PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, January 10, 2011

MB SELANGOR LUPAKAN KEBAJIKAN TENTERA



Kerajaan PR Selangor la ni didakwa mengendah dan mengabaikan kebajikan bekas tentera di negeri itu apabila langsung tidak menghulurkan bantuan kepada mereka ini. Setelah 3 tahun memerintah, Kerajaan Pakatan Rakyat lansung terus melupakan mereka, pendirian Khalid sebagai MB Selangor seolah-olah melupakan sumbangan yang diberikan oleh anggota-anggota keselamatan yang pernah berkhidmat dinegeri itu.

Agaknya Khalid ni lupa atau buat-buat lupa kerana kemajuan ekonomi yang dikecapi Selangor pada hari ini sebenarnya hasil sumbangan anggota tentera terutamanya dalam menjaga keselamatan ketika ancaman komunis satu ketika dahulu. Ini semua berkemungkinan berpunca daripada individu disekeliling Khalid, mempunyai pemikiran ala-komunis dan amat berbahaya khususnya kepada orang melayu yang mempunyai daya pemikiran yang lemah.

Oleh kerana itu lah mereka-mereka ni sungguh lantang dan berani mempertikaikan perkenan Sultan Selangor. Bukan sahaja isu tentang perlantikan SUK, malah isu air Selangor yang bergolak dikerjakan Khalid pun membelakangkan Sultan Selangor, agenda penyerahan memorandom melangkau terus ke tangan Agong. Dah jelas disana menunjukan memang Khalid ni suka lihat rakyatnya berpecah belah dan berpuak-puak.

Sebenarnya Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu ( PVTM ), Datuk Mohd Ali Bahrom, berharap kerajaan dapat melantik semula bekas tentera sebagai Ahli Dewan Negara bagi menjaga kebajikan mereka di tempat tertinggi. Sebelum ini memang sudah ada akan tetapi dihentikan sejak 3 tahun yang lalu, dan merayu agar cadangan beliau dipertimbangkan bagi memperjuangkan nasib mereka yang terbiar sejak pemerintahan Kerajaan PR disitu.

MB duk sibuk berpolitik.....!!!!  Mana ingat semua tu.....!!!!

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...