PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, January 26, 2012

PKR PERBODOHKAN ORANG SELANGOR...!!!



PKR cuba perbodohkan rakyat negeri Selangor apabila menabur janji manis baru bagi menarik sokongan pengundi pada pilihan raya umum akan datang. Pada Pilihan Raya Umum 2008, pakatan pembangkang membuat pelbagai janji manis kepada rakyat negeri Selangor melibatkan ekonomi dan sosial, namun akhirnya janji hanya tinggal janji...!!!

Antara janji Pakatan PR yang masih sehingga kini tak ditunaikan..


(1) menyediakan perubatan percuma kepada rakyat Selangor berusia 65 tahun ke atas

(2) sewa minimum premis perniagaan kepada belia yang berniaga

(3) penurunan cukai pintu sebanyak 20 peratus bagi kediaman

(4) penurunan cukai pintu sebanyak 10 peratus bagi premis komersial


Itulah antara sebahagian janji manis pakatan PKR yang masih tak ditunaikan, bukan itu saja malah banyak lagi janji mereka yang tidak ditunaikan meskipun sudah empat tahun mentadbir Selangor.

Mengikut kata penerangan rakyat Selangor cukai pintu dan premis perniagaan telah dinaikkan kerajaan PKR negeri Selangor sekarang. Malah, denda kelewatan bayaran cukai pintu dikatakan turut dinaikkan daripada RM2 sebelum ini kepada RM20.

Ini adalah salah satu bukti menunjukkan kerajaan negeri PKR Selangor hari ini telah menekan rakyat Selangor dengan cara menaikkan kadar cukai tersebut termasuk denda bagi mendapatkan hasil negeri.

Ini adalah satu penipuan dibuat kerajaan PKR Selangor menggunakan pendekatan yang menyusahkan rakyat dan zalim. Kini, mereka buat janji-janji lain pula untuk mengahadapi pilihan raya akan datang.

Lagi satu isu tentang janji penyelarasan gaji minimum yang dibuat oleh Anwar sebanyak RM1,200 sebulan sedangkan sebelum ini, pakatan PR menetapkan gaji minimum RM1,500 sebulan.

Disini saja cukup membuktikan pakatan PR bercakap macam ular yang akhirnya membelit menjerat rakyat Selangor. Kita lihat janji mereka sebenarnya tidak jelas dan tidak konsisten.


Pakatan PR Anwar suka cakap bohong, auta lebih buat janji...!!!

1 comment:

Wake UP! said...

Dah bodoh sangat undi Pakatan Rakyat. Sendiri undi sendiri tanggung la.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...