PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, January 26, 2012

RAKYAT SETUJU NAJIB DAN ANWAR BERDEBAT ISU MORAL..!!!



Rakyat rata-rata bersetuju PM Najib dan Anwar berdebat isu moral, ramai yang pasti ternanti-nanti perdebatan isu terkutuk ini. Anwar cuba meyakinkan rakyat untuk berdebat isu negara diantaranya dan PM Najib dilaksanakan untuk tatapan umum.

Akan tetapi seharusnya kita ingat, isu masalah rakyat dan isu negara seharusnya diperdebatkan di Parlimen, bukanlah didebatkan untuk tatapan umum. Persoalannya, kenapakah Anwar cuba bertindak demikian..??

Sedangkan Anwar sendiri tahu isu masalah rakyat dan isu negara seharusnya diperdebatkan didalam Parlimen. Anwar cuba memperbodohkan rakyat dalam hal ini, kenapakah Anwar tak berani untuk berdebat isu negara ataupun masalah rakyat didalam persidangan parlimen..??

Rakyat kini tertunggu-tunggu dan menyokong penuh temukan PM Najib dan Anwar Ketua Umum Pembangkang untuk berdebat isu moral yang kini hebat tersebar diseluruh Malaysia. Orang ramai tahu Anwar sememnagnya terkenal dengan masalah keruntuhan akhlak moral, yang selama ini diselindung dari pengetahuan sekelian rakyat Malaysia.

Dahulu Malaysia hampir terjerumus dalam kancah berhutang dengan bank dunia sewaktu Anwar menjadi Menteri kewangan, dan tidak dinafikan oleh Mantan Perdana Menteri Tun Mahathir bahawa Anwar lah punca segalanya.

Hampir mengheret Malaysia berhutang dengan bank dunia sewaktu kemelesetan ekonomi terdahulu. Nasib baik sewaktu itu Tun Mahathir bijak mengatur strategi untuk menaikkan semula ekonomi negara tanpa berhutang dengan bank dunia.

Ia adalah keputusan yang bijak dibuat Mantan Tun Mahathir untuk membuang Anwar dari kerajaan kerana telah mengetahui sikap buruk Anwar sewaktu memegang jawatan Menteri kewangan. Anwar lah punca gejala rasuah menjadi-jadi didalam UMNO.

Sekarang rakyat memang ternanti-nanti perdebatan Najib dan Anwar isu moral, jika Anwar berani..!!! Anwar sendiri tahu bahawa beliau akan kecundang apabila isu yang hangat diperkatakan didebatkan didalam parlimen, sebab tu Anwar cuba politikkan isu ini.


Beranikah Anwar berdebat dengan PM Najib isu moral..???

9 comments:

Anwar said...

Betoi tu... Debat lar dlm parlimen... Jangan jadi bodoh nak berdebat sebelum PRU13...

Khatib Koyan said...

Anak Pak Brahim mamak ni memang pandai berdebat. Dia punya lidah boleh transformasi jadi gerudi masuk lubang juboq.

Pasti menang punyalah. Cakap serupa tin kosong mana ada fakta punya. Bilah tau nak kalah ajak pengikut2 bangang buat rusuhan.

Kalau layan kaki klentong ni mampuih tak dak kerja nak buat.

Kaki klentong ni tak apalah dah kaya raya duit berjuta kroni dia himpun masa dalam UMNO dulu.

Nak tutup buruk dia maka orang lain dia babit sama.

Anonymous said...

YESSSS..PILIHANRAY KE 13 HAMPIR DEKAT. RAKYAT HARUS MELIHAT PERDEBATAN INI KEARAH MEMILIH PEMIMPIN MALAYSIA YANG BERMORAL. TIDAK PERLU BERBINCANG ISU KENEGARAAN DAN TRANSFORMASI KERANA NAJIB TELAH MELAKUKANNYA. ISU VIDEO SEX, ISU MELIWAT MERUPAKAN ISU PENTING UNTUK DIDEBAT SUPAY PEMIMPIN BENAR-BENAR NAMPAK BERSIH. SAYA SOKONG DEBAT ISU MORAL.

Anonymous said...

ummi hafilda dan nallkaruppan tolong keluarkan bukti-bukti isu moral dalam perdebatan ini. bair rakyat dapat melihat dengan sejelas-jelasnya siapa anwar ibrahim.. kempen isu moral untuk debat..kempen isu moral untuk debat..ayuhhhh malaysia tolak pemimpin yang tidak ada moral.

Anonymous said...

Anuar tak layak untuk berdebat dengan Datuk Seri Najib kerana Anuar bukannya preseden parti PKR. Kalau nak berdebat juga yang paling layak ialah Preseden PKR iaitu Wan Azizah, bukannya Anuar, kerana Anuar hanyalah penasihat PKR sahaja. Preseden UMNO dengan Preseden PKR ok la.

Debat di Parlimen pun lari lintang pukang, macam ikan pedukang.

Usah buang masa melayan orang yang hanya ingin mengambil kesempatan untuk menunjukkan yang dia lebih hebat dari orang lain. Semua orang kampong dah tahu.

Buang Masa saja

Parti pembangkang ni hanya tahu nak ajak berdebat, mereka bukan nak buat kerja. Silap-silap nak saman. kalau Bakal PM asyek saman orang saja. PM apa ke benda, habis masa di mahkamah saja, kerja tak jadi.

Usah dilayan.

Warga Sebelum Merdeka

Anonymous said...

Orang yang mungkir janji kepada penduduk "Kampong Buah Pala" tak lalyak berdebat dengan PM. Buang masa, habis duit rakyat sahaja.

Warga Sebelum Merdeka

Anonymous said...

Bercakap pasal MORAL ni susah le sikit.
Kalu MORAL Najib sebersih Tun M mudah utk rakyat membenci Anwar tapi cerita2 pasal Najib membuat rakyat tidak mementingkan isu MORAL kerana kedua2nya lebih kurang saja.
Sebab tu Najib tak pernah berani sebut isu MORAL.
Tun M berani sebab beliau memang lebih berMORAL dpd Anwar.

Anonymous said...

korang nak carik pemidato terbaik ker?buat per nak debat2.korang bandingkan antara dua pemimpin nie mana yang lebih banyak idea....pm ker penasihat rm 1 selangor???

Nam Ron said...

Sebenarnya isu cabaran berdebat antara Anwar-Najib entah kali ke berapa kerana sudah lama. Nampaknya blogger pro-umno yang dikenali sebagai pencacai sudah ketinggalan bas.Blogger pencacai Umno ini tidak perlulah menampakkan kebodohannya dengan membuat cabaran. Anwar telah lama mencabar Najib sebelum Blogger bengap ini membuat cabaran. Awal-awal lagi Anwar sudah bersedia untuk berdebat dengan Najib atas tajuk apa sekalipun hatta soal moral. Anwar menyebut sedemikian sewaktu Najib pernah berkata sekiranya beliau berdebat dengan Anwar, Ketua Pembangkang ini pasti demam. Anwar telah menjawab bahawa beliau tidak kisah jika demam sekali pun asalkan Najib menjadi `jantan' bukan `betina' yang hanya pandai menyalak di depan media sahaja. Anwar berulangkali menyebut beliau lebih suka berdebat soal negara dan kebaikan rakyat, tetapi jika Najib mahu berdebat di dalam isu moral sekali pun beliau bersedia menerimanya. Tidak perlu Najib menang dalam perdebatan itu, Najib berani berdebat dengan Anwar saja sudah cukup membuatkan ribuan orang akan masuk Umno walaupun untuk tempoh satu hari. Jadi, inilah peluang untuk Najib menarik orang ramai sertai Umno iaitu hadir berdebat dengan Anwar walaupun terpaksa memakai `pampers' atau menyapu air liur yang meleleh seperti Shabery Cheek dulu.
Najib tak perlu bimbang di dalam perdebatan itu nanti, Sudah tentu Anwar tidak akan pecahkan rahsia `trajedi hitam di hotel Port Dickson' atau kisah misteri Altantuya mahu pun kisah perampas bini orang. jika perlu Najib boleh bawa satu bas kabinet beliau untuk berdepan dengannya.
Tidak sukar untuk membuktikan bahawasanya Najib ini anak jantan keturunan pahlawan Tok Gajah. Beliau cuma kata bersetuju dengan cabaran Anwar, itu sudah cukup untuk kita kata bahawa anak Tun Razak itu memang jantan sejati. Tetapi, jika sebaliknya maka rakyat keliru di antara Najib dan Rosmah siapa 'jantan' siapa 'betina' atau kedua2nya betina. Sekarang, Blogger bengap dan lembab ini harus memulakan tindakan mendesak agar Najib bertukar menjadi `jantan sejati' untuk menyahut cabaran Anwar berdebat samada di dalam isu ekonomi mahu pun isu moral. Beranikah Najib? Jika Najib berani, esok aku bersama 5000 pengundi atas pagar tempat aku masuk Umno!!!!

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...