PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, December 24, 2012

ZIZAN RAJA LAWAK DAN SUPERBIKERS BUAT DEMO BANTAH AES...!!!


Semalam lebih kurang 200 penunggang motosikal berkuasa tinggi Superbikers berkumpul di hadapan Sri Pentas TV3 untuk menyerahkan memorandum mendesak pengacara Mazidul Akmal Sidek memohon maaf secara terbuka.

Mereka ni semua tak nak mengaku menjadi "syaitan jalanan" dan taknak digelar sedemikian kerana mereka ni semuanya biasa menunggang SuperBike mereka ke Masjid-masjid dan Surau-surau saja. 

Oleh kerana itu lah dengan perasaan bongkak mereka menunjuk perasaan depan TV3 untuk menyerahkan memo kepada Mazidul dan TV3 agar memohon maaf kepada mereka kerana telah mengelar para superBikers sedemikian.

Para SuperBikers ni agaknya selalu bawa motor berkuasa tinggi mereka dengan kelajuan 60km sejam saja malah para SuperBikers ni selalunya membiarkan saja motor cup seperti HONDA EX-5, KRISS, YAMAHA sport 100cc memotong mereka dan sebab itulah mereka tidak mahu digelar sedemikian.



Jika kita lihat daripada pemakaian mereka ni semua bukan lah dari kalangan yang selalu melepak tengah-tengah malam di disko, pub dan kelab malam. Mereka semua berjubah dan sering melakukan amal jariah untuk masyarakat sekekliling. Cuba lihat pemakaian mereka, macam orang yang selalu sembahyang tengah jalanraya satu ketika dulu.

Itu sebab mereka ni marah kat Mazidul dan TV3 kononnya menyebarkan berita fitnah, dan terus membantah sistem AES yang ingin dilaksanakan untuk menangkap pemandu dan penunggang motosikal yang sering memandu secara laju dan berbahaya kepada orang awam.


Mereka terus angkuh dengan sikap mereka mengugut Mazidul dan TV3 untuk memohon maaf jika tidak para SuperBikers ni akan mengadakan perhimpunan lebih besar lagi macam perhimpunan kotor "Nasi Lemak 2.0" yang lalu.

Paling best pelakon dan pelawak yang tengah hits sekarang cuba menonjolkan dirinya untuk mempromosikan para SuperBikers jalangan. Pelawak ni macam ada hati pula nak jadi orang politik dengan memegang kertas bantahan AES yang disuarakan oleh puak dan juak Pakatan PR tempohari.

Para Superbikers amat marah apabila dikatakan ditaja oleh Pakatan PR untuk menjayakan hasrat mereka. Padahal manalah tahu kiriman diberi dalam sampul surat, manakan ada orang nampak.

Sebenarnya perkara ni diusulkan oleh puak pembangkang PR dan hasrat tersebut diteruskan pula oleh para SuperBikers ni, korang tak nampak lagi ke..?? Dah terang lagi nak bersuloh...???

12 comments:

Anonymous said...

WOIIII PARA PEMILIK MOTOR BESAR. PEGI LA BUAT PERKARA YANG BERMUNAFAAT SIKITTT!!! THIS IS NOT HELPING....AT ALLL!!! SI ZIZAN TUUU....TAK CUKUP POPULAR KER??? PEGI BERTANDING PRU 13 LERRR....KALAU NAK JADI ORANG POLITIK SANGAT...

Anonymous said...

Zizan ni pengacara melodi kan??apa tunggu lagi tv3 tamat kan saja kontrak dia

ajak said...

Firstly.....awal2 lagi aku mmg tak minat kat Zizan ni....lawak pun ntah ape2....muka poyo plak tu.
Secondly.....mmg ader kalangan superbikers ni yg bwk motor berlagak mcm jln raya tu bapak dier punya.TAPI....tak semua....ader gak yg menunggang dgn penuh berhemah.jgn lah kerana lembu tu sekor....semua terpalit.

Anonymous said...

Aku bawak moto besar dari tahun 2000 lagi. Aku bosan dengan kekawan aku yang pakai moto besar tapi berlagak macam mereka ni raja jalan. Bawak muto nak laju, konar nak baring dan nak cecah lutut, memotong ukut suka hati dan kalau kenderaan lain halang, mereka maki-maki. Apa dengan naik muto besar anda ingat anda hebat dan kaya raya kah? Kalau mahu naik muto besar laju-laju dan sentiasa mahu di hadapan, join PDRM jadi polis trafik la bodoh!!! Aku naik motor besar sebab minat dan aku sokong kerajaan laksanakan apa jua undang2. Kalau nak laju dan tiada ganguan, pergi Sepang la bangang.

Ninja Bikers said...

Salam tuan, saya rasa tuan dah salah faham pasal perkara ini. Konvoi ini tidak dilakukan atas dasar politik dan tidak ada kena mengena mengenai AES. Mereka yang menyertai konvoi ini tidak berpuas hati dengan kenyataan majidol yang melabelkan aksi 2 penunggang dalam majalah 3 sebagai pelesit jalanan sedangkan aksi 2 rider tersebut hanyalah lakonan. Kami sendiri tidak tahu mengapa ada pihak yang cuba memainkan isu politik dalam kes sebegini. harap tuan tidak melulu membuat kenyataan. Kerana mereka yang menyertai konvoi ini bukan hanya dari pihak PR, malahan BN. Cuma tindakan sesetengah parti politik telah memburukkan event tersebut. harap maklum. terima kasih.

Anonymous said...

zizang budok boddoh...kaki loyar buruk..

usin said...

hoi zizan, dh perasan topstar ke woi!!!! dh rasa kaya sgt!!! dh tak perlu 'job' dr media prima kot. ingat, makin ko melalut, makin kurang org bg vote kt ko. ingat, dlm jozan, ko kurang impak, mcm menumpang lawak johan jer!!! bosan la zizan oi....

TRW said...

Zizan sokong PR...

Anonymous said...

ZIZAN NI MMG PUKIMAK SIKIT. MASA DGN OSTAD NATANG TU, AZHAR IDRUS, BUKAN MAIN NANGIS2 SEDIH MCM NAK TAUBAT DAH TAK MAU BERLAKON NYANYI BAGAI .... PUKIMAK LU BRADER... BAN JER SIAL NI DRP MASUK TV. DIBERI PELUANG KLUA TV CARIK MAKAN, TGN PEMERINTAH DIGIGIT PLAK DEK HANJENG NI...

Anonymous said...

kenapa nak takut pada AES...kalau tidak melanggar undang2 kenapa nak takut pada AES...nampak sangat BENGONG, BANGANG n BAHALOL...

KAMUNTING CENTRAL said...

Salam boss... Hebat Blog boss... Mohon dipautkan blog teman http://kamuntingcentral.blogspot.com ke blog boss.. Terima Kasehh Boss..

Anonymous said...

Sy nak dapatkn kepastian, adakh perhimpunan ini dipengaruhi oleh pihak parti pembangkang?jika benar ia berlaku, sy sbgi seorg biker rasa malu kpd semua dan kecewa dgn pihak penganjur.pd pndpt sy, bukan semua biker memandu dlm keadaan merbahaya dan melulu dan sy akui sebahagia dr kami ada yg bersikap begitu.pandu cermat jiwa selamat....

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...