PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, January 2, 2011

PANTAU SEGERA GEJALA NEGATIF DITAHUN 2011


Tahun Baru 2011 telah tiba dan pelbagai program serta persembahan dirangka untuk menghiburkan rakyat Malaysia. Namun ada kekurangan yang perlu kita ambil kira iaitu masalah sosial seks rambang. Jika di teliti, setiap hujung tahun ada saja kes tangkapan remaja berkhalwat di hotel murahan seluruh negara. Perkara sebegini  seakan menjadi kelaziman setaip kali tibanya tahun baru.

Budaya Negatif yang sama sekali melanggar hukum agama serta mencalar imej ketimuran ini perlu dipandang serius oleh pihak berwajib. Jabatan Agama Negeri perlu lebih agresif memantau semua tempat yang dijadikan lubuk maksiat.

Pemantauan ini penting dalam usaha mengurangkan masalah pembuangan bayi yang berleluasa sekarang. Selain itu, ibubapa perlu memainkan peranan mengawal serta memantau kemana anak mereka menjelang malam tahun baru. Jika perlu, ibubapa turut serta bersama anak meraikan sambutan tahun baru. Barangkali kedengarannya agak janggal, namun usaha mengekang gejala sosial tergalas dibahu semua pihak mengrangkumi segala aspek serta keadaan semasa.

Harap perkara ni dapat dibendung dan dikekang pada masa akan datang.....!!!!

1 comment:

YANG GAMBI said...

Salam bro, blog tuan sudah disenaraikan....

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...