PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, December 2, 2013

WAYANG ANWAR DAN MB KHALID TERBONGKAR...!!!



Pada 3 Disember 2009 Anwar secara rasmi telah mengangkat sumpah sebagai Penasihat Ekonomi Selangor. Dia diberi kemudahan sebuah pejabat di sebuah bangunan milik KDEB (Kumpulan Darul Ehsan Bhd) bersama dengan kemudahan kakitangannya. 

MB Khalid semasa mengumumkan pelantikan Anwar, dia kata Anwar dibayar gaji RM1.00 sebulan. Katanya lagi Anwar telah banyak wang, hingga menolak gaji ribuan dan sanggup bekerja dengan gaji RM1.00 sebulan.

Pada masa tu MB Khalid dikatakan mempunyai kelulusan ekonomi dan pernah hebat dalam korporat semasa di Guthrie gagal menjana ekonomi Selangor dan terpaksa meminta bantuan daripada lulusan Sastera, Universiti Malaya seperti Anwar.

Katanya lagi perlantikan Anwar kerana ‘kepakarannya’ dalam perbankan Islam yang hari ini menjelma Bank Islam (kononnya idea Anwar), tempat MB Khalid berhutang sebanyak RM67.4 juta (USD18.521 mil).

Setiausaha Politik MB Khalid, Nik Nazmi Nik Ahmad merupakan orang pertama menyokong pelantikan Anwar sebagai penasihat ekonomi Selangor.

Nik Nazmi sendiri berhutang beratus-ratus ribu dengan PNB (Permodalan Nasional Berhad), katanya MB Khalid memberi duit tunai kepada Nik Nazmi untuk melangsai hutang piutang itu.

Persoalannya,  dimanakah MB Khalid cekau duit sebanyak itu ? SPRM kena intai-intai juga pendapatan MB Khalid ini...!!!

Pemimpin PR ni sekarang dah sakau duit rakyat secara terang2an walaupun Anwar wayang memarahinya,  sebaliknya yang marah tu makan duit rakyat sampai berjuta setahun.

Ketua pembelit, menteri2 nya pula membohong secara terang2... macai pula mengikut je telunjuk pemimpinnya...kesian..

1 comment:

Anonymous said...

Sememangnya semua nya kaum penyamun tarbus. Serupa lah sekongkol, PKR, DAP dan PAS. The band of bandit. Selama ini muka-muka ini lah yang menuduh UMNO, BN. Bila dah dapat kuasa, gang ini LAGI TERUK perangai perampokan dan penyamunan.....

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...