatan luar dalam perkarangan masjid.
Nampaknya PAS ni dah tersasar jauh sangat dari landasan Islam, Masjid dah dibuat tempat berkumpul ramai-ramai untuk menjayakan cita-cita Pakatan Rakyat. Jangan kata itu saja, kita lihat pada demontrasi bantahan terhadap air yang lalu, bukankah masjid menjadi sasaran mereka untuk berkumpul...?

Kenapa PAS cuba libatkan masjid, Masjidkan tempat umat Islam beribadat, sepatutnya mereka mestilah memastikan kesucian masjid supaya tidak tercemar. Harapkan pagar, pagar makan padi...!!!

makin ditegur, makin menjadi-jadi orang tua ni......!!!

4 comments:

sunsnake@budakbalun said...

salam..bro..

Nik Aziz dah tegur cara pakaian..
tapi senamrobik dalam kawasan masjid takde masalah..
bukan dalam ruang solat pun..

rilek la bro..
apa sangat ilmu kita banding dia..
jangan sebab politik kita hina ulama'..

Mamat Nik Aziz ni..
Kalau gi Masjidil Haram, dia boleh jadi Imam kepada 4 mazhab..
kita ni?
Imam solat jemaah dengan isteri pun goyang!
Baca surah Al-Ikhlas je.. (Ko tau ke apa dia surah Al-Ikhlas?)..

Sudah2lah hina nik aziz ni..
cipta gamba bukan2..
aku menyampah dengan najib pun tak sebar gambar2 aibkan dia..

Di Akhirat kelak banyak sangat kita nak jawab..
ok bro?

Wallahua'lam

KL BOYZ said...

ye ke...? boleh kau jelaskan kalau kita keluar PAS dapat outomatik bibi jadi janda kan..?
Undang Islam ke tu...? maksud kamu orang ulama tak leh ditegur ke..? siapa mereka..? anak yuhan ke..? bukan kah Nik Aziz ni pun manusia yang takan lari membuat kesalahan..?

Firdaus Shahnaz said...

Brader Sunsnake.

Nik Aziz bukan maksum. jgn sampai sikap taksub anda terhadap beliau mengeruhkan kerasionalan anda. ewah

Empayar Pemuda said...

Salam Tuan,
Mohon link ke blog tuan.
Mohon berkongsi perjuangan.
Terima kasih

http://empayar-pemuda.blogspot.com

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...