PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, January 10, 2011

EDAR BUKU LATIHAN PERCUMA AGENDA POLITIK SEMPIT PR


Kerajaan Negeri Selangor tetap dengan agenda politiknya tak kira dimana pun, janji dapat di wayang kegiatan mereka. Kali ni dibuat pula pada buku latihan sekolah percuma yang diedarkan oleh Kerajaan Negeri disekitar Selangor, kulit buku sekolah itu dikatakan mengandungi slogan dan manifesto yang dilaksanakan Kerajaan Pakatan Rakyat ( PR ).

Langkah Kerajaan Negeri itu dilihat lebih menjurus ke arah politik sempit mereka apatah lagi membabitkan institusi pendidikan dan pembelajaran. Taktik kotor ni digunakan untuk memperluaskan lagi pengaruhnya walaupun daripada umur sekolah rendah lagi. Kerajaan PR nampaknya semakin biadap apabila institusi pendidikan dilibatkan dalam hal politik sempit mereka.

Rasanya ini semua dah jadi kebiasaan bagi mereka oleh kerana apabila membuat "Demontrasi" pun bawa budak kecil dan masih sekolah lagi untuk dijadikan pengikut PR, walaupun sikecil tidak mengetahui apa-apa pun, sebaliknya dijadikan perisai mereka sewaktu berdemo.

Buku percuma yang diedarkan Kerajaan PR mengandungi slogan "Hasil Negeri untuk rakyat" tertera pada kulit muka buku percuma tersebut. Dibelakangnya pula tercatit 8 dasar yang dilaksanakan Kerajaan PR, agendanya adalah untuk berkempen secara senyap.

Sebagai Ibubapa penjaga, pastinya akan menimbulkan perasaan kesal apabila Institusi pendidikan pun cuba dipolitikkan Kerajaan Negeri. Bukan Itu sahaja malah diwaktu pembarisan pagi disekolah sekitar Selangor juga mesti menyanyikan lagu Negeri Selangor, ianya menjadi salah satu lagu utama apabila pembarisan waktu pagi selain lagu Negaraku yang dinyanyikan murid-murid sekolah rendah disekitar Selangor.

Sememangnya Kerajaan Negeri dah melibatkan sekolah-sekolah untuk memperjuangkan politik sempit mereka walaupun murid-murid sekolah ni semua tidak mengetahui apa-apa tentang politik busung Kerajaan PR. Kerajaan Negeri PR jelas menunjukan pendirian mereka yang tidak mahu menolak sebarang unsur hipokrasi, seharusnya buku latihan yang diberikan percuma itu tidak memperlihatkan sebarang agenda politik.


memang PR ni bingai, budak sekolah rendah pun nak dilibatkan dengan politik busung mereka...!!!!!

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...