PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, January 10, 2011

ANJING DI PENANG BAHAM MANGSANYA HINGGA MAUT

                                                   Gambar Hiasan
Di Pulau Pinang seorang warga Ireland maut diserang 2 ekor anjing, ketika sedang merakam gambar bersama rakannya di kebun durian organik di Teluk Bahang. Kejadian ngeri itu meragut nyawa mangsa, Sullivance Maurice, 50, dari Water Port Parie, Ireland. Dalam kejadian yang berlaku lebih kurang pukul 10 pagi itu menyebabkan mangsa cedera parah di lengan, peha dan dagu manakala kedua-dua telinganya putus akibat serangan anjing tersebut. Rakannya yang terselamat hanya sempat merakamkan tragedi itu kerana tidak mampu berbuat apa-apa kerana terkejut kaku dan trauma selepas serangan anjing-anjing tersebut.

Menurut pemilik ladang, Teoh, 41, mereka bukan sahaja ingin mengambil gambar didusun malah ingin mempelajari teknik tanaman organik yang diusahakannya. Teoh agak keliru kerana mangsa dan rakannya ada bermain bersama anjing-anjing yang terlibat menyerangnya sebelum tragedi ngeri itu. Kejadian seumpama itu adalah yang pertama kali berlaku sepanjang 2 tahun pemilik ladang itu, yang memelihara 4 ekor anjing termasuk 2 yang terlibat menyerang mangsa.
                                           Cadangan Perlaksanaan
Kes itu di klasifikasikan sebagai mati mengejut dan mayat mangsa dihantar ke Hospital Balik Pulau untuk dibedah siasat. Pengarah Jabatan Perlindungan dan Taman Negara (Perhilitan) negeri, Jamalun Nasir berkata tindakan menangkap atau membunuh anjing tersebut terletak pada bidang kuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP).

apa lagi ambil tindakan la pada anjing-anjing tu.....MPPP...!!! 
Sampai dah tokak orang pun buat tak tau ka..??

1 comment:

Mesin Propaganda said...

harap dapat kerjasama tuan, untuk linkkan blog saya ke blog tuan.

http://propagandamesin.blogspot.com

sama2 kita berjuang.

salam.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...