PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, January 15, 2012

SELAMAT TINGGAL PARTI PAS...!!!



Seramai 101 ahli Pas Kampung Kerdas Gombak bertindak keluar parti dan menyertai UMNO selepas tidak puas hati dengan kepimpinan Pas. 

Kumpulan itu diwakili Mohd Jais Ismail yang menyerahkan borang untuk menyertai UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Gombak, Abdul Rahim Kamarudin.

Keputusan mereka untuk meninggalkan parti PAS kerana kecewa dengan tindakan parti yang memecat Exco kerajaan negeri Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamad Ali daripada parti tersebut.

"Kami tak percaya dengan Pas dan kami yakin hanya UMNO dan Barisan Nasional yang mampu membela nasib rakyat”, katanya pada majlis pengisytiharan anggota Pas Kerdas menyertai UMNO dan ikrar menyokong Barisan Nasional.

Jais, yang juga Ketua Zon Pas Taman Kamariah Gombak, berkata, keputusan untuk meninggalkan parti dibuat atas kerelaan sendiri dan bukan disebabkan oleh tekanan atau tawaran daripada mana-mana pihak.

Walaupun beliau telah dipujuk oleh Pas supaya terus kekal bersama parti itu, namun kumpulan itu nekad dengan keputusan masing-masing iaitu menyertai UMNO malah dijangka lebih ramai lagi akan menyusul tegas mereka.


Nampaknya, sedikit demi sedikit puak PAS ni terhakis. Lama-kelamaan jadi gunung-ganang le, lagi banyak dan bertambah ramai ucapkan selamat tinggal kat PAS...!!!

6 comments:

Anonymous said...

Selamat tinggal juga PAS BUKIT GANTANG setelah 8 tahun bersamamu.


< 391 Pemuda >

Anonymous said...

Tersentak dari satu igauan yang buruk; apabila pejuang anti murtad dalam PAS dipecat, sementara si peliwat didukung dengan jelas...

Lantas hati ini berdentum kuat membisik:

"Haramlah bagi tanganku mengundi PAS dalam PRU13 nanti..!"

Allahuakbar..!!!!

Anonymous said...

PAS for all including gays!

Anonymous said...

janganlah semua pas masuk umno.tinggalkan sikitlah.
untuk di tunjukkan kepada cucu cicit kita nanti.

Anonymous said...

Pemimpin PAS Shah Alam adalah penyokong kuil Hindu dikawasan penduduk Islam. Masalah kuil Hindu di kawasan majoriti Islam Seksyen 19 Shah Alam belum selesai lagi. Walaupun kedudukan kuil tidak jauh dari rumah Mad Sabu tapi dia tidak ambil peduli masalah jiran yang tinggal berhampiran kuil itu. Khalid Samad berjanji untuk selesaikan masalah penduduk tetapi sampai hari ini belum ditunaikan. Kenapa Khalid Samad sanggup menyerang NGO Islam yang membantu penduduk Islam demi pertahankan kuil Hindu?. Logikkah Hindu kuil yang buat provokasi kepada penduduk Islam yang dibela?. Pemimpin PAS ramai yang tidak peduli lagi masalah umat Islam kerana terlalu menjaga hati puak kafir. Pemimpin yang baik seperti Hasan Ali ditendang keluar.

Anonymous said...

betui sgt pa yang di beritau anon di atas..tu baru satu contoh dari berapa byk isu yg mmg pas la ni tak blh diharap dlm membela agama,bangsa dan negara..dr aku dan isteri jugak mengucapkan selamat tinggal pas..

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...