PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, November 28, 2010

PKR BERTAMBAH PARAH


Parti Keadilan Rakyat (PKR) menerima tamparan hebat pada hari pertama berlangsungnya Kongres Nasional Tahunan ke-7 parti itu apabila lebih 1,300 ahli di cabang HULU SELANGOR mengumumkan keluar parti berkuat kuasa serta merta.Adakah mereka ini semua juga menerima habuan 2 juta..? Mereka ni semua adalah terdiri daripada penyokong tegar Anwar dahulu yang pernah menyanjung penasihat parti itu.Sekarang Mereka telah sedar dan kini tak sanggup lagi nak menipu diri sendiri lalu mengambil langkah keluar parti.Tindakan berkenaan berpunca daripada rasa tidak puas hati mereka dengan cara kepimpinan menangani kemelut pemilihan peringkat cabang itu yang didakwa dicemari dengan pelbagai unsur penipuan dan salah guna kuasa.
Bekas calon Ketua Cabang Hulu Selangor Zahar Rusli yang mengetuai tindakan keluar parti itu berkata,pihaknya amat kesal kerana suara mereka langsung tak didengari sekali gus memberi gambaran PKR tidak memberi keadilan kepada ahlinya.
"Kami diperbodohkan,dianggap macam tak tahu apa-apa dan tak tahu undang-undang,
jangan ingat kita takda suara dan hanya mempunyai satu atau dua orang pengikut sahaja.
"Ramai ahli PKR sudah muak,mesyuarat cabang hanya mencatatkan kehadiran kira-kira 1,500 orang sahaja walaupun mempunyai 7,000 ahli manakala jumlah pemilihpada peringkat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) pula jauh lebih rendah," katanya pada sidang akhbar malam tadi.
Kongres Wanita dan Angkatan Pemuda Keadilan (AMK) PKR yang bermula semalam namun hambar apabila tidak ramai ahli parti itu yang hadir.Malah penulis BLOG Cucu Mat Kilau (CMK) atau nama sebenarnya,Mohd.Shukri Mohd. Ramli yang merupakan penyokong tegar Anwar mengambil keputusan meninggalkan parti itu.
Akhirnya CMK tidak sanggup lagi untuk menipu diri sendiri.Semuanya gara-gara beberapa kerat pemimpin PKR yang sanggup lakukan apa sahaja demi kuasa.
Pemimpin yang rosak akhlaknya tidak layak untuk disanjung oleh rakyat apatah lagi mereka yang jelas cuba menipu dan mempermainkan parti sendiri katanya.

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...