PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, November 28, 2010

SELANGOR DILANDA KRISIS AIR PADA 2012

Selangor akan dilanda krisis air menjelang 2012 sekiranya pemegang kepentingan dalam pengurusan air dinegeri ini jika gagal mencari penyelesaian segera.Sebagai negeri maju permintaan air meningkat tahun demi tahun, berdasarkan perkiraan SYABAS,setiap isi rumah dinegeri Selangor menggunakan 212 liter sehari dan jumlah ini agak tinggi berbanding di negeri lain.
Ini berkaitan manusia bukan mengenai politik,jadi ketepikan perkara itu dan sama-samalah kita menolong orang ramai yang akhirnya menjadi mangsa.Kerajaan Persekutuan dan negeri perlu saling mempercayai untuk memastikan krisis air di Selangor tidak menjadi semakin buruk.
Kerajaan persekutuan pernah menyatakan PROJEK LOJI RAWATAN AIR SUNGAI LANGAT 2 perlu dilaksanakan dengan segera seperti dirancang untuk mengelak krisis air di negeri SELANGOR.
Bagaimanapun Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dilaporkan berkata projek itu perlu dilaksanakan pada 2019 dan mencadangkan pada Kerajaan Persekutuan supaya mengurangkan kadar air bukan hasil serta melaksanakan sistem penuaian air hujan.

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...